Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper at noen av dere snille damer tar seg tid å lese og svare på innlegget :-)

Jeg har veldig lyst å starte egen nettbutikk med mammaklær. Når jeg selv var gravid syntes jeg det var veldig dårlig utvalg i butikkene.

Da lurer jeg litt på om hva DU synes om å handle mammaklær over nettet? Noe spesielt du leter etter da?

Takker på forhånd til alle som svarer, håper dere har en fin helg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Mammaklær der man ikke nødvendigvis MÅ HA store bryster for Å fÅ toppen/overdelen til Å sitte riktig (stretch?)..

-Klær som er "keisersnitt"-vennlige, dvs ikke strammer ved bikinikanten, for jeg regner med det gjør vondt neste gang jeg skal gÅ gravid om det strammer der.

-STORE STøRRELSER i mammaklær. Bukser slutter jo i str 46 f.eks.

- Litt fargerikt utvalg. Syns ikke det var sÅ gøy Å gÅ gravid med svarte, brune og grÅ overdeler.. Er man gravid gjemmer man seg ikke like mye bort som man kanskje gjør til vanlig.

Skrevet

Jo, og overdelene kan gjerne være litt lange, så de går ned forbi rumpa (tenker om man setter seg ned på en stol og toppen glir opp og buksa glir ned, og så flasher man rumpa,ikke veldig gøyalt når man er hormonell..)

Og at de ikke behøver å være tettsittende nødvenigvis, men gjerne også litt løse.

Skrevet

Tusen takk for svar! :-) Mange gode tips her.

Skrevet

Jo, og lykke til :)

Vil gjerne ha lenke til nettbutikken når den åpner ;)

Skrevet

Det jeg savner er bukser i dongeri, ikke stretch. Som ikke er alt for dyre, er begrenset hvor mye jeg er villig til å betale for en bukse jeg ikke skal bruke alt for lenge.

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Både noen tettsittende overdeler så man stolt kan vise frem magen, og noen litt løsere tunikavarianter som man også kan bruke i tiden etter fødsel uten at folk tror du fremdeles er preg, gjerne med ammeåpninger...

Skrevet

Jeg savner klær som passer oss tynne med mage (uten at man ser ut som et telt) som også kan brukes etter svangerskap. Klær som ikke er så kjerring-aktig.. ;)

Og i nettbutikker liker jeg at det oppgis feks hvor høy modellen er eller i alle fall lengder på kjoler osv.

Skrevet

Og jeg liker at nettbutikken har kommetarfunksjon (IKKE facebook, men sånn ellos har feks) fordi man får kommentarer fra andre som det kanskje ikke er naturlig at nettbutikken skriver selv ("denne passet meg som vanligvis bruker den og den størrelsen, osv")

Skrevet

kjoler til hverdag og fest. skjørt og bukser av typen; profesjonelt antrukket. Har hatt seriøse problemer med å finne jobbklær.. er ikke alle jobber der dongeri er tilatt. Og jeg tror jeg hadde fått mange rare blikk dersom jeg hadde kommet med pysj-lignende bukser på jobb... har heldigvis funnet mye på nettet, men hadde vært genialt med en norsk nettbutikk.

og generelt; klær som ikke ser ut som en sekk på oss slanke jenter. empireliv er genialt...

Skrevet

I tillegg til alt over; ENKEL returmulighet. Man vil jo gjerne prøve dette hjemme, og ikke blakke seg om man må returnere. :)

Jeg skal ikke ha flere barn, men masse lykke til!

Skrevet

Farger!! Så utrolig mye mørke og kjedelige klær...

Skrevet

Også er det jo mange klær som ikke er mammaklær, men som kan brukes som gravid, feks skjørt med strikk i livet, kjoler, singletter, osv. Greit med utvalg av sånt også :)

Skrevet

Fargerike klær og klær som ikke er så "kjerringaktig" kunne jeg tenkt meg:)

Skrevet

Kjoler! Som også kan brukes etter fødsel, gjerne med knapper o.l for amming.

Skrevet

som nevnt ovenfor:

Mamma klær for litt større kvinner! Det er ingensteder og få tak i, og man må bestille fra utland!

Skrevet

Og bukser i de minste størrelsene (32). Ikke alle som legger på seg så mye rundt hoftene når de er gravid...

Skrevet

Jeg savner klær for oss som har ordentlig timeglassfasong når vi ikke er gravide. For min timeglassfasong forsvinner ikke i svangerskapet heller. Så noe som er smalt i livet, men ikke nødvendigvis sitter stramt. Vil jo vise frem midjen selv om man har mage. Og som andre har enmt. Enkle returmuligheter!

Skrevet

Syns pris er viktig jeg da. Fine klær til en rimelig penge er vel alle kvinners drøm :)

Skrevet

Håper at noen av dere snille damer tar seg tid å lese og svare på innlegget :-)

Jeg har veldig lyst å starte egen nettbutikk med mammaklær. Når jeg selv var gravid syntes jeg det var veldig dårlig utvalg i butikkene.

Da lurer jeg litt på om hva DU synes om å handle mammaklær over nettet? Noe spesielt du leter etter da?

Takker på forhånd til alle som svarer, håper dere har en fin helg :-)

Mer farge på klærne,og at de ikke er så tettsittende men luftige og fine. Kjent sak at en som gravid svetter mer enn vanlig så det er absolutt best med klær som ikke er for tettsittende. Enkle fine jakker som en kan ha utenpå singleter er noe jeg syns er veldig greit. Du må ha lykke til med planene om å starte butikk,håper det går bra :-)
Skrevet

Ser at det er mye å tenke på, det meste som er nevnt her er viktig å få med! :-) Skal først og fremst jobbe med å få inn flere størrelser til nettbutikken. Har allerede startet å jobbe litt med den, og lagt ut noen få varer til salgs. Den som vil kan ta en titt på www.mamma-mote.com.

Dette er kun begynnelsen som sagt og jeg har virkelig mye å jobbe med fremover, håper at jeg får en god del på plass i løpet av sommeren.

Takk til alle dere som svarte og ønsket meg lykke til! :-) Ha en strålende dag alle sammen.

Skrevet

Ett problem jeg møter på er at så å si ingen har mammaklær og har de er utvalget minimalt. Det største problemet er at det er 100 bukser i xs og s, mens bare to i M og ingen i L.

Så: stort utvalg, fler av de større størelsene (enn s og xs), farger, kjoler, PENE hverdagsklær og penklær.

Og vi skal ikke bruke disse så lenge, så pris er viktig.

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

Vinter klær, jakker som er varme men som sitter fint, syns ikke det er gøy å bruke mannens jakke fordi jeg ikke kan skvise meg in i noen jakker i S/M, problemet er om man kjøper en jakke i større str så passer den ikke i armerne og da ser det bare teit ut=)

Skrevet

savner "mage band" finner det ingen plass.. fant på ei nettside noen søte.. men di var utsolgt for begge eg bestillte.. bor på landet så eg nødt til og handle slike ting på nett.

lurt og selge klær som funker etter fødsel og.. med tanke på litt henge mage og amming :)

Skrevet

Bukser uten bånd til å trekke over hele magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...