Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Samboeren mottok dagpenger, samtidig som han jobbet 80%, han fortalte ikke NAV om jobbingen. Jeg syntes det var vanskerlig, men takler ikke trygdesvindel, så jeg informerte NAV om at han jobbet, før det sa jeg ifra til han at han fikk gjøre opp for seg og fortelle NAV at han hadde fått vikariatet, han bare lo det bort og sa jeg ikke skulle klage for ekstra inntekt. Nå mener han at siden det var jeg som meldte han inn, så skal jeg tilbakebetale det NAV krever tilbake nå. Jeg forstår at han er sint på meg for det, men likevel, han bør vel heller spille rettferdig her i livet, og ikke utnytte et system som vi er utrolig heldige med her til lands!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Synes dere jeg var så urimlig som han påstår? Og at jeg skal betale noe som helst av det? Han er så sint at han er vel hakket før han går fra meg her.. HI
mumtilto Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Enten så er du ett troll, eller så er du stokk dum! Hvis dette er sant, så forstår jeg virkelig at han vil gå ifra deg. Folk som melder andre mennesker er det verste jeg vet og lavest på rangstigen.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Enten så er du ett troll, eller så er du stokk dum! Hvis dette er sant, så forstår jeg virkelig at han vil gå ifra deg. Folk som melder andre mennesker er det verste jeg vet og lavest på rangstigen. Svindlere og tyver er nå hakket verre, spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Hei troll. Ingen gjør dette mot samboeren sin. Jeg syns ikke noe om trygdesvindel. Men dette her gjør du bare ikke mot samboeren din. Håper han går fra deg.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Jeg applauderer at du faktisk meldte ham, det hadde nok de fleste IKKE gjort. Men samtidig kan det jo ikke komme som en bombe at han blir sint? Tenkte du ikke gjennom konsekvensene av dette før du gjorde det? Selvsagt skal ikke du betale noe som helst, det er jo HAN som har svindlet ikke du... At han vil gå fra deg er vel ikke så "rart" for i hans øyne er jo dette et svik selv om du har gjort det rette og meldt ham til nav... Godt jobba HI, men man må ta konsekvensene av de ting man gjør og jeg skjønner ikke helt at du er overrrasket over at han er sint....
soleia Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Enten så er du ett troll, eller så er du stokk dum! Hvis dette er sant, så forstår jeg virkelig at han vil gå ifra deg. Folk som melder andre mennesker er det verste jeg vet og lavest på rangstigen. For meg er svindlarar langt lågare på rangstigen. Hi har gjort det rette, og stoppa vidare feilutbetalingar. At han er sint kan eg forstå, for han var jo innstillt på å få gratis pengar vidare, men mannen får gjere opp for svindelen sin sjølv. Sidan dei melde i frå sjølve, slepp han vel straff for svindelen, anna enn å betale tilbake det han har fått urettmessig.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #9 Skrevet 2. juni 2012 Enten så er du ett troll, eller så er du stokk dum! Hvis dette er sant, så forstår jeg virkelig at han vil gå ifra deg. Folk som melder andre mennesker er det verste jeg vet og lavest på rangstigen. Svindlere og tyver er nå hakket verre, spør du meg. Veldig enig med deg Lilleva.. Folk som mener de som gjør det rette og melder fra om svindel er "det verste jeg vet og lavest på rangstigen" har vel selv sine svin på skogen de er redde for at noen skal si fra om.. Velferdssystemet er i stor grad basert på tillit - tillit til at de som søker om stønader oppfyller sin plikt og gir korrekte opplysninger og melder i fra om det skjer endringer som har konsekvenser for stønadene de mottar. Dessverre er ikke alle sitt ansvar bevisst og da er det BRA at andre sier i fra..
englespire Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 jeg syns du gjorde det rette, og det kan ikke ha vært lett å ta den avgjørelsen. han må selv betale for sin svindel spør du meg. selvfølgelig ser jeg at han er sint, men du gjorde det rette.
Gjest peacock Skrevet 2. juni 2012 #11 Skrevet 2. juni 2012 HI, om du ikke er et troll som bare vil skape debatt, vil jeg nok mene du er bedre tjent uten en tyv som stjeler det han kommer over om det strider mot verdiene dine. Jeg tror ikke jeg hadde klart å melde samboeren min, men om han stjal fra felleskassen hadde jeg nok dumpet han, for jeg liker ikke slikt. Kanskje jeg hadde meldt ham etter vi hadde flyttet fra hverandre, spesielt om det var et stygt brudd ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #12 Skrevet 2. juni 2012 Er ikke troll, og ikke stokk dum heller.. Her handler det om å respektere systemet, og dem som faktsik trenger systemet. Og jeg nekter å ha noe med en snylter å gjøre, han løy til meg, sa at han hadde stoppet dagpengene, så oppdaget jeg jo at dagpengene rullet inn 4 mnd etter at han påståelig hadde sagt ifra til NAV. Jeg viste jo han kom til å bli sint, men at jeg skal tilbakebetale NAV fordi HAN snyltet dem er for drøyt. Jeg ga han valget om å enten si ifra til NAV selv, eller så gjorde jeg det, han lo og påsto at det kom jeg aldri til å gjøre likevel. Jeg er så klart ikke overrasket over at han er sint på meg for dette, og risikoen for at han kunne gå fra meg var jo der. Men jeg akter ikke å få barn med en løgner, jeg har et barn fra før som bor 50/50 hos oss, og jeg og samboeren prøver å få barn. Fant ut av dette før jeg ble gravid, fortsatt ikke gravid, så om han skulle gå fra meg, så sitter hvertfall ikke flere unger "imellom". HI
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #13 Skrevet 2. juni 2012 Om du er sammen med en mann som kan gjøre noe så "fælt" i dine øyne at du føler ett behov for å melde han for det til den aktuelle instansen det måtte gjelde bør du kanskje være glad til om han går fra deg. Kan ikke være spesielt bra match for deg da. Jeg hadde gitt fyren sjangsen til å melde fra selv og heller presset han hardere om han ikke gjorde "det rette". Melder man samboeren sin for noe er det vel mest stuerent å gå etterpå uansett. åssen skal det forholdet kunne bli bra igjen noengang? Han er jo sammen med en person som heller svikter på det groveste enn å ha tillit til at det går an å kommunisere frem en bedre løsning... om dette her er sant syns jeg virkelig synd på samboeren din...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 2. juni 2012 #14 Skrevet 2. juni 2012 Kjenner meg igjen her HI. Jeg meldte inn samboeren min av lignende grunnlag i fjor, gikk høygravid med ungen vår da jeg oppdaget det. Satte meg ned med han og fortalte at dette var totalt uaktuelt for meg. Han forsto dette, men han turte ikke ta saken selv, klart, samboeren min forsto det hele når jeg forklarte han det. Vi begge ser det som tøff lærdom for han, og enda han var sint på meg en stund, så kom han seg over det, og kom seg videre. Nå har vi to unger, pengene er nedbetalt, og hendelsen lagt bak oss. Kan nok være noe verre for deg siden han ikke ville vite av at du skulle melde han inn, men med flaks så ser hen poenget ditt, og tilgir deg for "forholds svik" (eller hva vi skal kalle dette)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #15 Skrevet 2. juni 2012 Kjenner meg igjen her HI. Jeg meldte inn samboeren min av lignende grunnlag i fjor, gikk høygravid med ungen vår da jeg oppdaget det. Satte meg ned med han og fortalte at dette var totalt uaktuelt for meg. Han forsto dette, men han turte ikke ta saken selv, klart, samboeren min forsto det hele når jeg forklarte han det. Vi begge ser det som tøff lærdom for han, og enda han var sint på meg en stund, så kom han seg over det, og kom seg videre. Nå har vi to unger, pengene er nedbetalt, og hendelsen lagt bak oss. Kan nok være noe verre for deg siden han ikke ville vite av at du skulle melde han inn, men med flaks så ser hen poenget ditt, og tilgir deg for "forholds svik" (eller hva vi skal kalle dette) Det er mannen din som burde skamme seg. Hadde kastet han på dør og bedd han gjøre opp for seg sel. Makan til idiot.
BikkjeBisk Skrevet 2. juni 2012 #16 Skrevet 2. juni 2012 Tror nåkk ikke jeg hadde meldt ifra til nav. Men at jeg kanskje hadde gått ifra ham og så meldt ham. Økonomisk utroskap er veldig farlig! Han hØres ut som en som ikke har peiling på verken Økonomi eller på rett og galt.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #17 Skrevet 2. juni 2012 Oj, oj, oj.... Jaa.. Du sladret på din kjære! jeg ville gitt han ett lite hint først hvertfall. kunne du ikke heller ha sagt at du skulle melde han dersom han ikke sa den opp? hvis han har mottatt over 60 000 kr(ikke helt 100% sikker på hvor høyt beløpet må være, men noe sånn)da blir han tatt for svindel og må sitte i fengsel. får svindel på rullebladet. ikke kult, å det går vel litt utover deg også, om ikke han dumper deg da;)
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 2. juni 2012 #18 Skrevet 2. juni 2012 Flott gjort hi! Hadde det gått for langt kunne du lett blitt dratt med i smørja du også spesielt om du visste om dette, vi har jo tross alt meldeplikt. Jeg gjorde akkurat det samme som deg i går, jeg meldte bf, vi er gode venner så var ingen hevnaksjon, men han får dagpenger fra nav samtidig som han jobber 10 timer. Og stakkarsn jobber jo så mye at han ikke kan se datteren sin oftere, men dagpenger skal han ha. Du ga han jo også hint først slik jeg forstod det. Nå har du ditt på det rene, du skal så klart ikke betale for at han stjeler! Han får ta konsekvensenen av tyveriet, og du får ta konsekvensene av å ha meldt din kjære
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #19 Skrevet 2. juni 2012 Flott gjort hi! Hadde det gått for langt kunne du lett blitt dratt med i smørja du også spesielt om du visste om dette, vi har jo tross alt meldeplikt. Jeg gjorde akkurat det samme som deg i går, jeg meldte bf, vi er gode venner så var ingen hevnaksjon, men han får dagpenger fra nav samtidig som han jobber 10 timer. Og stakkarsn jobber jo så mye at han ikke kan se datteren sin oftere, men dagpenger skal han ha. Du ga han jo også hint først slik jeg forstod det. Nå har du ditt på det rene, du skal så klart ikke betale for at han stjeler! Han får ta konsekvensenen av tyveriet, og du får ta konsekvensene av å ha meldt din kjære ' Ingen personangrep, men ut fra dine innlegg her på forumet er du singel, trives kjempegodt med det og ikke vil ha mann. Og oppfordrer andre til å gå fra mennene sine og bli single. Vel, ikke alle vil være alenemødre. Noen kjemper faktisk for familien selv om ens kjære skulle gjøre en feil. Og man får igjen for det ved å ha familie og ikke være singel. Hilsen ei som selv har vært alene i flere år med barn.
Gjest peacock Skrevet 2. juni 2012 #20 Skrevet 2. juni 2012 Flott gjort hi! Hadde det gått for langt kunne du lett blitt dratt med i smørja du også spesielt om du visste om dette, vi har jo tross alt meldeplikt. Jeg gjorde akkurat det samme som deg i går, jeg meldte bf, vi er gode venner så var ingen hevnaksjon, men han får dagpenger fra nav samtidig som han jobber 10 timer. Og stakkarsn jobber jo så mye at han ikke kan se datteren sin oftere, men dagpenger skal han ha. Du ga han jo også hint først slik jeg forstod det. Nå har du ditt på det rene, du skal så klart ikke betale for at han stjeler! Han får ta konsekvensenen av tyveriet, og du får ta konsekvensene av å ha meldt din kjære ' Ingen personangrep, men ut fra dine innlegg her på forumet er du singel, trives kjempegodt med det og ikke vil ha mann. Og oppfordrer andre til å gå fra mennene sine og bli single. Vel, ikke alle vil være alenemødre. Noen kjemper faktisk for familien selv om ens kjære skulle gjøre en feil. Og man får igjen for det ved å ha familie og ikke være singel. Hilsen ei som selv har vært alene i flere år med barn. Først og fremmest synes jeg det er greit å være uenig, det er derfor vi har et forum å diskutere ting. Enda godt at alle ikke er like.... MEN: trygdesvindel er ikke å betegne som "en feil" når det skjer med fullt overlegg. Blir det grovt nok havner man i fengsel! Synes det er fint at HI stopper det før det kommer så langt, da gjør hun han jo faktisk en tjeneste... Og som noen skriver over her; man kan lett bli trukket med ned om NAV finner ut at man viste om snyltingen.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 2. juni 2012 #21 Skrevet 2. juni 2012 Flott gjort hi! Hadde det gått for langt kunne du lett blitt dratt med i smørja du også spesielt om du visste om dette, vi har jo tross alt meldeplikt. Jeg gjorde akkurat det samme som deg i går, jeg meldte bf, vi er gode venner så var ingen hevnaksjon, men han får dagpenger fra nav samtidig som han jobber 10 timer. Og stakkarsn jobber jo så mye at han ikke kan se datteren sin oftere, men dagpenger skal han ha. Du ga han jo også hint først slik jeg forstod det. Nå har du ditt på det rene, du skal så klart ikke betale for at han stjeler! Han får ta konsekvensenen av tyveriet, og du får ta konsekvensene av å ha meldt din kjære ' Ingen personangrep, men ut fra dine innlegg her på forumet er du singel, trives kjempegodt med det og ikke vil ha mann. Og oppfordrer andre til å gå fra mennene sine og bli single. Vel, ikke alle vil være alenemødre. Noen kjemper faktisk for familien selv om ens kjære skulle gjøre en feil. Og man får igjen for det ved å ha familie og ikke være singel. Hilsen ei som selv har vært alene i flere år med barn. Fiffig konklusjon av svaret mitt til hi, jeg gir henne kreditt for å melde fra om en tyv, men jeg har da ikke på noen måte sagt hun burde gå ifra mannen sin? Nei jeg sier det kan gi konsekvenser, men konsekvensene for hi vil være stygge om hun etterhvert hadde blitt medskyldig. Jeg sier ofte til hi i trådene som er "nå har jeg blitt alenemor" ol at det er ikke ille å være alenemor, jeg maler det ikke rosenrødt, men jeg forteller at det går fint. Jeg offordrer heller ikke damene her til å gå ifra sine menn, tvert imot er jeg en av de her inne som ikke automatisk mener utroskap er kroken på døren. Så jeg tror du må lese flere innlegg fra meg det er en del av de) Eller så tror jeg du må lese de du har lest igjen og retolke det du har tolket. Heller ikke et personangrep, bare en liten korrigering og et råd på veien.
gutt11spire12 Skrevet 2. juni 2012 #22 Skrevet 2. juni 2012 Synes det var bra gjort av deg Hadde gått fra ham jeg, mannen er jo kriminell!!
mumtilto Skrevet 2. juni 2012 #23 Skrevet 2. juni 2012 Synes det var bra gjort av deg Hadde gått fra ham jeg, mannen er jo kriminell!! Kriminell faktisk. Ler så jeg griner. Her har vi stor omgangskrets og aldri vært borti makan til meninger og holdninger som er her inne. Og glad er jeg for det. Makan til bedrevitende, lovlydige, sure og bittre kjerringer skal man jaggu lete lenge etter. Men underholdene er det helt klart.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 2. juni 2012 #24 Skrevet 2. juni 2012 Oj, oj, oj.... Jaa.. Du sladret på din kjære! jeg ville gitt han ett lite hint først hvertfall. kunne du ikke heller ha sagt at du skulle melde han dersom han ikke sa den opp? hvis han har mottatt over 60 000 kr(ikke helt 100% sikker på hvor høyt beløpet må være, men noe sånn)da blir han tatt for svindel og må sitte i fengsel. får svindel på rullebladet. ikke kult, å det går vel litt utover deg også, om ikke han dumper deg da;) Ummm, du leser ikke riktig, gjør du vel? Hun sier jo at hun ga han valget om å melde ifra selv, eller så gjorde hun det.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #25 Skrevet 2. juni 2012 Synes det var bra gjort av deg Hadde gått fra ham jeg, mannen er jo kriminell!! Kriminell faktisk. Ler så jeg griner. Her har vi stor omgangskrets og aldri vært borti makan til meninger og holdninger som er her inne. Og glad er jeg for det. Makan til bedrevitende, lovlydige, sure og bittre kjerringer skal man jaggu lete lenge etter. Men underholdene er det helt klart. Tror du har en omgangskrets med under gjennomsnittet lav moral, jeg, eller også er du og vennene dine regelrett utvitende. Du er klar over at om man svindler for over 100.000 kr regnes det som grov økonomisk kriminalitet? Så nei, det er ikke greit, og det er ikke lov - og man kan straffes med fengsel! Tipper du ikke er like kjepphøy når det gjelder overfall, fyllekjøring eller innbrudd i huset ditt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå