Gjest tilda med to små <3 Skrevet 10. juni 2012 #26 Skrevet 10. juni 2012 Ungene mine er glade i puslespill, det er tilfeldigvis jeg og mannen også, så vi kjøper 24-brikkers spill til ungene og 5000(+) brikkers spill til oss selv. Er vi rare også? Skulle vi ikke puslet fordi det kanskje i utgangspunktet er ment for barn? Hvor går grensen for hva voksne får leke med? Kan voksne tegne, pusle puslespill, spille spill. Hva med å lese bøker? det gjør jo både barn og voksne. Felles for alle disse aktivitetene er jo at man starter med enkle varianter som små og ender opp med vanskelige varianter som voksen. Sånn er det med Lego også ... man har lette/små figurer for barn og vanskelige/store for ungdom og voksne. Synes altså at du lager store problemer av veldig lite.
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 10. juni 2012 #27 Skrevet 10. juni 2012 Jeg gleder meg ekstremt til datteren min er stor nok til å leke med barbie for da kan jeg endelig leke med barbie igjen!
Gjest Heartbroken Skrevet 10. juni 2012 #28 Skrevet 10. juni 2012 Jeg gleder meg ekstremt til datteren min er stor nok til å leke med barbie for da kan jeg endelig leke med barbie igjen! Det gjorde jeg også, og så ville skjebnen det sånn at jeg fikk en datter som aldri har brydd seg om dukker
RødRev Skrevet 10. juni 2012 #29 Skrevet 10. juni 2012 Mannen din er jo kjempesøt!! Så utrolig koselig av han, det der burde du bare være takknemlig for. Jeg er veldig barnslig på andre områder.. flere av filmene vi ser med småtten på kino, har jeg like mye glede av selv, feks Livet er kort! Vi burde ikke bruke det på å krangle om ingenting.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 10. juni 2012 #30 Skrevet 10. juni 2012 Så godt å lese om en mann som har bevart barnet i seg! Moro at han har funnet en hobby han kan dele med gutten, og som de kan skape seg mange gode minner med Det er så alt for mange som stresser gjennom livet med jobb som hovedfokus, hva er det å sitte og huske på på gamlehjemmet? Nei, la de kose seg, det er sånn gode barndomsminner og opplevelser skapes
Frimurerfrue Skrevet 10. juni 2012 #31 Skrevet 10. juni 2012 Ja? Og? Gøy å bygge da! Vi har 5 km togskinne, fra mannen var i militæret. Ergo, det er hans lego fra før han fikk barn. Du vet at mange har slikt som hobby? 5 km? HOY!! Det var langt:) Her er baby for liten til lego enda da, men jeg vet pappan bare sitter å venter på dagen han kan dra fram legoen... Synes det er bra jeg:)
OnTheRun Skrevet 10. juni 2012 #32 Skrevet 10. juni 2012 Jeg bygger Lego med min 7-åring og sitter gjerne og bygger etter at han ha funnet på noe annet. Han er utrolig flink da, bygger store sett alene som er ment for mye større barn. Vi sjekker ut nye ting på nettet sammen. Faren hans bor her også, men han er ikke like interessert. Jeg var alltid utrolig lei meg da jeg var liten for at vi hadde for lite Lego til at det gikk an å lage noe av det, mulig det er det jeg tar igjen for nå:-)
skyblue Skrevet 10. juni 2012 #33 Skrevet 10. juni 2012 Lego er rått, så jeg forstår mannen din kjempegodt. En knallkjekk hobby. Jeg ønsket og fikk en stor fjernstyrt gravemaskin i Lego til jul. Og jeg er 31 og dame
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #34 Skrevet 10. juni 2012 Sukk... Mannen min har pistoler som hobby.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. juni 2012 #35 Skrevet 10. juni 2012 Ja? Og? Gøy å bygge da! Vi har 5 km togskinne, fra mannen var i militæret. Ergo, det er hans lego fra før han fikk barn. Du vet at mange har slikt som hobby? 5 km? HOY!! Det var langt:) Her er baby for liten til lego enda da, men jeg vet pappan bare sitter å venter på dagen han kan dra fram legoen... Synes det er bra jeg:) Jupp:) drøyt, jeg vet... Har enda ikke hatt hele lengden fremme, men en periode var det en hel landsby med lego på rommet til gutten her. Tog, fabrikker, hus, biler, stasjoner og masse togskinner. Synes det var kos, helt til det ble vanskelig å vaske der
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 10. juni 2012 #36 Skrevet 10. juni 2012 Herregud hi.. Skjerp deg..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #37 Skrevet 10. juni 2012 Sukk... Mannen min har pistoler som hobby. Jammen det kan jo kombineres! Titt her Superpopulært blant gutta her i gården!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #38 Skrevet 10. juni 2012 Du skal være glad på barnets vegne, HI. å dele en interesse med foreldre, som er virkelig ektefølt av forelderen, er helt uvurderlig. Det er dette barn lengter etter. Man skal faktisk ikke late som i lek med sine barn, men være så interessert man klarer. Og det at man har lego som interesse til felles med barnet, er helt SUPERT for deres barn, og dets utvikling Ikke sikkert du ser det, men dette er faktisk fakta. Jeg liker lego selv, og har bygget MYE med mine barn Men på deres premisser, og utfra hva de har likt å bygge. De får jobbe med det, og så hjelper jeg til. Jeg sier ikke at min måte er rett, men den genuine interessen i barnets aktivitet er så viktig at du har ingen anelse! Det er da heller ikke noe galt i at din mann elsker å bygge lego selv Det vil bare gi barnet mye læring og glede i årene som kommer Trodde du, HI, at det er nok å gi et sideblikk på barns lek, og si det er fint barnet har det gøy, uten at du måtte involvere deg skikkelig i noe lek? hehehe.... Da tar du feil. Din mann gjør rett her
Dini Skrevet 10. juni 2012 #39 Skrevet 10. juni 2012 hehe la nå mannen leke og ha det gøy med barnet sitt
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 10. juni 2012 #40 Skrevet 10. juni 2012 Man slutter ikke å leke fordi man blir gammel, man blir gammel fordi man slutter å leke! Min far fikk bare døtre, og når jeg nå fikk en sønn for halvannen år siden , har mannen funnet barnet i seg selv igjen. Bilbaner, togbaner, lego, verktøy og all slags herligheter. Morfar og barnebarn har det så moro at jeg knapt får gutten med meg hjem. Jeg synes det er helt strålende! Flott at mannen din tør å leke
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #41 Skrevet 10. juni 2012 Det er vel omtrent det samme som når mødrene bruker tid på innredning av barnerom, sitter på nett og ser etter tekstiler som passer og klær som matcher.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. juni 2012 #42 Skrevet 10. juni 2012 Hehe... Jeg elsker å bygge lego selv, så skjønner godt mannen din jeg Og 14-16år sett til en 7 åring går helt fint. Min 7 åring elsker disse og bygger dem alene uten hjelp, han vil dessverre ikke ha hjelp lenger Så hr må jeg pent stå og se på at han bygger mens det klør i fingeren mine etter å bygge litt selv. Men jeg er ikke så opptatt av lego som mannen din da.
Mamma´n til lillemor Skrevet 10. juni 2012 #43 Skrevet 10. juni 2012 Synes det høres flott ut at han er i stand til å leke selv om han er voksen. Det er så mange som har mistet den evnen, det er mye tristere synes jeg. Og så så fint for gutten at pappan ikke trenger å late som om det er gøy å leke med han.
soleia Skrevet 10. juni 2012 #44 Skrevet 10. juni 2012 Her er det allslags fjernstyrte fly og bilar som kjem i hus, slik at ungane skal få sjå at pappa køyrer/flyg! Men eg vert mobba av mannen for at eg absolutt måtte fylgje småen i den stooore sklia med dumpar på leikeland. Det dumme var at småen heller ville tulle rundt med noko anna, slik at mor "måtte" ta sklia åleine, etter å ha sett seg rundt om det var mange som såg (og etterpå sklei han åleine utan problem, så eg fekk ikkje unnskyldning for fleire turar)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #45 Skrevet 10. juni 2012 Helt normalt! Hadde mannen lekt med dukker, biler, osv så hadde jeg reagert!!!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #46 Skrevet 11. juni 2012 Du skal være glad på barnets vegne, HI. å dele en interesse med foreldre, som er virkelig ektefølt av forelderen, er helt uvurderlig. Det er dette barn lengter etter. Man skal faktisk ikke late som i lek med sine barn, men være så interessert man klarer. Og det at man har lego som interesse til felles med barnet, er helt SUPERT for deres barn, og dets utvikling Ikke sikkert du ser det, men dette er faktisk fakta. Jeg liker lego selv, og har bygget MYE med mine barn Men på deres premisser, og utfra hva de har likt å bygge. De får jobbe med det, og så hjelper jeg til. Jeg sier ikke at min måte er rett, men den genuine interessen i barnets aktivitet er så viktig at du har ingen anelse! Det er da heller ikke noe galt i at din mann elsker å bygge lego selv Det vil bare gi barnet mye læring og glede i årene som kommer Trodde du, HI, at det er nok å gi et sideblikk på barns lek, og si det er fint barnet har det gøy, uten at du måtte involvere deg skikkelig i noe lek? hehehe.... Da tar du feil. Din mann gjør rett her Skjønner ikke hvordan du kommer fram til konklusjonen i det siste avsnittet. Men for orden skyld: NEI, jeg tror ikke det er nok å gi et sideblikk på barns lek. Tror da virkelig ikke jeg har skrevet noe som helst som skulle tyde på at jeg trodde det. Selvfølgelig er jeg glad for at han leker engasjert med gutten vår, og gutten er selvfølgelig også glad for det. Problemet er at det blir for mye. Når han fortsetter å leke på egen hånd, etter at gutten har lagt seg, så kan jeg ikke helt se hvordan det skulle komme barnet til gode. Det er jo noe han gjør utelukkende for sin egen del. Det går dessuten utover samlivet vårt, ettersom han gjør dette i stedet for å være sammen med meg.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #47 Skrevet 11. juni 2012 Du skal være glad på barnets vegne, HI. å dele en interesse med foreldre, som er virkelig ektefølt av forelderen, er helt uvurderlig. Det er dette barn lengter etter. Man skal faktisk ikke late som i lek med sine barn, men være så interessert man klarer. Og det at man har lego som interesse til felles med barnet, er helt SUPERT for deres barn, og dets utvikling Ikke sikkert du ser det, men dette er faktisk fakta. Jeg liker lego selv, og har bygget MYE med mine barn Men på deres premisser, og utfra hva de har likt å bygge. De får jobbe med det, og så hjelper jeg til. Jeg sier ikke at min måte er rett, men den genuine interessen i barnets aktivitet er så viktig at du har ingen anelse! Det er da heller ikke noe galt i at din mann elsker å bygge lego selv Det vil bare gi barnet mye læring og glede i årene som kommer Trodde du, HI, at det er nok å gi et sideblikk på barns lek, og si det er fint barnet har det gøy, uten at du måtte involvere deg skikkelig i noe lek? hehehe.... Da tar du feil. Din mann gjør rett her Skjønner ikke hvordan du kommer fram til konklusjonen i det siste avsnittet. Men for orden skyld: NEI, jeg tror ikke det er nok å gi et sideblikk på barns lek. Tror da virkelig ikke jeg har skrevet noe som helst som skulle tyde på at jeg trodde det. Selvfølgelig er jeg glad for at han leker engasjert med gutten vår, og gutten er selvfølgelig også glad for det. Problemet er at det blir for mye. Når han fortsetter å leke på egen hånd, etter at gutten har lagt seg, så kan jeg ikke helt se hvordan det skulle komme barnet til gode. Det er jo noe han gjør utelukkende for sin egen del. Det går dessuten utover samlivet vårt, ettersom han gjør dette i stedet for å være sammen med meg. Siden det virker som du er irritert for at det er du som lider av det, har jo ikke selve hobbyen noe å si? Du blir sittende alene ja, men det hadde du også gjort hadde han elsket å kjøre motorsykkel og andre hobbyer. Han er iallefall hjemme! Og ærlig talt, mer voksent enn å spille timesvis med drapsspill på pc. Hva får man igjen for det liksom?? Problemet ditt er at du irriterer deg over at han gjør noe som DU ser på som barnslig, istedenfor å sitte sammen med deg. Kanskje du heller skulle ha slengt deg med? Eller aksepter at han liker dette og at du liker å sitte på forum..
myla Skrevet 11. juni 2012 #48 Skrevet 11. juni 2012 Lego ER jo gøy. Håper ikke samboeren min skriver innlegg på nett og klager over at jeg og 6-åringen sitter å bygger byer, biler og politistasjoner på kveldene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå