Gå til innhold

Vært forlova i 5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

akkurat i dag. Den 27 juni for 5 år siden forlovet vi oss (var også en onsdag faktisk). Ja det er vel på tide å gifte seg da, men akkurat nå så har vi det bra med å være forlova og samboere.

Har 5 års forlovelsesdag i dag og har det like bra, om ikke bedre sammen som for 5 år siden.

Ville bare komme med noe positivt, siden det er så mye negative innlegg her, og mange som vil gå fra gubben etc. Jeg har tenkt til å holde sammen med min i hvertfall i 5 år til:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer og hurra :D Håper dere får en fin dag sammen ;)

Lenge leve kjærligheten<3

Skrevet

Vi husker ikke datoen for forlovelse engang ;)

Gratulerer med dagen til dere :)

Skrevet

Da kan jo jeg komme med noe negativt.

Dere er ikke forlova.

Skrevet

Gratulera så masse!:) Er en fin dato i dag, 6 år siden vi ble sammen her. Og like forelsket, om ikke mer!

Godt og se at det finnes kjærlighet her inne også;)

Skrevet
Da kan jo jeg komme med noe negativt. Dere er ikke forlova.

Eh... neivel..... Og det kan du begrunne med hva?

Skrevet

Hva er vitsen med å være forlova i 5 år?

å forlove seg, betyr jo at man skal gifte seg...?

Vi forlova oss etter 8 år sammen, og gifta oss ett år senere:)

Skrevet

Forlovelse er ventetiden på bryllup etter et frieri. Denne tiden er på 1 år.

Skrevet

Ja i utgangspunktet, fra gammelt av så er det det, men i dag er det veldig vanlig å være forlovet i mer enn ett år. Jeg veit om folk som også har vært forlovet i 10 år og 15 år. Bare utsetter den ventetiden.

Skrevet
Hva er vitsen med å være forlova i 5 år? å forlove seg, betyr jo at man skal gifte seg...? Vi forlova oss etter 8 år sammen, og gifta oss ett år senere:)

Forstår heller ikke det egentlig, selv om sier gratulerer :) Har inntrykk av at enkelte menn frir og haler ut tia for å ikke gifte seg, men vet selvfølgelig ikke hvordan det er i ditt tilfelle. Uansett, flott at dere holder sammen i mange år.

Skrevet

Gratulerer til alle som holder sammen, statistikken er jo ganske stygg på det punktet .

Men signerer det som blir sagt over; en forlovelse er å si ja til å gifte seg. Da skal dato for bryllup settes og planleggingen begynne.

Vanligvis innenfor 1 år, selv om enkelte store bryllup eller eksotiske løsninger krever litt mer tid.

Selv var jeg forlovet i 4 mnd og 10 dager, så her gikk det unna.

Skrevet

Gratulerer med bra forhold, men jeg må jo si at jeg ser liten vits i å være forlovet i fem år.Det mister liksom litt av glansen å kalle kjæresten "forloveden" når man tydeligvis ikke engang aner om og når det blir noe bryllup.

Skrevet

Jeg og sambo FORLOVET oss for 12år siden ble kjærester for 13år siden og har ikke tenkt på bryllup engang, vi har det bra som det er :) gratulere med 5års dag ;)

Gjest Miryks
Skrevet

Gratulerer!

Vi forlovet oss i fjor, og her blir det nok ikke bryllup før om et par år. Vi har ikke økonomi til det akkurat nå. Pengene går til litt mer hastende saker ;)

Skrevet
Ja i utgangspunktet, fra gammelt av så er det det, men i dag er det veldig vanlig å være forlovet i mer enn ett år. Jeg veit om folk som også har vært forlovet i 10 år og 15 år. Bare utsetter den ventetiden.

Vart forlova 01.01.2001 men er ikkje gift enda. Vil ikkje gifte meg heller. Er vel slik at vist jeg gifter meg blir det slutt rette etter giftemål.

Skrevet

Er vel mest økonomiske årsaker her og til at det ikke har blitt noe bryllupp enda, i tillegg til helsemessige årsaker.

Skrevet
Vart forlova 01.01.2001 men er ikkje gift enda. Vil ikkje gifte meg heller. Er vel slik at vist jeg gifter meg blir det slutt rette etter giftemål.

Da er heller ikke du forlovet.

Er dere ikke flaue over å si til folk at dere er forlovet når dere vet at de tenker at dere er idioter som holder på slik?

Er det ikke godt nok å være kjærester når dere ikke vil gå videre?

Gjest Miryks
Skrevet
Da er heller ikke du forlovet. Er dere ikke flaue over å si til folk at dere er forlovet når dere vet at de tenker at dere er idioter som holder på slik? Er det ikke godt nok å være kjærester når dere ikke vil gå videre?

Helledussen da, kom tilbake fra 1960-årene og slå deg sammen med oss i 2012!

Skrevet
Da er heller ikke du forlovet. Er dere ikke flaue over å si til folk at dere er forlovet når dere vet at de tenker at dere er idioter som holder på slik? Er det ikke godt nok å være kjærester når dere ikke vil gå videre?
Helledussen da, kom tilbake fra 1960-årene og slå deg sammen med oss i 2012!

Det med forlovelse betyr det sammen nå som tidligere så det er vel heller du som burde lære deg litt om hva som er hva .

Skrevet

Man er jo like fullt forlovet fordet da.

Men som sagt det er mange årsaker til at vi ikke har blitt gift ennå. Både økonomiske og helsemessige. Er overhode ikke flau over å si jeg er forlova og har vært det i 5 år. Ingen som sier noe på det, bortsett fra at de spør om når det blir bryllupp. Jeg håper det blir bryllupp i løpet av et par års tid. Helsa er bedre og forhåpentligvis blir snart økonomien også bedre.

Gjest Miryks
Skrevet
Det med forlovelse betyr det sammen nå som tidligere så det er vel heller du som burde lære deg litt om hva som er hva .

Ja, det betyr at de har lovet hverandre at de skal gifte seg. Om det er om 1 år, 3 år, 7 år eller 15 år må da være opp til hver enkelt å bestemme. At det før betydde "innen et år" har ingenting med nå å gjøre. Ting forandrer seg, meninger og betydninger også.

Skrevet

Gratulerer! Jeg er, som flere andre her, av den gammeldagse sorten som mener at man skal sette dato og planlegge bryllup i forlovelsesåret. For meg er det naturlig å gratulere med forlovelsen, og i samme setning spørre om de har satt datoen for bryllupet. Jeg er glad i tradisjoner, og liker meningen med å gå forlovet. Langtidsforlovelse pleier å bety at det har blitt utsatt grunnet sykdom, graviditet, dødsfall i familien, eller lignende. Men folk får jo gjøre som de vil for min del, jeg respekterer det, selv om jeg synes det er fremmed og rart og ikke har tatt samme valg selv. Min søster går langtidsforlovet, og ringene er ikke engang av gull. Skrekk og gru! ;)

Gjest Miryks
Skrevet

og ringene er ikke engang av gull. Skrekk og gru! ;)

Vi har et par nydelige ringer i titanium ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...