Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Vi har etter utallige diskusjoner klart å bli enige om at gutten vår skal hete Milian:) Men vi ønsker dobbeltnavn og klarer ikke å finne et navn som passer bak som begge to liker. Eller vi har funnet et begge liker, men jeg vil ikke bruke det da vår tante/onkel unge har dette som navn nr to. Vi bor langt fra hverandre, men for meg blir det bare helt feil. Spesielt med tanke på mine svigerforeldre som da får to barnebarn med samme navnet som navn nr to. Trenger mange gode forslag. Navnet må ikke bli for tungt/langt da vi skal ha begges etternavn. Håper noen kan komme med noen gode forslag til oss, for selv er jeg helt tom i hodet av dette navnegreiene:)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 1) Milian er ikke noe navn. 2) Dobbeltnavn er harry. (Ken-Milian?)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Aleksander kanskje? Er vanskelig å finne noe passende syntes jeg. Det blir liksom litt feil med Milian Andre feks, eller Milian Erik. Dere "må" ha noe som er litt multinasjonalt, ikke et "vanlig" norsk navn.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Milian-Petter Milian-Rune Milian-Robert Milian-Crissander Skal dere virkelig kalle sønnen deres for noe slikt?
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Hvilket navn er det begge liker da? Enklere å finne et annet når vi vet hvordan dere tenker.
Mor Stratos Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Jeg vet om en gutt som heter Milian Leander. Personlig syns jeg det står best alene.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Hvilket navn er det begge liker da? Enklere å finne et annet når vi vet hvordan dere tenker. Olai:)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 19. juni 2012 #8 Skrevet 19. juni 2012 Tenkte på Milian Alexander jeg også. Eller Milian Mateo?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 Kan jo ikke bli annet enn Milian-Carossander. Om man først skal kalle ungen Milian så må man ta den helt ut
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 Hvilket navn er det begge liker da? Enklere å finne et annet når vi vet hvordan dere tenker. Olai:) Ja, det er et fint navn:) Milian Leander var også fint. Skal tenke litt på denne.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #11 Skrevet 19. juni 2012 Milian Maximilian Milian Nathaniel Milian Bilian
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #12 Skrevet 19. juni 2012 Milian Maximilian Milian Nathaniel Milian Bilian
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 19. juni 2012 #13 Skrevet 19. juni 2012 Kan jo ikke bli annet enn Milian-Carossander. Om man først skal kalle ungen Milian så må man ta den helt ut Det er mange her inne som ikke liker slike "pompøse" navn, og dere vet godt å fortelle andre om meningene deres HELE TIDEN! Men vi er faktisk ganske mange som liker disse navnene også. Vi har bare ikke en sterkt trang til å kommentere ALLE innlegg der folk har andre navnepreferanser enn oss. F.eks kunne det ikke falle meg inn å skrive nedsettende til ei som vurderer navn som Petter, Kari, Ola, Per, osv bare fordi at jeg personlig ikke ville valgt disse til mine barn. Disse navnene kommer til å passe kjempebra på akkurat det barnet som bærer navnet
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #14 Skrevet 19. juni 2012 Folkeregisteret burde nekte å registrere navn som Milian-Carossander og Milian-Leander.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 19. juni 2012 #15 Skrevet 19. juni 2012 Milian Leander blir slikt navn som alle bruker for tiden. Matteo Leander, Emilian Leander osv.. Synes akkurat den navnetrenden er veldig feminin og merkelig. Litt pompøs
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #16 Skrevet 19. juni 2012 Tenkte på Milian Alexander jeg også. Eller Milian Mateo? Milian Aleksander har vi vært inne på, men funnet ut at det blir veldig langt sammen med to etternavn. Milian Matheo er det navnet jeg helst vil ha, men mannen liker ikke Matheo. (Og jeg klarer ikke å legge det bort...)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #17 Skrevet 19. juni 2012 Milian Matheo. Er det bare jeg som synes det er råharry og helt ute på viddene å kalle et helnorsk barn for Milian Matheo?? Milian Matheo Nilsen Knutsen? Klarer dere å tenke så langt at barnet skal leve som yrkesaktiv 35åring? Eller ser dere bare for dere den lille søte babyen?
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 19. juni 2012 #18 Skrevet 19. juni 2012 Milian Matheo. Er det bare jeg som synes det er råharry og helt ute på viddene å kalle et helnorsk barn for Milian Matheo?? Milian Matheo Nilsen Knutsen? Klarer dere å tenke så langt at barnet skal leve som yrkesaktiv 35åring? Eller ser dere bare for dere den lille søte babyen? Men klarer virkelig ikke _du_ å se at navnetrendene endrer seg? Når våre barn er 35 år gamle så har nok halvparten slike pompøse navn. Tror du at de på 40 og 50-tallet hadde sett for seg en voksen dame som heter Stine?? Mine foreldre satt sammen med et vennepar på 70-tallet og snakket om den nye trenden som var kommet der slengbukser var helt ut. Og de grøsset seg! Planla å dra inn til byen for å hamstre alle de siste slengbuksene, for å gå med bukser som var trange i bena var jo bare helt forferdelig!! Ingen kom noengang til å like det. Hvis du virkelig tror at det er annerledes med navn enn klær og mote synes jeg du skal kikke på navnetrendene som har vært bakover de siste 100 årene. Hvis du kan fortelle meg at den ikke har endret seg, så tror jeg du må finne frem brillene dine og lese en gang til.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #19 Skrevet 19. juni 2012 Synes det står best alene, eller som mellomnavn. Som mellomnavn har du da flere muligheter ang. fornavn.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #20 Skrevet 19. juni 2012 Milian er nydelig! Ikke bry deg om det selverklærte navnepolititet Milian August? Olai er også kjempefint!
bIomstre Skrevet 19. juni 2012 #21 Skrevet 19. juni 2012 Milian er en forkortelse av Maximilian, er det ikke? Hva med å bruke Maximilian istedet for å forlenge forkortelsen med et mellomnavn? Eller så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk er så negative til Milian, hva skiller det fra Kristian egentlig?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #22 Skrevet 19. juni 2012 Milian Matheo. Er det bare jeg som synes det er råharry og helt ute på viddene å kalle et helnorsk barn for Milian Matheo?? Milian Matheo Nilsen Knutsen? Klarer dere å tenke så langt at barnet skal leve som yrkesaktiv 35åring? Eller ser dere bare for dere den lille søte babyen? Jeg jobber sammen med en helnorsk Nathanael, et navn mange ikke klarer å se for seg på voksne menn. Jeg vet om en helnorsk, voksen Antonio som også er høyt utdannet, bor i Norges "sossestrøk" og er gift med en høyt utdannet kvinne. Jeg vet om en helnorsk, ung jente som heter Rosita, der mor er høyt utdannet. Jeg vet om en helnorsk ung gutt som heter Theis, med høyt utdannet mor. Jeg vet om en gutt på 11-12 år som heter Leon, der mor er høyt utdannet. Jeg vet om en gammel norsk professor som heter Emilian (men vet ikke om han er helnorsk, kjenner han ikke personlig). Jeg har helnorske, voksne kollager med navn som ikke engang er registrert på ssb.no og ville blitt avfeid her inne med at de ikke er navn. Og dette er høyt utdannede mennesker. (Ja, jeg jobber et sted med mange høøøøyt utdannede mennesker...)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #23 Skrevet 19. juni 2012 Milian Matheo. Er det bare jeg som synes det er råharry og helt ute på viddene å kalle et helnorsk barn for Milian Matheo?? Milian Matheo Nilsen Knutsen? Klarer dere å tenke så langt at barnet skal leve som yrkesaktiv 35åring? Eller ser dere bare for dere den lille søte babyen? Jeg jobber sammen med en helnorsk Nathanael, et navn mange ikke klarer å se for seg på voksne menn. Jeg vet om en helnorsk, voksen Antonio som også er høyt utdannet, bor i Norges "sossestrøk" og er gift med en høyt utdannet kvinne. Jeg vet om en helnorsk, ung jente som heter Rosita, der mor er høyt utdannet. Jeg vet om en helnorsk ung gutt som heter Theis, med høyt utdannet mor. Jeg vet om en gutt på 11-12 år som heter Leon, der mor er høyt utdannet. Jeg vet om en gammel norsk professor som heter Emilian (men vet ikke om han er helnorsk, kjenner han ikke personlig). Jeg har helnorske, voksne kollager med navn som ikke engang er registrert på ssb.no og ville blitt avfeid her inne med at de ikke er navn. Og dette er høyt utdannede mennesker. (Ja, jeg jobber et sted med mange høøøøyt utdannede mennesker...) *kolleger, mente jeg
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #24 Skrevet 19. juni 2012 Milian er en forkortelse av Maximilian, er det ikke? Hva med å bruke Maximilian istedet for å forlenge forkortelsen med et mellomnavn? Eller så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk er så negative til Milian, hva skiller det fra Kristian egentlig? Vi var innom Maxmilian før vi endte på Milian. Men grunnen til at vi gikk bort fra det er at det da fort hadde blitt bare Max som kallenavn, noe vi ikke ønsket. Jeg synes Milian er fint jeg og står for det. Jeg har mine meninger om navn, andre har sine. Heldigvis liker vi forskjellige navn slik at ikke alle heter det samme. (Bare enkelte som har litt vanskelig for å forstå at forskjellige mennesker har forskjellig smak)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #25 Skrevet 19. juni 2012 Milian er da greit nok i seg selv. Det er når du absolutt skal tilføye et navn til at jeg synes det blir.... Tja i mangel på et bedre ord, harry... Hvorfor gjøre det så pompøst og feminint? Og om ungen i tillegg skal ha 2 etternavn så skjønner jeg ikke at dere i det hele tatt vurderer 2 fornavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå