Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Vi bor i første etg i et hus, og naboene i andre etg har katt. Jeg er ikke noe kattemenneske, men vi har da lært oss at vi ikke kan gå fra barnevognen eller hageputene ute, at vi må dekke til sandkassen bare barnet skal inn og spise og at en åpen dør er en stående invitasjon til at kattepusen kan spasere inn og legge seg i sofaen/sengene/vogga vår... Alt dette er "greit" og noe vi godtar så lenge vi har valgt å bo i en leilighet. Men det som IKKE er greit, og som jeg aldri klarer å venne meg til, er kattens behov for å dra hjem døde mus og fuglunger og legge de på trappa vår!!! Det er slett ikke alltid at de er helt døde engang Noen ganger er det såvidt liv i de, men de klarer ikke å bevege seg, så da må mannen MIN slå de ihjel - for naboen klarer ikke det!!! De vil heller at de skal ligge og pines ihjel. Jeg må si at det grøsser i meg når naboene sitter og kooooser og snusker på den samme katten som bare minutter før har brukt munn og klør til å pine og drepe et lite dyr Det er greit at det er i kattens natur å jakte og å bringe byttet hjem, men kan det være nødvendig å legge det på MIN trapp? Og kan det være nødvendig å snuske og kysse på et dyr som bruker munnen sin til både å drepe/spise smådyr og slikke seg i baken???
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 "Og kan det være nødvendig å snuske og kysse på et dyr som bruker munnen sin til både å drepe/spise smådyr og slikke seg i baken???" Neida, det er ikke nødvendig og du trenger ikke å gjøre det
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Vi bor i første etg i et hus, og naboene i andre etg har katt. Jeg er ikke noe kattemenneske, men vi har da lært oss at vi ikke kan gå fra barnevognen eller hageputene ute, at vi må dekke til sandkassen bare barnet skal inn og spise og at en åpen dør er en stående invitasjon til at kattepusen kan spasere inn og legge seg i sofaen/sengene/vogga vår... Alt dette er "greit" og noe vi godtar så lenge vi har valgt å bo i en leilighet. Men det som IKKE er greit, og som jeg aldri klarer å venne meg til, er kattens behov for å dra hjem døde mus og fuglunger og legge de på trappa vår!!! Det er slett ikke alltid at de er helt døde engang Noen ganger er det såvidt liv i de, men de klarer ikke å bevege seg, så da må mannen MIN slå de ihjel - for naboen klarer ikke det!!! De vil heller at de skal ligge og pines ihjel. Jeg må si at det grøsser i meg når naboene sitter og kooooser og snusker på den samme katten som bare minutter før har brukt munn og klør til å pine og drepe et lite dyr Det er greit at det er i kattens natur å jakte og å bringe byttet hjem, men kan det være nødvendig å legge det på MIN trapp? Og kan det være nødvendig å snuske og kysse på et dyr som bruker munnen sin til både å drepe/spise smådyr og slikke seg i baken??? Jeg skjønner dette er slitsomt , spesielt når du ikke er et katte-menneske, men her er jeg nok mer på nabo kattens side.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Vi bor i første etg i et hus, og naboene i andre etg har katt. Jeg er ikke noe kattemenneske, men vi har da lært oss at vi ikke kan gå fra barnevognen eller hageputene ute, at vi må dekke til sandkassen bare barnet skal inn og spise og at en åpen dør er en stående invitasjon til at kattepusen kan spasere inn og legge seg i sofaen/sengene/vogga vår... Alt dette er "greit" og noe vi godtar så lenge vi har valgt å bo i en leilighet. Men det som IKKE er greit, og som jeg aldri klarer å venne meg til, er kattens behov for å dra hjem døde mus og fuglunger og legge de på trappa vår!!! Det er slett ikke alltid at de er helt døde engang Noen ganger er det såvidt liv i de, men de klarer ikke å bevege seg, så da må mannen MIN slå de ihjel - for naboen klarer ikke det!!! De vil heller at de skal ligge og pines ihjel. Jeg må si at det grøsser i meg når naboene sitter og kooooser og snusker på den samme katten som bare minutter før har brukt munn og klør til å pine og drepe et lite dyr Det er greit at det er i kattens natur å jakte og å bringe byttet hjem, men kan det være nødvendig å legge det på MIN trapp? Og kan det være nødvendig å snuske og kysse på et dyr som bruker munnen sin til både å drepe/spise smådyr og slikke seg i baken??? Har selv katt, men kunne ikke falle meg inn å susse den på munnen. Du kan få fatt i noe på hagesenter som heter kattdegvekk. Noe man i utgangspunktet legger i blomsterbed. Kan sikkert legges rundt trappen også.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Oioioi, dette kommer til å bli underholdene når kattedamene kvesser klørne. *finner frem popcorn*
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Vi bor i første etg i et hus, og naboene i andre etg har katt. Jeg er ikke noe kattemenneske, men vi har da lært oss at vi ikke kan gå fra barnevognen eller hageputene ute, at vi må dekke til sandkassen bare barnet skal inn og spise og at en åpen dør er en stående invitasjon til at kattepusen kan spasere inn og legge seg i sofaen/sengene/vogga vår... Alt dette er "greit" og noe vi godtar så lenge vi har valgt å bo i en leilighet. Men det som IKKE er greit, og som jeg aldri klarer å venne meg til, er kattens behov for å dra hjem døde mus og fuglunger og legge de på trappa vår!!! Det er slett ikke alltid at de er helt døde engang Noen ganger er det såvidt liv i de, men de klarer ikke å bevege seg, så da må mannen MIN slå de ihjel - for naboen klarer ikke det!!! De vil heller at de skal ligge og pines ihjel. Jeg må si at det grøsser i meg når naboene sitter og kooooser og snusker på den samme katten som bare minutter før har brukt munn og klør til å pine og drepe et lite dyr Det er greit at det er i kattens natur å jakte og å bringe byttet hjem, men kan det være nødvendig å legge det på MIN trapp? Og kan det være nødvendig å snuske og kysse på et dyr som bruker munnen sin til både å drepe/spise smådyr og slikke seg i baken??? Jeg skjønner dette er slitsomt , spesielt når du ikke er et katte-menneske, men her er jeg nok mer på nabo kattens side. Hvorfor har du behov for å sitere når det er hovedeinnlegget du svarer på? Alle skjønner hvem du svarer, og det kan bli noen lange og slitsomme tråder om alle skal sitere hovedinnlegg når de svarer!!! Katter er forresten ålreite dyr, så lenge de ikke hopper opp på meg
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Vi bor i første etg i et hus, og naboene i andre etg har katt. Jeg er ikke noe kattemenneske, men vi har da lært oss at vi ikke kan gå fra barnevognen eller hageputene ute, at vi må dekke til sandkassen bare barnet skal inn og spise og at en åpen dør er en stående invitasjon til at kattepusen kan spasere inn og legge seg i sofaen/sengene/vogga vår... Alt dette er "greit" og noe vi godtar så lenge vi har valgt å bo i en leilighet. Men det som IKKE er greit, og som jeg aldri klarer å venne meg til, er kattens behov for å dra hjem døde mus og fuglunger og legge de på trappa vår!!! Det er slett ikke alltid at de er helt døde engang Noen ganger er det såvidt liv i de, men de klarer ikke å bevege seg, så da må mannen MIN slå de ihjel - for naboen klarer ikke det!!! De vil heller at de skal ligge og pines ihjel. Jeg må si at det grøsser i meg når naboene sitter og kooooser og snusker på den samme katten som bare minutter før har brukt munn og klør til å pine og drepe et lite dyr Det er greit at det er i kattens natur å jakte og å bringe byttet hjem, men kan det være nødvendig å legge det på MIN trapp? Og kan det være nødvendig å snuske og kysse på et dyr som bruker munnen sin til både å drepe/spise smådyr og slikke seg i baken??? Jeg skjønner dette er slitsomt , spesielt når du ikke er et katte-menneske, men her er jeg nok mer på nabo kattens side. Hvorfor har du behov for å sitere når det er hovedeinnlegget du svarer på? Alle skjønner hvem du svarer, og det kan bli noen lange og slitsomme tråder om alle skal sitere hovedinnlegg når de svarer!!! Katter er forresten ålreite dyr, så lenge de ikke hopper opp på meg jeg er ny bruker, ok;) og takk for tipset.. Jeg elsker katter og har selv en hund men jeg synes det er ekkelt om den slikker meg på munnen. Veldig uhygenisk!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Hunder er faktisk renere i munnen enn mennesker. Utrolig nok.. Katter vet jeg ikke med
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #10 Skrevet 24. juni 2012 Jeg syns det er en uting å anskaffe seg katt når man bor så tett på andre mennesker. Da tar man et valg som påvirker naboene uten at de har fått noen sjanse til å uttale seg om saken. Katter har det best i naturen, og ikke i boligfelt hvor de blir kjeppjaget overalt de kommer...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Venter spent på kattekvinnene... #9 Jeg er kattekvinne, med all respetk for de som ikke liker katter. Noe mer du lurte på , purrr,purrrrrrrr:)
Katteskinnet Skrevet 24. juni 2012 #13 Skrevet 24. juni 2012 Hunder er faktisk renere i munnen enn mennesker. Utrolig nok.. Katter vet jeg ikke med Ekkelt nok så er det mer bakterier i en dråpe vann enn et helt glass med kattespytt Uten at jeg slikker katten min i munnen av den grunn, grøss.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #14 Skrevet 24. juni 2012 Hunder er faktisk renere i munnen enn mennesker. Utrolig nok.. Katter vet jeg ikke med Katter spiser iallefall ikke dritt og slikker alt og alle i ræva Katter er renere i munnen enn hunder.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. juni 2012 #15 Skrevet 24. juni 2012 Hunder er faktisk renere i munnen enn mennesker. Utrolig nok.. Katter vet jeg ikke med Katter spiser iallefall ikke dritt og slikker alt og alle i ræva Katter er renere i munnen enn hunder. Katter river fugl og mus i fillebiter med den munnen. To dyr velkjent for bakterier Og katter er glad i å vaske seg mellom bena de også.
Gjest Miryks Skrevet 24. juni 2012 #16 Skrevet 24. juni 2012 "Når katten bringer deg et halvt ihjeltygd dyr, er det et tegn på kjærlighet og lojalitet, din knøl!" Pusur.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #17 Skrevet 24. juni 2012 Hunder er faktisk renere i munnen enn mennesker. Utrolig nok.. Katter vet jeg ikke med Katter spiser iallefall ikke dritt og slikker alt og alle i ræva Katter er renere i munnen enn hunder. Katter river fugl og mus i fillebiter med den munnen. To dyr velkjent for bakterier Og katter er glad i å vaske seg mellom bena de også. Hunder er åtseletere, altså spiser hunder mye verre ting enn katter. Det finnes forskningsbevis på at katter er renere i munnen enn hunder, så hvorfor du gir meg et slikt svar forstår jeg ikke.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. juni 2012 #18 Skrevet 24. juni 2012 Hunder er faktisk renere i munnen enn mennesker. Utrolig nok.. Katter vet jeg ikke med Katter spiser iallefall ikke dritt og slikker alt og alle i ræva Katter er renere i munnen enn hunder. Katter river fugl og mus i fillebiter med den munnen. To dyr velkjent for bakterier Og katter er glad i å vaske seg mellom bena de også. Hunder er åtseletere, altså spiser hunder mye verre ting enn katter. Det finnes forskningsbevis på at katter er renere i munnen enn hunder, så hvorfor du gir meg et slikt svar forstår jeg ikke. Nå må du trekke inn klørne dine Du ser da at jeg har alt annet enn kvass tone. " Et slikt svar" ? Det var da bare rene fakta i en useriøs samtale
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #19 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er katteelsker, men det har aldri vært aktuelt at være katter får ta fugler, mus mm og ta de med hjem. Man kan helt fint oppdra dyr også.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #20 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er katteelsker, men det har aldri vært aktuelt at være katter får ta fugler, mus mm og ta de med hjem. Man kan helt fint oppdra dyr også. Da må du dele med oss hvordan du klarer å oppdra katter til å trosse instinktet sitt og la være å jakte på smådyr?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #21 Skrevet 24. juni 2012 Hunder er faktisk renere i munnen enn mennesker. Utrolig nok.. Katter vet jeg ikke med Katter spiser iallefall ikke dritt og slikker alt og alle i ræva Katter er renere i munnen enn hunder. Katter river fugl og mus i fillebiter med den munnen. To dyr velkjent for bakterier Og katter er glad i å vaske seg mellom bena de også. Hunder er åtseletere, altså spiser hunder mye verre ting enn katter. Det finnes forskningsbevis på at katter er renere i munnen enn hunder, så hvorfor du gir meg et slikt svar forstår jeg ikke. Nå må du trekke inn klørne dine Du ser da at jeg har alt annet enn kvass tone. " Et slikt svar" ? Det var da bare rene fakta i en useriøs samtale Rene fakta? A cat's mouth is cleaner. The average cat mouth has about 16-18 different types of bacteria, while the dog mouth has over 60 different types. They tend to have less because they open their mouths less often, thus not attracting so many microorganisms from the outside world, while the dog is constantly panting and breathing heavily through their mouths. Another reason because of this is that dogs tend to lick and bite things more than cats, whether it's exploring a new object or person that came into the house, drinking toilet water, or eating dirty socks. Cats, on the other hand, sniff and paw things when they want to play and only occasionally bite. A cat's mouth is also cleaner because of their eating habits
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. juni 2012 #22 Skrevet 24. juni 2012 Hunder er faktisk renere i munnen enn mennesker. Utrolig nok.. Katter vet jeg ikke med Katter spiser iallefall ikke dritt og slikker alt og alle i ræva Katter er renere i munnen enn hunder. Katter river fugl og mus i fillebiter med den munnen. To dyr velkjent for bakterier Og katter er glad i å vaske seg mellom bena de også. Hunder er åtseletere, altså spiser hunder mye verre ting enn katter. Det finnes forskningsbevis på at katter er renere i munnen enn hunder, så hvorfor du gir meg et slikt svar forstår jeg ikke. Nå må du trekke inn klørne dine Du ser da at jeg har alt annet enn kvass tone. " Et slikt svar" ? Det var da bare rene fakta i en useriøs samtale Rene fakta? A cat's mouth is cleaner. The average cat mouth has about 16-18 different types of bacteria, while the dog mouth has over 60 different types. They tend to have less because they open their mouths less often, thus not attracting so many microorganisms from the outside world, while the dog is constantly panting and breathing heavily through their mouths. Another reason because of this is that dogs tend to lick and bite things more than cats, whether it's exploring a new object or person that came into the house, drinking toilet water, or eating dirty socks. Cats, on the other hand, sniff and paw things when they want to play and only occasionally bite. A cat's mouth is also cleaner because of their eating habits Det var da voldsomt så seriøst du skulle ta dette da. JA, det er rene fakta at katter river mus og fugl i biter, og JA det er fakta at katter vasker seg mellom bena. Finn en feil? Og hvis du leser lenger opp så skrev jeg : Hunder er renere i munnen enn mennesker. Hva katter er, vet jeg ikke. Som du ser, jeg redegjorde for hund. Ikke katt. Hund, ikke katt. Er vi ferdig nå?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #23 Skrevet 24. juni 2012 Tenk på rotter, da, så mye eklere de er! Det sies at en rotte ikke går inn i et rom der en katt har vært.. Huff, heller en katt enn en ekkel mus eller rotte på kjøkkenet. Naturen er grusom, dyr spiser hverandre, du spiser kanskje også kjøtt?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #24 Skrevet 24. juni 2012 Tenk på rotter, da, så mye eklere de er! Det sies at en rotte ikke går inn i et rom der en katt har vært.. Huff, heller en katt enn en ekkel mus eller rotte på kjøkkenet. Naturen er grusom, dyr spiser hverandre, du spiser kanskje også kjøtt? Det hjelper ikke! Jeg er enig i at rotter er eklere enn katter, men heldigvis ser jeg aldri det. Og de eneste musene jeg ser, er de stakkarane som katten sleper hjem. Har dere sett hvordan en katt dreper mus? De leker med de og piner de ihjel! Ondskapsfulle kryp hi
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #25 Skrevet 24. juni 2012 Tenk på rotter, da, så mye eklere de er! Det sies at en rotte ikke går inn i et rom der en katt har vært.. Huff, heller en katt enn en ekkel mus eller rotte på kjøkkenet. Naturen er grusom, dyr spiser hverandre, du spiser kanskje også kjøtt? Det hjelper ikke! Jeg er enig i at rotter er eklere enn katter, men heldigvis ser jeg aldri det. Og de eneste musene jeg ser, er de stakkarane som katten sleper hjem. Har dere sett hvordan en katt dreper mus? De leker med de og piner de ihjel! Ondskapsfulle kryp hi Katter er aktive jegere, de er ikke åtselsetere. Fra ung alder læres kattunger opp av mor, derfor virker det som en "lek". Katter er ikke ondskapsfulle, de er nyttedyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå