Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 Selvfølgelig kun pga av at de synes det er koselig bare, og jeg tror overhodet ikke at noe galt skjer. Men likevel synes jeg det er litt rart jeg. Besteforeldrene til mine dusjer med de, og synes det er så koselig.. jeg vet ikke helt om jeg liker det, men klarer ikke helt å sette fingeren på det. Lurer på om det er fordi jeg mener det er litt "foreldrene sin greie", om dere skjønner???
PeppaPig Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Personlig så syns jeg ikke noe om det, verken dusjing eller bading. Ikke at jeg tror at noe "galt" skjer men det virker bare litt merkelig for meg. Er de på svømmehallen e.l. så forstår jeg jo at de dusjer sammen, men å dusje eller bade sammen for kosens skyld syns jeg skal være forbeholdt foreldrene. Besteforeldrene til jenta mi dusjer/bader ikke sammen med henne. De kan sitte sammen med henne på baderommet og ha det morro sammen, men da er det jenta som sitter i badekaret og de ved siden av. Uten at vi har snakket om det så virker det som de også er av den oppfatning at bade/dusje sammen er noe som er forbeholdt foreldrene (altså meg eller mannen min). Jeg hadde også syns det hadde vært merkelig om onkelen eller tanta hennes skulle bade/dusje sammen med henne for kosens skyld. Det er andre måter de kan kose seg sammen.
LØVEN1 Skrevet 23. juni 2012 #3 Skrevet 23. juni 2012 Huff ja, det er litt ubehagelig. Er enig i at dette godt kan avgrenses til foreldrene. Ville ikke likt det om besteforeldre hadde dusjet med barna mine, ei heller andre voksne.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #4 Skrevet 23. juni 2012 åh, jeg synes det er litt "godt" å høre det. De er fulle av kjærlighet for barnebarna sine, men jeg synes likevel det er så rart. Noe som ikke stemmer liksom. Jeg kan aldri huske at jeg dusjet med mine egne besteforeldre, ikke mine egne foreldre heller egentlig. Men, hvordan kan jeg si noe da? Samboren min synes jo ikke dette er noe som helst merkelig..... HI
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #5 Skrevet 23. juni 2012 Jeg er enig med deg. De hadde også dusjet sammen da de var på besøk. Følte også at det var litt merkelig, men klarte ikke å sette fingeren på det. Så jeg har ikke sagt noe om det. Sambo har heller ikke reagert. De går ofte på do sammen også. Merkelige greier....
En til, please. Skrevet 23. juni 2012 #6 Skrevet 23. juni 2012 (endret) Jeg hadde ikke syns det var iorden. Det har noe med personlige grenser å gjøre. Synes virkelig du bør gi beskjed på en vennlig måte at du ikke ønsker at det skjer. Det behøver ikke bli en stor sak, bare informer på en kort, udramatisk måte at du ikke anklager noen for noe som helst men at du heller ikke ønsker fellesdusjing. Lykke til! Endret 23. juni 2012 av En til, please.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #7 Skrevet 23. juni 2012 Jeg hadde ikke reagert på det, men det kommer jo litt ann på alderen på barna.
magica fra tryll Skrevet 23. juni 2012 #8 Skrevet 23. juni 2012 Ulike familier har ulike grenser i forhold til dette tror jeg. Du sier jo gså at det er helt greit for mannen din. Hvor gamle er barna?
*Miss Flua* Skrevet 23. juni 2012 #9 Skrevet 23. juni 2012 Jeg tenker som de over, at det er forbeholdt foreldrene. Hadde blitt rart for min del om mine foreldre ville badet med mini.. Min mamma skulle absolutt kysse min lille gutt på munnen, da sa jeg ifra om at jeg ikke syns det var greit. Vet mange kysser barna sine på munnen, men det syns jeg også er noe som er forbeholdt foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #10 Skrevet 23. juni 2012 Hmmm.. syns det er litt rart, og at de tråkker over en slags intimsone.. Min egen kanskje. Tror ikke det er noe galt, men man får allikavel en litt rar følelse.. Annerledes om det var i badeland osv da.. men hjemme er det bare rart..
**lykke!!** Skrevet 23. juni 2012 #12 Skrevet 23. juni 2012 Jeg hadde absolutt ikke likt det, men ja, vanskelig å sette fingeren på hvorfor!! Jeg har ingen mistanker om at det ville skjedd noe, men syns det er så unaturlig at mine barn skal være naken sammen med andre, de skal jo og på en måte læres opp til at det finnes en intimgrense, nei jeg vet ikke jeg, vet bare at jeg ikke hadde likt det og at det hadde vært vanskelig å gi beskjed om...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #13 Skrevet 23. juni 2012 Jeg syns det er litt merkelig, men jeg tar det heeelt med ro. FOreldrene mine ønsker nok ikke å dusje sammen med datteren min, men hun går gjerne inn på badet når de dusjer (de dusjer ofte rett etter hverandre og er sammen på badet) og krever at hun og skal dusje. Og da dusjer de henne i noen minutter. Ikke noe stress.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #14 Skrevet 23. juni 2012 Jeg synet det er merkelig å ville dusje/bade sammen med barna uansett om det er foreldre eller besteforeldre. Ser ikke helt argumentet med at det skal være forbeholdt foreldrene å bade/dusje med barna....... Hva er det som er så kos med å ta med seg en 3-4 åring inn i et trangt dusjkabinett liksom:)? Klart, når barna er så små at de ikke kan sitte/stå i dusjen selv, så kan jeg jo skjønne at man tar de med seg på armen inne i dusjen. det gjorde vi selvfølgelig her også. Men at foreldre eller besteforeldre skal dusje bade sammen med barna for kosens skyld skjønner jeg ikke helt.....
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #15 Skrevet 23. juni 2012 Selvfølgelig kun pga av at de synes det er koselig bare, og jeg tror overhodet ikke at noe galt skjer. Men likevel synes jeg det er litt rart jeg. Besteforeldrene til mine dusjer med de, og synes det er så koselig.. jeg vet ikke helt om jeg liker det, men klarer ikke helt å sette fingeren på det. Lurer på om det er fordi jeg mener det er litt "foreldrene sin greie", om dere skjønner??? Det har faktisk aldri vært en tanke her engang. Om vi er med mine foreldre kan like godt min mor som meg hjulpet de inn i dusjen men dusjer ikke sammen med de.(min far er ikke den som ser til at de dusjer eller pusser tenner eller legger barna, ikke for at det hadde vært noe galt i det det ligger bare ikke for han) Om vi er hos min søster kan det like godt være meg eller min søster , mannen hennes eller sønnen på 19 som ordner istand badekaret og hjelper barna oppi og sitter på badet for å holde litt oppsyn med de. Men tror aldri noen engang har tenkt tanken på å bade sammen de. To viltre unger som herjer i badekaret tror ikke det hadde vært stor kos å bade sammen de hehe. Og jeg gjør jo selv det jeg kan for å få dusje alene her hjemme så mine barn er ikke vant til å dusje med voksene. Syntes ikke det er hverken koselig eller avslappende å ha de rundt beina mine og krangle om vannet. Dusja med de når de var babyer for enkelhetens skyld og da var det jo litt kos men så fort de kunne sitte på dusjgulvet så fikk de være alene i dusjen med meg stående på utsiden. Greit at det ikke er noe galt egentlig i å bade med familie medlemmer, så lenge det ikke er noe muffens med den voksene men jeg syntes det er greit å lære barna sine visse grenser også for selv om bestemor/bestefar er trygt å bade med så gjør jo det at barna har mindre sjanse til å se at de ikke trenger å bade med andre voksenpersoner og at det ikke er normalt. Men nå er jeg også farget litt av å ha blitt misbrukt som barn av en i slekta. Om min mor eller andre godkjente personer hadde tatt med seg barna i dusjen fordi de trengte å dusje og det var enklest og mest praktisk der og da. (som når vi er på camping) hadde jeg ikke reagert. Men da ville det også skje i forhold til at de hadde snakket med meg først da mine barn aldri er sammen med slekta alene på grunn at vi bor i veldig langt fra hverandre. Men om noen skulle dra med barna i dusjen eller badekaret med seg fordi det var kos hadde jeg reagert. Samme om barna skulle være på besøk noen timer også ble dusjet uten at det var behov for det. Jentene mine elsker å bade da så hender de får bade når vi er på dagsbesøk hos min søster men da er det barna som ber om det og det er fordi vi ikke har badekar selv
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. juni 2012 #16 Skrevet 23. juni 2012 Jeg hadde ikke synes det var greit etter at barna har fylt 2 år. Når barna våre er hos svigers kan fint f.eks farmor dusje mens barna bader. I samme rom, men i andre enden av rommet. Det er greit. Jeg dusjer også noen ganger hjemme når barna bader. Men trenger ikke gå rundt og strutte nakne på badet, men dekke seg litt. Her går også en aldersgrense, 6-7 år på det motsatte kjønn og litt ettersom hva som er naturlig for samme kjønn. Kommer liksom ikke til å dusje mens lillebror bader når han er 11 år hehe
Kamomille Skrevet 23. juni 2012 #17 Skrevet 23. juni 2012 Jeg har absolutt ikke noe problem med nakenhet, eller at man er naken i samme rom med barna. nakenhet er naturlig. Men det er snodig å dusje/bade sammen med barna bare fordi det er koselig. Hva er så koselig med å ha en 4 åring med inn i dusjen når han hode hans er rett i underlivet ditt? Men har selvfølgelig ikke noe problem med at hverken vi eller besteforeldre dusjer mens barna er på badet. Ser ikke helt problemet med at min 9-åring kommer inn på badet mens jeg dusjer heller...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #18 Skrevet 23. juni 2012 Synes det er veldig unormalt at besteforeldrene gjør dette jeg da.. De må være meget spesielle tenker jeg...
holahopp Skrevet 23. juni 2012 #19 Skrevet 23. juni 2012 hadde aldri tenkt noe på det. men her har foreldrene mine store dusjer.
Nickey Mouse Skrevet 23. juni 2012 #20 Skrevet 23. juni 2012 Husker mamma hadde måtte ta med seg eldstemann inn i dusjen når han var relativt liten og han hadde bæsja utover alt. Tror ikke det var mye kos, bare en dyd av nødvendighet... Farmor har stort boblebadekar som barna elsker å bade i. Hun hadde hatt masse av plass til å bade sammen med de, men aldri gjort det. Sitter ved siden av for å passe på. Har nok mye med intimgrenser som andre nevner. Begge veier egentlig...
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 23. juni 2012 #21 Skrevet 23. juni 2012 Jeg har ikke noe problem med det , når vi er hos svihers eller mine foreldre så tar de med seg guttungen for å dusje når de skal dusje . Syns ikke det er noe rart med det , nakenhet er jo naturlig .
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. juni 2012 #22 Skrevet 23. juni 2012 Jeg synes det er helt greit når det er naturlig. Som f.eks når hun er med dem på campingtur og man må gå til et annet bygg og dusje og når de er i svømmehallen. Men sånn hjemme så synes jeg vel kanskje at det hadde blitt litt rart hvis de skulle dusje sammen med henne. Vet ikke helt hvorfor, men det ville bare vært litt rart synes jeg.
Gjest MMJ Skrevet 23. juni 2012 #23 Skrevet 23. juni 2012 I svømmehallen er det OK. MEN ikke hjemme hos dem, eller her hos oss. Kommer aldri på tale!!!!! Uansett alder! Ikke bading heller! Ikke for at jeg mistenker noenting som helst, absolutt IKKE, men det passer seg ikke synes jeg. De skal huske bestemor og bestefar med klær, og ikke uten!
me_87 Skrevet 23. juni 2012 #24 Skrevet 23. juni 2012 Hadde vært greit at besteforeldrene hadde badet han og latt han få kose seg i badekaret,men hadde synst det var merkelig om de badet med han. Hadde ikke likt det.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #25 Skrevet 23. juni 2012 Jeg synes det er helt naturlig at man dusjer sammen. Når jeg og mannen min dusjer har vi ofte datteren med. Hun er 6 år. Jeg dusjer også sammen med mine foreldre. Jeg mamma og mannen min dysjet sammen en gang og det var rart. Vi er ofte naken inne også, og har et greit forhold til det. Om foreldrene mine tok dattren min med i dusjen, hadde det vært helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå