Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 En jeg kjenner mottar dagpenger og har nå reist èn mnd til syden uten å melde fra til NAV. Han forsvarte det med at han trengte en ferie og ikke hadde råd til å dra på ferie uten dagpenger. Håper virkelig aldri at han finner ut at det var meg, men tror ikke jeg er den første han vil mistenke. Skal tro hvilken straff han får?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Straffen er at han mister rettigheten på dagpenger og må betale tilbake det han urettmessing har mottatt.
nr 1 Nes H Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 huff slike er det mange av........ hende seg je lure på å dum je er som arbe og virkelig må telle på knappene om je har råd tell å dra på ferie f.eks........
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, de som mottar dagpenger, skal de sitte i husets 4 vegger 24/7? Jeg tror at man kan dra ut av landet hvis man sier fra til NAV?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, de som mottar dagpenger, skal de sitte i husets 4 vegger 24/7? Jeg tror at man kan dra ut av landet hvis man sier fra til NAV? De kan ta ferie som alle andre ja, men som alle andre får de ikke "lønn" når de har ferie men må leve av feriepengene fra i fjor. Hvorfor i alle dager skal en som får dagpenger fra nav ha lønn i hele ferien sin, mens vi andre tar 4-5 uker ferie i året uten lønn?
Verbena Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, de som mottar dagpenger, skal de sitte i husets 4 vegger 24/7? Jeg tror at man kan dra ut av landet hvis man sier fra til NAV? Man kan dra på ferie mens man mottar dagpenger ja, men man må si fra til NAV og man får ikke dagpenger som vanlig den tiden man er borte. Man må da legge inn på meldekort at man har hatt ferie. Trenger ikke sitte i sitt eget hus 24/7, men man skal være klar til å begynne på kurs/i jobb
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, de som mottar dagpenger, skal de sitte i husets 4 vegger 24/7? Jeg tror at man kan dra ut av landet hvis man sier fra til NAV? De kan ta ferie som alle andre ja, men som alle andre får de ikke "lønn" når de har ferie men må leve av feriepengene fra i fjor. Hvorfor i alle dager skal en som får dagpenger fra nav ha lønn i hele ferien sin, mens vi andre tar 4-5 uker ferie i året uten lønn? Dere får feriepenger, som er høyere enn en vanlig månedslønn. Hva skal en som mottar penger fra NAV leve av de 4 ukene der? Luft og kanskje sol? Ikke alle har rett til feriepenger fra i fjor. Jeg har det ikke, og hadde det heller ikke i fjor. Så jeg skal kun sitte hjemme, klar til en telefon fra NAV? Hva med barna? De Må ha fri, de. Hva skal jeg da gjøre? Leve av ingenting? Jeg er alene, og barna er eldre enn at jeg får overgangsstønad. De er heller ikke med sin far. Men de er så unge at de ikke kan være alene hjemme hele dager i lang tid. Så hva da? Dere kan faktisk ikke lage egne regler etter eget hode. Det går faktisk an å ha ferie, med "betaling"/feriepenger. Selv hos NAV
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #9 Skrevet 2. juni 2012 Fy fa.. enda et tragisk menneske.Hvorfor må du melde i fra bare fordi du er så misunnelig? at det går ann å bli så slem.Jeg unner andre mennesker ferie og lykke,blander meg ikke inn i hvor de får pengene fra.Jeg har stor tro på at``du får som du sår`` så en gang senere i livet vil noen gjøre det samme mot deg.Skam deg!!
3 nøtter til Askepott Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, de som mottar dagpenger, skal de sitte i husets 4 vegger 24/7? Jeg tror at man kan dra ut av landet hvis man sier fra til NAV? De kan ta ferie som alle andre ja, men som alle andre får de ikke "lønn" når de har ferie men må leve av feriepengene fra i fjor. Hvorfor i alle dager skal en som får dagpenger fra nav ha lønn i hele ferien sin, mens vi andre tar 4-5 uker ferie i året uten lønn? Dere får feriepenger, som er høyere enn en vanlig månedslønn. Hva skal en som mottar penger fra NAV leve av de 4 ukene der? Luft og kanskje sol? Ikke alle har rett til feriepenger fra i fjor. Jeg har det ikke, og hadde det heller ikke i fjor. Så jeg skal kun sitte hjemme, klar til en telefon fra NAV? Hva med barna? De Må ha fri, de. Hva skal jeg da gjøre? Leve av ingenting? Jeg er alene, og barna er eldre enn at jeg får overgangsstønad. De er heller ikke med sin far. Men de er så unge at de ikke kan være alene hjemme hele dager i lang tid. Så hva da? Dere kan faktisk ikke lage egne regler etter eget hode. Det går faktisk an å ha ferie, med "betaling"/feriepenger. Selv hos NAV Få deg ein jobb da, så får du også feriepenge. Eller forventer du at staten skal sponse ferien din også?????
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #11 Skrevet 2. juni 2012 Siden du unner andre ferie uavhengig av hvor de får pengene fra vil jeg tro det også hadde vært greit om de stjal pengene direkte fra deg? Eller fra banken?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #12 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, de som mottar dagpenger, skal de sitte i husets 4 vegger 24/7? Jeg tror at man kan dra ut av landet hvis man sier fra til NAV? De kan ta ferie som alle andre ja, men som alle andre får de ikke "lønn" når de har ferie men må leve av feriepengene fra i fjor. Hvorfor i alle dager skal en som får dagpenger fra nav ha lønn i hele ferien sin, mens vi andre tar 4-5 uker ferie i året uten lønn? Dere får feriepenger, som er høyere enn en vanlig månedslønn. Hva skal en som mottar penger fra NAV leve av de 4 ukene der? Luft og kanskje sol? Ikke alle har rett til feriepenger fra i fjor. Jeg har det ikke, og hadde det heller ikke i fjor. Så jeg skal kun sitte hjemme, klar til en telefon fra NAV? Hva med barna? De Må ha fri, de. Hva skal jeg da gjøre? Leve av ingenting? Jeg er alene, og barna er eldre enn at jeg får overgangsstønad. De er heller ikke med sin far. Men de er så unge at de ikke kan være alene hjemme hele dager i lang tid. Så hva da? Dere kan faktisk ikke lage egne regler etter eget hode. Det går faktisk an å ha ferie, med "betaling"/feriepenger. Selv hos NAV Få deg ein jobb da, så får du også feriepenge. Eller forventer du at staten skal sponse ferien din også????? Jeg får ikke jobbe, pga helsen. Betyr det at jeg ikke trenger noen ferietur? Jeg venter ikke sponsing, nei. Men jeg venter å oppleve respekt og så normalt liv som mulig for meg selv og spesielt barna, selv om jeg ikke kan jobbe nå. Vi bor faktisk i Norge, og ikke i et uland. Her har vi ordninger, og vi må kunne forvente at de fungerer slik at man skal kunne leve noe tilnærmet normalt. Jeg har aldri vært på noen luksusferie, men teltturer og slikt i Norge, må da være greit? Du vet altfor lite om folks unike skjebner til å kunne si noe som helst om dette.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #13 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, de som mottar dagpenger, skal de sitte i husets 4 vegger 24/7? Jeg tror at man kan dra ut av landet hvis man sier fra til NAV? De kan ta ferie som alle andre ja, men som alle andre får de ikke "lønn" når de har ferie men må leve av feriepengene fra i fjor. Hvorfor i alle dager skal en som får dagpenger fra nav ha lønn i hele ferien sin, mens vi andre tar 4-5 uker ferie i året uten lønn? Dere får feriepenger, som er høyere enn en vanlig månedslønn. Hva skal en som mottar penger fra NAV leve av de 4 ukene der? Luft og kanskje sol? Ikke alle har rett til feriepenger fra i fjor. Jeg har det ikke, og hadde det heller ikke i fjor. Så jeg skal kun sitte hjemme, klar til en telefon fra NAV? Hva med barna? De Må ha fri, de. Hva skal jeg da gjøre? Leve av ingenting? Jeg er alene, og barna er eldre enn at jeg får overgangsstønad. De er heller ikke med sin far. Men de er så unge at de ikke kan være alene hjemme hele dager i lang tid. Så hva da? Dere kan faktisk ikke lage egne regler etter eget hode. Det går faktisk an å ha ferie, med "betaling"/feriepenger. Selv hos NAV Få deg ein jobb da, så får du også feriepenge. Eller forventer du at staten skal sponse ferien din også????? Jeg får ikke jobbe, pga helsen. Betyr det at jeg ikke trenger noen ferietur? Jeg venter ikke sponsing, nei. Men jeg venter å oppleve respekt og så normalt liv som mulig for meg selv og spesielt barna, selv om jeg ikke kan jobbe nå. Vi bor faktisk i Norge, og ikke i et uland. Her har vi ordninger, og vi må kunne forvente at de fungerer slik at man skal kunne leve noe tilnærmet normalt. Jeg har aldri vært på noen luksusferie, men teltturer og slikt i Norge, må da være greit? Du vet altfor lite om folks unike skjebner til å kunne si noe som helst om dette. Og du vet for altfor lite om hvordan feriepenger fungerer for å kunne uttale deg.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #14 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, de som mottar dagpenger, skal de sitte i husets 4 vegger 24/7? Jeg tror at man kan dra ut av landet hvis man sier fra til NAV? De kan ta ferie som alle andre ja, men som alle andre får de ikke "lønn" når de har ferie men må leve av feriepengene fra i fjor. Hvorfor i alle dager skal en som får dagpenger fra nav ha lønn i hele ferien sin, mens vi andre tar 4-5 uker ferie i året uten lønn? Dere får feriepenger, som er høyere enn en vanlig månedslønn. Hva skal en som mottar penger fra NAV leve av de 4 ukene der? Luft og kanskje sol? Ikke alle har rett til feriepenger fra i fjor. Jeg har det ikke, og hadde det heller ikke i fjor. Så jeg skal kun sitte hjemme, klar til en telefon fra NAV? Hva med barna? De Må ha fri, de. Hva skal jeg da gjøre? Leve av ingenting? Jeg er alene, og barna er eldre enn at jeg får overgangsstønad. De er heller ikke med sin far. Men de er så unge at de ikke kan være alene hjemme hele dager i lang tid. Så hva da? Dere kan faktisk ikke lage egne regler etter eget hode. Det går faktisk an å ha ferie, med "betaling"/feriepenger. Selv hos NAV Få deg ein jobb da, så får du også feriepenge. Eller forventer du at staten skal sponse ferien din også????? Jeg får ikke jobbe, pga helsen. Betyr det at jeg ikke trenger noen ferietur? Jeg venter ikke sponsing, nei. Men jeg venter å oppleve respekt og så normalt liv som mulig for meg selv og spesielt barna, selv om jeg ikke kan jobbe nå. Vi bor faktisk i Norge, og ikke i et uland. Her har vi ordninger, og vi må kunne forvente at de fungerer slik at man skal kunne leve noe tilnærmet normalt. Jeg har aldri vært på noen luksusferie, men teltturer og slikt i Norge, må da være greit? Du vet altfor lite om folks unike skjebner til å kunne si noe som helst om dette. For det første: Feriepenger er ikke noe en "får", det er noe man tjener, og som spares for deg frem til ferien. For det andre: Fryktelig synd at du ikke har råd til ferie, men du kan jo ikke bare ta deg til rette og svindle allikevel. Da må man se om det er mulig å kutte et sted for så å spare til ferie. Regler er regler, svindel er svindel (og simpelt tyveri av andres penger). Innsikt i andres skjebne har lite med dette å gjøre. Du bor heldigvis i et land som kan ta seg av deg og gi deg nok til livets opphold. Vær glad for det, i stedet for å lulle deg inn i en tåke om at du har rett til å svindle andre,
3 nøtter til Askepott Skrevet 2. juni 2012 #15 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, de som mottar dagpenger, skal de sitte i husets 4 vegger 24/7? Jeg tror at man kan dra ut av landet hvis man sier fra til NAV? De kan ta ferie som alle andre ja, men som alle andre får de ikke "lønn" når de har ferie men må leve av feriepengene fra i fjor. Hvorfor i alle dager skal en som får dagpenger fra nav ha lønn i hele ferien sin, mens vi andre tar 4-5 uker ferie i året uten lønn? Dere får feriepenger, som er høyere enn en vanlig månedslønn. Hva skal en som mottar penger fra NAV leve av de 4 ukene der? Luft og kanskje sol? Ikke alle har rett til feriepenger fra i fjor. Jeg har det ikke, og hadde det heller ikke i fjor. Så jeg skal kun sitte hjemme, klar til en telefon fra NAV? Hva med barna? De Må ha fri, de. Hva skal jeg da gjøre? Leve av ingenting? Jeg er alene, og barna er eldre enn at jeg får overgangsstønad. De er heller ikke med sin far. Men de er så unge at de ikke kan være alene hjemme hele dager i lang tid. Så hva da? Dere kan faktisk ikke lage egne regler etter eget hode. Det går faktisk an å ha ferie, med "betaling"/feriepenger. Selv hos NAV Få deg ein jobb da, så får du også feriepenge. Eller forventer du at staten skal sponse ferien din også????? Jeg får ikke jobbe, pga helsen. Betyr det at jeg ikke trenger noen ferietur? Jeg venter ikke sponsing, nei. Men jeg venter å oppleve respekt og så normalt liv som mulig for meg selv og spesielt barna, selv om jeg ikke kan jobbe nå. Vi bor faktisk i Norge, og ikke i et uland. Her har vi ordninger, og vi må kunne forvente at de fungerer slik at man skal kunne leve noe tilnærmet normalt. Jeg har aldri vært på noen luksusferie, men teltturer og slikt i Norge, må da være greit? Du vet altfor lite om folks unike skjebner til å kunne si noe som helst om dette. Hvis du mottar dagpenger må du jo kunne jobbe. jo, du ksn dra på telttur i Norge, men ikke utenlandstur.
3 nøtter til Askepott Skrevet 2. juni 2012 #16 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, de som mottar dagpenger, skal de sitte i husets 4 vegger 24/7? Jeg tror at man kan dra ut av landet hvis man sier fra til NAV? De kan ta ferie som alle andre ja, men som alle andre får de ikke "lønn" når de har ferie men må leve av feriepengene fra i fjor. Hvorfor i alle dager skal en som får dagpenger fra nav ha lønn i hele ferien sin, mens vi andre tar 4-5 uker ferie i året uten lønn? Dere får feriepenger, som er høyere enn en vanlig månedslønn. Hva skal en som mottar penger fra NAV leve av de 4 ukene der? Luft og kanskje sol? Ikke alle har rett til feriepenger fra i fjor. Jeg har det ikke, og hadde det heller ikke i fjor. Så jeg skal kun sitte hjemme, klar til en telefon fra NAV? Hva med barna? De Må ha fri, de. Hva skal jeg da gjøre? Leve av ingenting? Jeg er alene, og barna er eldre enn at jeg får overgangsstønad. De er heller ikke med sin far. Men de er så unge at de ikke kan være alene hjemme hele dager i lang tid. Så hva da? Dere kan faktisk ikke lage egne regler etter eget hode. Det går faktisk an å ha ferie, med "betaling"/feriepenger. Selv hos NAV Få deg ein jobb da, så får du også feriepenge. Eller forventer du at staten skal sponse ferien din også????? Jeg får ikke jobbe, pga helsen. Betyr det at jeg ikke trenger noen ferietur? Jeg venter ikke sponsing, nei. Men jeg venter å oppleve respekt og så normalt liv som mulig for meg selv og spesielt barna, selv om jeg ikke kan jobbe nå. Vi bor faktisk i Norge, og ikke i et uland. Her har vi ordninger, og vi må kunne forvente at de fungerer slik at man skal kunne leve noe tilnærmet normalt. Jeg har aldri vært på noen luksusferie, men teltturer og slikt i Norge, må da være greit? Du vet altfor lite om folks unike skjebner til å kunne si noe som helst om dette. Hvis du mottar dagpenger må du jo kunne jobbe. jo, du ksn dra på telttur i Norge, men ikke utenlandstur.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #17 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, de som mottar dagpenger, skal de sitte i husets 4 vegger 24/7? Jeg tror at man kan dra ut av landet hvis man sier fra til NAV? De kan ta ferie som alle andre ja, men som alle andre får de ikke "lønn" når de har ferie men må leve av feriepengene fra i fjor. Hvorfor i alle dager skal en som får dagpenger fra nav ha lønn i hele ferien sin, mens vi andre tar 4-5 uker ferie i året uten lønn? Dere får feriepenger, som er høyere enn en vanlig månedslønn. Hva skal en som mottar penger fra NAV leve av de 4 ukene der? Luft og kanskje sol? Ikke alle har rett til feriepenger fra i fjor. Jeg har det ikke, og hadde det heller ikke i fjor. Så jeg skal kun sitte hjemme, klar til en telefon fra NAV? Hva med barna? De Må ha fri, de. Hva skal jeg da gjøre? Leve av ingenting? Jeg er alene, og barna er eldre enn at jeg får overgangsstønad. De er heller ikke med sin far. Men de er så unge at de ikke kan være alene hjemme hele dager i lang tid. Så hva da? Dere kan faktisk ikke lage egne regler etter eget hode. Det går faktisk an å ha ferie, med "betaling"/feriepenger. Selv hos NAV Jeg kan lite om dagpengesystemet, så jeg må spørre: jeg trodde at du fikk dagpenger og kunne være hjemme i ditt eget hus? Noe jeg misforstår her? Da kan vel barna være hjemme med dg når de har fri?? Forøvrig så har jeg aldri vært arbeidsledig men jeg har vært på en ferie de siste 5 årene. Jeg har to barn og vi har istedet hatt hjemmeferie (en tur til dyreparken) de siste årene for å spare penger. Jeg har ikke følt at vi har glippet noe ved å ikke ha ferie. Mye piknikk og sykkelturer. Hvorfor andre føler de har "rett" på sydentur syns jeg er forbløffende.......
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #18 Skrevet 2. juni 2012 Det er utrolig at dagpengemottakere mener de fortjener en syden ferie på lik måte som andre. Jeg er 40 år, har to barn på 5 og 8 år og har aldri vært på sydentur eller utenlandstur med barna. Jeg jobber fullt og mottar feriepenger. Jeg har allikevel ikke tatt meg råd til dette.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #19 Skrevet 2. juni 2012 Er det en menneskerett å få reise til syden?! Blir sjokkert over hvordan folk tar seg tilrette. Har du ikke jobb så mister du mangen av de rettighetene og pliktnene som du har som arbeidstaker. Det er da mange som jobber ræva av seg som alikevel ikke har råd til sydenturer, men de stjeler ikke penger av andre for å få reise til syden. Mye vil ha mer, fander vil ha fler. Riktig gjort av deg hi!!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #20 Skrevet 2. juni 2012 Men altså, de som mottar dagpenger, skal de sitte i husets 4 vegger 24/7? Jeg tror at man kan dra ut av landet hvis man sier fra til NAV? De kan ta ferie som alle andre ja, men som alle andre får de ikke "lønn" når de har ferie men må leve av feriepengene fra i fjor. Hvorfor i alle dager skal en som får dagpenger fra nav ha lønn i hele ferien sin, mens vi andre tar 4-5 uker ferie i året uten lønn? Dere får feriepenger, som er høyere enn en vanlig månedslønn. Hva skal en som mottar penger fra NAV leve av de 4 ukene der? Luft og kanskje sol? Ikke alle har rett til feriepenger fra i fjor. Jeg har det ikke, og hadde det heller ikke i fjor. Så jeg skal kun sitte hjemme, klar til en telefon fra NAV? Hva med barna? De Må ha fri, de. Hva skal jeg da gjøre? Leve av ingenting? Jeg er alene, og barna er eldre enn at jeg får overgangsstønad. De er heller ikke med sin far. Men de er så unge at de ikke kan være alene hjemme hele dager i lang tid. Så hva da? Dere kan faktisk ikke lage egne regler etter eget hode. Det går faktisk an å ha ferie, med "betaling"/feriepenger. Selv hos NAV Men lever du på Nav så bør du vel heller ikke reise på ferie hvis du ikke kan betale for det med egne penger
Cat.68 Skrevet 2. juni 2012 #21 Skrevet 2. juni 2012 Jeg vet ikke hvordan det forholder seg med dagpenger, Men ved sykepenger KAN man ha rett å beholde støtten ved utenlandstur så lenge det vil bedre helsetilstanden, og ikke forverre helsen. MEN det ble strengere kriterier for også dette i 2010, så synes det høres rart ut at man skal ha rett på å beholde dagpenge støtte fpr å dra på ferie i syden. Måtte muligens være for å søke på en jobb da?? Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg har krav på sykemeling 4 uker for å dra på behandlingstur i utlandet. Men det er igjenn LAAAAAANGT unna en ferietur.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #22 Skrevet 2. juni 2012 På disse sidene regjerer nå trygdepolitiet som skal bestemme hva man har lov til eller ikke, fy faen at dere ikke kan passe deres egne saker?? Håper noen melder dere til barnevernet for og være umodne foreldre, skam dere sier jeg bare!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #23 Skrevet 2. juni 2012 På disse sidene regjerer nå trygdepolitiet som skal bestemme hva man har lov til eller ikke, fy faen at dere ikke kan passe deres egne saker?? Håper noen melder dere til barnevernet for og være umodne foreldre, skam dere sier jeg bare! JAAAAAAA! Dagens innlegg!! :-D Ler så jeg dauer, at det går an!!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #24 Skrevet 2. juni 2012 Hvordan vet du dette? Sitter du ved siden av denne mannen og ser hva han krysser av på meldekortene når han er reist på ferie?? Sorry, men dette lukter det misunnelse lang vei av:( Du kan jo umulig være 100% sikker på dette du nå sitter og sier at du har meldt fra om? Kanskje mannen bare kødda med at han skulle sende meldekort og motta dagpenger? I så fall har du driti kraftig på draget og bør snarest finne deg en annen hobby! Kanskje du skulle blitt lisenskontrollør?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #25 Skrevet 2. juni 2012 Hvordan vet du dette? Sitter du ved siden av denne mannen og ser hva han krysser av på meldekortene når han er reist på ferie?? Sorry, men dette lukter det misunnelse lang vei av:( Du kan jo umulig være 100% sikker på dette du nå sitter og sier at du har meldt fra om? Kanskje mannen bare kødda med at han skulle sende meldekort og motta dagpenger? I så fall har du driti kraftig på draget og bør snarest finne deg en annen hobby! Kanskje du skulle blitt lisenskontrollør? Vet med sikkerhet at han er i syden. Dersom han har krysset "ferie" på meldekortet blir jo bare saken lagt bort, og ingen skade skjedd. Dersom han derimot faktisk ikke har gjort det (som jeg tror), så får han som fortjent! Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå