Gå til innhold

Dere som "misliker" utlendinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er alle utlendiger dere ikke liker eller bare de fra somalia, pakistan, russland, polen, iran, etc.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg misliker ikke utlendinger generelt, jeg liker bare ikke de som snylter på velferdsordningene og de som har kvinnefiendtlige holdninger.

Det spiller ikke noen rolle hvilket land de kommer fra, det er holdningene som irriterer meg. Jeg har en veldig god venninne fra Polen, en tante fra Russland, og de har jeg ingenting å utsette på. Men naboen (som forøvrig er 100% norsk) mener at kvinnene hører hjemme på kjøkkenet, og i hvert fall ikke har noe i politikken å gjøre, han er jeg ikke så glad i!

Skrevet

Har dårlig erfaring med folk fra: muslimske lang, og østeuropeiske land.

Når det er sagt er svensker, dansker, engelskmenn osv folk jeg har positiv erfaring med

Skrevet

Jeg liker ikke muslimer. Andre har jeg ingen problemer med, så lenge de følger lover og regler.

Skrevet

Bare lurer på hvordan feks Irak hadde reagert, om vi kom 600 000 nordmenn flyttende, ville ha stønader, og følge våre regler. Hadde vært ett ganske intr. prosjekt! :)

Skrevet

Muslimer og øst-europeere!

Skrevet

Muslimer. Går omveier rundt kvinnfolk i hijab fordi det provoserer meg noe enormt.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvilket kunnskapsnivå!!

Muslimer finnes i alle innpakninger, vit hva dere snakker om før dere bare konstaterer at _muslimer_ er dustefolk.

Skrevet

Sønnen vår har vært lærling i et år og betaler ingenting hjemme. Han sparer på BSU, har bil og betaler ellers alle personlige utgifter selv. Han har da fri kost og losji og er med gratis på turer vi reiser sammen på.

Så lenge han er fornuftig med egne penger, og vi har råd til å huse han gratis, syns jeg det er ok at han ikke betaler noe hjemme.

Han blir fort nok student med dårlig råd :)

Jeg har veldig dårlig erfaring med muslimer i jobben min.. De lyver noe helt j.. Pakistanere, iranere .. Flere episoder der de faktisk har lagd så store problemer for meg at jeg har måttet forsvare meg ovenfor leder, ikke rart jeg er skeptisk da. Men nå har jeg jo ikke møtt alle !

Skrevet

Hvilket kunnskapsnivå!!

Muslimer finnes i alle innpakninger, vit hva dere snakker om før dere bare konstaterer at _muslimer_ er dustefolk.

Ikke snakk om andres kunnskapsnivå før du kjenner til livene deres. SAMTLIGE muslimer jeg har vært i nærheten av har gitt meg problemer på en eller annen måte. Hvor mange sjanser skal jeg ta før jeg har rett til å være skeptisk? I følge din fantastiske logikk, selvfølgelig...

Gjest Heartbroken
Skrevet

Sønnen vår har vært lærling i et år og betaler ingenting hjemme. Han sparer på BSU, har bil og betaler ellers alle personlige utgifter selv. Han har da fri kost og losji og er med gratis på turer vi reiser sammen på.

Så lenge han er fornuftig med egne penger, og vi har råd til å huse han gratis, syns jeg det er ok at han ikke betaler noe hjemme.

Han blir fort nok student med dårlig råd :)

Jeg har veldig dårlig erfaring med muslimer i jobben min.. De lyver noe helt j.. Pakistanere, iranere .. Flere episoder der de faktisk har lagd så store problemer for meg at jeg har måttet forsvare meg ovenfor leder, ikke rart jeg er skeptisk da. Men nå har jeg jo ikke møtt alle !

Atte.......hæh????

Skrevet

Han blir fort nok student med dårlig råd smile.png

Det står jo i koranen at man godt kan lyve til vantro, så akkurat det er vel ikke så rart....

(Kan jeg spørre hva som har skjedd?)

Skrevet

Det var da voldsomt så mange som ikke liker meg da. Veldig rart, hvordan kan dere mislike meg uten å ha møtt meg?

Skrevet

Det var da voldsomt så mange som ikke liker meg da. Veldig rart, hvordan kan dere mislike meg uten å ha møtt meg?

Er ikke DEG personlig, men den middelalderreligionen du følger. å skjære i ungene sine hører ingensteds hjemme, ei å se på andre som "vantro". Gjør du ikke det er du derimot grei i mine øyne :D

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Hvilket kunnskapsnivå!!

Ikke snakk om andres kunnskapsnivå før du kjenner til livene deres. SAMTLIGE muslimer jeg har vært i nærheten av har gitt meg problemer på en eller annen måte. Hvor mange sjanser skal jeg ta før jeg har rett til å være skeptisk? I følge din fantastiske logikk, selvfølgelig...

Jeg forbeholder meg retten til å si akkurat hva jeg mener om ditt helt klart lave kunnskapsnivå når du generaliserer ca 1,5 MILLIARDER mennesker ut fra de du har møtt i ditt liv.

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet absolutt ikke rasist, er veldig interessert i andre kulturer og språk, synes det er spennende å snakke med personer med helt annen bakgrunn enn meg selv..... meeen, dessverre så har jeg etter hvert hatt så mange negative erfaringer med menn fra andre kulturer, at jeg blir mer og mer skeptisk til all innvandringen. Det synes jeg er synd, men ikke lett å endre dette. Dette har vært menn som jeg ikke har kjent, og som regel ikke en gang pratet med, og likevel har de trakassert meg i så stor grad at jeg ikke kunne bevege meg utendørs trygt. Politiet kunne og ville ikke gjøre noe før etter de evt hadde skadet eller truet meg.

Har utallige tilfeller fra Oslo hvor jeg ikke har kledd meg utfordrende, og likevel blitt ropt hore etter av slike mørkhudede menn, og enkelte har også oppført seg på en måte som jeg har oppfattet som truende. Og jeg snakker ikke om sene netter, men høylys dag. Etter hvert setter slikt dessverre sine spor.....

Jeg er fullstendig klar over at disse (etter hvert svært mange) episodene har gjort meg mer negativ til innvandrere, og det er synd for alle som faktisk er gode mennesker og yter sin del i samfunnet. Men, jeg forventer at når vi åpner landet vårt for andre kulturer så må disse tilpasse seg norsk levesett og norske lover. Dette er ikke noe mer enn det jeg gjør i andres land, jeg respekterer samfunnet i landet jeg besøker eller bor i. Jeg greier ikke forstå at ikke det samme skal gjelde for de som kommer hit.

Så fra å være veldig åpen ift fremmede kulturer har jeg dessverre blitt ganske skeptisk. Tross dette prøver jeg å møte hver person uten forutinntatthet, noe som går greit når jeg møter disse i "trygge" omstendigheter.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Jeg er i utgangspunktet absolutt ikke rasist, er veldig interessert i andre kulturer og språk, synes det er spennende å snakke med personer med helt annen bakgrunn enn meg selv..... meeen, dessverre så har jeg etter hvert hatt så mange negative erfaringer med menn fra andre kulturer, at jeg blir mer og mer skeptisk til all innvandringen. Det synes jeg er synd, men ikke lett å endre dette. Dette har vært menn som jeg ikke har kjent, og som regel ikke en gang pratet med, og likevel har de trakassert meg i så stor grad at jeg ikke kunne bevege meg utendørs trygt. Politiet kunne og ville ikke gjøre noe før etter de evt hadde skadet eller truet meg.

Har utallige tilfeller fra Oslo hvor jeg ikke har kledd meg utfordrende, og likevel blitt ropt hore etter av slike mørkhudede menn, og enkelte har også oppført seg på en måte som jeg har oppfattet som truende. Og jeg snakker ikke om sene netter, men høylys dag. Etter hvert setter slikt dessverre sine spor.....

Jeg er fullstendig klar over at disse (etter hvert svært mange) episodene har gjort meg mer negativ til innvandrere, og det er synd for alle som faktisk er gode mennesker og yter sin del i samfunnet. Men, jeg forventer at når vi åpner landet vårt for andre kulturer så må disse tilpasse seg norsk levesett og norske lover. Dette er ikke noe mer enn det jeg gjør i andres land, jeg respekterer samfunnet i landet jeg besøker eller bor i. Jeg greier ikke forstå at ikke det samme skal gjelde for de som kommer hit.

Så fra å være veldig åpen ift fremmede kulturer har jeg dessverre blitt ganske skeptisk. Tross dette prøver jeg å møte hver person uten forutinntatthet, noe som går greit når jeg møter disse i "trygge" omstendigheter.

Men verken du eller andre nordmenn er alene om disse meningene. Dem finner du hos både første- og andregenerasjons innvandrere også, fra ulike kulturer.

Skrevet

Jeg har ikke noe til overs for "kulturer" og religioner som velger å omskjære barna sine. Ser at denne debatten også har kommet til Norge og det gjør meg veldig trist :(

Skrevet

Jeg har ikke noe til overs for "kulturer" og religioner som velger å omskjære barna sine. Ser at denne debatten også har kommet til Norge og det gjør meg veldig trist :(

Skal si du er en aktiv på innleggene som anngår utenlandske lizzycat...

Skrevet

Får ikke sove jeg, så jeg er aktiv på alt som ligger på topp akkurat nå :P Legger, utlendinger og utroskap.

Skrevet

håper en av dere som bare har møtt "dritt" fra muslimer får en skikkelig knekk og møter meg på psykiatrisk avdeling. Ikke bare er jeg muslim, men jeg er PAKISTANER også :-)

Skal nok se til å gi dere grunn til å like, jeg! Må le litt nå, lurer på hva slags perspektiv og nivå av refleksjon dere bedriver. Dette er fasinerende!

Skrevet

Får ikke sove jeg, så jeg er aktiv på alt som ligger på topp akkurat nå :P Legger, utlendinger og utroskap.

Ja- du hAr virkelig slått på stortromma ikveld..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Til Gråsonen; Ja ikke sant...enkelte kommer nok til å møte seg selv i døra en vakker dag...

Skrevet

Ja- du hAr virkelig slått på stortromma ikveld..

åh? Har jeg vært *så* skravlete altså?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg er da minst like ille?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...