Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. juni 2012 #26 Skrevet 27. juni 2012 Jeg hadde syns det var ganske pinlig om svigerforeldrene mine måtte gjøre så mye når de var på besøk. Liker å ha det ryddig rundt meg til vanlig jeg...så slipper gjester å ta det. De Må på ingen måte gjøre det nei. Og jeg nekter å tro at det er klinisk rent bak og under din fryseboks til enhver tid heller. Svigermor slapper best av når hun gjør på noe, og fikser ikke å sitte stille. Da tusler hun rundt og koser seg, og hun synes det er kjekt å være til nytte. Vi har det rent og pent i huset, men klesvask blir det kontinuerlig, og gresset gror... HI Nei det er ikke klinisk rent under fryseboksen vår...men der vil jeg gjerne ta det selv....ikke overlate det til andre. Mine foreldre bor et stykke unna og når de kommer vil jeg de skal føle at de er på besøk...ikke at de må rydde og vaske hele dagene. Sikker på din svigermor syns det er så topp da? Mulig hun gremmes over hvordan dere har det. JA, jeg er 100 % sikker på at hun ikke gremmes over hvordan vi har det. Hun er veldig likandes, og gremmer seg ikke over noe som helst. Ja, det finnes faktisk slike mennesker. Hun er stolt over oss, og den andre sønnen sin og familien også - og elsker å gjøre noe. Hjemme hos seg selv strykes alt fra vaskekluter til boxere. Hun er pansjonist nå, men var likedan da hun var i full jobb. Kan du ikke bare akseptere at noen ønsker å gjøre noe positivt, og at det i tillegg blir positivt mottatt ? Uten at det ligger noe annet bak. HI Pansjonist...?? Hehe....uffda *himler med øya* Ja, for all del. Gjør dette om til en diskusjon om det som virkelig betyr noe her inne, nemlig skrivefeil. Rekk opp hånden alle de som ikke forstår hva jeg ville frem til. HI (Himler også med øynene. Ikke øya.) Hihi!
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. juni 2012 #27 Skrevet 28. juni 2012 Kjekt å lese at så mange faktisk har svigermødre (svigerfamilier) som de har et godt forhold til Forholdet til mine har blitt så enormt mye bedre etter at vi flyttet nærmere igjen og ikke trenger så masse hjelp i hus og rundt huset. De er kjempeflotte mennesker begge 2 som mer enn gjerne stiller opp for alle sine sønner og ikke minst oss damene/konene og barna våre også!
SmellyCat Skrevet 28. juni 2012 #28 Skrevet 28. juni 2012 Haha, dette innlegget har jeg ikke orket og klikke meg inn på tidligere, og forventet bare sutring og klaging over grusom svigerfamilie nå. En positiv overraskelse på dib i dag
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. juni 2012 #29 Skrevet 28. juni 2012 Sånn er min svigermor også. Jeg setter umåtelig stor pris på at hun ønsker å bidra, men jeg ønsker at de skal være gjester i mitt hus, og ikke omvendt. Jeg har godtatt at hun liker å pusle med ting og får mark av og sitte rolig, men jeg har problemer med at hun ikke kan godta at hun ikke får lov å vaske klærne mine. Mannen min har sagt det så mange ganger, at hun ikke skal gjøre det, og jeg har sagt det. Så fort vi er ute av huset er hun nede i kjelleren og graver i skittentøyet, og da kjenner jeg at jeg blir litt sur. Det handler ikke om at jeg ikke setter pris på hjelpen hun gir, men at hun ikke respekterer mine ønsker.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #30 Skrevet 28. juni 2012 Vi har nå også veldig godt forhold til både foreldre og svigerforeldre, men lar de ikke ta nedvask av huset eller rydding i skap når de kommer på besøk....vil mye heller at de bruker tiden på å være med ungene enn å stå med vaskebøtta. Alvorlig talt.
Von Hertelhofen Skrevet 28. juni 2012 #31 Skrevet 28. juni 2012 Hadde noen gjort det for meg så hadde jeg dånt av glede! Mine foreldre og svigerforeldre er litt annerledes. Her får vi ting hele tiden. Klær, penger, vaskemaskin, leker osv. Supert det også
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #32 Skrevet 28. juni 2012 Gud så herlig! Skulle ønske min svigermor var sånn! Desverre oppfører hun seg mere som en gjest når hun er her, mens jeg gjerne vil at hun skal føle seg hjemme og ta i et tak. (De bor langt unna og er her minimum 4 dager av gangen). Nå kommer de i løpet av sommeren og blir i over en uke, så håper hun trår til litt da. Mener ikke at hun skal rundvaske huset, men hadde jo vært hyggelig å komme hjem til ferdig middag en dag da :-)
Lettie Skrevet 28. juni 2012 #33 Skrevet 28. juni 2012 Så heldig du er som klarer å nyte sånt! Jeg blir stressa av at andre rydder i mine ting, og ber ikke om hjelp selvom jeg har en fot i grava.. Har alltid vært sånn, likte ikke at mamma ryddet rommet mitt da jeg var yngre heller. Skulle GJERNE likt sånt altså!!
Berta_78 Skrevet 28. juni 2012 #34 Skrevet 28. juni 2012 Jeg hadde syns det var ganske pinlig om svigerforeldrene mine måtte gjøre så mye når de var på besøk. Liker å ha det ryddig rundt meg til vanlig jeg...så slipper gjester å ta det. Glad jeg har et så nært forhold til foreldrene og svigerforeldrene mine at jeg ser på dem som familie, ikke gjester! I min familie hjelper vi hverandre, og det er skjønt. Svigermor stryker f.eks alltid den digre haugen med stryketøy når hun er barnevakt. Herlig!!
Gjest JuniGull10 Skrevet 28. juni 2012 #36 Skrevet 28. juni 2012 Det som fascinerer meg litt er at de klarer å vaske huset så fint OG passe barn! Det klarer ikke jeg når jeg har fri, og vi har bare et barn..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #37 Skrevet 28. juni 2012 Til dere som bekymret dere om at de bruker for liten tid til barnet : "Barnet" er 8 år og har mange kompiser i gata han herjer rundt med på dagen. (Jeg skrev i hovedinnlegget at de passer skolegutten) De er to voksne mennesker, og har et hav av tid til begge deler. De har vært på kino, shopping, bowling og skogstur denne uken + masse tid til å spille playstation, leke og lese sammen. Barn trenger ikke fotfølges 24 timer i døgnet heller, men har godt av å aktivisere seg selv. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå