Gå til innhold

BABYLAND! ALDRI KJØP VOGN DER!!! OBS. les her og spre videre!!


mrsrogaland.

Anbefalte innlegg

De holder til i Bergen og Stadion parken i Rogaland. De hadde butikk på savanna i Sandnes. Jeg og samboer har hatt så mye problemer med utstyret. førstegangs og uvitende kjøpte vi alt barneutstyret der.. Noen ting var ikke inne på lager, og vi kjøpte alt 4 mnd før termin.. Noen av tingene fikk vi ikke før to mnd etter termin. Leken til vippestolen kom aldri. Den første vognen var hjulene ødelagt på etter få trilleturer. regntrekket var elendig. Vognposen røk og vi fikk beskjed om å "brenne fast med lighter neste gang det skjedde".

Var så mange feil.. Så fikk vi ny vogn.. Glidelåsen ble ødelagt etter en måned. Vognen knirket og bråket og vi hadde behandlet den pent. Alt dette etter en måned.. Bremsen funket ikke. Fikk komme inn å reparere ting men de nektet oss å heve kjøpet. Dråpen rant over når lille gutten vår ramlet ut av barnevognen fordi bremsen ikke fungerte og vi kjørte til legevakten. Hørte et brak ute og sprant ut og der lå vognen på hau og gutten min på 4 mnd ute å hylskreik i saltostilling. Det gikk heldivgis bra, men ble så sint at jeg tok vognen over hodet og kastet den LANGT av gårdet. neste dagg ikk jeg tilbake å satte fra meg vognen. Butikkdama ba oss beskjed om at jeg burde skjemmes som kom inn med ås mange "småfeil"... Jeg foventer at tingene skal fungere, men det var visst for mye forlangt. Og SMåfeil at ungen detter ut av vogna fordi bremsen sviktet???!

Det er samme mannen som driver alle butikkene. Han importerer varer fra Polen. Bare løgn, lureri og trøbbel..

 

Vil ut med dette fordi det har kostet oss tid, energi, og gutten vår kom utfor dette grusome uhellet. Som kunne vært ungått. Vil ikke at andre barn skal utsettes for farlige varer, eller at dere skal kjøpe ting der og få problemer slik vi fikk.

 

Nå har vi en fin simo 2010 modell, og veldig fornøyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest peacock

Kontakt forbrukerrådet om de ikke vil ta varene retur eller reparere, det har de plikt til jf kjøpslovene her i landet!

 

Er forresten forbrukerkjøpsloven du skal se i om du er interessert :-)

 

Og så kan du jo prøve å selge historien din pressen, evt lokalavisen? :-)

Endret av peacock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukerrådet sa vi hadde en god sak, men det vil være å gå en veldig lang vei... Men brev til senterledelsen der de holder til, og dårlig markesføring skal jeg holde med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for advarselen, har sett på en vogn der. Men fikk ikke de svarene jeg ønsket, godt jeg ikke kjøpte der!

 

Hadde vogn fra de til de store og opplevde litt av hvert da.

Å har et ubrukelikt bilsete til hun minste i kjelleren.

Styr unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke er det? Sikkert andre forhandlere rundt i Norge som også selger dette merket, så fint hvis vi vet hvilket vognmerke vi skal styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange merker på babyland.. Det er en bergenser som har disse butikkene.. Og KUN han. Han styrer 4 butikker i Norge. Dorian og Troll vogn hadde vi. Endelig fått oss Simo... Etter 7 måneder kamp om å heve kjøpet. Vogna ser grei ut i butikken men detter nermest fra hverandre når man tar den med hjem. Det er så mye plastikk.. Dårlig kvalitet. Bremse, hjul, skjevhet, osv.. Vi måtte til slutt slutte å bruke vognen. Da hadde vi ikke brukt vongnen lenge, og det fungerte rett og slett ikke lengere.. Dårlig service. Svindel vil jeg faktisk kalle det. Syntes det er leit for både foreldrene og barna som skal bruke vognene, om man kjøper der. Så syntes det var viktig åf å ut. For nå etter lang tid, så kjenner vi mannen som driver butikkene, vognene, utstyret og et par butikkmedarbeidere. Det er den værste kundebehandlingen jeg har fått og de dårligste vognene jeg noen sinne har vært borti. Så vil overhode ikke annbefale å kjøpe der. varene er ikke verd prisen. Han importerer direkte fra bla. polen. Vognene der koster bare litt over to tusen. Og selger de for rundt 8 tusen. IKKE verd pengene. Kan faktisk ikke komme på en positiv ting med vognene vi har hadd derifra eller kundebehandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så er de veldig god på å svare for seg og mye som står her har aldri blitt sagt eller gjort. Så tydligvis at dere er redd vi skal spre ordet. Det håper jeg dere andre her inne skjønner.

 

Som førstegangsforeldre og unge så visste vi ikke hva som var bra utstyr. Sengen er det eneste vi var fornøyd med i den pakken. Regntrekket og myggtrekket er ikke verd 50 kr en gang. Dårligste kvaliteten jeg noen sinne har sett. Fottrekk som babyland har skrevet, det har vi ALDRI fått. Visste ikke engang at det fantes. Løgn. Adapter har vi heller aldri fått. Løgn.

 

Vippestolen fikk vi beskjed om når vi skulle kjøpe at vi kun ville godta den pakken om det fulgte med leke til vippestolen. Det skulle de ordne. Leken skulle vi få. Den fikk vi ikke gratis. Den fulgte med i pakkens om vi BETALTE for. For den hadde han i Bergen. / vi bor i Sandnes.) Vel, den fikk vi 5 mnd senere etter betaling. Gang på gang fikk vi beskjed om at vi skulle få den. Hørte aldri en lyd. Var innom flere ganger, og fikk kun dårlige svar og behandling. Vi la igjen telefonnummer og ble aldri oppringt. Vi begynte å bli irritert pga å bruke så mye tid på løfter som ikke ble holdt.

 

Fikk heller ikke beskjed om at vi skulle inrette oss etter hva forbrukerrådet kom fram til. Vi har blitt møtt med dårlig kundebehandling, brutte løfter, og frekkhet.

 

Når babyen min datt ut av vognen fordi den begynte å trille fordi bremsen løste seg ut og veltet ned et trappetrinn på terassen, så fløt begret over. Jeg kom tilbake til butikken, for ente gang og sa at Nå vil vi ha pengene tilbake, og heve kjøpet når det tilslutt går utover sikkerheten til gutten min. Vi vil ikke ha en vogn som bare har feil og som vi har brukt flere måneder på å få ordnet opp i. Jeg vil ha en trygg vogn. Da fikk jeg beskjed fra dere om at jeg burde SKJEMMES som kommer inn med vognen for "småfeil". Dette burde ikke sies av "serriøse" selgere, til kundene sine, fordi de kommer inn med så MANGE feil. Fikk heller aldri en unnskyldning på at gutten vår datt ut av vognen grunnet deres dårlige ustyr.

 

Vi ønsket IKKE å BYTTE VOGN PGA FIRE FASTE HJUL som det blir skrevet. Vognen ble levert med fire hjul med bremseklosser. Og vi har ALDRI tatt av hjulene. Det ville jo resultert i at vi ikke hadde bremser i det heletatt. Det er galskap og ikke tilfelle i det heletatt. Direkte løgn og totalt usansynlig.

 

Første vognen vi fikk kom vi inn gjentatte ganger å måtte reparere nye ting hele tiden. Dere gikk ikke med på å heve kjøpet. Vi fortsatte. Fikk reparert. Nye feil dukket opp. Vognen ble brukt pent og lite. 1 måned tok det, med kanskje 10 trilleturer, før vi hadde flere feil på vognen. Så fikk vi ny vogn. Samme dårlige polske "plastik" kvaliteten. Nye feil på den vognen også.

 

På den første vognen så humpet den grunnet at slangen var krøllete. Hjulet ble skjevt. Vogna var skjev. Så når vi trillet, så svinget den til venstre. Vognposen under røyk. Fikk beskjed om at den kun tålte to kg, ETTER vi kjøpte vogn der. Da fikk vi beskjed om at neste gang den røk så skulle vi bare brenne sammen endende med lighter.. Brenne den med lighter?? Ble rystet over svaret.

 

På første vognen så manglet hele bremsefunksjonen ved levering. Dette ble utbedret. Da fikk vi byttet understell.

 

Andre vognen så røyk glidelåsen etter under en måned. Så da måtte vi trille uten trekket som skulle festes til vogna med glidelås. Vognen ble levert med fire hjul med bremseklosser. ikke med klosser framme og bak. Vognen knirket værre enn ei usmurt dør. Var umulig å få han til å sovne oppi vogna, da vogna bråkte bare vi rørte så vidt på vogna. Tekstilene begynte noen steder å ble slitt etter KORT tid, på stellevesken og under forran under vognbaggen.

 

På andre vognen, så ringte samboeren min å sa at det var flere feil og at topptrekket med glidelås ikke funket. Det skulle han se på. Men vi skulle sende han bilde med problemet. Først 6 uker senere fikk vi kontakt med babyland. Ble aldri oppringt.

 

At babyland har valgt å google seg fram, og lage egen konto for å svare på dette brevet, legge ut om alt vi har kjøpt, og skal vise kvitering til andre kunder, det finner jeg svært uproffesjonelt.

 

Når vi kom inn første gangen å skulle kjøpe alt utstyret fikk vi beskjed om at dette var vogn som vi kunne ha til flere unger. Desginet for norske forhold. LøGN. Bra kvalitet, og at det var norske vogner. Løgn. Produsert i polen, og det syntes.

 

Vi har vært forsiktige med vognene, har de inne, brukt de lite (grunnet mye feil), og ikke gjort noe som skulle forutsi at vognene ble slik av oss.

 

Etter vi hadde kjøpt forste vognen googlet vi på internett på kvinneforum og andre forum etter troll vognen. Da så vi hvor mange andre som var missfornøyde og følte oss også lurt. Andre skrev at de også hadde gått i fellen til babyland, om han bergenseren som driver butikkene, og hvor dårlig service de hadde fått. Som vi, skrev også andre at de ble lovd ting som aldri kom. Foreksempel ei dame som endte opp med å kjøpe ny stelleveske fordi hun rakk ikke å få den før termin. Han "skulle bare hente den i bergen". Hun betalte og ble lovd ting hun ikke fikk.

Dette kan andre google fram, for det ligger ute på internett. Tydlig missnøye blandt flere kunder.

 

Vil få avslutte dette inlegget med å fortelle at BABYLAND selger potensielt FARLIG utstyr. Vi måtte til legevakten pga vår gutt falt ut av en vogn der bremsen sviktet. Det har vi dokumentert hos legevakten. Håper ingen andre vil gå i samme felle som jeg føler vi har gjort. Aldri i mitt liv har vi blitt møtt med dårligere service, eller måtte bruke så mye energi på å komme ut av et dårlig kjøp. Tid og krefter har blitt brukt, og endelig har vi en flott simovogn som ser ut til fungere knirkefritt, og vi er strålende fornøyd med ei kvalitetsvogn som gutten vår kan sove trygt og godt i, og som vi etterhvert kan komme inn med å få reparet på en ordentlig vis om det skulle være noe.

Endret av mrsrogaland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Ta dette privat kanskje? en ting er at du som kunde klager her inne, men det er svært usæriøst av en butikk å gå ut her å forsvare seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt det privat. Men jeg går ut her nettopp fordi jeg syntes det er viktig for andre å lese om hva de går inn i om de vurderer å kjøpe vogn der. En ting er at jeg er forbanna og oppgitt, men jeg skriver alt dette fordi rett skal være rett, og fordi jeg ønsker at andre som i framtiden burderer å kjøpe ting der, vet dette. Ingen liker vel å bli lurt. Som vi og mange andre har blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden hva er dette for noe useriøst greie. Som Sekretøsa sier, ta nå dette for all del privat. Hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har til sammen brukt 7 måneder på alt dette styret, av vår tid og energi. Om jeg kan forhindre at andre må igjennom det samme som vi, så sier jeg meg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mafan

Er det butikken som svarer her? Seriøst? Snakk om å grave seg selv lenger ned i driten.. Det der kan jo vel ikke kalles noe sjakktrekk fra Babyland sin side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken: "Disse pengene fikk dere overført til konto, og dersom noen ønsker å se utskrift av dette er det mulig." Ehm? Seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Synes et var useriøst av butikken Babyland å legge ut såpass mye info om kundene sine på et forum! :S

En ting er at en kunde legger ut om sin missnøye på et forum, men at en butikkjede gjør det samme med en kunde er jeg faktisk litt sjokkert over!

Varsellamper blinker :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det skurrer litt jeg... Klarer ikke å se for meg at en så kjent kjede ville gjøre slik, og hvordan fant de det? DL satt en kveld og ville google aldri kjøp vogn på babyland? Dette er helt urimelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er å gå langt over streken, men jeg står for det som ble skrevet, med mitt nick, og det er jo bare å ta en telefon til babyland for å høre selv om de har skrevet det. Som sagt å gå over streken og neppe noen som gidder å gjøre det. Var ikke meningen diskusjonen skulle gå så langt, men når babyland har skrevet mot meg, så føler jeg for å svare tilbake. Spessielt siden mye er løgn. Ble minst like sjokkert over at de virkelig har laget seg konto på DIB kun for å svare på kritikk som de har googlet seg fram til. Jeg ble også sjokkert over at de virkelig vil vise kviteringen vår til andre kunder?! Det er for mye info, og samboer skal ta tlf til senterledelsen i morgen. De burde vite hva slags useriøs butikk som de har på sentret vi kjøpte vogna. Nyoppstartet i stadionparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt klikk på google med søkeord babyland, så finner de fram til dette lett. Prøv selv.

Endret av mrsrogaland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt det dere har opplevd, og utrolig uprofesjonelt av babyland å håndtere det på denne måten. Jeg vil imidlertid si at jeg også har en troll vogn og er kjempe fornøyd! Har også hatt mountain buggy og tfk, men troll vognen er den jeg er mest fornøyd med. Kanskje vi har vært heldig. Synes det er bra du deler dine erfaringer, men vet om mange som også er fornøyde. Dere har uansett vært maks uheldige, og blitt dårlig ivaretatt som kunder av babyland!

 

Jeg googlet litt før jeg kjøpe troll vognen, og så at det var skrevet mye negativt. Tok dette opp med forhandler (bergenseren som du omtaler her). Slik jeg forstod det hadde det vært ett opphold i salget av disse vognene en periode, og de var nå utbedret og hadde høy kvalitet. Jeg aner ikke om dette var sant eller et "salgstriks". Vi er uansett kjempe fornøyde:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip situasjon og er enig i at det virker uprofesjonelt av Babyland å svare her inne, dersom det virkelig er de som har gjort det. Jeg driver selv butikk, og kunne aldri falle meg inn å gjøre noe sånt, og i hvert fall ikke legge ut info om kunder på nett! Veldig drøyt.

 

Men, stusser over dette med at han selger "billige plastikkvogner som er produsert i Polen". Var det ikke en Troll vogn dere hadde kjøpt da? Han kan da ikke ha laget "billig drit" og satt på Troll merket på vogna akkurat? Er jo ganske logisk at feks en simo vogn til 7000,- har bedre kvalitet enn en vogn til halve prisen av dette? Bare lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, var en troll vogn. Men også en annen vogn. Den siste vi hadde, som gjorde at ungen falt ut av vogna, da bremsen løstes ut og ikke fungerte. Men husker ikke helt hva merket helt.. Dorian tror jeg.

Og de trollvognene lages i polen og koster egentlig bare rundt 3 tusen. Han selger mange av de for 8 tusen. Så ikke verd de pengene. Den vognen vi hadde sto det ikke troll et eneste sted på. Ingen kunne gjettet at det var troll vogn. Ikke fulgte det med brosjyrer, eller skriftlig garanti. På stellevesken derrimot var det en lapp der det sto troll på. Fikk beskjed før vi kjøpte at troll var et norskt merke, produsert og laget for norske forhold. Det er bare tull, desverre. Vognene er polske og ikke laget eller designet for norske forhold. Vi var opptatt av at utstyret skulle holde til flere unger, ettersom vi har dårlig råd, og kjøpene der var viktige for oss. Vel, vogna holdt i en måned.

 

Jeg er glad jeg er ferdig med vognene der. Og merker en helt enorm forskjell nå som vi har simovogn. Kvaliteten er en helt annen.

 

Og ja, det er babyland som har laget seg konto for å svare på innlegget mitt. Og forstår ikke hvordan han kan henge ut så mye info om meg og samboeren min og tilbyr seg å vise kvitering til andre som vil se. Det viser mye om hvordan jeg mener butikken er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, er innlegget ditt spamma ut på alle forumene? Er det virkelig nødvendig? Syns jeg ser det overalt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...