Gå til innhold

Barnslig mann som leker med barnets leker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig med noen menn? Er det sånn at de aldri utvikler seg mentalt forbi guttestadiget, og at de som voksne forblir små gutter inne i en stor mannekropp?

Mannen min er litt for interessert i lekene til gutten vår. Særlig lego. Det betyr at gutten får MYE lego, rommet hans er fullt av det. De driver og bygger sammen og snakker om ting de kan bygge hele tiden. Mannen min driver og bestiller spesielle klosser og byggesett fra nettbutikker i utlandet, og de sitter og ser på alt de kan kjøpe.

Så langt så vel, og jeg er selvfølgelig glad for at de leker sammen. Problemet er bare at det blir for mye av det. Mannen min fortsetter ofte å bygge ETTER at gutten har lagt seg, og han sitter også og ser på disse nettbutikkene på egen hånd på kveldene. Han har også bestilt noen store byggesett som det er 14- eller 16-årsgrense på (gutten er 7), og som han selv bygger mesteparten av.

Andre som har lignende problemer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner virkelig ikke problemet,vær gla mannen og gutten din har no felles som de syns er gøy!!!

Skrevet

Haha, er det ikke bra at han har en hobby da? :P

Her leker pappaen med lekene sammen med gutten.. Har vel hendt at han har lånt akebrett etter sengetid når mennene i nabolaget lagde hopp osv på kvelden. Men ikke slik som din mann.. :P

Skrevet

Det er klart at hvis man har for lite problemer må man lage seg noen.

Mannen din har funnet seg en hobby, og det er til overmål en hobby barnet lett kan inkluderes i. Helt supert, det!

Her snakker gubben om pistoler i kaliber 22 dom er så små at jenta kan begynne å skyte i 8-10 års alder. Håper han får en interesse for lego i stedet ;)

Skrevet

Det er vel ikke noe problem. Lego er ok. Hadde vært bekymret om det var lekebilene han satt med alene. Det finnes tross alt en god del meget oppegående professorer, leger og advokater som bygger lego. Husker en sak i nyhetene der det ble nevnt at selv voksne har fordeler mentalt av å bygge lego. La han holde på du, og pris deg lykkelig over at han ikke heller vil bygge om stua til togbanerom, eller bruker hele lønna på playstationspill og data, som andre før har klaget på her inne.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja? Og? Gøy å bygge da! Vi har 5 km togskinne, fra mannen var i militæret. Ergo, det er hans lego fra før han fikk barn. Du vet at mange har slikt som hobby?:)

Skrevet

Lego er faktisk en normal og populær hobby blant voksne

Skrevet

Ser ikke problemet. Kanskje det har blitt som en hobby for han.. Hva er galt med det?

Nå er det vel sånn at mannfolk har guttungen i seg i mye større grad enn vi damer har jentungen i oss, men det kan rett og slett være at lego er noe han har fått øynene opp for på nytt etter at han fikk barn, og at det har utviklet seg til å bli en slags hobby for han. Mange menn har hobbyer som å bygge bygge sett og diverse. Jeg ser ikke noe galt i det i det hele tatt.

Skrevet

Jeg synes du har et luksusproblem. Har ala samme mann selv, og er kjempeglad for at han har valgt å bruke penger og tid sammen med barnet. Her har barnet fått lego til opptil 2000 kr pr pk. Sier seg selv at en 7-8 åring ikke klarer å sette samme noe så svært/intrikat alene.

Det finnes mange voksne menn, sikkert noen damer også, som bygger lego. Selv uten å ha barn! Det er en hobby på lik linje med strikking og motorsykkel syns jeg. Så lenge de gjør noe som gir dem mening og glede så!

La merke til at det sto 16-99 (år) på en spesifikk legopakke. Sier seg selv den var for voksne og ikke barn!

Skrevet

Det er klart at hvis man har for lite problemer må man lage seg noen.

Mannen din har funnet seg en hobby, og det er til overmål en hobby barnet lett kan inkluderes i. Helt supert, det!

Her snakker gubben om pistoler i kaliber 22 dom er så små at jenta kan begynne å skyte i 8-10 års alder. Håper han får en interesse for lego i stedet ;)

Høres ut som min gubbe det :)

Bortsett fra at her er søta 6 år og vel bevandret i luftpistolskyting.

Og Morini har pistoler med små skjefter som passer unge hender ;)

Skrevet

Se positivt på at mannen din koser seg med noe han og guttungen kan gjøre sammen.

Tenk deg mannge andre hobbyer han kunne funnet seg som er veldig tidkrevende og lite familievennlige.

Skrevet

Pappa var slik. Han og jeg bygde lego mye sammen, og noen ganger fortsatte han da jeg var i seng. Vi hadde konkurranser og fikk mamma til å være dommer, og vi var like dårlige tapere begge to. Dette har jeg utrolig gode minner fra. Pappa er en voksen fornuftig mann, i lederstilling og som har gehør hos sine barn. Jeg ser ikke problemet. Jeg jobber hardt med å få jentene til å like lego, men det ser dårlig ut. Jeg er fryktelig skuffet. Hvordan skal jeg nå kunne leke med lego og ha et alibi??? ;-)

Skrevet

Synes ikke det er noen unnskyldning at det er en hobby. Hva om mannen hennes hadde sitter i sandkassa til sent på kveld da? Hadde det også vært ok, fordi det var en hobby? Hvorfor skulle det være noe bedre å leke med barnets lego?

Ok. Lego ER en hobby, men det er en hobby for BARN.

Skrevet

Synes ikke det er noen unnskyldning at det er en hobby. Hva om mannen hennes hadde sitter i sandkassa til sent på kveld da? Hadde det også vært ok, fordi det var en hobby? Hvorfor skulle det være noe bedre å leke med barnets lego?

Sprøyt! DU mener det er en hobby til barn. Hva med diverse brettspill? Er spill generelt for barn da?? Hva med pc-spill/ps3? Godt voksne menn bruker utallige timer på LEK. Spill = lek. Det er hobbyer det også.

Hadde han sittet i sandkassa blir det noe annet, blir teit å sammenligne.

Skrevet

Hva er det egentlig med noen menn? Er det sånn at de aldri utvikler seg mentalt forbi guttestadiget, og at de som voksne forblir små gutter inne i en stor mannekropp?

Mannen min er litt for interessert i lekene til gutten vår. Særlig lego. Det betyr at gutten får MYE lego, rommet hans er fullt av det. De driver og bygger sammen og snakker om ting de kan bygge hele tiden. Mannen min driver og bestiller spesielle klosser og byggesett fra nettbutikker i utlandet, og de sitter og ser på alt de kan kjøpe.

Så langt så vel, og jeg er selvfølgelig glad for at de leker sammen. Problemet er bare at det blir for mye av det. Mannen min fortsetter ofte å bygge ETTER at gutten har lagt seg, og han sitter også og ser på disse nettbutikkene på egen hånd på kveldene. Han har også bestilt noen store byggesett som det er 14- eller 16-årsgrense på (gutten er 7), og som han selv bygger mesteparten av.

Andre som har lignende problemer?

Hehe jeg bygger lego med unga til tider, kjøper brettspill jeg også syntes det er moro å spille for jeg må jo spille med de. Kjøper barbie dukker som jeg syntes er kule.... Sitter ikke å leker uten at unga er med da. Og jeg skulle ønske jeg kunne finne lysten til å leke med barna mine i en større grad.

At han kjøper byggesett for noen som er 16 til en på 7 er jo normalt sett ikke særlig smart. Blir som min svoger som kjøpte bilbane og togsett i julegave til sin 3 uker gamle sønn hehe.

Men tenk så moro gutten deres har det sammen med pappaen sin, de utrolig gode minnene fra barndommen han har å se tilbake på.

Og siden Far allikevel er med å bygger så gjør det vel ikke noe om ting er litt vanskelig.

Husker godt pappaen min satt og hjalp min bror med modelfly bygging og hvor flott de hadde det sammen. (litt sårt for meg som var yngre og jente og ikke fikk samme oppmerksomhet da.)

Så lenge din mann har samme oppmerksomhet til alle barn om dere har flere, og dere får voksentid sammen, så lenge dette ikke gjør at han bruker penger dere ikke har, og ikke gjør at han ikke tar sin del av husarbeidet så ville jeg syntes det var en flott ting.

For ja gutten din får masse positiv oppmerksomhet som dessverre ikke er alle unger forunt.

Skrevet

Pappa var slik. Han og jeg bygde lego mye sammen, og noen ganger fortsatte han da jeg var i seng. Vi hadde konkurranser og fikk mamma til å være dommer, og vi var like dårlige tapere begge to. Dette har jeg utrolig gode minner fra. Pappa er en voksen fornuftig mann, i lederstilling og som har gehør hos sine barn. Jeg ser ikke problemet. Jeg jobber hardt med å få jentene til å like lego, men det ser dårlig ut. Jeg er fryktelig skuffet. Hvordan skal jeg nå kunne leke med lego og ha et alibi??? ;-)

Prøvd den nye serien Lego-Friends? "jentelego" falt veldig i smak hos husets seksåring. :)

Skrevet

Sandkasse hadde vært spesielt, men hvem hadde det skadet? Ingen.

Lego er gøy, kommer nok til å elske det når jenta blir større. Kommer nok ikke til å bygge alene, men ser hvorfor mannen til HI gjør det :)

Skrevet

Jeg synes også dette hørtes koselig ut! Tenk hvilket engasjement gutten din får fra pappan sin da, og så ekte siden han liker d så godt selv!! D er som jeg sier litt arv og mye miljø så blir d bra for alle parter!! Skjønner at du synes d er frustrerende, m prøv å se d positive i det! Dessuten er d bedre m Lego en div videospill, er d ikke? :)

Skrevet

Prøvd den nye serien Lego-Friends? "jentelego" falt veldig i smak hos husets seksåring. smile.png

Det har falt i smak her også, både hos 4 åringen og 8 åringen! :) Her om dagen satt vi sammen og koste oss med å bygge ett stort hus. Og utrolig hvor mye detaljer det er på denne legoen. Vet jeg hadde elsket dette når jeg var mindre, og det er jammen fortsatt morro også ;)

Skrevet

Veldig mange voksne driver med Lego uavhengig av om de har små, store eller ingen barn.

Jeg syns det er en sunn hobby.

Skrevet

Elsker mannen din kan vi bytte ? Har 4 gutter som er intrissert.

Skrevet

At han kjøper byggesett for noen som er 16 til en på 7 er jo normalt sett ikke særlig smart. Blir som min svoger som kjøpte bilbane og togsett i julegave til sin 3 uker gamle sønn hehe.

Hele poenget er jo at han kjøper dem IKKE til gutten. Han kjøper dem til seg selv.

Skrevet

Hva om mannen hennes hadde sitter i sandkassa til sent på kveld da? Hadde det også vært ok, fordi det var en hobby?

Sandkasse for videregående:

http://www.telegraph...from-India.html

Absolutt ikke en lek for barn!

Ha ha ha

Så bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...