Gå til innhold

Kan du fortelle meg noe om dine barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min to-åring går i et annet rom for å snakke i telefonen, og snakker med jobb-stemme, mens ho drikker baffe (kaffe). mulig at pappaen snakker litt mye i telefonen når han er hjemme :)

når jeg henter i barnehagen kommer vesla springende og roper MIN MAMMA! uansett humør tidligere på dagen, så blir iallefall humøret på topp da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 åringen min plukker blomster til de ansatte i bhg <3

Han på 11 mnd legger armene rundt nakken min rett som det er og gir meg lange klemmer<3

Skrevet

Gutten min på 2,5 år har blitt kjempegod med balansesykkelen. Og så snakker han så utrolig rent og med stor språklig forståelse, akkurat som fetteren på 4!

Datteren min på 9 mnd har akkurat begynt å dra seg opp etter møbler, hun har det kjempetravelt dagen lang! Og så er hun så utrolig blid, vår lille solstråle som ler og ler.

Jeg har et stort nettverk, men heller ingen som er interessert i å høre på skrytet mitt! :)

Skrevet

Min 2,5 åring har lenge gått og latet som han prater i telefonen. En typisk samtale er: Hjemme? Nei. Jobben? Ja. Hade. wink.png

Det gjør jenta mi og! "Greit, hadet!" :D

Skrevet (endret)

Min lille jente på snart 14 mnd syns det er hyyyyysterisk morsomt når jeg lukter under foten hennes og nesten slår av meg nesen mens jeg grynter og sier æææææsj! Idag når vi lekte sammen på gulvet, kryper hun bort og lukter meg under foten, lager DEN grimasen før hun snur seg rundt. Så ser hun på meg igjen med et glis!

Når hun kommer med pekefingeren og skal "kjefte", hehe..tror jeg ler meg ihjeeeel hver gang, og da greier ikke hun heller å holde seg alvorlig.

Igår mens jeg lagde middag hørte jeg plutselig at hun lo. Jeg snudde meg og så at hun satt i en haug av dvd'er, mens hun så på seg selv i en cd, hehe.. Hun eeeelsker å se på seg selv!

I det siste har jeg hatt det litt tøft, og hun har gitt meg såååååå mange koser! Hin dagen når vi var ute ble jeg faktisk helt sjokkert fordi hun kom og ga meg så masse kos hele tiden! :)

Hun gjør så masse hele tiden, men dette var noe :)

Endret av lillelykkelig ♥ jenten min ♥
Skrevet

Min 2,5 åring har lenge gått og latet som han prater i telefonen. En typisk samtale er: Hjemme? Nei. Jobben? Ja. Hade. wink.png

Hehe, så vittig!

Min tar den opp til øreet, "aLLOOOO??!" også står hun slengt mot sofaen med knekk i ene kneet og armen liggende på setet :D

Skrevet

Min 2,5 åring har lenge gått og latet som han prater i telefonen. En typisk samtale er: Hjemme? Nei. Jobben? Ja. Hade. ;)

Hehe, så vittig!

Min tar den opp til øreet, "aLLOOOO??!" også står hun slengt mot sofaen med knekk i ene kneet og armen liggende på setet :D

Hahaha, herlig! :D

Skrevet (endret)

Så søtt!

Her sa min gutt på 3,5år i dag: Mamma, jeg har såå vondt i magen, men alt går over når du kos med meg <3

Også bruker han å si hver dag at han er glad i ALLe sammen, men mest mamma, pappa, lillebror og Loke (hunden)

Vi har en rutine hver kveld: "durt durt" og "hade vinke" (durt durt: da tar vi hver sin pekefinger og trykker de mot hverandre, etterpå vinker vi og sier "hade vinke"). Han slår seg ikke til ro før dette er gjort.

Gutten er veldig opptatt av crossern sin, og kan ha lange avhandlinger om hvor bensinen skal og hva bensinpumpa er, tror han har arvet sin fars interesse.

post-603448-0-70214300-1339531918_thumb.jpg

Bruker egentlig ikke å legge ut bilder, men et bilde sier mer enn 1000 ord. Her er det en gutt som er veldig interessert i det han forteller om. :)

Endret av Tullsjura
Skrevet

Dette var en kjekk tråd å lese :) Får jo tårer i øynen av alt det hærlige :)

Eldste her på 4,5 sa til meg en dag jeg hadde pyntet meg og skulle ut " Så utrolig fin du var mamma " Smelt smelt <3

Og i går med middagsbordet sa han " Du er den beste pappaen jeg kunne hatt i hele verdensrommet, og du er den beste mammaen jeg kunne hatt i hele verdensromme" Mens han satt å så på oss rundt bordet :)

Mellomste på 2,5 har akkurat flyttet opp på stor avdeling i bhg, og har pluttselig vokst så masse på kort tid i forholdt til språk og ordforråd :) Og hver eneste dag deler han ut masse kos og kjærlighet til oss, og forteller hvor mye han elsker oss.

Minsten på 8 mnd er akkurat begynt å prøve å sette seg opp :) Og hun er aldri på samme sted som vi legger henne ned lengre.

Hun er så flink å ligge på gulvet og leke for seg selv, og er blid som en sol dagen lang.

åååå blir rent sentimental her jeg sitter, hehe :) Elsker gullene mine <3

Skrevet

Min gutt på 11 uker har så smått oppdaget at han har hender. Han gnir seg i øya når han er trøtt. Han er også innmari blid om morgenen. Når jeg kommer for å plukke han opp sier jeg hei, og da gliser han kjempestort tilbake <3

Skrevet

Koselig tråd! Må bare dele litt mer ;)

Her om dagen satt vi ved middagsbordet og snakka om hva lillegutt på 2 skulle ha på seg dagen etter i barnehagen, siden barnehagebildene skulle tas. Så spurte pappaen han om hvilken genser han syns er aller finest av de han har. Da tenker han seg godt og lenge om, før han sier "Mamma!" litt forlegent. Vi lo oss ihjel, og da spurte pappaen for å bekrefte: "Er mamma den fineste genseren du vet om?". "Jaaaa" kom det. Hihihi. Jeg kan godt være den fineste genseren hans jeg <3

Han er veldig glad i dyr, så når vi går turer i nabolaget går han bort til gjerdene og hilser på hunder osv. Da sier han "heeei" med skikkelig fløtestemme og "så fin jente/gutt!".

Skrevet

største-jenta mi på 4 år bruker å si "du kan ligge her med meg mamma, her er det trygt og godt!" når jeg skal legge henne om kvelden ;)

Minste-jenta på 1 1/2 prater ikke så mye, men kan komme med pekefingeren til oss å si "Nei, nei, nei! " ;-)

Skrevet

mine barn er 3 år og 5 mnd.

i lang tid har vi prøvd å få gutten til å slutte å gå med bleie. nå i helga gikk han inn på do.. sa mamma jeg må tisse, så jeg hjalp han av med bleia, da han var ferdig . sa han,. nei, kan kke ha bleie.

jeg fikk hakeslipp :)

han er en rampegutt, tester grenser til det ytterste, har raseriutbrudd som ikke lingner grisen. men kommer fort inn igjen og sier. mamma jeg elsker deg :)

goasen min :)

jenta er 5 mnd.

har nettopp begynt å rulle fra rygg til mage, og gjør dette hele tiden.

hun er smiler hele tiden. og når hun ler, så legger hun hode litt på skakke:)

ordentlig sjarmtroll.

hun har begynt å bli skeptisk til fremmende, de trenger ikke å snakke til henne før hun gråter. holder god tmed at hun ser dem.

i dag når jeg hentet gutten i bhg, km det mange barn strømmende til for å se hun lille i vognen.

barna klappet jenta og lekte litt med lekene hennes, da ble storebror litt beskyttende, han skjøv dem bort og gav dem et sint blik.. " min lille baby"

Skrevet

Mor og barn (1,5) leser bok om dyr.

Jeg: " Se så fin fisk. Kan du si fisk?"

Barnet: " Mamma.."

Jeg: " Mamma er ikke en fisk."

Barnet: " Pappa?.."

Jeg: " Ikke helt. Kan du si fisk?"

Barnet: " Mø?"

Jeg: " Det er ku. Fisken sier ingenting. Den bare svømmer"

Barnet: " ..Bil..."

Jeg: "..Fisk.."

Barnet: " Fly?.."

Jeg: " La oss gå å pusse tennene istedet."

Skrevet

For en fin tråd, og for noen herlige unger:-)

Jeg har to små på snart 3 og 4 år. Herlige gode vesener begge to:-) I dag fikk eldste være opp litt lengre for vi så film. Da jeg skulle legge han og prøvde å gå ned, dro han meg ned for å kose mer. Ikke gå ned mamma, jeg er så glad i deg. Han begynte å grine og stod å ropte på meg, mamma jeg saaaaaavner deg, jeg savner deg selv om du bare er nede. åh jeg har så vondt i beinet mitt, jeg tror det er fordi jeg har sovet så mye de siste nettene, det er nok lurt om jeg ikke sover så mye i natt! Herlige lille gutten min som forhandler som bare det. Han har også begynt å sykle uten støttehjul, og i dag kunne vi slippe sykkelen for første gang:-))) STOLT mamma.

Minsten er bare den skjønneste lille rampen på den denne jord, han har den mest trillende lykkelige latteren, han tøyser og gjør seg til hele dagen, synger masse og dikter sanger om bæsj og promp:-) Han har også den nyyyydeligste stemmen, kan smelte bare av å høre stemmen hans når han snakker og synger:-) Ellers gjør han alt han ikke har lov til, og har alltid god tid hver gang vi er ute å leker, kan bruke 30 min på å gå 200 meter for han må fundere og kikke på alt rundt seg. En dag vi gikk til barnehagen (ca 1 km)brukte vi 1,5time, og ja jeg gikk, han hadde sparkesykkel. Tar han ikke med på skogstur for tiden for å si det sånn♥

Skrevet

Jenta mi er snart 6 mnd. Hver morgen når hun våkner, så ligger hun å babler med seg selv en stund før jeg tar henne opp. Hun er så blid og det er deilig å våkne til lydene hennes.

Hun blir forresten lett "såret". Hvis pappen kommer hjem fra jobb og ikke gir henne en kyss med en gang, så blir hun så lei seg og gråter så tårene spruter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...