Gå til innhold

Er jeg urimelig mot svigerinnen min?

Anbefalte innlegg

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Så utrolig frekt av svigerinna di!

Jeg hadde heller ikke gitt respons på samvittighetskortet hun prøvde å spille her. Du skriver kun, som nevnt over, "så bra, da får vi den tilbake neste gang vi sees."

Videoannonse
Annonse
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet her, jeg. Du låner bort sønnen din sin drakt til en annen og denne andre "glemmer" eller glemmer å levere den tilbake. Sånt skjer. Det har i alle fall skjedd meg, både den ene og den andre veien, og jeg har ennå ikke blitt uvenner med noen av den grunn.

Siden dette er sønnen din sin, burde du svart han at du skulle ringe til tanten og spørre etter kostymen når han spurte etter den, ikke bare snakke det bort. Glemmer noen å levere noe tilbake, ja da tar man selv kontakt for å få det igjen.

Men nå har ikke det skjedd og jeg ser heller ikke problemet med å svare på den meldingen du fikk av henne. Hun hinter til at de kanskje få beholde den. Da har to tre muligheter. Det ene er å si at det stemmer sikkert at den ikke passer, så de kan beholde den. Det andre er å si at du vil ha den tilbake uansett om den passer eller ikke. Det tredje er å overse hintingen og svare som en annen sier her "Så fint, da får vi den nesten gang vi sees."

Det kan da ikke være noe å lage noe problem ut av?

Skrevet

Låner vi noe bort her i huset er det for å få det tilbake igjen når de er ferdig med det de skulle låne. Er det ikke for å låne bort gir en det bort.

Uansett om den ikke passer lenger hadde jeg forventet å få den tilbake, det er ditt barns eiendel. Og hvilken signaler gir det han når han ikke får tilbake slike ting, at det er helt greit å spørre om å låne ting men å aldri gi det tilbake.

Drakten er en liten fillesak egentlig, men det er det nok ikke for barnet.

Og selv usle små kostymer kan bety mye for ett barn. Jeg har selv ett kostyme fra når jeg var liten, mamma sparte på det siden jeg var så glad i det. Og ungene mine har blitt like glad i det som jeg var når jeg var liten. Hadde noen lånt det og ikke levert det tilbake vet jeg at min mor hadde gjort alt for å få det tilbake til meg, for det var mitt. Hadde hun ikke gjort det så hadde jeg blitt veldig skuffet.

Skrevet

på den ene eller andre måten må dere få det tilbake.

denne tanten er dårlig eksempel for sønnen din. er sønnen din sin drakt. og dermed bør han kunne få beholde det som er hans.

spiller ingen rolle om drakten passer eller ikke. den er sønnen din sin. og hva han velger å gjøre med den er jo sønnen din sin sak ikke tanten.

Skrevet

Har ikke lest de andre svarene her, men svigerinnen din er absolutt frekk.

Jeg er veldig for å svelge noen kameler for å beholde freden i familien jeg da, men jeg ville ikke latt meg overkjøre likevel. Jeg ville derfor ikke gjort eller sagt noe mer om denne saken som kan skape sure miner, jeg ville heller sagt noe neste gang hun spør om å få låne noe. Da ville jeg svart: Nei, jeg må nok dessverre si nei til å låne bor.Forrige gang vi gjorde det kom ikke tingen tilbake og sønnen min var veldig lei seg for det. Så nå har vi bestemt oss for å si nei til utlån av ting vi er glad i.

Skrevet

HI her.

Bare for å rette opp i misforståelsen om at hun har "glemt" å levere den tilbake: Jeg fikk i dag vite fra guttungen min at hun hadde svart på hans forespørselen om å få den igjen at "guttungen hennes skulle ha enda et karneval snart og trengte den til det også". Dette var altså i påska, et halvt år etter hun lånte den.

Så nei, jeg klarer ikke helt å se meg enig i dere som synes dette er en kurant forglemmelse.

Herregud, jeg bare ler, jeg altså... :-)

Forøvrig, takk for mange svar, jeg kommer nok til å ta noen av dem til etterretning!

Gjest yrild
Skrevet

Hun er helt ute og du har rett.

Ikke bruk energi på henne. Bare få kostymet tilbake og ikke snakk om det mer. Hvis hun ikke skjønner at hun er ute så vil du nok neppe få henne til å skjønne det heller.

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Denne synes jeg var drøy! Frekt å låne noe som man ikke leverer tilbake, og spesielt når den ble etterlyst...

Synes enten du kan si det direkte til henne at du syntes det var dårlig gjort av henne å ikke levere den, spesielt etter sønnen din ba om den. Eller så har du lært til neste gang... da låner du ikke bort, rett og slett. Ellers låner du bort med forutsetning at det blir levert igjen med en gang etterpå. Man er ikke frekk om man etterlyser ting som er lånt bort når det ikke er levert igjen innenn "forventet" tid (som jeg mener er første gang etter karnevalet som dere treftes igjen).

Siden drakten er passe til hennes barn og ikke lenger ditt (ifølge din svigerinne) så synes jeg faktisk det ville vært rett og rimelig at hun kjøpte ny til ditt barn, så kan heller hennes barn beholde den som var "lånt".

Skrevet

Har ikke lest svarene du har fått, men syns du burde spurt om å få den igjen med en gang karnevalet hadde vært. Det erikke alle som har samme syn på låning av ting, dessverre. Men er enig i at hun er frekk som svarer deg og sønnen din sånn. Ville kanskje spurt hva hun selv tenkte om å ikke ta sønnen din på alvor når han ville ha tilbake drakten sin, og om hun ville lånt bort noe mer til noen som man sliter med å få tilbake ting fra.

Skrevet

Hadde blitt irritert. Du kan være tydelig uten å bli uvenner med noen. Si bare at "gutten min savner spidermanndrakta si veldig og har spurt etter den mange ganger. Jeg tror vi må få den tilbake nå."

Skrevet

Synes du er veeldig tålmodig. Man leverer tilbake ting man låner, enkelt og greit! Alt annet er frekt , og svigerinnen din høres frekk ut. Her har til og med sønnen din spurt etter drakten.

Hvis hun absolutt skal beholde den, hun har jo allerede bare tatt den, så ville jeg bedt henne kjøpe en ny i riktig str., som ei over her foreslår... barn vokser fort og sønnen din har jo nesten ikke fått bruke drakten!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...