Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #26 Skrevet 28. juni 2012 Bare for å legge til på mitt innlegg #25: Jeg valgte å være hjemme for å ta vare på barna til eldste ble 2,5år. Fant en jobb og ble så gravid igjen. Enda så mye jeg tryglet og ba gubben om å finne seg jobb, gjorde han det motsatte. Da yngste var 9mnd måtte jeg selv finne meg jobb og ta utdanningen - fordi han ikke gadd. Den yrkesveien jeg valgte å satse på er ugunstig for meg, for jeg kan ikke stå så lenge med bekkenet mitt. Egentlig, forskjellen er bare at jeg elsker jobben min!! For meg var det nok, når han satte seg selv foran meg - og så hvordan jeg slet når jeg kom hjem - og selv da bare fikk klager på at jeg jobbet og kanskje skulle jobbe for mye. For da fikk vi ikke sett hverandre. Vel, hadde han og bidratt så...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #27 Skrevet 28. juni 2012 Unnskyld meg, men er ikke dette mobbing ? Den det gjelder har slettet tråden, fordi skittkastingen gikk for langt. Og da bør det respekteres. Ikke lag flere nye tråder for å kaste skitt til en enkelt person. For dette er da jammen personhets og ikke sak. Dere går alle i mot en enkelt person. Og skriver ting som "evneveik tulling". Huff skulle ikke tro dette er en gjeng med voksne mammaer.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. juni 2012 #28 Skrevet 28. juni 2012 Det kommer nå vel an på hva han har tjent før. Trygda er vel på ca 66% av tidligere inntekt? Har man da tjent 2 mill i året, feks, så går det sikkert fint det... ehhh.....man får uansett ikke mer enn 66% av 6G Neida, men det er nå atskillig mer enn om man fra før tjener 250 000. Bor man da på landet og tar til takke med billige løsninger, så får man det sikkert til på et vis. Ikke noe for meg å gå og tråkke mannen i ræva hele dagen, men dem om det. Om man fra før tjente 250' sår man utbetalt 66% av 250', ikke 6G! Dah... Hehe, ja, det skjønte jo jeg også. Var liksom poenget da.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 28. juni 2012 #29 Skrevet 28. juni 2012 Enig med at "evneveik tulling" og lignende drittkasting ikke er akseptabelt. Men jeg synes det blir for dårlig at folk som får motstand for sine meninger (det var IKKE mye drittkasting og støtende ting i den andre tråden, men sterke meninger og opphetet diskusjon) skal få mulighet til å slette hele tråden uten videre. Da kan man jo ikke ha diskusjon om noen ting, hvis tråder blir slettet kun fordi folk ikke er enig eller kritiserer HI. Problemet til denne brukeren det gjelder, at mange fyrte seg sånn opp i "hjemmemamma"-tråden, er at hun har forsvart eget utroskap med mannens beste kompis, fyllekjøring og svindel, og samtidig driver og moraliserer om at hun er bedre enn andre fordi hun går hjemme. Jeg er IKKE overrasket over at folk reagerer da. Men synes det overhode ikke passer seg å kalle brukeren forskjellige navn, bruke hersketeknikker og lignende.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #30 Skrevet 28. juni 2012 Min mamma er ufør, hun ble 50% ufør pga revmatisme også ble hun på toppen av det hele skadet på jobb så hun også mistet den arbeidsevnen hun hadde. Hun er nå 100% ufør, men har en tilleggsutbetaling hver mnd pga yrkesskaden, derfor har hun hele 17.000,- utbetalt i måneden. Det er sikkert mulig å brødfø ektefellen sin på en sånn sum i mnd, men da må man bo billig og leve på firstprice, det er jo et valg man må ta. De fleste ville nok valgt å jobbe...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #31 Skrevet 28. juni 2012 Tipper de er for late til å jobbe begge to....og må unnskylde seg med hvor fantastisk det er å være hjemmeværende med uføretrygded mann. For et mareritt sier jeg bare.....men noe må man vel trøste seg med. Jeg er og hjemmeværende men slipper å ha mannen dassende hjemme hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #32 Skrevet 28. juni 2012 I denne tråden får jeg et inntrykk av at det er lønnsomt økonomisk og være uføretrygdet. Da kan jeg bare få avkreftet dette med en gang! Det er sjelden "god butikk" å motta uføretrygd. De fleste kommer ikke særlig godt ut om man sammenligner med arbeidsinntekt. Og forsikringsordninger er heller ikke noe alle har. Mange uføre en minstepensjonister og sliter med å få økonomien til å gå rundt. Og tro det eller ei- de fleste som er uføre er det av en grunn, og ikke fordi de har et stort ønske om å gå hjemme.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #33 Skrevet 28. juni 2012 Min mamma er ufør, hun ble 50% ufør pga revmatisme også ble hun på toppen av det hele skadet på jobb så hun også mistet den arbeidsevnen hun hadde. Hun er nå 100% ufør, men har en tilleggsutbetaling hver mnd pga yrkesskaden, derfor har hun hele 17.000,- utbetalt i måneden. Det er sikkert mulig å brødfø ektefellen sin på en sånn sum i mnd, men da må man bo billig og leve på firstprice, det er jo et valg man må ta. De fleste ville nok valgt å jobbe... Wow...hele 17 000,- i mnd. Det var da voldsomt
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #34 Skrevet 28. juni 2012 Mulig jeg er naiv, men må man ikke være syk for å være ufør? Er det da ikke mulig at det i noen tilfeller er slik at den som er ufør ikke KAN ta seg av ungene hjemme på dagtid. At mor/far da velger å være hjemme i stedet for jobb og bhg er jo en annen ting, men det er jo er mulighet for at den som er ufør ikke klarer ikke makter og ta seg av barn på grunn av sykdom.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #35 Skrevet 28. juni 2012 Mulig jeg er naiv, men må man ikke være syk for å være ufør? Er det da ikke mulig at det i noen tilfeller er slik at den som er ufør ikke KAN ta seg av ungene hjemme på dagtid. At mor/far da velger å være hjemme i stedet for jobb og bhg er jo en annen ting, men det er jo er mulighet for at den som er ufør ikke klarer ikke makter og ta seg av barn på grunn av sykdom. Ikke her på DiB. Her er alle sykemeldte og uføretrygdede svindlere, og burde heller vært i jobb og bidratt til fellesskapet.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #36 Skrevet 28. juni 2012 Hehe, jeg glemte DIB-reglene der en liten stund ja #34
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #37 Skrevet 28. juni 2012 Min mamma er ufør, hun ble 50% ufør pga revmatisme også ble hun på toppen av det hele skadet på jobb så hun også mistet den arbeidsevnen hun hadde. Hun er nå 100% ufør, men har en tilleggsutbetaling hver mnd pga yrkesskaden, derfor har hun hele 17.000,- utbetalt i måneden. Det er sikkert mulig å brødfø ektefellen sin på en sånn sum i mnd, men da må man bo billig og leve på firstprice, det er jo et valg man må ta. De fleste ville nok valgt å jobbe... Wow...hele 17 000,- i mnd. Det var da voldsomt Jeg har hatt 18500 utbetalt de siste årene. Det er for 100% stilling. To år høyere utdanning. 17000 er faktisk litt dersom du bor billig. Det er ikke alle som er nødt til å ta opp flere millioner i lån for å få seg en fin leilighet. Kanskje man ikke trenger en million en gang...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #38 Skrevet 28. juni 2012 Når mannen til HI i hjemmemamme-innlegget orker å gå med ungene i åpen barnehage flere ganger i uka, på masse besøk og aktiviteter, så vil jeg tro at hun ikke har behov for å være hjemme på heltid for å hjelpe ham å ta vare på barna? En som er for syk til å ta seg av barna farter ikke rundt hele dagen. Var selv gift med en uføretrygda mann, og han kunne godt ta seg av barna, men ikke jobbe. Ikke alle sykdommer er slik at man ligger rett ut 24/7 og ikke orker noen ting.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #39 Skrevet 28. juni 2012 Min mamma er ufør, hun ble 50% ufør pga revmatisme også ble hun på toppen av det hele skadet på jobb så hun også mistet den arbeidsevnen hun hadde. Hun er nå 100% ufør, men har en tilleggsutbetaling hver mnd pga yrkesskaden, derfor har hun hele 17.000,- utbetalt i måneden. Det er sikkert mulig å brødfø ektefellen sin på en sånn sum i mnd, men da må man bo billig og leve på firstprice, det er jo et valg man må ta. De fleste ville nok valgt å jobbe... Wow...hele 17 000,- i mnd. Det var da voldsomt Jeg har hatt 18500 utbetalt de siste årene. Det er for 100% stilling. To år høyere utdanning. 17000 er faktisk litt dersom du bor billig. Det er ikke alle som er nødt til å ta opp flere millioner i lån for å få seg en fin leilighet. Kanskje man ikke trenger en million en gang... Hvis du sammenligner med snittlønn i Norge som er på ca 36 000 brutto så er 17 000,- ikke stort. Poenget er at for de fleste mennesker vil det være mest økonomisk lønnsomt å være i jobb.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #40 Skrevet 28. juni 2012 Når mannen til HI i hjemmemamme-innlegget orker å gå med ungene i åpen barnehage flere ganger i uka, på masse besøk og aktiviteter, så vil jeg tro at hun ikke har behov for å være hjemme på heltid for å hjelpe ham å ta vare på barna? En som er for syk til å ta seg av barna farter ikke rundt hele dagen. Var selv gift med en uføretrygda mann, og han kunne godt ta seg av barna, men ikke jobbe. Ikke alle sykdommer er slik at man ligger rett ut 24/7 og ikke orker noen ting. Klart at noen og kankje mange uføretrygdende kan ta seg av barn, og mannen til "hjemmemammadamen" er nok en av dem. Jeg tenkte mer på generell basis, og at det tross alt finnes en mulighet for at de som er uføretrygdede er alvorlig syke. #34
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #41 Skrevet 28. juni 2012 At to ektefeller orker å gå oppå hverandre dag ut og dag inn forbauser meg mest. Høres ut som et mareritt!!! Så lenge man elsker hverandre, respektere at begge to trenger litt tid for seg selv og så lenge man er verdens beste venner så går det helt fint. Går i hvertfall fint her. Hva andre gjør legger ikke jeg meg oppi, så da kan andre fint slutte å legge seg oppi hva vi gjør. Da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du i utgangspunktet laget et innlegg om dette. Du visste at mange ville være uenige med deg. Hvorfor opprettet du en tråd om dette egentlig??
Mamma med 2 små Skrevet 28. juni 2012 #42 Skrevet 28. juni 2012 Enig med at "evneveik tulling" og lignende drittkasting ikke er akseptabelt. Men jeg synes det blir for dårlig at folk som får motstand for sine meninger (det var IKKE mye drittkasting og støtende ting i den andre tråden, men sterke meninger og opphetet diskusjon) skal få mulighet til å slette hele tråden uten videre. Da kan man jo ikke ha diskusjon om noen ting, hvis tråder blir slettet kun fordi folk ikke er enig eller kritiserer HI. Problemet til denne brukeren det gjelder, at mange fyrte seg sånn opp i "hjemmemamma"-tråden, er at hun har forsvart eget utroskap med mannens beste kompis, fyllekjøring og svindel, og samtidig driver og moraliserer om at hun er bedre enn andre fordi hun går hjemme. Jeg er IKKE overrasket over at folk reagerer da. Men synes det overhode ikke passer seg å kalle brukeren forskjellige navn, bruke hersketeknikker og lignende. Nå må du jaggu gi deg. Jeg har aldri forsvart utroskap. Jeg var det selv mange år før barna ble født, og mannen tilga deg. Ja jeg angrer og ville hatt det ugjort. Har aldri forsvart svindel og fyllekjøring, men kun sagt at jeg ikke anmelder det. To forskjellige ting gitt. Men jeg ser jo at dette ikke er ett sted for meg, blir mobbet og trakasert fordi jeg lager en tråd der jeg er stolt over at VI gjør det vi mener er best for våre barn. Har ikke rakket ned og mente ikke at alle skulle velge som oss. Og til dere som mener man må bo i rønne osv, vi har kjøpt oss en nyrestaurert villa, spiser sunn og god mat og finner på ting med barna. Men vi prioriterer bort andre ting til oss selv, og det mener vi at det er verdt! Slik nå kan dere slutte med mobbing og uthening!
khm Skrevet 28. juni 2012 #43 Skrevet 28. juni 2012 (endret) Enig med at "evneveik tulling" og lignende drittkasting ikke er akseptabelt. Men jeg synes det blir for dårlig at folk som får motstand for sine meninger (det var IKKE mye drittkasting og støtende ting i den andre tråden, men sterke meninger og opphetet diskusjon) skal få mulighet til å slette hele tråden uten videre. Da kan man jo ikke ha diskusjon om noen ting, hvis tråder blir slettet kun fordi folk ikke er enig eller kritiserer HI. Problemet til denne brukeren det gjelder, at mange fyrte seg sånn opp i "hjemmemamma"-tråden, er at hun har forsvart eget utroskap med mannens beste kompis, fyllekjøring og svindel, og samtidig driver og moraliserer om at hun er bedre enn andre fordi hun går hjemme. Jeg er IKKE overrasket over at folk reagerer da. Men synes det overhode ikke passer seg å kalle brukeren forskjellige navn, bruke hersketeknikker og lignende. Nå må du jaggu gi deg. Jeg har aldri forsvart utroskap. Jeg var det selv mange år før barna ble født, og mannen tilga deg. Ja jeg angrer og ville hatt det ugjort. Har aldri forsvart svindel og fyllekjøring, men kun sagt at jeg ikke anmelder det. To forskjellige ting gitt. Men jeg ser jo at dette ikke er ett sted for meg, blir mobbet og trakasert fordi jeg lager en tråd der jeg er stolt over at VI gjør det vi mener er best for våre barn. Har ikke rakket ned og mente ikke at alle skulle velge som oss. Og til dere som mener man må bo i rønne osv, vi har kjøpt oss en nyrestaurert villa, spiser sunn og god mat og finner på ting med barna. Men vi prioriterer bort andre ting til oss selv, og det mener vi at det er verdt! Slik nå kan dere slutte med mobbing og uthening! Du har ikke sagt at utroskap er greit, men at du er blitt tilgitt av din mann, så det ser dere helt selv hvordan dere gjør. Det kan fort bli litt vridd på slike forum.Men når du sier at du ikke anmelder fyllekjøring eller svindel så blir det litt feigt, mest pga av at en fyllekjører kan ta livet av noen og det er vel ikke ikke noe særlig å ha på samvittigheten så håper du ser den. Kriminelle handlinger er lov og anmelde samt en plikt. Men du har rett, du skreiv ikke at noen andre skulle gjøre som deg i den tråden du startet, du bare anbefalte det. Hva du gjør bryr jeg meg ikke om, jeg ville aldri gjort det slik men samtidig ser jeg ikke det gale i at dere er hjemme med barna, det er noe dere bestemmer selv. Det virker som dere har prioritert bort andre ting for og ha råd til dette, da synes jeg dere har gjort det som dere synes er viktig og riktig. Rart hvordan mange hiver seg over dette, men når noen vil sende barna i b.hagen etter 1 år er det nesten på grensen til barnemishandling. Nå må dere bestemme dere for hva dere skal synes her inne, kritikk for man uansett hva man gjør. ønsker dere lykke til, så gjør dere hva som som føles best for dere villabeige. Endret 28. juni 2012 av khm
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #44 Skrevet 28. juni 2012 Enig med at "evneveik tulling" og lignende drittkasting ikke er akseptabelt. Men jeg synes det blir for dårlig at folk som får motstand for sine meninger (det var IKKE mye drittkasting og støtende ting i den andre tråden, men sterke meninger og opphetet diskusjon) skal få mulighet til å slette hele tråden uten videre. Da kan man jo ikke ha diskusjon om noen ting, hvis tråder blir slettet kun fordi folk ikke er enig eller kritiserer HI. Problemet til denne brukeren det gjelder, at mange fyrte seg sånn opp i "hjemmemamma"-tråden, er at hun har forsvart eget utroskap med mannens beste kompis, fyllekjøring og svindel, og samtidig driver og moraliserer om at hun er bedre enn andre fordi hun går hjemme. Jeg er IKKE overrasket over at folk reagerer da. Men synes det overhode ikke passer seg å kalle brukeren forskjellige navn, bruke hersketeknikker og lignende. Nå må du jaggu gi deg. Jeg har aldri forsvart utroskap. Jeg var det selv mange år før barna ble født, og mannen tilga deg. Ja jeg angrer og ville hatt det ugjort. Har aldri forsvart svindel og fyllekjøring, men kun sagt at jeg ikke anmelder det. To forskjellige ting gitt. Men jeg ser jo at dette ikke er ett sted for meg, blir mobbet og trakasert fordi jeg lager en tråd der jeg er stolt over at VI gjør det vi mener er best for våre barn. Har ikke rakket ned og mente ikke at alle skulle velge som oss. Og til dere som mener man må bo i rønne osv, vi har kjøpt oss en nyrestaurert villa, spiser sunn og god mat og finner på ting med barna. Men vi prioriterer bort andre ting til oss selv, og det mener vi at det er verdt! Slik nå kan dere slutte med mobbing og uthening! Nei, du har ikke direkte forsvart utroskap, men du skrev i innlegg om at folk gir opp for lett, at kun vold er "gyldig" grunn for brudd, og at siden din mann tilga utroskap fra din side, så bør alle andre gjøre det, for det er ikke så farlig, mye bedre å leve med utro drittsekk så lenge barna ikke har skilte foreldre. Mitt problem er at du generelt kun bryr deg om deg og ditt. Derfra det at du ikke synes det er viktig å bidra i samfunnet, ikke anmelder fyllekjøring og lignende. Jeg tror at ved å gå hjemme i mange mange år, så blir man litt avskåret fra resten av samfunnet, og slutter å bry seg. For eksempel om at flere tjenester blir dyrere hvis flere velger å trø hjemme, og at en fyllekjører kan fortsette flere ganger, og til slutt drepe noen uskyldige mennesker eller dyr.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #45 Skrevet 28. juni 2012 Blir kvalm av holdningen til mange her inne, helt utrolig at slike megger har barn, rett og slett. Er man ufør er man SYK! Skal dere henge dere opp i noen som snylter så får dere henge dere opp i "alenemødre" fra Somalia. Men ingen tør å si noe når det er snakk om muslimer/annen hudfarge. Jeg liker deg godt, villabeige, og vil ikke at du skal gå din vei bare fordi noen ikke forstår.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #46 Skrevet 28. juni 2012 Jeg tror at ved å gå hjemme i mange mange år, så blir man litt avskåret fra resten av samfunnet, og slutter å bry seg. Jeg er ufør og må være hjemme. Mener du at det betyr at jeg er avskåret fra resten av samfunnet og har sluttet å bry meg? Du får det til å høres ut som at slike som meg bare bør henge oss, for vi bidrar jo ikke uansett. Skremmende holdning.
Pengetreet Skrevet 28. juni 2012 #47 Skrevet 28. juni 2012 Jeg tror at ved å gå hjemme i mange mange år, så blir man litt avskåret fra resten av samfunnet, og slutter å bry seg. Jeg er ufør og må være hjemme. Mener du at det betyr at jeg er avskåret fra resten av samfunnet og har sluttet å bry meg? Du får det til å høres ut som at slike som meg bare bør henge oss, for vi bidrar jo ikke uansett. Skremmende holdning. Jeg synes hele denne tråden er skremmende. Personhets av verste sort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå