Magetaska Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Og hvordan var det? Regner ikke med det er slik som på film.. Har ei venninne som satt inne for underslag, men hun vil ikke prate om det så nytter ikke å spørre henne. Søsteren min skal inn å sitte i ferien sin for råkjøring. Det er snart et år siden hun ble tatt, men har ikke fått innkalling før nå, og nå er hun høygravid.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Har aldri vært innenfor på besøk en gang. Desverre for deg:)
Magetaska Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2012 Nei, virker som de fleste dibberne er lovlydige. Syns egentlig det høres litt spennende ut, hehe... Neida, men det er sikkert ikke då ille. Jeg vurderte det en gang jeg fikk fartsbot, og kunne velge mellom tre dager i fengsel eller bota. Feiga ut å tok bota. Kommer sikkert til å angre på det når jeg sitter gammel og grå å kjeder meg
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har ikke gjort det selv, men jobbet med en som satt inne (tror det var ca2uker) pga han hadde kjørt for fort. Han sa han syns det var nesten som en liten ferie. Første uka gjorde han ikke så mye, så da ble det litt kjedelig, men andre uka fikk han lov til å hjelpe en bonde på en gård i nærheten og da var det bare helt greit, selvom jeg antar at han ikke ønsker å gjøre det flere ganger...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Du over her som tror du kunne velge. Har du en inntekt så får man ikke velge (det bare står på papiret) og er mest for dem som ikke har inntekt. Man sitter ikke "inne" selvom man sitter i fengsel. Man er ute å "jobber". Stakkars hun som er høygravid, men de tar nok hensyn.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har ingen i nær bekjentskapskrets som har sittet i fengsel, heldigvis. Jeg tror jeg hadde daua av flauhet dersom min søster skulle sitte høygravid i fengsel. Morsom historie for ungen å høre om noen år, liksom.. Men for å svare på spørsmålet, så tror jeg ikke det er så ille. Det tærer nok på å være frarøvet friheten, men fælt har de det ikke!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Nei, har aldri opplevd å sitte i fengsel, bare 3 timer i glattcelle. Dritkjedelig. Aldri mer.
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Kjenner flere som har sittet i fengsel og de sier det er ikke ille. Du kan jobbe og det er sosialt og med mindre du har gjort noe som kvalifiserer til høyrisiko/høysikkerhet så er det ganske fritt.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 Fengsel her i Norge er ren luksus i forhold til mange andre land. Så jeg tror ikke at hun kommer til å få det så ille.
Magetaska Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 11. juni 2012 Jeg blir ikke flau for hva søstra mi har gjort, men vet hun er fryktelig flau selv. Jeg erter henne litt, men vet jo at det kunne like gjerne vært meg. (liker også å trykke speeden i bånn av og til) Men anyhow, hun fikk mulighet til å utsette det til etter fødsel, og vurderer det, men jeg vil jo tro det blir for vanskelig å være borte fra baby så lenge.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Hvor lenge må hun sitte inne da? Bedre å ta det nå før fødselen ja.
Magetaska Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 11. juni 2012 Du over her som tror du kunne velge. Har du en inntekt så får man ikke velge (det bare står på papiret) og er mest for dem som ikke har inntekt. Man sitter ikke "inne" selvom man sitter i fengsel. Man er ute å "jobber". Stakkars hun som er høygravid, men de tar nok hensyn. Det visste jeg faktisk ikke. Rart det står sånn da. Men ja, inntekt har jeg
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #13 Skrevet 11. juni 2012 Min samboer var på åpen soning i 3 mnd (slapp ut etter 2..). Der var de ute og hogde trær og jobbet for pengene de fikk. Hadde et område de måtte være på og måtte være på rommet eller oppholdsrommet til et visst tidspunkt. De fikk matrasjoner, han kunne ikke bare spise det han ville.. De kunne plutselig bli narko-raidet, da endevendte de romma.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #14 Skrevet 11. juni 2012 Jeg kjenner ei som var gravid og satt i fengsel. Da hun fødet, ble hun overført til et mødrehjem i nærheten av fengselet. Hun fikk gå ut en viss tid med barnet sitt om dagen. Husker ikke klokkesletten. Men da måtte hun komme tilbake innen den tiden. Var snakk om et par, tre timer eller noe. Hun fikk et eget rom og kunne være med barnet sitt døgnet rundt. Husker det godt, for jeg besøkte henne da. Men dette er noen år siden. Hvordan det er nå, vet jeg dessverre ikke.
Magetaska Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #15 Skrevet 11. juni 2012 Hvor lenge må hun sitte inne da? Bedre å ta det nå før fødselen ja. 12 dager. Men hun trodde kanskje 9-10 dager for god oppførsel. Og det har hun jo
Gjest sandyBay1 Skrevet 11. juni 2012 #16 Skrevet 11. juni 2012 Så lenge hun er høygravid, så kan hun få dommen utsatt
Magetaska Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #17 Skrevet 11. juni 2012 Jeg kjenner ei som var gravid og satt i fengsel. Da hun fødet, ble hun overført til et mødrehjem i nærheten av fengselet. Hun fikk gå ut en viss tid med barnet sitt om dagen. Husker ikke klokkesletten. Men da måtte hun komme tilbake innen den tiden. Var snakk om et par, tre timer eller noe. Hun fikk et eget rom og kunne være med barnet sitt døgnet rundt. Husker det godt, for jeg besøkte henne da. Men dette er noen år siden. Hvordan det er nå, vet jeg dessverre ikke. Hun kommer ut 3 uker før termin, så håper virkelig hun slipper å føde i fengsel. Det hadde vært noe trasig å fortelle ungen etterhvert
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #18 Skrevet 11. juni 2012 Næh, men kjenner en som har sittet inne. Var nesten som en ferie, bortsett fra at hun ikke hadde friheten til å gjøre som hun ville..
Magetaska Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #19 Skrevet 11. juni 2012 Så lenge hun er høygravid, så kan hun få dommen utsatt Ja, hun fikk beskjed om det, men tror hun ville bli ferdig med det så fort som mulig. Og for å slippe å reise fra baby.
Miss Honey Skrevet 11. juni 2012 #20 Skrevet 11. juni 2012 broren min satt i fengsel 5 måneder. Han sa det var "luksus" ja.. Får sine egne "leiligheter", flott treningsrom, de kunne være sammen med de andre, så var ganske sosialt. han kjente visst flere av de fra før.. (ikke bra selvfølgelig.....) p julaften fikk de nyyyydelig pinnekjøttmiddag. De kan delta på hobbyer, lage ting.. Han snikret noe til meg som jeg fikk i "jule"presang etter han kom ut.. Og av og til fikk de besøke jenteavdelingen, noe han også satt pris på.. Det er ganske fritt, bortsett fra at det ikke er fritt liksom... Foreldrene mine besøkte han en dag, da fikk han oerm noen timer til å gå rundt i byen sammen med dem.. Husker ikke hvorfor men jeg kunne ikke bli med på besøket akkurat den dagen så har aldri vært innom og sett selv.. La meg nå si i hvert fall at dette er mange år siden (4-5 år?), han hadde "feil" venner og havnet i trøbbel på grunn av de. Han var egentlig uskyldig hele tiden, og det var han som meldte det til politiet med en gang han fant ut av "det"... Likevel ble han dømt som medskyldig, og han tok sin straff. I dag er han sjef for et større firma, har samboer og hus, prøver å få barn. jeg er veldig stolt av han:) Gode broren min:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. juni 2012 #21 Skrevet 11. juni 2012 Nei, men samboeren min satt inne for fyllekjøring for over 20 år siden, da han var 18. Vel fortjent, spør du meg, takk Gud for at han aldri har gjort noe lignende igjen, da hadde han ikke vært min samboer, for å si det sånn.. Men han satt nå bare i 3 dager, på åpen soning. Han laget mat til de andre innsatte, det var hans jobb, og de fikk gjøre omtrent som de ville. Gikk fritt rundt der de var, liksom. Jeg synes ikke det virker så kult, akkurat, det er jo en grunn til at man er der. Tipper nå de tar spesielle hensyn til en som er gravid.
Gjest sandyBay1 Skrevet 11. juni 2012 #22 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Så lenge hun er høygravid, så kan hun få dommen utsatt Ja, hun fikk beskjed om det, men tror hun ville bli ferdig med det så fort som mulig. Og for å slippe å reise fra baby. Får 9 mndrs utsettelse/permisjon ved fødsel, av dommen vet jeg. Men blir jo ikke bedre når baby er 9 mndr og reise fra den da :/ Skal hu sitte lenge da? Endret 11. juni 2012 av sandybay2011
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #23 Skrevet 11. juni 2012 Er de slutta med og spne straffen hjemme med slik fotlenke? Høres nesten ikke om noen som soner slik straff lenger:( Det burde jo være en løsning for hun som er gravid!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #24 Skrevet 11. juni 2012 Jeg kjenner ei som var gravid og satt i fengsel. Da hun fødet, ble hun overført til et mødrehjem i nærheten av fengselet. Hun fikk gå ut en viss tid med barnet sitt om dagen. Husker ikke klokkesletten. Men da måtte hun komme tilbake innen den tiden. Var snakk om et par, tre timer eller noe. Hun fikk et eget rom og kunne være med barnet sitt døgnet rundt. Husker det godt, for jeg besøkte henne da. Men dette er noen år siden. Hvordan det er nå, vet jeg dessverre ikke. Hun kommer ut 3 uker før termin, så håper virkelig hun slipper å føde i fengsel. Det hadde vært noe trasig å fortelle ungen etterhvert Satser på at det går bra og at hun kommer ut før fødsel er i gang
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. juni 2012 #25 Skrevet 11. juni 2012 Lurte også på det med fotlenke- kollegaen min ble tatt for råkjøring og sonet hjemme i husarrest med fotlenke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå