Gå til innhold

full/fyllesyk mann i pappaperm


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det høres jo ut på dere som dette er noe mannen til HI gjør hele tiden.

 

Har dere aldri vært på fest og fått litt for mye å drikke? Mannen til HI hadde sikkert veldig gøy,tiden gikk litt fortere enn han trodde og han tok en drink eller 2 for mye. Har det aldri skjedd noen av dere?

 

Så lenge det er noe som ikke skjer hele tiden, men 1 gang i året, ser jeg virkelig ikke problemet med det..

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Nei, vet du hva Mamma`n til Will & Ailo. Så lenge jeg har ansvaret for henne dagen etter så drikker jeg meg ikke stupfull til kl.03 på natta for så å stå opp enda i fylla eller i en god og råtten bakfyll for å ta meg av en baby eller et lite barn.

Det syns jeg faktisk er ganske så uforsvarlig.

 

Her er det en mann som mest sannsynlig har 12 ukers perm. 12 små uker og han klarer ikke å holde seg borte fra den verste fylla.

Syns du virkelig at det er greit?

 

Det er fortsatt fullt mulig å drikke med måte. Og det er ikke noe verre for far enn for mor å passe alkoholinntaket når man har hovedansvaret for en baby.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Det høres jo ut på dere som dette er noe mannen til HI gjør hele tiden. Har dere aldri vært på fest og fått litt for mye å drikke? Mannen til HI hadde sikkert veldig gøy,tiden gikk litt fortere enn han trodde og han tok en drink eller 2 for mye. Har det aldri skjedd noen av dere? Så lenge det er noe som ikke skjer hele tiden, men 1 gang i året, ser jeg virkelig ikke problemet med det..

 

Gøy fremfor foreldreansvar? Slik at HI må være den eneste ansvarlige voksne og rydde opp? JEG ser problemet med at han drikker seg full vel vitende om at han må opp med baby! Eller regnet han med at HI skulle ta sykedag eller ulønna fri for at han skulle gå på fest midt i uka?

 

Og nei, det har aldri skjedd verken meg eller min samboer at vi var for fulle til å ta ansvar for barna. Jeg drikker meg aldri full, og samboer er kun på fest når han vet at jeg kan ta barna på morgenen. Ikke viser han seg full eller bakfull foran barna heller.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det er antageligvis ikke verdens undergang, men veldig uansvarlig gjort - selv om ting ble verre enn han egentlig hadde tenkt at det skulle bli. Og hadde det vært min mann, hadde jeg blitt utrolig rasende og skuffet. Kanskje så rasende at jeg hadde ringt jobben min og sagt at takket være en idiot av en mann, må jeg være hjemme noen ekstra timer eller hele dagen for å ta meg av barnet mitt.

 

Akkurat den uttalelsen hadde jeg kanskje angret etterpå, men det hadde gjort godt der og da.

 

Jeg hadde blitt sint og skuffet og jeg hadde kommet over det, men det ville nok tatt litt tid.

Skrevet

Jeg hadde også blitt drit forbannet og hadde ikke latt en ordentlig fyllesyk mann ta vare på babyen min. Jeg skal på fest i morgen for første gang siden jeg ble gravid (ungen er nå 11mnd), og fordi jeg ikke synes fyll (eller fyllesyke) passer sammen med barn, så skal jeg sove hos ei venninne sånn i tilfelle jeg har det litt for moro;-) Har ikke lyst til å være fyllesyk sammen med babyen, eller stebarna mine.

 

Mannen min har en jobb der han reiser mye, så jeg har vært mye alene med babyen og har på 11mnd kun vært borte fra babyen en kveld og ingen netter, så nå ble jeg beordret ut på fest...

Skrevet (endret)

Om jeg hadde vært i den situasjonen tror jeg rett og slett jeg hadde blitt hjemme..

Hadde ikke følt meg trygg med at mannen kunne være et voksent og ansvarsfullt menneske om han ikke klarer å komme hjem uten å være dritfull..

Hadde det vært AVTALT og JEG skulle ta ungen dagen etterpå hadde det vært helt greit. Men ikke om han skulle ta seg av ungen vår.

Endret av Westroze og tulla♥©
Skrevet

Må bare si at dette var fryktelig unødvendig,uansvarlig og korttenkt av mannen din. :( Håper du tar det opp med han og forklarer hvorfor du er så sint. Babyer som krabber er raskere enn man tror, og det kan fort gå veldig galt. Tror faktisk ikke jeg hadde turt å la han være alene hjemme med babyen hvis dette hadde skjedd med min familie. :/

Skrevet

vitner kun om en ting; uansvarlighet av faren.

han er ikke voksen nok for oppgaven.

Skrevet

Totalt uansvarlig! Skjønner ikke at han ikke hadde i bakhodet at han ikke skulle drikke for mye, for lenge? Kanskje på tide at han skjønner at han faktisk har hovedansvar for barnet sitt på dagtid når han nå har pappaperm? Tror han at han nå har "ferie"?

 

Du har all grunn til å være forbanna. Ta det opp med han.

Skrevet

Uansvarlig ja. Vil tro han hadde en slitsom dag, det ville i alle fall jeg hatt- om jeg la meg snydens full kl tre, (eller klokken ellve på kvelden for den sakens skyld...). Mtp min samboer (og min, og vel de fleste jeg kjenner) sin dagsform dagen etter så mye inntak av alkohol at man oppfattes som ts beskriver- så ville jeg blitt hjemme ja. Og gitt klar beskjed til pappaen at dette ikke er akseptabelt. Vil tro og håpe at din kjære forstår (og har erfart) dette selv og at det ikke gjentar seg :)

Gjest peacock
Skrevet

Huff, den var fæl, HI. Dette er fullstendig uakseptabelt, og jeg håper du sier klart ifra til han! Han har IKKE ferie, og nei, det er ikke greit å ha eneansvar for et lite barn om man har promille!! Om dere hadde avtalt på forhånd og ordnet en feriedag til deg hadde det kanskje gått, men å gjøre slikt spontant når man vet man skal opp og passe barn? Nei nei nei! Om han ikke forstår dette er han ikke skikket til å ha ansvar for barn...

 

Tror også jeg hadde tatt en dag ulønnet perm for barnets skyld (for du får ikke omsorgsdag for full/fyllesyk barnepasser), men jeg hadde IKKE latt han holde fri og sove lenge! Mons tro om det ikke var noen ting som trengtes å bli ordnet i hus og hage?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...