Gå til innhold

Hvordan er DERES hygiene da?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Her dusjes det hver dag, vasker hender etter do, om jeg har vær ute, før matlaging og andre div ting... Pusser tenner morgen og kveld. Barberer legger og div annenhver dag.. Slifter undertøy hver dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm.... skitt au, er man uhygenisk om man ikke barberer legger og div annenhver dag? :/ ;)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Vasker hender og pusser tenner som man skal og når man skal. Dusjer ikke hver dag, men vasker meg hver dag, bytter undertøy og klær hver dag, skifter på senga hver søndag og legger skoa i fryseboksen ved behov

Skrevet

Jeg gjør det for å føle meg ''ren'' og fresh :) HI

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, vasker hendene - eventuelt bruker sprit som står lett tilgjengelig, spriter meg alltid før jeg tar i noe som skal i nærheten av munnen, skifter undertøy hver dag, og sikkert mye mer jeg ikke kommer på i farten... Jeg er nok litt overhysterisk - er ganske redd for bakterier, mer enn da jeg jobbet på sykehus. ;-)

Skrevet

Hmmm.... Vet nesten ikke hva man skal svare på en slik tråd:P dusjer så og si hver dag, bytter klær, og pusser tenna hver dag... må jo si det er god hygiene... å selvfølgelig vasker jeg hender osv:P

Skrevet

Jeg bruker tann tråd, pusser tennene 2 ganger daglig og vasker med over alt 2 ganger daglig. hender før mat eller om jeg har vært ute. Dusjing kanskje annen hver dag eller om hår eller kropp trenger ekstra. Av og til om jeg har vært lite aktiv kan det gå 3 dager med kropps dusj.Undertøy skifter jeg 2 ganger daglig.

Skrevet

Jeg dusjer 1gang i uka, vasker hendene etter toalettbesøk om jeg har bæsjet. Pusser tennene en gang om dagen. Skifter undertøy 1 gang i uka, men snur det etter 3dager.

Skrevet

Å vaske hender etter do, bleie og før mat er en selvfølge. Jeg vasker kun håret en til to ganger i uken, med mindre jeg har hatt noe i det, vært svett, eller blitt skitten av noe. Ellers dusjer jeg hver morgen, og tar av og til en runde til om kvelden. Selvfølgelig dusjer jeg også etter sex, og jeg vasker meg før sex. Men jeg barberer ikke legger spesielt ofte, bare noen få ganger i sommersesongen, hvis det hadde noe å si. Jeg børster tenner morgen og kveld, børster hår, fjerner makeup og bruker kremer morgen og kveld, skifter undertøy og kroppsnært tøy hver dag. Bukser kan brukes to tre dager. Føler meg velstekt og hygienisk. Jeg er også normalt ryddig og renslig i huset, men mannen er helt ekstrem. Ikke at jeg klager, nå som jeg har lest om andres ekle menn. :D

Skrevet

Hygienen er vel så som så forstår jeg etter å ha lest denne tråden.

Skrevet

Føler sjøl at jeg er hygenisk nok. Skifter undertøy hver dag. Pusser tenner hver dag. Vasker meg hver dag. Dusjer ca 2 til 3 ganger i uka, kommer litt an på aktivitetsnivået etc. Vasker hender etter jeg har vært på do.

 

Men jeg trur det er viktig å ikke være overhysterisk på hygiene også, det er det man blir sjuk av. Noe bakterier har man bare godt av...

 

Jeg har prata med folk som mener man er uhygenisk om man dusjer bare 2 ganger i uka, for de tenker ikke over at man kan jo faktisk vaske seg fordet da. Med såpe og vann og en klut. Men det er kanskje gammeldags det eller?

Skrevet

Vel..etter å ha lest mange av svarene her inne så er jeg nok så som så med hygienen..

Skrevet

Utrolig hygieniske mange her er da? Jeg dusjer hver kveld før jeg skal på jobb. Men de dagene jeg ikke jobber så dusjer jeg ikke kvelden før når jeg skal være hjemme uansett. Dusjer 5 dager i uken ca.

Truse skiftes 1 gang per dag. 2 ganger hvis jeg skal ut på noe spesielt på kvelden.

Håret vaskes 3 ganger per uke, i følge frisøren min skal jeg vaske max 2 ganger men det blir 3 ganger fordi håret begynner å klø! Jeg har ekstremt tørt hår, derfor skal jeg ikke vaske ofte.

 

Jeg bruker mye deo og litt parfyme. Ser alltid velstelt ut.

Skrevet
Jeg dusjer 1gang i uka, vasker hendene etter toalettbesøk om jeg har bæsjet. Pusser tennene en gang om dagen. Skifter undertøy 1 gang i uka, men snur det etter 3dager.

 

hahaha o.O

Skrevet

Dusjer og vasker håret hver morgen, pusser tenner morgen og kveld, vasker hender eller spriter meg når jeg har vært ute eller hver gang jeg skal spise noe/ta meg i ansiktet. Spriter også av mobilen med en klut når jeg kommer hjem for dagen. Barberer meg under armene kanskje 2 ganger i uka, leggene max 1 gang i uka i sesong:) Skifter alt kroppsnært tøy daglig, unntatt bukse som skiftes kanskje 2 ganger i uka.

Skrevet

Dusjer hver morgen og kveld.

 

Vasker håret annenhver dag.

 

Bytter sengetøy hver uke.

 

Pusser tenner 2-3 ganger daglig.

 

Bruker aldri klærne mer enn 1 dag.

 

Er alltid ren og velstelt!

 

Gjest Miryks
Skrevet

Dusjer annenhver-hver tredje dag.

Shaver nedentil og under armene etter behov (under armene en gang i uken, nedentil hver tredje uke ca).

Gidder ikke ta leggene før jeg skal blende folk med de.

Vasker hendene etter dobesøk og etter å ha skifta bleie på yngstemann, og før matlaging.

Skifter på senga hver 3.-4. uke.

Bytter truse hver dag, gjør meg ingenting å bruke t-skjorta, gensern, sokkene eller buksa et par dager på rad.

Pusser tenner osv osv.

Skrevet

Dusjer med hårvask annenhver dag, ofte en dusj i mellom også. Vasker meg uansett ned klut hver kveld og på morgen. Vasker ikke hendene mer enn nødvendig, de er så tørre! Pusser tenner 2-3 ganger hver dag. Bytter sokker 2-3 ganger per dag. Alikevel føler jeg meg skitten hele tiden! Urk.

Skrevet

Jeg dusjer hver dag

 

Vasker håret hver 2 (til nøds 3) dag

 

Barberer armhulene hver gang jeg dusjer, rekker aldri å vokse ut da og tar sånn ca 2 sekund:)

 

Barberer leggene ca 2 ganger i uka, i dusjen

 

Bytter selvsagt undertøy hver dag

 

Bytter sengetøy ca hver 2/3 uke

 

Pusser tenner 2 ganger daglig

 

Bruker deo selvsagt

 

 

 

Føler meg velstelt:)

Skrevet

Vasker hender etter å ha vært på do, pusser tenner to ganger pr dag, dusjer ca annenhver dag, vasker håret 2-3 g. pr uke.

Vasker og renser huden i ansiktet hver morgen og kveld hvis jeg ikke er for trøtt.

 

Skifter truse morgen og kveld. BH'rn kan jeg gjerne bruke flere dager før jeg vasker den så lenge jeg ikke ammer og søler melk på den.

trøyer vaskes etter en dags bruk, bukser vasker jeg ikke før de er skitne.

Gjest Baby♡Lykke
Skrevet

Selv føler jeg at jeg har god hygiene.

Skrevet

Tannpuss to ganger om dagen, håndvask før matlging og etter toalettbesøk, men ikke nødvendigvis før jeg spiser om jeg ikke har en spessiell grunn til det.

Dusjer etter trening 4 ganger i uka, av og til ellers hvis det er noe spessielt eller jeg er spessielt skitten.

Vasker håret en gang i uka.

Barberer meg sjeldent (gar det noe med hygiene å gjøre?)

Skifter truse hver morgen og etter trening.

Bruker treningtøy mange ganger mellom hver vask.

Skrevet

Har jeg dagvakt dusjer jeg før jobb, etter jobb og til kvelds. Har jeg seinvakt dusjer jeg på morgenen og til kvelden. Nattevakt før og etter jobb. Skifter alt av klær hver gang. Har jeg fri dusjer jeg morgen, middag og kveld.

 

Vasker og spriter hender før jeg skal lage mat. Har selvsagt egne fjeler for grønt, fisk, kjøtt og kylling. Engangshansker når jeg håndterer rå mat.

 

Alt kjøres på varmeste i oppvaskmaskinen, selvsagt har jeg skyllt alt godt først. Går alltid med våtservietter og sprit i veska, slik at jeg kan tørke over bord dersom vi spiser på kafe, og vasker håndtaket på handlekurven når jeg skal handle. Vasker selvsagt hendene etter å ha håndtert penger eller annet.

 

Klær vaskes etter anvisning. Huset vaskes minst 2 ganger i uka, skifter på senga mandag og torsdag. Tepper og annet luftes ved hver husvask og dyner luftes hver dag.

Skrevet
Har jeg dagvakt dusjer jeg før jobb, etter jobb og til kvelds. Har jeg seinvakt dusjer jeg på morgenen og til kvelden. Nattevakt før og etter jobb. Skifter alt av klær hver gang. Har jeg fri dusjer jeg morgen, middag og kveld. Vasker og spriter hender før jeg skal lage mat. Har selvsagt egne fjeler for grønt, fisk, kjøtt og kylling. Engangshansker når jeg håndterer rå mat. Alt kjøres på varmeste i oppvaskmaskinen, selvsagt har jeg skyllt alt godt først. Går alltid med våtservietter og sprit i veska, slik at jeg kan tørke over bord dersom vi spiser på kafe, og vasker håndtaket på handlekurven når jeg skal handle. Vasker selvsagt hendene etter å ha håndtert penger eller annet. Klær vaskes etter anvisning. Huset vaskes minst 2 ganger i uka, skifter på senga mandag og torsdag. Tepper og annet luftes ved hver husvask og dyner luftes hver dag.

 

Pusser selvsagt tenner etter hvert måltid, ca 30 min etterpå.

Skrevet
Har jeg dagvakt dusjer jeg før jobb, etter jobb og til kvelds. Har jeg seinvakt dusjer jeg på morgenen og til kvelden. Nattevakt før og etter jobb. Skifter alt av klær hver gang. Har jeg fri dusjer jeg morgen, middag og kveld. Vasker og spriter hender før jeg skal lage mat. Har selvsagt egne fjeler for grønt, fisk, kjøtt og kylling. Engangshansker når jeg håndterer rå mat. Alt kjøres på varmeste i oppvaskmaskinen, selvsagt har jeg skyllt alt godt først. Går alltid med våtservietter og sprit i veska, slik at jeg kan tørke over bord dersom vi spiser på kafe, og vasker håndtaket på handlekurven når jeg skal handle. Vasker selvsagt hendene etter å ha håndtert penger eller annet. Klær vaskes etter anvisning. Huset vaskes minst 2 ganger i uka, skifter på senga mandag og torsdag. Tepper og annet luftes ved hver husvask og dyner luftes hver dag.

 

Høres ut som du har støv på hjernen. Skulle tru det var tvangstanker du har. Ikke sunt å være overhygenisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...