Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Vet dere om noen som har kalt barnet sitt Anders etter 22.juli? Vil navnet bli nesten borte, slik f.eks. Adolf har blitt?
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Nei, jeg tror dette er et såpass vanlig navn at det forblir uskadd. Navnet "Behring-Breivik" tror jeg at jeg skygger unna foreløpig
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Vet dere om noen som har kalt barnet sitt Anders etter 22.juli? Vil navnet bli nesten borte, slik f.eks. Adolf har blitt? PS: SSB har navnestatistikk
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Nei. Synes Anders er et fint navn. Og han kan jo faktisk ikke sammenlignes med Hitler, selv om begge er noen idioter.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Vet dere om noen som har kalt barnet sitt Anders etter 22.juli? Vil navnet bli nesten borte, slik f.eks. Adolf har blitt? PS: SSB har navnestatistikk Vet det, men dette er for nytt til at man kan se noe av statistikken der. h.i.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Kjenner noen som har kalt gutten sin Anders og jeg synes navnet er fint! Forbinder ikke navnet til terroristen og tror heller ikke navnet blir borte. Det er et veldig vanlig fint guttenavn! Kjenner også flere voksne som heter Anders og har ikke hørt noen mislike navnet sitt nå. Jeg reagerer hvertfall ikke på foreldre som velger det navnet!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Regner med det er ødelagt ja, jeg ville ikke brukt det.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 Nei. Synes Anders er et fint navn. Og han kan jo faktisk ikke sammenlignes med Hitler, selv om begge er noen idioter. Har jeg sammenlignet ABB med Hitler?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #9 Skrevet 21. juni 2012 Kjenner noen som har kalt gutten sin Anders og jeg synes navnet er fint! Forbinder ikke navnet til terroristen og tror heller ikke navnet blir borte. Det er et veldig vanlig fint guttenavn! Kjenner også flere voksne som heter Anders og har ikke hørt noen mislike navnet sitt nå. Jeg reagerer hvertfall ikke på foreldre som velger det navnet! Jeg reagerer heller ikke spesielt på navnet i seg selv, men jeg ville jo aldri ha valgt det for mine egne barn nå.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 21. juni 2012 #10 Skrevet 21. juni 2012 Har du ikke lært deg at å påpeke en hvilen som helst korrelasjon mellom to ting er det samme som å si at de er helt like, HI?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 21. juni 2012 #11 Skrevet 21. juni 2012 Jeg leste en sak for kort tid siden, hvor bare 8 barn hadde fått navnet Anders etter 22 juli. Det er et par mnd siden nå De har merket litt nedgang, ja
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 21. juni 2012 #12 Skrevet 21. juni 2012 Vet da om en gutt som ble døpt Anders i mai Fint navn, trenger over hodet ikke bli forbinnet med ABB, kun om vi tillater det, og gjør vi det, så vil nok han føle seg stolt du. Så om man synes Anders er fint navn, så er det da ikke noe grunn til å ikke skulle kalle ungen sin det.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #13 Skrevet 21. juni 2012 Vet da om en gutt som ble døpt Anders i mai Fint navn, trenger over hodet ikke bli forbinnet med ABB, kun om vi tillater det, og gjør vi det, så vil nok han føle seg stolt du. Så om man synes Anders er fint navn, så er det da ikke noe grunn til å ikke skulle kalle ungen sin det. Selv om man synes navnet er fint og ikke vil gi ABB æren av å "eie" navnet, så vil man vel gjerne kvie seg for å velge det likevel, fordi man er redd det kan komme til å bli en belastning for ens eget barn.
Musemorbr / Skrevet 21. juni 2012 #14 Skrevet 21. juni 2012 Jeg tror vi kan se flere tilfeller av folk som velger å ikke hete breivik enn folk som ikke vil bruke navnet Anders. Det er fremdeles et flott navn.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #15 Skrevet 21. juni 2012 Jeg tror Anders vil bli mindre brukt ja..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #16 Skrevet 21. juni 2012 Hehe.. jeg har flere i familien som heter Breivik (heter det ikke selv), og har ikke tenkt over det i det hele tatt, før nå! Vet ikke hvorfor, men det er "behring" jeg på en måte legger mest merke til av navnene og generelt alle de tre sammen, ikke hver og ett enkeltnavn, så kommer aldri til å reagere på at noen heter verken Anders eller Breivik.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #17 Skrevet 21. juni 2012 Vet dere om noen som har kalt barnet sitt Anders etter 22.juli? Vil navnet bli nesten borte, slik f.eks. Adolf har blitt? Ja, navnet vil bli borte. Syntes det var et ekkelt navn før, og enda eklere nå. Forbinder bare navnet med bleikfeite halvskalla skrullinger med paranoid schizofreni. Jeg tenker alltid ABB når jeg ser/hører navnene Anders, Behring og Breivik, også hver for seg (på samme måte som Adolf Olsen og Ella Hitler også vil forbindes med en viss Adolf Hitler).
marsve Skrevet 21. juni 2012 #18 Skrevet 21. juni 2012 Nei! Tenker ikke over det i det hele tatt. Måtte tenke meg om to ganger før jeg skjønte hva "problemet" med navnet var når jeg leste spørsmålet ditt å!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #19 Skrevet 21. juni 2012 Lurer på om dette firmaet skifter navn nå: http://www.breivik.no/ Den gamle hjemmesiden til ABB hadde adressen http://www.behring.no/
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #21 Skrevet 21. juni 2012 Nei, jeg tror dette er et såpass vanlig navn at det forblir uskadd. Navnet "Behring-Breivik" tror jeg at jeg skygger unna foreløpig Etternavnet hans er Breivik, bare Breivik. Har hørt om noen som het Breivik som nå skifter navn.
Iselilja Skrevet 21. juni 2012 #22 Skrevet 21. juni 2012 Etter terroraksjonen lurte eldstemann (da 7 år) på hva den slemme mannen het. Da jeg fortalte ham det, sa han "men det var jo et snilt navn". Han forstod ikke at en som var så slem kunne ha et slikt navn. Selv synes jeg Anders er kjempefint, og håper folk med tiden vil ta det tilbake.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 21. juni 2012 #23 Skrevet 21. juni 2012 Nei jeg tror ikke navnet er ødelagt pga det er ett så normalt og vanlig navn. Mange kjenner eller vet om noen som heter det. Hadde det vært ett sjeldent navn som Crispian( hvis det er ett navn da) så tror jeg det hadde blitt mer ødelagt.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #24 Skrevet 21. juni 2012 Nei jeg tror ikke navnet er ødelagt pga det er ett så normalt og vanlig navn. Mange kjenner eller vet om noen som heter det. Hadde det vært ett sjeldent navn som Crispian( hvis det er ett navn da) så tror jeg det hadde blitt mer ødelagt. Crissander er visst basert på Anders og rammes dermed av forbudet mot navnet Anders nå. Tror ikke Folkeregisteret vil godta navn som Anders og Crissander heretter (på samme måte som Adolf).
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 21. juni 2012 #25 Skrevet 21. juni 2012 Herlighet.. sønnen min heter Anders og har aldri hørt noen kommentere det negativt på noen som helst måte! Han går på skolen og har aldri blitt ertet før dette heller(12 år),så disse barna vet godt om ABB. Jeg ville kalt sønnen min akkurat det samme i dag,før det navnet synes jeg er fint og ikke snakk om at en idiot skal få ødelegge det. Men er jo smak og behag som sagt. Noen tenker sikkert mer over det enn andre,men trist om ett gammelt og fint navn skal forsvinne pga dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå