LuksusLiv Skrevet 7. juni 2012 #26 Skrevet 7. juni 2012 Hmmm.....vi prioriterer det vi har lyst til. Som f.eks huset, bil, brostein, terrassemøbler, ferier, klær, god mat, trening, dyr vin, spise ute..... Har relativt god økonomi heldigvis. Men vi har ikke alltid hatt det slik, det har kommet seg med årene.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #27 Skrevet 7. juni 2012 Folk prioriterer jo forskjellig. Vi kjøper en del relativt billig mat, vi handler kun klær på billigkjeder, eller ebay (med unntak av ytterklær til barnet), vi er aldri ute å spiser. Her prioriterer vi fritid høyt, og det går mye penger på det. Helgeturer, lekeland, fornøyelsesparker, kino, byturer, og andre aktiviteter. Prioriterer regninger og å få betalt ned gjeld, deretter at barna har alt de trenger og variert og sunt kosthold. Jeg velger å spise ute med min søster en gang i mnd (billige steder som peppes så blir 200-250kr måltidet stort sett) Jeg er alene med barna og jobber ikke pga sykdom så ellers ser jeg bare leger og behandlere stort sett så det er det ene sosiale jeg gjør. Du kan si at bortsett fra den ene lunchen i mnd så prioriterer jeg det som Må betales og kjøpes. Jeg har ikke råd til noe annet en det som Må kjøpes. Klær arver barna heldigvis noe og så får de jo noe i gaver av familie.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #28 Skrevet 7. juni 2012 Vi velger å ikke bruke penger på å spise ute. Vi går ikke på kino, ikke verdt pengene. Vi bruker ikke penger på bil, ikke noe stort og fint og flott der. Vi bruker penger på hus, ombygging, på oppussing, på hage. Vi har økt nedbetalingene på huslånet med 7000 kroner i år, så det er en prioritering. Vi bruker penger på ferie, vi reiser hver sommer og vinter og gjerne på høsten og våren også. Når vi nettopp er ferdig med å betale for en ferie, så drar vi på den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå