Gå til innhold

Kan du fortelle meg noe om dine barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som alenemor med egentlig ganske lite nettverk føler jeg meg veldig alene om milepæler datteren min når, nye ord hun lærer osv. Vet ikke hvem jeg skal fortelle disse tingene til, da alle virker så himla uinteressert i å høre om dette. Jeg føler jeg trenger noen å skryte av min datter til (facebook er ikke tilstrekkelig eller forsvarlig). Jeg forteller dere noe min datter har lært i det siste, eller noe morsomt hun har gjort, så svarer dere med noe deres barn har lært eller gjort, ok? Svar uansett alder på barna:)

Min datter på 25 mnd er en herlig liten frøken, jeg hører aldri forskjell på læsejbil og læssebil (racerbil og lastebil). Hun kan bli fornærmet når jeg ikke skjønner forskjellen...

Hun er også veldig omsorgsfull, og morgenen midt i stresset er intet unntak. Hver dukke og bamse må få seg en hadeklem samt et "ååååh" før vi kan dra til barnehage og jobb.

Hvis hun er overtrøtt kan hun finne på å skrike etter smokken, selv om den allerede er i munnen hennes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så skjønn :-) Sønnen min gir meg komplimenter for klær eller hår helt ut av det blå... Han er fire år :-)

Endret av kattenmedhatten
Skrevet

Hehe, så søtt :)

Sønnen min er litt over 2 år og har ikke villet synge høyt enda jeg ser han mimer til ordene. Vel, i dag sang han hele Mikkel Rev, og du verden så nydelig det var å høre på!

Hver kveld på vei inn til senga si må vi legge løvebamsen hans til å sove på sofaen. Da brer vi over pledd også synger vi nattasang, før han nusser den på kinnet og sier "nattaaa løven, glad i deg".

For to dager siden gikk han på do for første gang, og da sa han "K*** er voksen!"

Skrevet

Min jente på 5 mndr har nylig begynt å strekke ut armene mot meg, det er en helt fantastisk følelse. Hun er også helt nydelig på kvelden når hun ligger naken på lammeskinnet sitt; da ligger hun og sykler med føttene samtidig som hun holder i dem:)

Skrevet

gutten vårres (14 mnd) går rundt og "prater i telefon". Han har et skikkelig konsentrert uttrykk mens han babler i vei. Inni mellom tar han en pause mens han "lytter". Ser veldig overbevisende ut der han trør rundt med telefon/fjernkontroll/solkremflaska klistrert i øret ;) Hvem han ringer til aner vi ikje, men ber han hilse i allefall :D

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Så morsomt!

Min på 21 mnd synger «bæ bæ lille....» hundre ganger, men aaaldri kommer «lam»...så smått blir jeg smågal og så går jeg rundt og repeterer «Lam! Lam! Lam!»...og da er det vel strengt tatt jeg som er mest irriterende

:P

Vi har også lite nettverk...tenkte sjekke med Home start. Noe for deg? Hvor bor du?

Skrevet

He he he, HERLIG!:)

Min er 14 mnd og plutselig virker det som hun skjønner alt jeg sier(har behandlet henne litt som en baby), når jeg sier at nå skal vi ha deilig melk, roper hun i lykkerus ;"MÆÆÆÆÆ" som da selvfølgelig er melk ;) Når jeg sier at vi skal skifte bleie, hiver hun seg rundt og krabber for livet unna... haaaaater å skifte bleie(står i bru på stellebordet imens hun hyler verre enn hyener). ;)

Har begynt å si(forsøker) mange ord:

Tatt, taa =Takk, takk.

MÆÆ = Melk.

Mah = Mat.

Manman = nam, nam.

Papa = Pappa

Mammma = Mamma

Vovov= Hund

Ellers går hun rundt med vogna si og sier bÆÆÆ lyder... Siden hun har sett på Timmy tid ;)

Skrevet

For en søtt datter du har. :)

Min gutt er 2,år og veldig opptatt av gravemaskiner.. Og han vet nøyaktig tid de kommer på vei til barnehagen.. :P Når vi nærmer oss så er han skikkelig spent og roper ut "grafemasiiinnn" :)

Var en periode nå der han har tullet masse på kvelden når han legges, så en kveld så sa jeg at han måtte være stille, for bamsen var trøtt og ville sove. Da legger han bamsen på puta, bretter dyna over, og sier natta bamsen. også sto han og trippet for han ville opp.. Jada.. :P

Jeg er gravid, og det har blitt en del is i det siste når det har vært varmt (1 om dagen på lillemann) og pappaen har sett en del kamper på tv nå som det er em.. Så hører vi i babycallen en kveld: IS og FOTBALL Nå... Da føler man seg bra da.. :P

Skrevet

Til #8... He he, den var herlig :-)

Skrevet

Jenta mi på akkurat tre år har begynt å snakke seg selv i søvn om kvelden. Jeg kan høre henne mumle "Æ ælske mamma, æ ælske pappa, æ ælske storebroren min...." osv. :)

Og så vil hun gjerne skrive. I går ville hun skrive "TOYOTA", så da gjorde hun det!

Skrevet

Gutten min på 4,5 har nettopp lært seg å sykle uten støttehjul, helt på egen hånd, da var mamman stolt da ;)

Og så er han en skikkelig rampegutt som sjeldent sitter stille og nekter å høre på noen.. men av og til blir han helt rolig, hiver armene rundt meg og sier: "Du er den beste mamman i verden, jeg elsker deg". Da smelter jeg litt ;)

Vesla på 2,5 år har blitt kjempeflink til å prate og skravla går i ett sett.. hu er den fødte komiker og får alle til å le (har enormt med merkelige uttrykk, bevegelser og ord på lager som hu kommer med bevisst for å få oss til å le).. Og så er a fæl til å kjefte når vi sier noe hun ikke liker.. F.eks så kan hu finne på å si: "Ikke si pokker, gjør sånn.." og så viser a fram neven, hoho..

Man kan vel egentlig aldri gå tom for ting å fortelle om barna sine eller unngå å finne gleder ved dem, det er jo så mye fantastisk som skjer hver eneste dag, hver eneste uke og ved hver eneste alder :)

Skrevet

Lillemor på tre år tegner de fineste hodefotingene. Hun har også en super omsorg for alt av dukker og bamser som finnes under vårt tak. Hun er en veldig hermegås, og jeg møter ofte meg selv i døra ;)

Skrevet

Er også alenemamma, til en jente på snart 3,5 år :)

Hun er i sin beste og sin verste alder på et og samme tidspunkt! Voldsomt temperament, men også veldig nysgjerrig og omtenksom..

Holdt meg rundt hodet her en dag, hadde så hodepine.. så sa hun:

"Hva er det mamma"? - "Mamma har vondt i hodet".. "Stakkars mamma, skal jeg blåse"?? :)

Hun finner på mye rart.. Tegner seg selv med TUSJ i ansiktet er det nye. Når mamma blir litt irritert, bare ser hun dumt på meg..fordi hun vil jo ha skjegg og bart, akkurat som pappa'n sin!

Vi så på Ole Aleksander Filibombombom her en dag (Han hadde fått en lillesøster den episoden) spurte datteren min om hun også ville ha en lillesøster en dag. Da sa hun svært veslevoksent: Neeeei takk du mamma, men jeg vil gjerne ha en lekehund! :P

Når vi var utfor blokken vår en dag hadde vi plukket en blomsterbukett. Da vi kom inn var jeg på badet en tur, og da jeg kom tilbake hadde hun tatt et glass fra skapet og satt blomstene i vann. Herregud, så stolt jeg ble av en sånn "filleting", at hun visste at blomstene skulle i vann :) ( Har vel lært det i bhg)

Hihi, gled deg bare enda mer.. De sier så mye rart når de er i 2-3 års alderen.. ;)

Skrevet

For en søtt datter du har. :)

Min gutt er 2,år og veldig opptatt av gravemaskiner.. Og han vet nøyaktig tid de kommer på vei til barnehagen.. :P Når vi nærmer oss så er han skikkelig spent og roper ut "grafemasiiinnn" :)

Var en periode nå der han har tullet masse på kvelden når han legges, så en kveld så sa jeg at han måtte være stille, for bamsen var trøtt og ville sove. Da legger han bamsen på puta, bretter dyna over, og sier natta bamsen. også sto han og trippet for han ville opp.. Jada.. :P

Jeg er gravid, og det har blitt en del is i det siste når det har vært varmt (1 om dagen på lillemann) og pappaen har sett en del kamper på tv nå som det er em.. Så hører vi i babycallen en kveld: IS og FOTBALL Nå... Da føler man seg bra da.. :P

Så morsomt. Min toåring er også veldig glad i gravemaskiner, og vi har vært så heldige at naboene driver med noe arbeid med gravemaskin i hagen sin. Så de to siste ukene har det stått en gravemaskin utenfor her. O lykke. "gaamasjiin"

Skrevet

min lille gutt på 10 mnd har nå begynt å gjemme seg.

Så han krabber så fort han kan bort til gardinene og gjemmer seg bak for å så plutselig titte frem og blir så skuffet hvis jeg ikke sier bø.

Hver gang jeg sier bø så er det stor latter og har hodet på skakke og smiler som bare det :)

Skrevet

Gutten min på fire år, begynner å gråte når han ser triste ting på barnetv, han har arvet den voldsomme empatien til mammen sin.

Skrevet

Suppa mi på 17 måneder!

I går skulle jeg sette på opvaskemasinen og hun hjalp tvilsom vanligt.

Hun fikk en frukt bitt som takk fo hjelpen. Denne forsvant for å jeg er litt stressa observere at såpebeholderen er luket å går for å åpne døren.

Da jeg kommer tilbake ersnuppa i full gang med å åpne beholderen igjenn; Den ha den , sier hun.

Jeg åpner tilfeldig opp å ser fruktbitten liger fint på plass som oppi såpebeholderen!

En god liten husmor det der!

Skrevet

Gutten min på 3 år så en ekorn i dag tidlig da jeg fulgte han til barnehagen. Han ville ikke gå et skritt til før han fikk sagt hadet til ekornet og forklarte hvor han skulle :)

Jenta di høres utrolig sjarmerende ut HI :)

Skrevet

Min datter på 5 uker har begynt å smile! *smelt*

Skrevet

Så morsomt!

Min på 21 mnd synger «bæ bæ lille....» hundre ganger, men aaaldri kommer «lam»...så smått blir jeg smågal og så går jeg rundt og repeterer «Lam! Lam! Lam!»...og da er det vel strengt tatt jeg som er mest irriterende

:P

Vi har også lite nettverk...tenkte sjekke med Home start. Noe for deg? Hvor bor du?

Hihi, min datter synger også bæ bæ lille lam (for noen mnd siden var "lam" "ham"). Det er den eneste sangen som det er obligatorisk å klappe til etter at sangen er sunget:)

Har ikke hørt om Home start tidligere, Hva er det? Vi bor ganske langt nord i landet, så med mindre det er nettbasert tror jeg ikke det er et alternativ for oss:/

Skrevet

Så søt en tråd :)

Alenemamma jeg også, og sitter og venter på at nr to skal komme ut.

Jenta mi er 2 år og 8 mnd snart nå, og har i det siste begynt å si "Jeg elsker deg Mamma!" også gir hun meg et kyss på hvert kinn og/eller på munnen :).

Hun synger og synger, og ofte skal jeg synge med, men jeg synger så mye feil, og da må hun rette på meg! :D

Når hun skal være morsom så synger hun "Bæbæ lille lam, har du noe ullBæSJ!!!" også hyler hun av herlig, boblende latter og får knekk i knærne, det hender hun klasker seg på lårene også. Da ler jeg så tårene spretter!

Hun har en god empati for andre, hun har sett at jeg er lei meg og jeg har grått foran henne, da kommer hun og stryker meg på kinnene, smiler og sier "Jeg skal passe på deg jeg, Mamma" også smiler hun. I bhg pleier hun også å trøste de som gråter, og vil veldig gjerne hjelpe de minste.

Jeg kunne holdt på i det uendelige, men skal bare ta med en ting til her: Det er så herlig når hun skal fortelle en historie. Hun forteller med stor innlevelsesevne, må av og til kikke bort og tenke seg om mens hun sier "ehhh, også..." Hihi, jeg elsker den lille bøtteknotten min! <3 :D

Skrevet

Så utrolig mange morsomme svar:) deilig å få et kick av morskjærlighet og en tåre i øyekroken fordi det dere forteller er så morsomt og søtt, i en ellers så hektisk hverdag hvor mye går på autopilot.

Smårollingene er jo super søte, alle sammen:D

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gutten her er 15 mnd, har akurat startet å gi slengkyss <3 Får så god en følelse når han sitter i senga si på kvelden og gir meg et slengkyss og sier "anta" (natta) :)

Lillesøster er 3 mnd, hun har smilt til oss siden hun var 3 uker, men i dag kom latteren for fullt, hun har ledd litt før også, men nå ler hun fordi hun synes noe er morro, eller fordi noen av oss andre ler <3

Skrevet

Tvillinger på 4 mnd:

Ene har kolikk, så sliter meg ut totalt. Men har lært seg å rulle helt rundt :D

Andre er utrolig flink til å ligge å bable, og lager ofte lyd for å få oppmerksomhet på en sjarmerende måte :)

Har ei på 3 år som kommer med gullkorn hele tiden. Her får jeg ofte servert om jeg har griset, om vi har det rotete, om jeg har pyntet meg på håret eller ser skikkelig morratrøtt ut :P

Hun er bestemt og har mange egne meninger, men er godt å se at hun har en sta personlighet. Da kan hun komme langt. Samtidig er hun omsorgsfull og kan komme å blåse om jeg har et lite sår eller trøster tvillingene om de gråter.

Hun kjeftet opp tanten en dag hun var på besøk. Tanta holdt ene babyen og skulle bøye seg ned for å plukke opp smokken, da kom det "VæR FORSIKTIG! Lillebabyen kan få vondt om du slipper henne i gulvet, røys deg opp" :P Da måtte jeg le!

Skrevet

Min 2,5 åring har lenge gått og latet som han prater i telefonen. En typisk samtale er: Hjemme? Nei. Jobben? Ja. Hade. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...