Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Hun spurte i oktober om vi hadde et kostyme hun kunne låne til gutten sin ettersom de ikke hadde et selv og han skulle ha karneval i bhg (hun mente det blir for dyrt å kjøpe bare for et karneval). Vi har flere fine kostymer og jeg foreslo at hun kunne låne minstens spidermann-drakt. Den er kjempepop her i huset og den falt umiddlebart i smak hos guttungen hennes også (nettopp fyllt 4). Som sagt så gjort. Så gikk tiden, og drakten kom ikke tilbake. Guttungen min spurte etter den, og jeg gav noen vage svar om at den nok kommer snart. Til påske hadde den ennå ikke dukket opp til tross for at vi har sett dem ved flere anledninger. Da spurte guttunge svigerinnen min etter drakten sin (uten at jeg visste det). Han fikk til svar at guttungen hennes likte den så godt så han ville gjerne låne den litt til. Guttungen min hadde jo ingen forutsetning for å sette seg imot dette og lot tydeligvis temaet ligge. Dette fikk jeg vite først i går i en lekebutikk da han så en drakt og spurte etter sin egen - igjen. Jeg sendte min svigerinne en melding om at han ville ha den tilbake, og om de kan ta den med neste gang de kommer (de bor et stykke unna). Fikk til svar dette: "Unnskyld, guttungen din sa i påska at du ville ha den tilbake. Den passer vel ikke til ham lenger heller, men gutten min liker den veldig godt. Vi får skaffe oss vår egen i stedet, da". Jeg kjenner jeg ble litt irritert. For det første er det vår drakt og hun lånte den til et karneval i høst uten å levere tilbake. For det andre overkjører hun min sønn når han ønsker den tilbake etter å ha beholdt den i månedsvis. For det tredje lar hun det skinne tydelig igjennom at selv om hun oppfører seg slik burde vi låne den til henne så lenge gutten hennes liker den. Jeg har ikke svart henne ennå, var redd jeg skulle si noe jeg ikke burde. Eller er jeg urimelig som synes hun er frekk? Kunne tenke meg litt tilbakemelding før jeg svarer. Det hører med til historien at hun er en meget egoistisk person. Det er noe hele familien må leve med, men det er jeg som takler det dårligst...
*Yuna* Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Hun er frekk! Man leverer tilbake det man låner, enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Hun er frekk! Man leverer tilbake det man låner, enkelt og greit. Takk! Jeg er jo også av den mening, men har en nagende følelse av at alle andre i familien (hans) sikkert synes jeg bør ha en mer fleksibel holdning...
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Jeg hadde ikke giddet å krangle pga en spiderdrakt. Dessuten ba hun jo om unnskyldning. Tror du selv den passer nå ett år senere? Hvis ja, ville jeg svart noe slik: Helt greit dere glemte å levere den, vi kan alle glemme så det går bra :-) Kan ikke du ta den med neste gang, så ser vi om den fortsatt passer gutten min? Har han vokst fra den, så kan dere selvfølgelig beholde den, så kjøper vi ny til vår, men fint om vi får sett om den passer, siden han savner den. Ha en flott dag og hils til alle :-)
Påfuglen Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Ja det er bare å si fr at hun får skaffe seg sin egen, og at det kanskje er et lurt tips i fremtiden også å skaffe seg ting på egenhånd isteden for å ta andres ting... Det er litt mer stuerent kan man si... Hint hint...
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Svar: "siden dere har hatt den så lenge at den nå er blitt for liten for min sønn, kan gjerne sønnen din beholde den. Fint om du kjøper en ny i str 6 år til min sønn som er veldig lei seg for at drakten hans ble borte".
FrkKværner Skrevet 3. juni 2012 #7 Skrevet 3. juni 2012 Syntes hun er frekk. Hun burde i det minste spurt deg om det var greit at guttungen lånte kostymet litt lengre fordi han likte det så godt. Din svigerinne spurte om å få låne det til karnevallet, det innebærer som regel en dag ikke over ett halvt år..
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #8 Skrevet 3. juni 2012 Jeg ville svart slik: så koselig at drakten falt i smak. Det gjør det nemlig her i huset også og "Sander" har ved flere anledninger spurt etter draktensom han låne vekk. Høres ut som om dere må kjøpe dere en dere også Da har vi to fornøyde spidermenn:)
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #9 Skrevet 3. juni 2012 Nei, et lån er et lån, hun har feil, du har rett. Jeg hadde skrevet noe tilbake som "Det er fint om dere tar den med neste gang, siden det er mitt barn sitt kostyme, og vi har forklart for han at det er et lån. Men fint at xx liker den så godt, da vet vi hva vi kan kjøpe til julegave i år "
2 hjertegull :) Skrevet 3. juni 2012 #10 Skrevet 3. juni 2012 Synes ikke du er urimelig som syns hun er frekk nei, men jeg tenker at du skulle bedt om å få den tilbake allerede i november! Når hun ikke leverer av seg selv, så får du be om den. Du skal tale din gutts sak, så akkurat det synes jeg er dårlig av deg. Så bra at han kan spørre etter den selv, når du ikke får til Ang hva du skal svare henne.. Du kan jo be henne kjøpe en ny, større drakt til din sønn, hvis du våger. Hvis ikke får du kjøpe han en ny.. Eller skriv at, ja han savner den veldig og vil gjerne ha den tilbake, så det er fint om dere leverer den snart. Jeg har lurt litt på hvor lenge dette karnevalet skal vare..
Guttaboys Skrevet 3. juni 2012 #11 Skrevet 3. juni 2012 Svar: "siden dere har hatt den så lenge at den nå er blitt for liten for min sønn, kan gjerne sønnen din beholde den. Fint om du kjøper en ny i str 6 år til min sønn som er veldig lei seg for at drakten hans ble borte". Haha! Den var bra! Signerer denne:)
Netti*** Skrevet 3. juni 2012 #12 Skrevet 3. juni 2012 Hvis den ikke passer mere så hadde nok jeg svart: "Håper x liker den, for det gjorde min gutt også. Trodde man leverte tilbake ting man lånte, men nå har jeg lært". Så får ho tygge litt på den. Kanskje hun ikke "låner" med det første.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #13 Skrevet 3. juni 2012 Synes du har vært veldig tålmodig. Noen foreslår at du kan la de få drakten hvis den ikke passer gutten din mer, men er du helt sikker på at du aldi skal ha flere barn? Etter mine to, så skulle jeg aaaldri ha flere barn... Vel, nå sitter jeg bare å venter på fødselen med nr 3, og er veldig glad for alt jeg har tatt vare på etter de to største. Vi har liggende karneval og halloween kostymer i alle aldersgrupper, og kan gjerne låne bort, men forventer å få det tilbake etter bruk. Ble litt avsporing, men dette behøver du ikke å finne deg i.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #14 Skrevet 3. juni 2012 Svar: "siden dere har hatt den så lenge at den nå er blitt for liten for min sønn, kan gjerne sønnen din beholde den. Fint om du kjøper en ny i str 6 år til min sønn som er veldig lei seg for at drakten hans ble borte". Haha! Den var bra! Signerer denne:) Jeg ser poenget, men tør jo aldri si det ut høyt! :-) Det ville bli det samme som å stikke frem halsen til hogg i denne familien! HI
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #15 Skrevet 3. juni 2012 Har vi en felles svigerinne? Vi har sluttet å låne bort ting til dem, for vi får det rett og slett ikke tilbake. Flere ganger har de lånt filmer, bøker eller annet og når vi etterlyser det etter laaang tid, så har de gjerne gitt det bort eller lånt det til noen andre. De ga bort pulken de hadde fått låne av en annen slektning, og solgte bæremeisen de hadde lånt. De er rett og slett fullstendig svimete på det området og husker ikke hva de har lånt og hva de eier. flere ganger har hun innrømmet at hun har beholdt ting som er mitt lenge, fordi hun synes det er så kjekke ting å bruke, som kakefat, ildfaste former, bokser og karafler, og i mellomtida har jeg leita land og strand rundt, og selvfølgelig også spurt henne om hun har det. Svigerinnen din er like frekk. Du kan tilby henne å kjøpe drakta, eller at hun kjøper en ny til sønnen din.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #16 Skrevet 3. juni 2012 Synes du har vært veldig tålmodig. Noen foreslår at du kan la de få drakten hvis den ikke passer gutten din mer, men er du helt sikker på at du aldi skal ha flere barn? Etter mine to, så skulle jeg aaaldri ha flere barn... Vel, nå sitter jeg bare å venter på fødselen med nr 3, og er veldig glad for alt jeg har tatt vare på etter de to største. Vi har liggende karneval og halloween kostymer i alle aldersgrupper, og kan gjerne låne bort, men forventer å få det tilbake etter bruk. Ble litt avsporing, men dette behøver du ikke å finne deg i. Flere barn blir det nok ikke (helt sikker!!), men det betyr ikke at de kan få alt som er igjen fra oss likevel. Og spiderman går liksom aldri helt av moten, tror det vil komme og gå i fremtiden, så jeg vil spare på denne drakten. kanskje hans barn en gang vil like den. Nei, du har rett, jeg trenger ikke å finne meg i det. HI
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #17 Skrevet 3. juni 2012 Det er jo ikke tvil om at svigerinnen din er både frekk og hensynsløs. Det hun har gjort er jo faktisk å stjele en leke fra et barn. Men når det er sagt, så synes jeg du er "modig" (egntlig mer ubetenksom) som gjengir hele situasjonen på denne måten, med sms og det hele. Dersom du er redd for bråk, så sitter du fint i det dersom svigerinnen din kikker innom dib. Det var en person som for et år eller to tilbake som skrev mye negativt om svigerfamilien sin, og som opplevde at noen sendte dem linkene. Tror det ble en ganske stygg sak, for hun hadde ikke lagt fingrene imellom. Bare ment som en advarsel. Forøvrig er jeg enig i svigerinnen din skylder gutten en ny drakt, som passer.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #18 Skrevet 3. juni 2012 Det er jo ikke tvil om at svigerinnen din er både frekk og hensynsløs. Det hun har gjort er jo faktisk å stjele en leke fra et barn. Men når det er sagt, så synes jeg du er "modig" (egntlig mer ubetenksom) som gjengir hele situasjonen på denne måten, med sms og det hele. Dersom du er redd for bråk, så sitter du fint i det dersom svigerinnen din kikker innom dib. Det var en person som for et år eller to tilbake som skrev mye negativt om svigerfamilien sin, og som opplevde at noen sendte dem linkene. Tror det ble en ganske stygg sak, for hun hadde ikke lagt fingrene imellom. Bare ment som en advarsel. Forøvrig er jeg enig i svigerinnen din skylder gutten en ny drakt, som passer. Du har nok rett i det, men det er ingen fare for at hun skal forville seg inn på DIB, i så fall hadde jeg nok moderert meg en del. Hun snakker nemlig ikke norsk (og nei, oppførselen hennes kan ikke skyldes kulturforskjell, vi er begge fra "vanlige" vestlige land). Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #19 Skrevet 3. juni 2012 Det er jo ikke tvil om at svigerinnen din er både frekk og hensynsløs. Det hun har gjort er jo faktisk å stjele en leke fra et barn. Men når det er sagt, så synes jeg du er "modig" (egntlig mer ubetenksom) som gjengir hele situasjonen på denne måten, med sms og det hele. Dersom du er redd for bråk, så sitter du fint i det dersom svigerinnen din kikker innom dib. Det var en person som for et år eller to tilbake som skrev mye negativt om svigerfamilien sin, og som opplevde at noen sendte dem linkene. Tror det ble en ganske stygg sak, for hun hadde ikke lagt fingrene imellom. Bare ment som en advarsel. Forøvrig er jeg enig i svigerinnen din skylder gutten en ny drakt, som passer. Du har nok rett i det, men det er ingen fare for at hun skal forville seg inn på DIB, i så fall hadde jeg nok moderert meg en del. Hun snakker nemlig ikke norsk (og nei, oppførselen hennes kan ikke skyldes kulturforskjell, vi er begge fra "vanlige" vestlige land). Takk for svar! Ok, da burde du være trygg!
Influences Skrevet 3. juni 2012 #20 Skrevet 3. juni 2012 Fy for ei fjert...Hadde jeg fått ei slik sms, da SKULLE JEG HVERTFALL ha hatt den igjen altså!=O
Flate pupper Skrevet 3. juni 2012 #21 Skrevet 3. juni 2012 Jøss så frekk a, gitt! Selv om anonym 13:16 tar kaka... Hadde blitt dritforbanna selv, spesielt når hun etter å ha blitt konfrontert med det forventer at de fremdeles kan få beholde den. Hadde dritt langt i om den var for liten for ditt barn, det er ikke det som er poenget, poenget her er prinsippet om at hun ikke leverte tilbake det hun lånte av gutten din ved å lage seg sine egne kjøreregler.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #22 Skrevet 3. juni 2012 Du får skrive til henne at hun har å levere drakten innen en viss dato. Låner man , så leverer man tibake, uten at utlåner skal måtte mase. Fy f... for en frekk svigerinne, hadde ikke skånet henne for hva jeg mente. Om drakten er for liten eller ei, så skal du ha den tilbake. Du får ta en liten hvit løgn og skrive at du har lovet den bort til gutten til en venninne av deg, som skal bruke den på en avslutningsfest. Hadde uansett ikke lånt henne noe verdens ting, ALDRI.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #23 Skrevet 3. juni 2012 Aldri i verden om hun hadde fått beholdt den drakten selv om den var 4 str for liten til gutten din.
Musemorbr / Skrevet 3. juni 2012 #24 Skrevet 3. juni 2012 Sier hun at den sikkert ikke passer gutten din mer, sier du tilbake at det ville den gjort om hun bare hadde klart å levere den tilbake etter karnevalet. Si at hun kan velge om hun vil levere den til gutten, eller kjøpe en ny som faktisk passer. Uansett bør hun faktisk beklage til gutten din.
Gjest Heartbroken Skrevet 3. juni 2012 #25 Skrevet 3. juni 2012 Hun kan da ikke vite om den passer til gutten din da han ikke har fått prøve den siden oktober! Jeg hadde bare svart at fint, da tar dere den med neste gang vi ses, uten å svare på det andre hun skrev. Og så låner vi ikke mere til dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå