Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Hvor er det bra å bo utenfor Oslo, og som har ok pendleravstand (uten bil) til Oslo? Ønsker mer plass og billigere bolig, men har ikke peil på stedene rundt Oslo. Er det noen pendlere her som vil dele erfaring?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Dette lurer jeg også på, så dytter litt på denne!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 vi har nettopp flyttet ut av Oslo. Solgte leiligheten vår til 4 mill og har fått oss et stort hus i Tønsberg. Mannen min skal pendle med tog til Oslo 4 dager i uka.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 kom til sørlandet! Bare 4 timer med buss hver vei så er du i byen igjen For variasjonens del kan du jo ta toget innimellom også?
sayonora Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Jeg bor i Moss, og har tidligere pendlet til Oslo, det tar ca 45 min med tog, det går 2 tog i timen, flere i rushtiden. På sommeren har vi strender rundt hele byen, og nå som Peterson Fabrikken er lagt ned, er også Mosselukta borte Les mer på www.visitmoss.no
Squirrel79 Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Vi bor i Siggerud, mot Ski. Hele området her (Siggerud, Langhus, Vevelstad, Kolbotn, Sofiemyr) er fint å bo i forhold til Oslo. Mye billigere enn å bo på vestkanten også. Vi flytta fra sentrum av Oslo (Grønland) for snart tre år siden, og stortrives. Sambo tar 501 bussen til Oslo, den går direkte.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 8. juni 2012 #7 Skrevet 8. juni 2012 Vi flyttet til Røyken rett utenfor Drammen. Toget bruker ca 40 minutter til Oslo. Ser at det er mange som har tenkt som oss, fordi stort sett alle naboene er fra Oslo, Asker eller Bærum. Enn så lenge er boligprisene helt ok, men begynner å stige her også. Da vi flyttet for ca 4 år siden solgte vi leiligheten på 52 kvm og kjøpte en enebolig på 318 kvm (inkludert stor hage) med kun et lite mellomlegg.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #8 Skrevet 8. juni 2012 Noen som pendler fra/bor i Røyken her? Vi vurderer og kjøpe enebolig der neste år, men jeg kjenner ikke området så godt...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #9 Skrevet 8. juni 2012 Ås! Her er boligprisene fortsatt overkommelige, og tog til Oslo tar 20-25 minutter. Godt miljø og en kommune i vekst! Sentralt samtidig som det er landlig.
charnelle Skrevet 8. juni 2012 #10 Skrevet 8. juni 2012 Anbefaler Asker. Ikke for langt fra Oslo, nær sjøen og marka. Masse fine, barnevennlige områder og et godt og trygt sted å vokse opp. God kommunikasjon med buss, tog og til og med båt som går hele tiden til Oslo. Prisene her er lavere enn i Bærum og Oslo Vest, litt avhengig av hvor i kommunen man bosetter seg. Jeg anbefaler å bo et eller annet sted på strekningen Vollen til Billingstad der man er nærme sjøen :-)
Frk.Karidotter Skrevet 8. juni 2012 #11 Skrevet 8. juni 2012 Har også nettopp flyttet til Moss, etter å ha bodd i Oslo et par, tre år. Samboern skal pendle med tog til hovedstaden, og er ikke den eneste pendler'n her. ;-) Nå har vi kjøpt oss enebolig på Jeløya, og det er ikke spesielt rimelig. Moss har nok steget drastisk i pris etterhvert, men i forhold til Oslo så er det langt mer overkommelig.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 8. juni 2012 #12 Skrevet 8. juni 2012 Noen som pendler fra/bor i Røyken her? Vi vurderer og kjøpe enebolig der neste år, men jeg kjenner ikke området så godt... Jeg bor i Røyken!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #13 Skrevet 8. juni 2012 Jeg bor i Moss, og har tidligere pendlet til Oslo, det tar ca 45 min med tog, det går 2 tog i timen, flere i rushtiden. På sommeren har vi strender rundt hele byen, og nå som Peterson Fabrikken er lagt ned, er også Mosselukta borte Les mer på www.visitmoss.no Er litt villedende å skrive at det går to tog i timen. Det gjør jo det, men det spiller da veldig liten rolle når de to togene går med ca 15 min mellomrom, -dermed går det jo i realiteten tog en gang i timen, selv om det er to ulike tog som går. Fordelen er at du har back-up hvis du ikke rekker det første da. Noen ganger, som i helger, går de sjeldnere enn en gang i timen. Det var forresten mosselukt fortsatt da jeg var der for noen uker siden. Det var voldsomt til reklame!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #14 Skrevet 8. juni 2012 Er det noen som er to pendlere i husstanden? Her har begge jobb i sentrum, og ønsker også å fortsette med det.... men ser jo at boligprisene stiger så mye at vi nok ikke har råd til å kjøpe noe større her vi bor. Det finnes jo steder i Oslo hvor prisene er lavere, som søndre nordstrand og groruddalen, men kjenner at jeg ikke er helt konfertabel med tanken på å etablere seg i de bydelene når andelen av minoriteter vokser så kraftig. Man ønsker jo det beste oppvekstmiljøet for barna sine, med gode skoler og det som hører med. Også synes jeg det er viktig å bo i et området som speiler samfunnet, en lett blanding av folk, ikke overvekt av det ene eller andre.. Noen som bor i Søndre Nordstrand og liker seg der? fortell gjerne!
Frk.Karidotter Skrevet 8. juni 2012 #15 Skrevet 8. juni 2012 Jeg bor i Moss, og har tidligere pendlet til Oslo, det tar ca 45 min med tog, det går 2 tog i timen, flere i rushtiden. På sommeren har vi strender rundt hele byen, og nå som Peterson Fabrikken er lagt ned, er også Mosselukta borte Les mer på www.visitmoss.no Er litt villedende å skrive at det går to tog i timen. Det gjør jo det, men det spiller da veldig liten rolle når de to togene går med ca 15 min mellomrom, -dermed går det jo i realiteten tog en gang i timen, selv om det er to ulike tog som går. Fordelen er at du har back-up hvis du ikke rekker det første da. Noen ganger, som i helger, går de sjeldnere enn en gang i timen. Det var forresten mosselukt fortsatt da jeg var der for noen uker siden. Det var voldsomt til reklame! Om morgenen er det satt opp ekstra pendlerruter fortenk, og da går det tog .03, .14, og .30 over hel. Det gjelder fra 06 til 09, tror jeg, så kom ikke her. ;-) Ellers så holder Peterson på å bli avviklet, så at lukta ikke ble borte for 'noen uker siden' er ikke så rart. Kom en tur nå du, så ser'u at den er borte vekk. Eller lukter, da.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #16 Skrevet 8. juni 2012 Noen som pendler fra/bor i Røyken her? Vi vurderer og kjøpe enebolig der neste år, men jeg kjenner ikke området så godt... Jeg bor i Røyken! Hehe, ja vi skrev nesten samtidig ser jeg, Vi tenker å gjøre som dere. Selge leilighenten i byen og kjøpe hus i Røyken. Er det noen ulepmer med å bo der? Noen områder som er bra/dårlige? Tenker vi begynner å se etter hus etter jul. GLEDER meg til å komme meg ut av byen og få litt plass. #8
Gjest Kira med en av hver Skrevet 8. juni 2012 #17 Skrevet 8. juni 2012 Vi trives veldig godt i Røyken, selv om vi følte at vi var skikkelig på bondelandet første gang vi var på visning her Det som er fint med å bo her er blant annet at vi har toget, kort vei til Drammen (som har blitt en kjempe flott by), full barnehagedekning, ny barneskole både på Spikkestad og i Midtbygda og kort vei til både sjøen og skogen. Eneste jeg tenker er negativt med å bo her, er at du alltid må stå i kø på E18 inn til Oslo hvis du kjører bil. Ellers er jeg faktisk super fornøyd med stedet. Man får også et helt annet forhold til naboene her føler jeg. Det er ikke sånn at alle vet alt om hverandre, men nok til å bry seg. Av områder ville jeg nok anbefalt Spikkestad, selv om prisene der har steget voldsomt de siste to årene. Men det er gode grunner til det. Det bygges veldig mye nytt her nå, og i løpet av 2013 skal de ha et kjøpesenter på plass. Togstasjonen flyttes noen hundre meter, og de skal laget et koselig torg med diverse kulturhus og lignende. http://www.royken.kommune.no/upload/Tjenesteenheter/Plan-_bygg_og_oppmaling/Nye%20sider/Plan/OmraadeplanSpikkestad/Horingsutkast/Planbeskrivelse.pdf
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #18 Skrevet 8. juni 2012 Fryktelig vanskelig dette med flytting.. man vet jo ikke hva man går til når man velger et nytt sted å bo. Kunne gjerne tenkt meg å bo nærmere sjøen, og i en by. derfor kvier jeg meg litt til å ventuelt flytte til et tettsted. Skulle man istede valgt å bytte by? Fredrikstad? Drammen? HI
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #19 Skrevet 8. juni 2012 Fryktelig vanskelig dette med flytting.. man vet jo ikke hva man går til når man velger et nytt sted å bo. Kunne gjerne tenkt meg å bo nærmere sjøen, og i en by. derfor kvier jeg meg litt til å ventuelt flytte til et tettsted. Skulle man istede valgt å bytte by? Fredrikstad? Drammen? HI Tønsberg/Nøtterøy. Anbefales på det sterkeste!!!!
charnelle Skrevet 8. juni 2012 #20 Skrevet 8. juni 2012 Vi trives veldig godt i Røyken, selv om vi følte at vi var skikkelig på bondelandet første gang vi var på visning her Det som er fint med å bo her er blant annet at vi har toget, kort vei til Drammen (som har blitt en kjempe flott by), full barnehagedekning, ny barneskole både på Spikkestad og i Midtbygda og kort vei til både sjøen og skogen. Eneste jeg tenker er negativt med å bo her, er at du alltid må stå i kø på E18 inn til Oslo hvis du kjører bil. Ellers er jeg faktisk super fornøyd med stedet. Man får også et helt annet forhold til naboene her føler jeg. Det er ikke sånn at alle vet alt om hverandre, men nok til å bry seg. Av områder ville jeg nok anbefalt Spikkestad, selv om prisene der har steget voldsomt de siste to årene. Men det er gode grunner til det. Det bygges veldig mye nytt her nå, og i løpet av 2013 skal de ha et kjøpesenter på plass. Togstasjonen flyttes noen hundre meter, og de skal laget et koselig torg med diverse kulturhus og lignende. http://www.royken.ko...beskrivelse.pdf Trafikken er ikke noe problem når man har elbil! Det er kollektivfelt fra Vettre i Asker samt Asker sentrum og helt inn til byen. Da kommer man seg inn til jobb hver morgen på 15 minutter. I tillegg til å spare tid, sparer man masse kostnader på å ha elbil!
L-8 Skrevet 9. juni 2012 #21 Skrevet 9. juni 2012 Hehe, du sitter på akkurat samme dilemma som meg. Bor i Oslo og trives godt, men ønsker meg mer plass og nærmere sjøen. Mye er vurdert og sett på, alt fra ski, Drammen, Asker etc. Men vi har falt for jeløya, så for vår del blir det nok dit om et par-tre år
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #22 Skrevet 9. juni 2012 Du kan få kjøpe huset vårt på Langhus. Selger til våren:) Jeg vil nemlig til Tønsberg!!!
Frk.Karidotter Skrevet 9. juni 2012 #23 Skrevet 9. juni 2012 Fantastisk valg, L-8! Vi flytter inn i en nydelig enebolig neste måned, og jeg gleder meg som en dust. Rett ved havet, sjøutsikt og maaaasse plass.
cmilla80 Skrevet 9. juni 2012 #24 Skrevet 9. juni 2012 Jeg anbefaler Sjøhagen! Like utenfor Moss. Også er Son ett veldig fint og idyllisk sted:)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 10. juni 2012 #25 Skrevet 10. juni 2012 Vi bor i Drammen. Hadde noen sagt for 10 år siden at jeg skulle ende opp her, hadde jeg bare ledd, men jeg stortrives! Pendlet til Oslo i 6 år, og gikk greit det. Men har nå fått meg jobb her i byen, og det gjør småbarnslivet mye enklere! Drammen har blitt en superfin by! Ikke alle bydeler jeg ville bodd i, men her vi bor, Konnerud, er det helt topp! Veldig fokus på natur og akrivitet, og veldig mye barnefamilier. Er vel litt sånn "upper middleclass"- bydel, om det går an å si noe sånt.... Går masse tog og busser inn mot Oslo, og har man fleksible arbeidstider tar det 25-30 min fra man kjører ut på e18 til man er ved Oslo S utenom rush.. Fordelen her, er at de er en passe stor by med alt man trenger av tilbud. De finnes også masse jobber her når man blir lei pendlingen:-) Og man kan få seg en grei enebolig under 4 mill:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå