khm Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Noen kan sikkert gjette hvem jeg er utifra dette, men det spiller egentlig ingen rolle. Fikk høre igår hos moren til datteren min at en i klassen til jenta mi skulle ha sommerfest nå på fredag som var, en slags avslutning på skoleåret. 6 jenter i klassen ble ikke invitert, der en av dem var min datter. Hun sto å skreik i skolegården når hun ble hentet fordi de andre skulle men ikke hun, hun bor bare 100 meter unna og var visst ikke noe artig for henne og stå å se på de andre dra dit. Moren ringte og sa ifra men da fikk hun noen dårlige unnskyldninger om at de ikke helt hadde tenkt på det, og at de hadde dårlig plass. Men noen jenter ifra en annen klasse ble invitert, noe som virkelig fikk meg til å stusse. Vet ikke om hun jenta det er snakk om fikk velge selv hvem hun ville invitere, men moren til datteren min mente at det var det som var skjedd ifølge hennes foreldre. Mener nå selv at foreldrene burde da ha sagt ifra om at alle i jentene i klassen burde få komme og ikke bare noen av dem. Har vært litt jentedrama i klassen i løpet av året noe som jo er litt naturlig, men synes slike ting bidrar til å skape ett skille i klassen. Av de jentene som dro så var alle jenter som min datter leker mye med. Synes ikke bare synd på min datter, men alle 6 som ble stående igjen som de som ikke fikk komme. Foreldrene til hun som ville ha festen beklaget seg og sa de skulle ha en fest for alle jentene i august, men synes dette bare høres ut som brannslukking for noe dumt de gjorde. Var sykt forbannet igår, men nå føler jeg bare at jeg er skuffet over voksne mennesker som burde visst bedre. Datteren min hadde sagt til moren igår at hun ville invitere denne jenta til å sove hos seg så hun kunne leke med henne siden hun ikke fikk komme på festen...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Fikk høre hos moren til datteren din???? Hvem er det da? Ikke du?
Gjest Miryks Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Fikk høre hos moren til datteren din???? Hvem er det da? Ikke du? ....Kanskje HI er en mann?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Fikk høre hos moren til datteren din???? Hvem er det da? Ikke du? Han er pappaen da vet du
khm Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2012 Noen må ha det inn med teskje Hvem trodde du jeg var siden jeg skreiv moren til datteren min?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Sorry, men synes nå DU lager litt drama her. Hadde vært en ting om din datter var den eneste som ikke var invitert, men her var det faktisk 6 som ikke var invitert. Må man invitere hele klassen hver gang man vil ha en fest/sammenkomst? Nei, det synes ikke jeg. Og at man ikke har så god plass er da en helt legitim "unnskyldning".
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Noen må ha det inn med teskje Hvem trodde du jeg var siden jeg skreiv moren til datteren min? Døh, kanskje jeg er litt treig en søndags ettermiddag da. Innså det jo etter jeg hadde postet det. Ikke vant til så mye testosteron her inne. Men veldig hyggelig det altså. Ser gjerne mer av det fremover.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 Dere blir forbannet for at andre har en privat fest og ikke innviterer hele klassen? Så lenge det ikke var bare en eller to som ikke ble innvitert må det da være helt opp til hver enkelt hvem man innviterer på firtiden sin. Hvor mange fester for hele klassen har dere hatt som ikke er bursdag?
Lettie Skrevet 24. juni 2012 #10 Skrevet 24. juni 2012 Mulig jeg er litt enkel, men jeg hadde tenkt at det er da lov å be hvem man vil.. Og når 6 stk ikke er invitert så er jo det en del, hadde vært verre om alle i klassen var bedt utenom 1. Jeg hadde i alle fall ikke snakket stygt om denne moren foran mine barn, da hun helt sikkert har gjort dette for å være hyggelig mot barna som er invitert, og det ofte er umulig å favne alle..
Lettie Skrevet 24. juni 2012 #11 Skrevet 24. juni 2012 Noen må ha det inn med teskje Hvem trodde du jeg var siden jeg skreiv moren til datteren min? Jeg også stusset på den. Er ikke vant med at mannfolk reagerer på sånne ting
Mandalas Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Når seks stk ikke ble bedt så må det vel være ca halvparten av jentene. Det er greit syns jeg. De færreste klasser har vel stort mer enn 12 jenter.
Gjest Heartbroken Skrevet 24. juni 2012 #13 Skrevet 24. juni 2012 Jeg syns heller ikke at det ble begått noen stor synd her. Så lenge det ikke bare er en eller to som blir utelukket, må det være helt opp til vertinnen hvem som skal bli invitert. Dette var ikke en bursdagsfeiring, men en sommerfest hvor jenta inviterte barn det var naturlig for henne å be. At man ikke har plass til flere er også helt legitimt, noen ganger må man sette strekt et sted. Det var trist at datteren din ble lei seg, men sånn er faktisk livet avogtil, og vi som foreldre kan ikke skåne barna våre for alle skuffelser gjennom livet.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #14 Skrevet 24. juni 2012 Jeg går litt mot strømmen her nå, ser jeg.. Men, da jeg gikk på barneskolen, ble alle invitert uten unntak. Det sto aldri noen alene, om det nå var 2 eller 6. Jeg synes vel egentlig det er riktig å inkludere alle..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #15 Skrevet 24. juni 2012 Jeg går litt mot strømmen her nå, ser jeg.. Men, da jeg gikk på barneskolen, ble alle invitert uten unntak. Det sto aldri noen alene, om det nå var 2 eller 6. Jeg synes vel egentlig det er riktig å inkludere alle.. Hvor lenge mener du man skal gjøre det når det ikke gjelder bursdag? Og mener du at det er greit at det som regel er kun en eller to familier som flere ganger er de som innviterer til fest, mens de andre skal forvente at alle blir innvitert hver gang?
Gjest MMJ Skrevet 24. juni 2012 #16 Skrevet 24. juni 2012 Jeg forstår veldig godt dette er sårt. Grusomt å se sitt eget barn ikke bli "inkludert" i det gode selskap Men, som mange skriver her, det var jo 6 stykker om ikke ble invitert. Om din datter er lei seg, så er jo det veldig forståelig, men hva med å gi "situasjonen" så lite oppmerksomhet som mulig. Ja, heller fokusere på noe annet, eks at hun får be noen veninner en kveld, så handler dere inn noe pizza og kos. Alle kan jo ikke være venner med alle... og det blir neppe siste gangen i livet henne hun oppever noe som er sårt og vondt. Du må bare vise henne du elsker henne og er der for henne uansett. Støtte henne så godt du kan.
Mrs. Bouquet Skrevet 24. juni 2012 #17 Skrevet 24. juni 2012 Hun har vel fått invitere venninnene sine da. Når jeg har bursdag så hender det jeg inviterer noen i nabolaget, noen venninner som er fra mitt tidligere hjemsted og noen fra jobb. Jeg inviterer ikke hele nabolaget, alle på jobben og alle fra mitt tidligere hjemsted. Ingen som gråter eller blir lei seg for det heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #18 Skrevet 24. juni 2012 Syntes noen ting må ses an før man kan reagere på dette jeg. Om det var 6 stykker fra klassen som var invitert og 6 ikke for eksempel er det da ikke noe problem om det er 20 som er invitert og 6 som er utelatt derimot ville jeg reagert på det.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #19 Skrevet 24. juni 2012 Jeg går litt mot strømmen her nå, ser jeg.. Men, da jeg gikk på barneskolen, ble alle invitert uten unntak. Det sto aldri noen alene, om det nå var 2 eller 6. Jeg synes vel egentlig det er riktig å inkludere alle.. Hvor lenge mener du man skal gjøre det når det ikke gjelder bursdag? Og mener du at det er greit at det som regel er kun en eller to familier som flere ganger er de som innviterer til fest, mens de andre skal forvente at alle blir innvitert hver gang? " Da jeg gikk på barneskolen" Der har du svaret på hvor lenge man skal inkludere. Barneskolen! Står i innlegget. Det andre spørsmålet ditt var ikke mulig å tyde. Hvor mange familier som inviterer, eller når, var vel ikke akkurat temaet i HI's innlegg?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #20 Skrevet 24. juni 2012 Hun har vel fått invitere venninnene sine da. Når jeg har bursdag så hender det jeg inviterer noen i nabolaget, noen venninner som er fra mitt tidligere hjemsted og noen fra jobb. Jeg inviterer ikke hele nabolaget, alle på jobben og alle fra mitt tidligere hjemsted. Ingen som gråter eller blir lei seg for det heldigvis. Og du er går også på barneskolen da eller? Merkelig ting å sammenligne. Små barn har kanskje et større ønske, eller behov, for anerkjennelse og det å bli inkludert, enn en voksen etablert kvinne?
Galskapens overhode Skrevet 24. juni 2012 #21 Skrevet 24. juni 2012 greit med regler for feiringer og fester for de små. i klassen til mitt barn er regelen, alle av samme kjønn frem til 5. klasse. skal man invitere noen få, så må det kun være 3-4 barn. dette ble en regel pga tull i jentegruppa
Gjest Visten Skrevet 24. juni 2012 #22 Skrevet 24. juni 2012 Det er så vondt når barna er lei seg. Før eller siden lærer man at livet er lite rettferdig og at man ikke blir invitert på alle festene, men når man er 8 år er det jaggu meg en hard lærdom. Vi forsøker å invitere alle, fortsatt, og det virker det som om de fleste andre rundt oss gjør også. Sett standarden selv dersom dere synes det er vanskelig å svelge at 6 jenter ikke ble invitert - lag fest og inviter alle?
khm Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #23 Skrevet 24. juni 2012 For det første av alt sa ingen av oss voksne noe foran datteren min, vi holder ungene ute av dette så de iallefall ikke skal legge mer i dette enn de bør siden de er barn. Det er 14 jenter i klassen, 8 blei invitert og 6 ikke. De sa de ikke hadde plass til så mange så derfor ble ikke 6 invitert, men hvorfor inviterte de jenter ifra en annen klasse da hvis de skulle ha sommerfest for klassen? Mener dere virkelig også at en 8 åring skal få be hvem hun vil i bursdag eller liknende? Jeg mener at slikt kan de gjøre når de blir eldre for da skjønner de litt mer, i 2 klasse bør de lære litt om samhold og inkludere alle i lek eller andre aktiviteter. De jobber mye med det på skolen også for å ha ett godt samhold i klassene. Min datter får ikke invitere hvem hun vil, det er enten alle jentene eller hele klassen. Ingen skal ikke få en invitasjon, det er noe jeg mener er viktig. Ja har vurdert og ha fest for hele klassen, men vi er på leilighets jakt nå så vi skal først få det så vi har plass:)
Gjest Heartbroken Skrevet 24. juni 2012 #24 Skrevet 24. juni 2012 For det første av alt sa ingen av oss voksne noe foran datteren min, vi holder ungene ute av dette så de iallefall ikke skal legge mer i dette enn de bør siden de er barn. Det er 14 jenter i klassen, 8 blei invitert og 6 ikke. De sa de ikke hadde plass til så mange så derfor ble ikke 6 invitert, men hvorfor inviterte de jenter ifra en annen klasse da hvis de skulle ha sommerfest for klassen? Mener dere virkelig også at en 8 åring skal få be hvem hun vil i bursdag eller liknende? Jeg mener at slikt kan de gjøre når de blir eldre for da skjønner de litt mer, i 2 klasse bør de lære litt om samhold og inkludere alle i lek eller andre aktiviteter. De jobber mye med det på skolen også for å ha ett godt samhold i klassene. Min datter får ikke invitere hvem hun vil, det er enten alle jentene eller hele klassen. Ingen skal ikke få en invitasjon, det er noe jeg mener er viktig. Ja har vurdert og ha fest for hele klassen, men vi er på leilighets jakt nå så vi skal først få det så vi har plass:) Jeg skjønner hva du mener, og det er en tøff lærdom for en åtteåring. Men jeg skiller likevel på bursdagsselskap og andre sammenkomster. Her har jenta nok fått invitere de hun er mest sammen med, på tvers av klasser. Så lenge det såvidt var overvekt av de som fikk komme kontra de som ikke fikk, syns jeg fremdeles det er ok. Kan tenke meg at foreldrene til jenta også er lei seg over at et tiltak som skulle være positivt for deres barn, ble til en skuffelse for andre. Det er ikke alltid enkelt å forutsi alle andres synspunkter på eget valg.
khm Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #25 Skrevet 24. juni 2012 (endret) Så på noe de kaller en sommeravslutnings fest så er det greit at ikke alle jentene blir invitert, men at noen ifra en annen klasse blir det? Jeg skjønner hva du mener, men når ungene går ifra skolegården til festen så er det virkelig å vri det om for de som ikke fikk komme. Tror noen det ikke er sårt å høre hele dagen om det på skolen og vite at du ikke skal komme. Hvis dere synes det er greit skal jeg ikke diskutere om deres mening på det. Jeg sier nå bare hvordan denne situasjonen ble for meg. Men kanskje man skal ta med seg de 6 som ikke fikk komme å dra på tusenfryd en tur, så kan de kose seg sammen hele dagen! Der kom ho stemor med en god ide Min datter er en av de som hun er mest sammen med, så jeg ble litt satt ut. Kanskje jeg skal spørre om det er noe der jeg ikke har fått med meg? Det har vært mye jentedrama i klassen som jeg skrev isted, noe de har fokusert mye på skolen om pga mye krangling. Dette er noe de foreldrene vet om, derfor ble dette litt feil grunnet alt som har vært pratet om hele året. Da blir fort småe skiller skapt av slikt, derfor burde dette være noe de skulle forutsett. Endret 24. juni 2012 av khm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå