Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 ...på en oppgave selv om man har fått hjelp til omtrent alt og har stilt spørsmål som har gjort det tydelig at man ikke forstår hvordan man skriver en oppgave?
*Yuna* Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Hvis man har fått hjelp til å forstå oppgaven for så og skrive den med egne ord så syns jeg det. Hvis ikke, nei.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Det er snakk om en bacheloroppgave hvor kandidaten fikk folk på forumet her til å gjøre veldig mye jobb for seg helt fram til innlevering. Det var ganske tydelig på spørsmålene at hun ikke helt skjønte hva hun drev med. Og nå skryter hun av at hun fikk A! Kjenner jeg synes det er litt vanskelig å svelge.
Gjest MMJ Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Nei, om noen skrev bacheloroppgaven, eller deler av den fortjener hun ikke A
Gråsonen Skrevet 8. juni 2012 #7 Skrevet 8. juni 2012 Fortjener og fortjener. Tenker at kanskje det da er bokstaven som betyr noe, ikke følelsen av å ha oppnådd noe selv med egen innsats.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #9 Skrevet 8. juni 2012 Nei, om noen skrev bacheloroppgaven, eller deler av den fortjener hun ikke A Så man kan stille hundrevis av spørsmål om alt fra generelt om oppgaveskriving til små detaljer, - så lenge du selv sydde det sammen er det greit?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #10 Skrevet 8. juni 2012 Oi..trodde slike oppgaver var veldig vanskelige? Kan man få hjelp til HELE oppgaver her på forumet altså?? Så kjekt da, da skal jeg starte å studere så raskt som mulig!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #11 Skrevet 8. juni 2012 Hvis hun klarer å skrive en baceloroppgave med den hjelpen hun kan få her inne og så få A, har hun gjort det bra. En slik oppgave er såpsaa omfattende at jeg tviler på om hjelpen hun fikk herifra kunne være så stor. Det blir mer som å diskutere med venner og få deres syn på saken.
rytme Skrevet 8. juni 2012 #12 Skrevet 8. juni 2012 Man har jo lov å gjøre research på hvilke måter man vil når man gjør bacheloroppgaven, og få hjelp til å forstå emner man ikke har forstått. Så hvis personen faktisk skjønte alt når folk fortalte det til henne så synes jeg at hun fortjente A Meeen. hvis noen på forumet har skrevet noe og hun har kopiert det så, selvfølgelig.. det er ikke lov. Man trenger ikke forstå alt før / mens man skriver. Så lenge man forstår og har skrevet selv alt man leverte. tenker jeg...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #13 Skrevet 8. juni 2012 Synes ikke det er problematisk å få hjelp til å å forstå faglig stoff eller tørre å stille "dumme" spørsmål. Det er jo slik man lærer av!! Jeg har selv skrevet utallige akademiske oppgaver, blant annet en hovedoppgave. Da får man jo utdelt en betalt veileder som man benytter seg av. Er det galt også mener du? Og det er vel svært begrenset hva man kan få hjelp til her inne. det er vel ingen her som har skrevet oppgaven for henne? I tilfelle bør du kunne poste en link.......
Kamomille Skrevet 8. juni 2012 #14 Skrevet 8. juni 2012 Nei, om noen skrev bacheloroppgaven, eller deler av den fortjener hun ikke A Så man kan stille hundrevis av spørsmål om alt fra generelt om oppgaveskriving til små detaljer, - så lenge du selv sydde det sammen er det greit? ehhhhhh??!!! selvfølgelig er det greit å stille spørsmål om alt mulig! Det er jo nettopp DET som er læring. Hvis du trodde du kun skulle sitte med nesa i bøkene for å forfatte en oppgave, så har du åpenbart misforstått!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #15 Skrevet 8. juni 2012 Herregud. Tenk å lage en egen tråd om dette. Fikk du ikke sagt nok i den forrige? Jaja, god kveld til deg også
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #16 Skrevet 8. juni 2012 Høres ikke ut som hun ikke skulle fortjene en A Lov å stille spørsmål veit du! Værre med meg som antageligvis har skrevet en A eksamen men kommer til å stryke pga formelle feil. Eller, den blir ikke vurdert pga formelle feil :\ Når man skriver akademiske oppgaver gjennom skole, har man en veileder som har til jobb å veilede studentene frem til gode karakterer. Det betyr ikke at en ikke kan benytte seg av venner, bekjente osv for spm. Er man riktig freidig så sender man mail til fagfolk som har skrevet artikler du ønsker å belyse. Noen svarer, andre ikke Får man en A på innlevert oppgave, uten plagiering synes jeg absolutt man fortjener det!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #17 Skrevet 8. juni 2012 Nei, folk på forumet har ikke skrevet den for henne! Men det var mange som reagerte på at hun spurte vel mye her da hun skrev den... det virket ikke som hun hadde grep om hva hun holdt på med i det hele tatt. Er det bare meg som husker dette?? Pågikk i ganske lang tid også, mange som reagerte den gangen... Jeg husker det godt og reagerte nå i dag da hun skrøt av at hun fikk A. Hadde det vært en "vanlig" oppg hadde jeg kanskje ikke reagert. Men når det er bacheloroppgave, hvor man på et vis viser hva man har oppnådd gjennom graden, blir det helt feil når man ikke har begrep om verken faget eller akademisk skriving. HI
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #18 Skrevet 8. juni 2012 Nei, folk på forumet har ikke skrevet den for henne! Men det var mange som reagerte på at hun spurte vel mye her da hun skrev den... det virket ikke som hun hadde grep om hva hun holdt på med i det hele tatt. Er det bare meg som husker dette?? Pågikk i ganske lang tid også, mange som reagerte den gangen... Jeg husker det godt og reagerte nå i dag da hun skrøt av at hun fikk A. Hadde det vært en "vanlig" oppg hadde jeg kanskje ikke reagert. Men når det er bacheloroppgave, hvor man på et vis viser hva man har oppnådd gjennom graden, blir det helt feil når man ikke har begrep om verken faget eller akademisk skriving. HI Hun har jo tydeligvis lært ganske mye om både faget og akademisk skriving ved å stille spørsmål her inne da:) Og så lenge hun har forstått dette OG skrevet en oppgaven slik den er ment å være, så fortjener hun selvfølgelig en god karakter! Er du misunnelig kanskje??
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #19 Skrevet 8. juni 2012 Nei, folk på forumet har ikke skrevet den for henne! Men det var mange som reagerte på at hun spurte vel mye her da hun skrev den... det virket ikke som hun hadde grep om hva hun holdt på med i det hele tatt. Er det bare meg som husker dette?? Pågikk i ganske lang tid også, mange som reagerte den gangen... Jeg husker det godt og reagerte nå i dag da hun skrøt av at hun fikk A. Hadde det vært en "vanlig" oppg hadde jeg kanskje ikke reagert. Men når det er bacheloroppgave, hvor man på et vis viser hva man har oppnådd gjennom graden, blir det helt feil når man ikke har begrep om verken faget eller akademisk skriving. HI Hun har jo tydeligvis lært ganske mye om både faget og akademisk skriving ved å stille spørsmål her inne da:) Og så lenge hun har forstått dette OG skrevet en oppgaven slik den er ment å være, så fortjener hun selvfølgelig en god karakter! Er du misunnelig kanskje?? Joa, hun har kanskje det. Men jeg tenker at det er noe man bør ha tilegnet seg gjennom et treårig studieløp. Man bør ikke vente med å lære før i siste semester. Kanskje jeg er litt misunnelig, ja. HI
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #20 Skrevet 8. juni 2012 Nei, folk på forumet har ikke skrevet den for henne! Men det var mange som reagerte på at hun spurte vel mye her da hun skrev den... det virket ikke som hun hadde grep om hva hun holdt på med i det hele tatt. Er det bare meg som husker dette?? Pågikk i ganske lang tid også, mange som reagerte den gangen... Jeg husker det godt og reagerte nå i dag da hun skrøt av at hun fikk A. Hadde det vært en "vanlig" oppg hadde jeg kanskje ikke reagert. Men når det er bacheloroppgave, hvor man på et vis viser hva man har oppnådd gjennom graden, blir det helt feil når man ikke har begrep om verken faget eller akademisk skriving. HI Hun har jo tydeligvis lært ganske mye om både faget og akademisk skriving ved å stille spørsmål her inne da:) Og så lenge hun har forstått dette OG skrevet en oppgaven slik den er ment å være, så fortjener hun selvfølgelig en god karakter! Er du misunnelig kanskje?? Joa, hun har kanskje det. Men jeg tenker at det er noe man bør ha tilegnet seg gjennom et treårig studieløp. Man bør ikke vente med å lære før i siste semester. Kanskje jeg er litt misunnelig, ja. HI spiller ingen trille om hun lærer dette i 1. semester eller i siste. poenget er at hun lærte det FøR eksamen/innlevering av oppgaven.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #21 Skrevet 8. juni 2012 Noen lærer mest det første året, andre det siste Sånn er det bare. Jeg vil ha LINK(ER) ! Jeg fikk forresten tak i supre informanter til min hovedoppgave herifra, der det ble foretatt intervju med de! Dette var veileder informert om. Uten hjelp fra folk her inne hadde det ikke blitt noen oppgave
☆☆☆ Skrevet 8. juni 2012 #22 Skrevet 8. juni 2012 Tipper HI aldri har skrevet bacheloroppgave. Etter å ha skrevet en går man ikke rundt og tror den kan skrives via et nettforum.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #23 Skrevet 8. juni 2012 Skjønner at dere synes det er greit. Kanskje bare jeg som er trangsynt el no. Du kan ikke sammenligne det med å bruke informanter elller å bruke veileder. Dette handler jo om å få fremmede mennesker til å fortelle hva du bør skrive, hva du bør skrive om, hvordan du bør skrive det osv i det uendelige. Det hadde ikke veilederen min gjort i hvert fall. Jeg får spørre dere om alt neste gang jeg skal skrive oppgave også HI
Gjest Heartbroken Skrevet 8. juni 2012 #24 Skrevet 8. juni 2012 Jeg syns egentlig du er ganske trist som klarer å engasjere deg såpass i hva en fremmed på et anonymforum klarer å oppnå! Har du det ofte slik at du henger deg opp hva andre gjør og hva de oppnår? Hvorfor engasjerer dette deg så sterkt? Som du ser av svarene, står du ganske alene om din bekymring. Burde ikke det fortelle deg noe?
☆☆☆ Skrevet 8. juni 2012 #25 Skrevet 8. juni 2012 Skjønner at dere synes det er greit. Kanskje bare jeg som er trangsynt el no. Du kan ikke sammenligne det med å bruke informanter elller å bruke veileder. Dette handler jo om å få fremmede mennesker til å fortelle hva du bør skrive, hva du bør skrive om, hvordan du bør skrive det osv i det uendelige. Det hadde ikke veilederen min gjort i hvert fall. Jeg får spørre dere om alt neste gang jeg skal skrive oppgave også HI Nå har du enda ikke hostet opp link, så det er vanskelig å vise nøyaktig hva det er snakk om. Men kan ikke se for meg at dette skal være problematisk. Man kan jo faktisk gå til biblioteket på skolen og lese oppgavene til fjorårets kull uten at det er galt. Med mindre hun du snakker om fant opp kruttet på nytt vil det være rikelig med oppgaver med samme tema, selv om vinklingen kanskje er ulik..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå