Gå til innhold

Å jobbe i butikk,


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo, det er kjempekjedelig. Eller, det hadde vært en helt fin jobb, hadde det ikke vært for alle kundene ;) Hehe. Jeg har jobbet i butikk i 4 år nå, søker nye jobber, og håper virkelig på å finne noe snart. Serviceyrker generelt er utakknemlige yrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så mange forskjellige butikker og mange forskjellige stillinger.

Noen er kjedlige og noen er morsomme.

 

Selv har jeg jobbet flere steder og det morsomste stedet var faktisk nille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO! Jeg jobbet på en bokhandel 1 gang i uken og annenhver helg før jeg fikk barn, og jeg har aldri opplevd noe kjedeligere!

Var nesten slik at jeg gruet meg til å dra på jobb, for jeg visste at det ikke var noe å gjøre og jeg sto for det meste alene. Ingen å prate meg, ingenting å gjøre...

Men hadde nok trivdes bedre om jeg hadde noen sammen med meg så vi kunne prate litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke flaut å jobbe i butikk også, spesielt nille ol

 

Kan ikke skjønne hvorfor det er flaut? Er ett ærlig arbeid, slitsomt, man må være veldig kundeorientert osv osv. Ingenting flaut med å JOBBE! Sånne innstillinger som det det er det verste jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i bokhandel, og er veldig glad i jobben min, kjedelig er det ihvertfall aldri!

 

Det er jo alltid noe å gjøre, det skal bestilles varer, pakkes ut varer som er levert, tas varemottak på dataen, kudebestillinger skal holdes orden på, kassaoppgjør skal godkjennes, varer skal ryddes på plass, det skal lages nye utstillinger, nyheter skal eksponeres, sesongvarer skal på plass, varepodier skal bygges om, hyllene skal ryddes og alfabetiseres, det må tørkes støv osv osv osv.

 

Men det morsomste er jo selgerjobben, alle kundene som kommer og skal ha hjelp til å finne akkurat den rett boken, enten til seg selv eller i gave. Når det kommer kunder som leser mye og vil diskutere forfattere, sammenligne bøker, ha boktips, gi meg boktips osv.

 

Jeg elsker kontakten med forlagene, bokmøter, anmeldelser, diskusjonene vi ansatte har om bøker og forskjellig litteratur. Jeg leser vel i snitt to bøker i uken og har tilgang til de fleste nye bøker gratis gjennom jobb (leseeksemplarer fra forlagene).

 

Jeg kunne virkelig ikke tenke meg å jobbe med noe annet, ingen dag er lik, nye sesonger og varer hele tiden. Akkurat nå er det sommervarer, med en glidende overgang til skolestart og etter det begynner det nærme seg jul. Hele butikken forandrer utseende, vareutvalg, utstillinger osv gjennom sesongene.

 

Har prøvd meg i matbutikk i mine yngre dager også, men det syntes jeg ble litt kjedelig. Ikke så kult å rydde på plass syltetøy eller vaske melkekjøla, men miljøet var godt og jeg hadde det helt greit på jobb.

Klesbutikk likte jeg ikke noe særlig, mange sure kjærringer som bruker handling som terapi når de har kranglet med typen e.l. ;)

 

Men flaut er det da overhodet ikke, tenke så kjedelig det hadde vært for deg om ingen ville jobbe i butikk, hadde ikke blitt mange handlerunder på deg da gitt... Min jobb er da like samfunnsnyttig som de fleste andre jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet 2 år på Jysk, kjempe artig :D

 

Kassa på Rema Kan bli litt kjedelig, men langt fra flaut og jobbe i butikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe i butikk er faktisk en veldig krevende jobb. Man skal alltid være pÅ hugget, alltid være opplagt og blid, alltid imøtekommende og sosial, alltid i godt humør, alltid velstelt og fresh, aldri sliten og sur, aldri mulig Å gjemme seg bort pÅ et kontor eller ha en dÅrlig dag.

 

Det krever sin kvinne/mann Å være en dyktig butikkselger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 årig høyere utdannelse men har valgt å jobbe i bokhandel, jeg elsker jobben min! Kjedelig? Jeg velger hva vi skal ha inne og det er kjempegøy, får haugevis av gratis ting og bøker, møter hyggelige selgere, har forfatterbesøk, er på flotte forlagsmøter, rydder, jobber mye med data osvosv Det eneste kjedelige er at jeg tjener ganske dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe i butikk er faktisk den mest krevende jobben jeg har hatt. Nettopp fordi man mÅ være serviceinnstilt hele tiden, man mÅ butikken til Å gÅ rundt, og det er nye sesonger hele tiden. Og, man mÅ takle mange forskjellige mennesker. Som noen har nevnt over, sÅ er det mange SURE mennesker som tydeligvis liker Å la det gÅ utover butikkpersonell og andre uskyldige 3-parter. SÅ det Å jobbe i butikk er en respektabel jobb, og slettes ikke sÅ lett, hvis man gjør det ordentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 årig høyere utdannelse men har valgt å jobbe i bokhandel, jeg elsker jobben min! Kjedelig? Jeg velger hva vi skal ha inne og det er kjempegøy, får haugevis av gratis ting og bøker, møter hyggelige selgere, har forfatterbesøk, er på flotte forlagsmøter, rydder, jobber mye med data osvosv Det eneste kjedelige er at jeg tjener ganske dårlig.

 

Er ikke det litt kjedelig å ha masse studielån og sitte igjen med en jobb du kunne fått uten utdannelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel ann på hva man interesserer seg for.

Vennina mi elsker jobben sin i klesbutikk og kunne ikke tenke seg noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager skulle det være flaut å jobbe på Nille? Nille er jo også blitt en veldig fin butikk med flotte varer. Jeg handler gjerne på nille. Hadde heller syns det ville vært flaut å tjene penger ved å smugle narkotika, stjele osv.

 

Hilsen ei med masterutdanning, men som godt kunne tenkt seg å jobbe på nille om jeg hadde hatt vært litt mer serviceinnstilt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på videregående skole jobbet jeg på en lokal matbutikk. Det var utrolig kjedelig. Timene gikk så altfor sakte. Selv på de dagene det var travelt var det kjedelig. Hater å sitte i kassen, rydde hyller, steke brød, smile til kunder osv. Det var absolutt ikke noe for meg :) Men det gav meg mye å jobbe der - for da visste jeg tidlig at jeg i hvert fall ikke ønsket å fortsette i butikk. Derfor holder jeg nå på med en lang og solid utdannelse som jeg håper vil gi meg mer en butikkjobben gjorde.

 

 

Men jeg syns det blir heeelt feil å "se ned på" de som jobber i butikk og trives med jobben sin. Om det så er noen jeg må "se ned på" må det være de som jobber i en jobb de ikke trives i, men som bare fortsetter uten mål og mening. "Kom dere på skolebenken", tenker jeg da ;) Er mange som sier at "vi har ikke råd til at jeg studerer", da tenker jeg at dere prioriterer eller har prioritert veldig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det skal være flaut å jobbe i ett hederlig yrke, har jeg aldri forstått. Jeg hadde vært flau hvis jeg utnyttet systemet, smuglet narkotika, eller ranet eldre. Men flau for å jobbe ett sted, nei, det skjønner jeg ikke. Tydelig at HI, eller hvem det er som tar alle de små stikkene mot butikkansatte tydelighvis syns at hun sitter på en høy hest og kan se ned på andre. Hva er det du jobber med da, som er så fantastisk flott og gjør deg til ett bedre menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 årig høyere utdannelse men har valgt å jobbe i bokhandel, jeg elsker jobben min! Kjedelig? Jeg velger hva vi skal ha inne og det er kjempegøy, får haugevis av gratis ting og bøker, møter hyggelige selgere, har forfatterbesøk, er på flotte forlagsmøter, rydder, jobber mye med data osvosv Det eneste kjedelige er at jeg tjener ganske dårlig.

 

Er ikke det litt kjedelig å ha masse studielån og sitte igjen med en jobb du kunne fått uten utdannelse?

 

Hvor skreiv jeg at jeg har studielån? En del av utdannelsen min er ganske relevant og har gjort at jeg får mye ansvar, så stillingen min hadde jeg nok ikke fått uten den eller lang ansenitet ;) men somsagt så tjener jeg dårligere i bokhandel enn som bibliotekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 årig høyere utdannelse men har valgt å jobbe i bokhandel, jeg elsker jobben min! Kjedelig? Jeg velger hva vi skal ha inne og det er kjempegøy, får haugevis av gratis ting og bøker, møter hyggelige selgere, har forfatterbesøk, er på flotte forlagsmøter, rydder, jobber mye med data osvosv Det eneste kjedelige er at jeg tjener ganske dårlig.

 

Er ikke det litt kjedelig å ha masse studielån og sitte igjen med en jobb du kunne fått uten utdannelse?

 

Hvor skreiv jeg at jeg har studielån? En del av utdannelsen min er ganske relevant og har gjort at jeg får mye ansvar, så stillingen min hadde jeg nok ikke fått uten den eller lang ansenitet ;) men somsagt så tjener jeg dårligere i bokhandel enn som bibliotekar.

Regnet med at de fleste som har 5 år med utdannelse også har hatt studielån på et eller annet tidspunkt. Tar det 5 år å bli bibliotekar? shit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 årig høyere utdannelse men har valgt å jobbe i bokhandel, jeg elsker jobben min! Kjedelig? Jeg velger hva vi skal ha inne og det er kjempegøy, får haugevis av gratis ting og bøker, møter hyggelige selgere, har forfatterbesøk, er på flotte forlagsmøter, rydder, jobber mye med data osvosv Det eneste kjedelige er at jeg tjener ganske dårlig.

 

Er ikke det litt kjedelig å ha masse studielån og sitte igjen med en jobb du kunne fått uten utdannelse?

 

Hvor skreiv jeg at jeg har studielån? En del av utdannelsen min er ganske relevant og har gjort at jeg får mye ansvar, så stillingen min hadde jeg nok ikke fått uten den eller lang ansenitet wink.png men somsagt så tjener jeg dårligere i bokhandel enn som bibliotekar.

Regnet med at de fleste som har 5 år med utdannelse også har hatt studielån på et eller annet tidspunkt. Tar det 5 år å bli bibliotekar? shit....

 

I mine øyne så er utdannelse aldri bortkastet, uansett om man får studielån. Fordi man lærer mye. Og virker som at DU kanskje trenger litt (ut)dannelse også...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også utdannelse, og derfor ville det vært helt utenkelig for meg å jobbet i butikk!

 

Hva har du utdannelse innen da, som gjør deg bedre enn de som jobber i butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 årig høyere utdannelse men har valgt å jobbe i bokhandel, jeg elsker jobben min! Kjedelig? Jeg velger hva vi skal ha inne og det er kjempegøy, får haugevis av gratis ting og bøker, møter hyggelige selgere, har forfatterbesøk, er på flotte forlagsmøter, rydder, jobber mye med data osvosv Det eneste kjedelige er at jeg tjener ganske dårlig.

 

Er ikke det litt kjedelig å ha masse studielån og sitte igjen med en jobb du kunne fått uten utdannelse?

 

Hvor skreiv jeg at jeg har studielån? En del av utdannelsen min er ganske relevant og har gjort at jeg får mye ansvar, så stillingen min hadde jeg nok ikke fått uten den eller lang ansenitet ;) men somsagt så tjener jeg dårligere i bokhandel enn som bibliotekar.

Regnet med at de fleste som har 5 år med utdannelse også har hatt studielån på et eller annet tidspunkt. Tar det 5 år å bli bibliotekar? shit....

Det tar 3 år, jeg har også gått litt på UiO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da har du i realiteten kun en bachelor, litt annerledes å jobbe i butikk med en bachelor enn en master slik du først ga inntrykk av at du hadde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga inntrykk av ja, jeg skreiv ikke at jeg hadde en master, men 5 årig høyere utdannelse og at en del av utdannelsen var bibliotekar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver butikk jeg:-) Helt egen frittstående butikk hvor jeg plukker ut alt av varer selv og styrer min egen hverdag:-) Utrolig slitomt og krevende, men fantastisk morro også når man jobber med noe man brenner for.

 

Har jobbet i stort selskap tidligere, tjent mere, men dette gir meg mye mer. Så mye gode flotte kunder:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...