Gå til innhold

Har svigers boende her hele uken, og :

Anbefalte innlegg

Skrevet

De passer skolebarnet som har ferie, mens vi er på jobb.

Og siden svigermor liker å ha noe å pusle med, er huset strøkent.

Badene vaskes

Gulv støvsuges

Klær vaskes, henges opp og brettes

Plenen blir klippet

Kjøkkenskapet jeg hadde masse kluter trødd inni, er nå organisert med brettekanter.

Vakskerommet er vasket, og fryseboksen dro de frem for å vaske bak .

Hehe, ja der var det MYE støv. Ikke prioritert område for en småbarnsfamilie å vaske akkurat.

Samtidig finner de på masse med barnet også.

Jeg digger det :-) Heldige meg, og herlige svigermor.

(nå pleier vi ha det ganske ryddog og greit til vanlig, og har vasket ekstra før de kom. Men det er jo enkelte steder vi ikke har tatt så nøye da, som f eks vaskerommet. )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig herlig! Og så godt å lese om noen som vet å sette pris på slik hjelp. Her inne kunne samme historie vært vinklet til at den forferdelige svigermora med støv på hjernen, har tatt over hus og hjem og tydeligvis ikke synes svigerdattra klarer å holde det ordentlig nok hjemme. Deilig at det ikke er sånn denne gangen. Nyt hjelpa. God sommer. :D

Skrevet

heldig gris :) hadde vell ikkje klart og hatt de boendes :P men vaskinga høres deilig ut :)

Skrevet

Du er så heldig. Jeg skulle ønske jeg hadde slike svigerforeldre! Eller foreldre for den delen!

De er hyggelige nok, men de har ikke tid til oss, er bare innom oss tilsammen 2 netter i året, på tross av at de bor langt unna.

Skrevet

Jeg hadde syns det var ganske pinlig om svigerforeldrene mine måtte gjøre så mye når de var på besøk. Liker å ha det ryddig rundt meg til vanlig jeg...så slipper gjester å ta det.

Skrevet

Sånn er mine svigers også! :) Lovin it!

Skrevet

Ah, heldig du!

Pinlig? Nei, god hjelp!

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, men det er meg, nå har jeg støv på hjernen så her skinner alt til enhver tid, mannen irriterer seg selvsagt over hvor nøye jeg skal ha ting. Men supert for dere da!! Og sånn btw, jeg digger min svigermor, hun er rå!

Skrevet
Jeg hadde syns det var ganske pinlig om svigerforeldrene mine måtte gjøre så mye når de var på besøk. Liker å ha det ryddig rundt meg til vanlig jeg...så slipper gjester å ta det.

Pinlig?!? Hjelpemeg, eller kanskje hjelpedeg som er så pertentlig! Det må da være fryktelig slitsomt å være så høytidelig at du ikke kan tillate deg litt rot og skrot rundt deg :o

Skrevet

Det er vel strengt tatt ikke det det handler om, dette her. å slippe å gjøre noe.

En del svigermødre, og mødre også for den saks skyld, liker å føle at de er til nytte, og slik "ekstravask" som hovedinnlegger skriver er jo midt i denne gata.

Her i huset kan svigermor godt finne på å vaske vinduer selv om jeg gjorde det selv før de kom - bare fordi hun liker å føle at hun bidrar med noe praktisk (og det tar jeg ikke som kritikk i det hele tatt). Hovedinnlegger skriver jo at hun har det ryddig til vanlig, så en del av tingene hun nevner er jo slike ting man ikke nødvendigvis har med i de daglige gjøremålene, men som man tar med jevne (eller ujevne, slik som hos meg...) mellomrom!

Skrevet

De Må på ingen måte gjøre det nei. Og jeg nekter å tro at det er klinisk rent bak og under din fryseboks til enhver tid heller.

Svigermor slapper best av når hun gjør på noe, og fikser ikke å sitte stille. Da tusler hun rundt og koser seg, og hun synes det er kjekt å være til nytte.

Vi har det rent og pent i huset, men klesvask blir det kontinuerlig, og gresset gror...

HI

Skrevet

Går du lei så send de over til meg:))

Sigers her er begge døde, og mine foreldre er aldri her.

Skrevet
De Må på ingen måte gjøre det nei. Og jeg nekter å tro at det er klinisk rent bak og under din fryseboks til enhver tid heller. Svigermor slapper best av når hun gjør på noe, og fikser ikke å sitte stille. Da tusler hun rundt og koser seg, og hun synes det er kjekt å være til nytte. Vi har det rent og pent i huset, men klesvask blir det kontinuerlig, og gresset gror... HI

Nei det er ikke klinisk rent under fryseboksen vår...men der vil jeg gjerne ta det selv....ikke overlate det til andre. Mine foreldre bor et stykke unna og når de kommer vil jeg de skal føle at de er på besøk...ikke at de må rydde og vaske hele dagene. Sikker på din svigermor syns det er så topp da? Mulig hun gremmes over hvordan dere har det.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Kan vi låne dem neste uke ;)

Skrevet

Lucky you! Mine svigers har ikke engang passet barna enda ;) Å vaske hadde de iallefall fått pusteproblemer av! Haha!

Har en mamma som kan finne på slikt, herlig :)

Skrevet

For eit hyggeleg innlegg :) forventa det vanlege svigermorsytet.

Mor mi er som di svigermor, ho må ha noko å gjere, og styrar på. Plar sleppe ho laus i hagen, der har eg ikkje arva interessa hennar. Sist blei fryseboksen min avrima. Eg vel å sjå på det som hjelp heller enn kritikk, men må innrømme at det kanskje hadde vore litt vanskelegare om det var svigermor som for rundt og vaska, sjølv om eg er veldig glad i henne og. Flott at de har eit så godt forhold! :)

Skrevet

Sånn en fin svigermor har jeg og:-)Og mamma og, for den saks skyld, men de er ikke på besøk over flere dager, siden de bor nærmere... Og synes det er bra vi vet å sette pris på det! Vi pleier ogå ha det forholdsvis strøkent, og finnes ikke flau over at hun får lov å hjelpe til fordi hun VIL når hun kommer! Er jo alltid noe som KAN, men ikke må gjøres!

Skrevet

Herlig! :)

Her er huset bombet etter at svigermor har passet fordi hun er opptatt av å leke med ungene og vil ikke "blande seg" i vårt husarbeid, mens huset er strøkent når mamma har passet selv om hun leker innimellom. Like flotte damer begge to, og både ungene og vi digger dem :) (og vårt hus er konstant bombet så vi setter bare pris på litt hjelp!)

Skrevet

Hyggelig og litt morsomt innlegg ;) Forventa meg en historie om den slitsomme svigermora, men den gang ei! Så heldig du er :) Tror mange mødre og svigermødre liker å føle at de er til hjelp. Jeg har selv en svigermor som tilbyr seg hjelp ofte, men jeg takker nei, for jeg trenger ikke hjelp, men har funnet ut at jeg skal takke ja til litt hjelp uansett, tror hun hadde synes det det var hyggelig. Hjelp med vask bak frys og slikt er jo veldig greit, er ikke slikt man prioriterer høyt ellers ;)

Skrevet

Så herlig! Her kom svigermor på besøk i barseltida, 10 dager ble hun og vi nikoset oss! :)

Skrevet
De Må på ingen måte gjøre det nei. Og jeg nekter å tro at det er klinisk rent bak og under din fryseboks til enhver tid heller. Svigermor slapper best av når hun gjør på noe, og fikser ikke å sitte stille. Da tusler hun rundt og koser seg, og hun synes det er kjekt å være til nytte. Vi har det rent og pent i huset, men klesvask blir det kontinuerlig, og gresset gror... HI
Nei det er ikke klinisk rent under fryseboksen vår...men der vil jeg gjerne ta det selv....ikke overlate det til andre. Mine foreldre bor et stykke unna og når de kommer vil jeg de skal føle at de er på besøk...ikke at de må rydde og vaske hele dagene. Sikker på din svigermor syns det er så topp da? Mulig hun gremmes over hvordan dere har det.

JA, jeg er 100 % sikker på at hun ikke gremmes over hvordan vi har det. Hun er veldig likandes, og gremmer seg ikke over noe som helst. Ja, det finnes faktisk slike mennesker. Hun er stolt over oss, og den andre sønnen sin og familien også - og elsker å gjøre noe. Hjemme hos seg selv strykes alt fra vaskekluter til boxere.

Hun er pansjonist nå, men var likedan da hun var i full jobb.

Kan du ikke bare akseptere at noen ønsker å gjøre noe positivt, og at det i tillegg blir positivt mottatt ? Uten at det ligger noe annet bak.

HI

Skrevet

Sånn er min svigermor også. Hun elsker å gå å gjøre noe og hun elsker å lage mat. Flink er hun også. Jeg blir som regel kastet ut av kjøkkenet når hun er på besøk og kjøkkenet er alltid strøkent.

Hun er også veldig flink til å sy, så hun har vel sydd nesten alle gardinene mine og flere karnevalskostymer til barna :)

Da førstemann kom til verden fikk vi også besøk av svigemormor, altså barnets oldemor. Hun klarte heller ikke sitte stille å se på, så hun støvsuget og tørket støv og koste seg :)

Eneste jeg er sint på svigermor for er at hun kommer altfor sjeldent på besøk...

Skrevet

Heldige du!! Skulle jammen ønske min svigermor var sånn!!

Skrevet
JA, jeg er 100 % sikker på at hun ikke gremmes over hvordan vi har det. Hun er veldig likandes, og gremmer seg ikke over noe som helst. Ja, det finnes faktisk slike mennesker. Hun er stolt over oss, og den andre sønnen sin og familien også - og elsker å gjøre noe. Hjemme hos seg selv strykes alt fra vaskekluter til boxere. Hun er pansjonist nå, men var likedan da hun var i full jobb. Kan du ikke bare akseptere at noen ønsker å gjøre noe positivt, og at det i tillegg blir positivt mottatt ? Uten at det ligger noe annet bak. HI

Pansjonist...?? Hehe....uffda *himler med øya*

Skrevet
JA, jeg er 100 % sikker på at hun ikke gremmes over hvordan vi har det. Hun er veldig likandes, og gremmer seg ikke over noe som helst. Ja, det finnes faktisk slike mennesker. Hun er stolt over oss, og den andre sønnen sin og familien også - og elsker å gjøre noe. Hjemme hos seg selv strykes alt fra vaskekluter til boxere. Hun er pansjonist nå, men var likedan da hun var i full jobb. Kan du ikke bare akseptere at noen ønsker å gjøre noe positivt, og at det i tillegg blir positivt mottatt ? Uten at det ligger noe annet bak. HI
Pansjonist...?? Hehe....uffda *himler med øya*

Ja, for all del. Gjør dette om til en diskusjon om det som virkelig betyr noe her inne, nemlig skrivefeil. Rekk opp hånden alle de som ikke forstår hva jeg ville frem til.

HI (Himler også med øynene. Ikke øya.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...