Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 En ny tråd om butikkhendelser, morsomt, flaut, snålt, irriterene, hva som helst! Jeg jobbet på Nille en gang i tiden da posene derfra var hvite og ikke grå, og hver onsdag kom det en kunde som kjøpte samme varer, hver eneste gang. Og hun ville pakke varene selv, hun vrengte nemlig posene før hun hadde oppi varene og knøyt igjen posen.
Løvinna30 Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Dummeste jeg ser er de som sitter i kassen på Mega ikke man scanne varene med en gang, fordi må bare lese ferdig meldingen og legge fra seg mobilen. Eller de som STOPPER å scanne varer hvis de blir snakket til (av andre medarbeidere eller noe). Har stått å hørt/sett på to ansatte har hatt en samtale, mens jeg stod å ventet på at hun skulle scanne ferdig mine varer og køen ble lenger og lenger.... hallo !
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 En ny tråd om butikkhendelser, morsomt, flaut, snålt, irriterene, hva som helst! Jeg jobbet på Nille en gang i tiden da posene derfra var hvite og ikke grå, og hver onsdag kom det en kunde som kjøpte samme varer, hver eneste gang. Og hun ville pakke varene selv, hun vrengte nemlig posene før hun hadde oppi varene og knøyt igjen posen. Hehe! Jeg jobbet en gang i en Jernia-butikk som lå vegg i vegg med en Nille. Hendte flere ganger at det kom kunder fra Nille og ba om en pose hos oss, som de puttet Nille-posen i. Det var visst flaut å vise seg med den. Det var også noen som ville ha pose for å skjule polposen sin, fordi "naboene var så nysgjerrige", men det var vel egentlig mest trist.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Jobbet også på Nille. Opplevde en gang en dame som hadde fult en kurv full av småting til gutt og jente, dette var på høsten så virket som det var kalendergaver. Damen forsvant og kurven stod midt på gulvet med MASSE små ting.... litt a en jobb for meg å rydde på plass varene.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 jeg jobbet også i en billigkjede en gang i tiden og opplevde at en kunde stjal bæreposene våre... det kostet 50øre stykk og i det jeg skulle snu meg for å finne en vare bak kassa bøyde han seg over kassa og tok en haug med bæreposer og putta ned i bag'en sin. jeg kunne ikke annet enn å le. hadde han spurt skulle jeg gladelig gitt han noen poser. vi var ikke så gjerring på å ta betalt for posene, men det sto på en plakat at posene kostet 50øre.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Har jobbet i butikk i flere år, så har vært borti litt av hvert. Butikken jeg jobbet i hadde med det samme den startet både dameklær og barneklær, men etter noen år sluttet de med dameklær. Det var vel ca 5 år før jeg begynte å jobbe der. En dag kom det inn en eldre dame for å klage på en bluse, den hadde fått nupper etter vask. Dette var da en bluse hun hadde kjøpt for minst 5 år siden.... Jeg måtte bare beklage og si at det var det ikke så mye å gjøre med etter så mange år. Hun ble litt fortvilt, for den hadde jo kostet litt(sikkert ca 300 kr). Og en gang kom det en som visstnok var advokat og klaget på hvordan vi priset salgsvarene. Vi priset salgsvarene med egen prislapp, men det syns han ikke noe om for da kunne ikke han vite om vi hadde trikset med prisene(?). Selv om vi alltid priset sånn at opprinnelig pris også viste. Noe jeg også forklarte, men stod på sitt og mente at slik vi gjorde det var ulovlig og at han skulle sjekke det opp med forbrukerrådet. Tror nok han bare var en kverulant som var litt for opptatt av å utnytte tittelen sin. Så forøvrig ikke noe mer til han.
mvt Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Jeg jobbet på Spar da jeg var student. En dag kom en dame og klagde på en sjokoladekake hun hadde kjøpt og blitt dårlig av. Jeg trodde kanskje at det var noe galt med den, utgått på dato eller noe sånt. Da hun forklarte at hun hadde spist hele kaken og så blitt kvalm og kastet opp, fant jeg ut at sjefen min kunne ta seg av den klagen... Hihi
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Jeg jobbet på Spar da jeg var student. En dag kom en dame og klagde på en sjokoladekake hun hadde kjøpt og blitt dårlig av. Jeg trodde kanskje at det var noe galt med den, utgått på dato eller noe sånt. Da hun forklarte at hun hadde spist hele kaken og så blitt kvalm og kastet opp, fant jeg ut at sjefen min kunne ta seg av den klagen... Hihi Hahahaha...seriøs? Så dritflaut for henne.
lowe+spire Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 Jeg jobber i skobutikk, og det verste jeg vet er når det kommer inn kunder (gjerne voksne med barn) fem minutter før vi skal stenge og ber meg om å hjelpe med å finne sko til dem, da gjerne tre par og forskjellige størrelser som skal prøves, slik at jeg blir stående laaangt over tiden. Og hvis de da attpåtil finner på at de ikke skal ha noe likevel, da har jeg egentlig bare lyst å slå til dem
Mami_ Skrevet 13. juni 2012 #10 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har jobbet 5 år i matbutikk, og det desidert verste jeg visste om var kunder som legger alle varene sine på båndet, også kommer de på at de har glemt noe og forlater alle varene sine for å gå å hente det mens det står flere i kø. Da måtte jeg jo avslutte salget og sette varene til sides for å ekspedere de resterende kundene. Når kunden da kommer tilbake og må starte på nytt blir den dritforbanna. Snakk om å tro at verden bare kretser rundt en selv....
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #11 Skrevet 13. juni 2012 Ikke tidig, og ikke morsom, men jeg ser sikkert rimelig suspekt ut, for jeg må til stadighet vise hva jeg har i posene mine, veska mi etc. Skjer et par ganger i året minst, om ikke hver måned, så temmelig ofte, synest jeg. Jeg er midt i trettiåra, og ser så langt så jeg kan se temmelig normal ut. Jeg er høyere utdannet, jobber på kontor, har sånt halvlangt hår farget brunt. Bruker normale klær, har verken joggedress eller tattoveringer, piercinger. Men er en helt normal husmor i jobb. Det skjer på dagligvarebutikker, det skjer i klesbutikker, det skjer støtt og stadig. Jeg stjeler ikke, har null og niks og skjule og kan selvsagt vise poser og lommer. Men er faktisk blitt litt lei! Er ikke dette litt ofte? Hva gjør jeg feil, hvorfor ser jeg så vanvittig suspekt ut?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Ikke tidig, og ikke morsom, men jeg ser sikkert rimelig suspekt ut, for jeg må til stadighet vise hva jeg har i posene mine, veska mi etc. Skjer et par ganger i året minst, om ikke hver måned, så temmelig ofte, synest jeg. Jeg er midt i trettiåra, og ser så langt så jeg kan se temmelig normal ut. Jeg er høyere utdannet, jobber på kontor, har sånt halvlangt hår farget brunt. Bruker normale klær, har verken joggedress eller tattoveringer, piercinger. Men er en helt normal husmor i jobb. Det skjer på dagligvarebutikker, det skjer i klesbutikker, det skjer støtt og stadig. Jeg stjeler ikke, har null og niks og skjule og kan selvsagt vise poser og lommer. Men er faktisk blitt litt lei! Er ikke dette litt ofte? Hva gjør jeg feil, hvorfor ser jeg så vanvittig suspekt ut?
super_s Skrevet 13. juni 2012 #13 Skrevet 13. juni 2012 jobber på benisnstasjon og for en stund siden hadde vi en kunde som påsto hun hadde blitt matforgiftet av maten vår fordi hun begynte å kaste opp etter å ha spis litt av den. Vi sendte den uspiste delen inn til analyse og det ble ikke funnet noe som helst unormalt. Vedkomne var innom for et par uker siden med en betraktelig kul på magen, så det var kanskje ikke så rart at vedkomne hadde begynt å kaste opp.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #14 Skrevet 13. juni 2012 jobber på benisnstasjon og for en stund siden hadde vi en kunde som påsto hun hadde blitt matforgiftet av maten vår fordi hun begynte å kaste opp etter å ha spis litt av den. Vi sendte den uspiste delen inn til analyse og det ble ikke funnet noe som helst unormalt. Vedkomne var innom for et par uker siden med en betraktelig kul på magen, så det var kanskje ikke så rart at vedkomne hadde begynt å kaste opp. Hehehe...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #15 Skrevet 13. juni 2012 en gang var jeg på en stor matbutikk, og det var da man tok antall poser selv ved båndet, og jeg så kunden foran tok med seg en hel HAUG med bæreposer, gav til kjerringa si som stod foran for at hun kunne pakke. Han tok vel en neve full, la oss si kanskje 50-80 poser. Helt sykt. Han bak i kassa var nok ganske lei det, og det var så åpenlyst og frekt at de stjal poser, så kassamannen tok betalt for 200 poser. "hei hei hva er det du gjør?" sa kunden "du tok en haug med poser uten å gi meg ca antallet, så jeg tok sånn ca". Det var så knallbra gjort av han i kassa, flere rundt smilte :-)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 13. juni 2012 #16 Skrevet 13. juni 2012 Min venninne jobbet engang på jysk, og det verste var når det kom kunder inn døren 5 minutt før stengetid og skulle ha senger, madrasser, dyner og puter. Og vips var de en halvtime over stengetid! En gang jeg skulle kjøpe vintersko til guttungen på Mani, så jobbet det en veldig ung jente der. Så hadde de ikke hans størrelse i noen av de vinterskoene de hadde inne. Alle størrelser hadde de bortsett fra den. Så foreslo jenta at jeg kunne jo bare kjøpe i en annen størrelse, for deretter å gå i en annen Mani butikk og bytte de!! Kjempeide!! Ehh, eller jeg kunne bare kjøpe sko i en annen butikk?? He he
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #17 Skrevet 13. juni 2012 Jeg jobbet på Big Bite en gang, og sjefen anklagde meg for å stjele. Kalte meg inn til samtale og endte med at vi gikk ut å satte oss på en benk, og da sa hun at det hadde forsvunnet 500 kr fra kassa, og hun antok at det var meg. Utrolig kjipt. ... Kom frem at den hadde sklidd over og detti bak/under kassa som er oppi skuffen. så forbanna dårlig gjort da, og skylde på meg. Da sluttet jeg, når sjefen antok at det var meg. Samme på en annen jobb, sjefen sa jeg hadde tatt 1000 kr. Helt til det hadde gått en uke og hun hadde glemt hun hadde lagt de i safen. Fy faen. Ny sjef og kunne ingen ting. Jeg som hadde jobbet der og kunne alt fikk skylden :-( Noen bør faktisk se seg om der penger og andre gjenstander kan bli lagt før andre blir skyldt på. Endte med at jeg sluttet der også, for jeg følte meg ikke vel der etter å ha bli anklaget på å stjele. BRA hun innrømmet feilen da................
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 13. juni 2012 #18 Skrevet 13. juni 2012 Jobbet i en skobutikk for noen år siden da en liten og sjenert dame kom inn. Hun kom rett bort til meg og sa hun bare skulle kikke litt. Hun gikk rundt og studerte skoene, det så nesten ut som om hun var nærsynt. "Kan du vise meg hvilke sko som er syntetisk? Jeg er vegetarianer skjønner du..." Jeg ble litt satt ut av den kommentaren, for jeg har aldri hørt om at vegetarianere ikke kan bruke skinn
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #19 Skrevet 13. juni 2012 Jeg skulle kjøpe meg dyre sko en gang. De hadde ikke min str, så jeg sa jeg måtte vente litt. Så prøvde damen å prakke på meg annet skopar, til samme pris, og sa skoene utvidtet seg. ble så lei, bare gikk.til slutt.... fant skoa på internett til 400 mindre. ikke vært i butikken siden.... og dette er en lokal butikk, som bør ta litt mer vare på kundene sine, ikke være så frekk.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #20 Skrevet 13. juni 2012 Sto i en større Body Shop butikk en dag og kikka, så kom det en dame inn, stilte seg ved sminkehylla og sminka seg fullt opp med mascara, eyeliner, øyeskygge og leppestift i full fart med testsminken, før hun forsvant ut døra igjen. Hehe
Frøken Ubesluttsom Skrevet 13. juni 2012 #21 Skrevet 13. juni 2012 Jeg syns det er kjedelig å komme inn i en butikk der de ansatte tydeligvis ikke er opptatt av å selge noe, yter ingen servic og bare prater med hverandre eller i tlf. De kommer ikke bort å spør om de skal hjelpe deg med noe sjøl om du ganske tydelig gir signal om at litt hjelp hadde vært fint. Har hendt at jeg har måttet spørre de ansatte på matbutikken om å ta ned varer fra hylla til meg når de står på øverste hylle og jeg ikke rekker opp. Noen ganger er det kjipt å være lav.
Løvinna30 Skrevet 13. juni 2012 #22 Skrevet 13. juni 2012 haha ja det er nok noen av de. Samme med de som "tester" parfyme, de dynker seg ned med fire fem seks dusjer.
Sinetree Skrevet 14. juni 2012 #23 Skrevet 14. juni 2012 Jeg jobbet for noen år siden i en butikk som solgte dammeklær og undertøy. Den var ganske stor, så det var en liten avstand mellom de to varegruppene. Rett etter åpning en dag, så står jeg og bretter klær i den ene delen da jeg i øyekroken ser at det kommer inn en dame i den andre delen. Før jeg rekker å reagere så hører jeg "BH!!!!!!!!!" skreket dødshøyt! Jeg blir helt satt ut! Og fryser til et tiendels sekund. Damen synes tydeligvis at jeg er treg med å reagere, så hun roper ut igjen "BH!!!!!!!" Og hun ser ikke i min retning engang, bare stirrer på stativene. Folk er høflige altså! Jeg tilbudte meg å hjelpe henne, men vi hadde ikke str hennes så da stønnet hun som en moskusokse og strenet ut døra..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #24 Skrevet 14. juni 2012 Jeg syns det er kjedelig å komme inn i en butikk der de ansatte tydeligvis ikke er opptatt av å selge noe, yter ingen servic og bare prater med hverandre eller i tlf. De kommer ikke bort å spør om de skal hjelpe deg med noe sjøl om du ganske tydelig gir signal om at litt hjelp hadde vært fint. Har hendt at jeg har måttet spørre de ansatte på matbutikken om å ta ned varer fra hylla til meg når de står på øverste hylle og jeg ikke rekker opp. Noen ganger er det kjipt å være lav. Kjipt hvis de ansatte bare står og prater, men det nytter ikke å stå og tro at du utgir signaler. Hvorfor spør du ikke bare om hjelp? Jeg foretrekker å spørre om hjelp selv, hater masete butikkansatte. Og hvorfor er det kjipt å måtte spørre om hjelp til å ta ned varer fra øverste hylle? I mange klesbutikker har de klærne til langt oppunder taket; klart du må spørre om hjelp da! Folk klager på så mye som ikke er verdt å klage på.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #25 Skrevet 14. juni 2012 Jeg skulle ønske at når de sitter i kassen på en matvarebutikk at de legger til side varer som ikke tåler så mye, En person som gjentatte ganger knuste varene mine fikk oppleve hevn, for da hun satt i kassen kom jeg rett før stengetid handlet for flere hundre kroner og betalte med småpenger som hun måtte sitte lenge og telle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå