Miss 84 Skrevet 22. juni 2012 #26 Skrevet 22. juni 2012 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Delt-omsorg-mest-tilpasset-foreldrene-6351682.html#.T-RsVpISolQ
Miss 84 Skrevet 22. juni 2012 #27 Skrevet 22. juni 2012 Fant også en bok som omhandler dette. Har ikke lest den selv, men et tips om du synes det kan være greit å få et mer faglig svar på problemstillingen din. Boka heter "Delt bosted for barn", og er skrevet av Kristin Skjørten, Rolf Barlindhaug og Hilde Lid`en
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #28 Skrevet 22. juni 2012 Jeg er stemor... Og jeg ser at selv om far er aldri så god far, så er det mor som gir den lille ekstra oppmerksomheten og fyfsiske kosen i hverdagen, som barna sårt trenger. Det er slitsomt å være steforelder, og selv om jeg ser at de trenger far og lar dem få så mye kontakt som mulig, så ser jeg også at de har savnet mammaen sin veldig når de har vært her (vi har de litt mer enn 40%)... Når du i tillegg ikke tjener så mye og trenger omsorgsstøtte, så råder jeg deg til å gå for at du har dem 60%. Det vil gi der og dermed også barna bedre økonomi samtidig som far ikke må betale så mye i bidrag (om det er det han er redd for). Foreslå en privat avtale, der dere også avtaler dere i mellom at far skal ha like mye å si i det som angår barna. Du kan jo også la far prøve ut 50/50 i f.eks 2 mnd. Det er mye jobb, og det kan godt hende realiteten går opp for han, at uka som aleneforelder er veldig lang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå