Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #26 Skrevet 2. juni 2012 På disse sidene regjerer nå trygdepolitiet som skal bestemme hva man har lov til eller ikke, fy faen at dere ikke kan passe deres egne saker?? Håper noen melder dere til barnevernet for og være umodne foreldre, skam dere sier jeg bare! Hva mener du? Det er vel ingen her som bestemmer det. Det er klare regler å forholde seg til. Jeg er glad for å bo i et land som tar vare på de svakeste, og jeg betaler gladelig min skatt blant annet for at de som er for syke til å jobbe skal ha noe å leve for. Hurra for Norge som tar seg av de som faller utenfor. Trygdesnyltere derimot er verdt mindre enn lorten under skoa.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #27 Skrevet 2. juni 2012 Det er så tragisk med slike liksompoliti som flere her inne er - kom dere ikke inn på politihøyskolen eller hva? Jeg skamrødmer på vegne av dere Fei for egen dør dere. Hva får dere egentlig utav dette?
Martilde Skrevet 2. juni 2012 #28 Skrevet 2. juni 2012 Jeg synes det var riktig gjort HI. Usaklig av de som mener at man skal passe sine egne saker, og at trygdepolitiet er her inne, osv. For at velferdssystemet skal være bærekraftig, er det veldig viktig at folk melder fra om uriktig bruk. Håper HI og alle andre fortsetter med det. Feriepenger er dessuten egne opptjente penger, som din arbeidsgiver har "satt til side for deg".
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #29 Skrevet 2. juni 2012 På disse sidene regjerer nå trygdepolitiet som skal bestemme hva man har lov til eller ikke, fy faen at dere ikke kan passe deres egne saker?? Håper noen melder dere til barnevernet for og være umodne foreldre, skam dere sier jeg bare! Jeg vil heller snu litt på det. Reglene er klare for hva man kan foreta seg når man mottar støtte. Er det opp til den trygdede selv å bestemme om han eller hun "fortjener" å snylte til seg noe han ikke har rett på? Da vil sleipe , kriminelle trygdede motta urettmessig mer enn de ærlige trygdede med et snev av samvittighet. Er det riktig? Er det riktig at samfunnet skal dekke svindel? Det er jo ikke verre enn å søke eller høre på NAV dersom man er usikker på reglene, så unngår man i alle fall å bli kriminell. Kan ikke bare ta seg til rette med andre folks penger.
Netti*** Skrevet 2. juni 2012 #30 Skrevet 2. juni 2012 Syns det er flott at folk melder trygdemisbrukere og snylterne. Som sagt har han meldt fra om ferie så er ingen skade skjedd. Har han derimot ikke gikk beskjed om 1 mnd ferie så får han værsågod svi. Vanlige arbeidstakere har ikke 1 mnd ferie. De må barn må fordele det til jul, påske, vinterferie og høstferie. Betaler skatten min med et smil og koser meg med mann og barn 1 gang i året i Thailand :-)) sånn er det når man har gjort godt valg i livet :-)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #31 Skrevet 2. juni 2012 skal si dere har mye å gjøre.... jeg har dratt flere ganger til syden, når jeg har gått på forskjellige stønader fra nav, og har alltid sagt fra, men jeg har alltid fått pengene like vel....¨så du som har meldt i fra, har kanskje bæsja litt på leggen her.....hva vet du om hvilke samtaler han har, eller hun har hatt md nav??
Alba44 Skrevet 2. juni 2012 #32 Skrevet 2. juni 2012 Så bra du meldte i fra, HI!! Tommel opp for deg!! Det skulle vært en selvfølge for alle. Trygdepenger er til de som virkelig trenger det! En jobb får man IKKE av å være i "syden" 1 mnd.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #33 Skrevet 2. juni 2012 skal si dere har mye å gjøre.... jeg har dratt flere ganger til syden, når jeg har gått på forskjellige stønader fra nav, og har alltid sagt fra, men jeg har alltid fått pengene like vel....¨så du som har meldt i fra, har kanskje bæsja litt på leggen her.....hva vet du om hvilke samtaler han har, eller hun har hatt md nav?? Dersom man mottar dagpenger regnes man av NAV som jobbsøker og skal være tilgjengelig dersom det skulle dukke opp passende arbeid. Tviler sterkt på at NAV ser på det å være i utlandet som "tilgjengelig for jobb"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå