Tigerpote Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Den 18. juni ble jeg satt igang. Lege nr 1 og min jm ville at de skulle bruke ballongkateter, det ville ikke lege nr to, så jeg protesterte ikke da hun ville gi meg modningspiller Den første fikk jeg kl 1630, den andre kl 2110, klokken 2230 begynte jeg å lure på om jeg hadde mageknip eller svake, begynnende rier på gang. Det viste seg å være rier, men dette var koserier, der jeg snakket med venninnen min og spiste godis mens vi fulgte med på skjermen om riene var bra eller ikke Brede, høye rier var iflg jm bra Da klokken ble midnatt fikk jeg beskjed om at jeg ikke ville få flere modningspiller på natt, og at dersom det ikke startet av seg selv, måtte vi på'n igjen neste dag. Jm ba meg om å legge meg og sove, og vi lurte på om venninnen min skulle reise hjem eller ikke. Vi rakk ikke å lure så lenge, for minutter etter midnatt var det igang! Jeg unnskyldte meg som pingle fordi jeg ønsket smertestillende allerede, men fikk lystgass på halv styrke. Det hjalp på toppene på riene, men etter få minutter måtte den opp på maks! Veldig snart hylte jeg etter epidural, for det var skitvondt! Ren tortur. De bad meg vente... Klokken 01.25 hadde jeg fortsatt 3 cm åpning, og jeg lurte på hvor lenge jeg skulle holde ut. Plutselig MåTTE jeg presse ca 01.50, jeg skjønte ingenting, og brølte som et dyr. Det sprutet blod og fostervann. Så var babyen på vei, og jeg presset som en gal i et kvarter, og 0205 var gutten ute! 19.06.12 <3 Helt utrolig at det skulle gå så fort. Han veide 3740 gram og var 50 cm lang. Litt gul og en liten hjertebilyd, men alt var bra så vi er hjemme igjen nå. Må føye til at jeg ikke spydde denne gang, bare nesten ;P Jeg har derimot veldig vondt etter fødsel denne gangen, jeg måtte få morfin rett etter fødsel. Sykt vonde etterrier, det sved og presset så jeg trodde jeg skulle føde enda en gang! Jeg går på Paracet nå, jeg blør fra puppene så babyen har både gulpet og bæsjet blod (fra meg), de er så vonde hele tiden, i tillegg har jeg hovnet opp i kroppen og har kronisk hodepine og vondt når jeg beveger øynene (?) og magesmerter og vondter "overalt". Veldig redusert denne gangen. Håper at det går seg til! Lykke til til dere andre ventende <3 Uansett er resultatet verdt både blod, svette og tårer!
Pengetreet Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Gratulerer Håper at du snart er fit for fight igjen!
Bee&Alie Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 oioioi....! bare 14 dager til termindato her... så kjenner det litt i magen når jeg leser din historie! gratulerer så masse!! )
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. juni 2012 #10 Skrevet 24. juni 2012 Gratulerer!! håper du kommer deg raskt igjen, og at lillemann har det bra
Gjest Kira med en av hver Skrevet 24. juni 2012 #11 Skrevet 24. juni 2012 Gratulerer så mye Og skjønner hva du mener med vonde etterrier. Kjente ikke noe til de med førstemann, men etter fødsel nr 2 var de vonde gitt! Håper formen din blir bedre de neste dagene
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Gratulerer så mye Kos deg med babyen.
Tigerpote Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 25. juni 2012 Tusen takk! I dag er jeg faktisk bedre! Til og med puppene er ikke like vonde. Så satser på stigende form de neste dagene! Må bare føye til en morsom og litt flau ting; da babyen kom ut, kom også resten (det meste) av fostervannet pluss blod, som sprutet på jordmødrene som stod der! "Oi, traff det deg også ja!" hørte jeg rundt meg Hahaha, huff.
Tigerpote Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #14 Skrevet 25. juni 2012 Jeg trodde jeg skrev denne på 3. tri, men så har jeg altså blingset og lagt den ut her jaja, det gjør vel ingenting
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #15 Skrevet 25. juni 2012 Gratulerer! (Og gud som jeg angrer meg på at jeg gikk inn på innlegget, to dager etter terminen. Frem til nå har jeg nesten gledet meg til fødselen )
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. juni 2012 #16 Skrevet 25. juni 2012 Gratulerer så masse!! Håper du snart blir bedre og kan nyte tiden med baby :)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #17 Skrevet 25. juni 2012 Gratulerer så mye! Og et lite tips: Ikke legg ut dette på 3. trimester. Ikke koselig lesing for sprekkeferdige.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. juni 2012 #18 Skrevet 25. juni 2012 Gratulerer, så hyggelig! Håper du kommer deg raskt, og at alt er bra med den lille!
Bamsemams74 Skrevet 25. juni 2012 #19 Skrevet 25. juni 2012 Gratulerer så mye! Jeg måtte leite etter deg fra 3. trimester. Syns ikke dette var avskrekkende. Fødsel er fødsel og det kommer til å gjøre vondt;) Men så er premien fantastisk og så hjelper det ikke å syke seg ned. Vi må syke oss opp! Vi er urkvinner:))
Musemorbr / Skrevet 25. juni 2012 #20 Skrevet 25. juni 2012 Gratulerer så mye. Så flink du har vært, og så godt å høre at alt er bra med den lille. Etterrier kan være ganske kjipt ja. Og rier er vonde, men sannelig gjør de fleste kvinner det gjerne igjen, for det er jo mer enn verdt strevet.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 25. juni 2012 #21 Skrevet 25. juni 2012 Grattis! Kjenner jeg er ferdig med bebiser:-D Ønsker deg ei herlig barseltid framover og nyt sommeren med den lille:-)
Rivjernet Skrevet 25. juni 2012 #22 Skrevet 25. juni 2012 Gratulerer så mye! Og et lite tips: Ikke legg ut dette på 3. trimester. Ikke koselig lesing for sprekkeferdige. Trodde du det var en dans på roser og føde du da? Er det ikke bedre å ha et litt realistisk bilde på hva som skal skje i så fall?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #23 Skrevet 26. juni 2012 Gratulerer så mye! Og et lite tips: Ikke legg ut dette på 3. trimester. Ikke koselig lesing for sprekkeferdige. Trodde du det var en dans på roser og føde du da? Er det ikke bedre å ha et litt realistisk bilde på hva som skal skje i så fall? Nei, jeg har ingen illusjoner om det. Har født tre ganger før, to kompliserte og en grei fødsel. Har klart å bearbeide meg selv til å satse på at den neste fødselen også blir relativt ok. Tenker bare at "ren tortur", "sprutet blod og fostervann", "sykt vonde etterrier" og "jeg blør fra puppene så babyen har både gulpet og bæsjet blod" ikke er det fødeklare på 3. trimester trenger å lese. Det er lov å ha litt antenner når man beskriver fødsler for de som er de neste i løypa
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #24 Skrevet 26. juni 2012 Den 18. juni ble jeg satt igang. Lege nr 1 og min jm ville at de skulle bruke ballongkateter, det ville ikke lege nr to, så jeg protesterte ikke da hun ville gi meg modningspiller Den første fikk jeg kl 1630, den andre kl 2110, klokken 2230 begynte jeg å lure på om jeg hadde mageknip eller svake, begynnende rier på gang. Det viste seg å være rier, men dette var koserier, der jeg snakket med venninnen min og spiste godis mens vi fulgte med på skjermen om riene var bra eller ikke Brede, høye rier var iflg jm bra Da klokken ble midnatt fikk jeg beskjed om at jeg ikke ville få flere modningspiller på natt, og at dersom det ikke startet av seg selv, måtte vi på'n igjen neste dag. Jm ba meg om å legge meg og sove, og vi lurte på om venninnen min skulle reise hjem eller ikke. Vi rakk ikke å lure så lenge, for minutter etter midnatt var det igang! Jeg unnskyldte meg som pingle fordi jeg ønsket smertestillende allerede, men fikk lystgass på halv styrke. Det hjalp på toppene på riene, men etter få minutter måtte den opp på maks! Veldig snart hylte jeg etter epidural, for det var skitvondt! Ren tortur. De bad meg vente... Klokken 01.25 hadde jeg fortsatt 3 cm åpning, og jeg lurte på hvor lenge jeg skulle holde ut. Plutselig MåTTE jeg presse ca 01.50, jeg skjønte ingenting, og brølte som et dyr. Det sprutet blod og fostervann. Så var babyen på vei, og jeg presset som en gal i et kvarter, og 0205 var gutten ute! 19.06.12 <3 Helt utrolig at det skulle gå så fort. Han veide 3740 gram og var 50 cm lang. Litt gul og en liten hjertebilyd, men alt var bra så vi er hjemme igjen nå. Må føye til at jeg ikke spydde denne gang, bare nesten ;P Jeg har derimot veldig vondt etter fødsel denne gangen, jeg måtte få morfin rett etter fødsel. Sykt vonde etterrier, det sved og presset så jeg trodde jeg skulle føde enda en gang! Jeg går på Paracet nå, jeg blør fra puppene så babyen har både gulpet og bæsjet blod (fra meg), de er så vonde hele tiden, i tillegg har jeg hovnet opp i kroppen og har kronisk hodepine og vondt når jeg beveger øynene (?) og magesmerter og vondter "overalt". Veldig redusert denne gangen. Håper at det går seg til! Lykke til til dere andre ventende <3 Uansett er resultatet verdt både blod, svette og tårer! GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!!! God bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå