Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

He he, utålmodig. Ja, det er bare legge seg ned og hente inn den energien man kan når kroppen er så tydelig. Jeg var også sånn og ble sykemeldt i uke 8 (hadde også denne kvalmen). Og vet du at min lille knott var også litt kortere enn han skulle fra uke 5 til uke 8. Mn så begynte han å vokse i superfart så plutselig lå han over gjennomsnittet hver gang frem til uke 17. Begynte jo å lure på hvor lang denne bønnestengelen skulle bli... 😉 ha ha. så normalisert det seg. Godt å ha sett hjertet!

Krumelur: for hvr dag som hår så blir dere tryggere. Husk at de første 6-7 ukene har den største risikoen så blir det mindre og mindre frem til uke 12 og 2. Trimester. Er sikker på at det går bra for dere denne gangen.

Takk for spør etter meg. Tegnene mine går i rykk og napp. Masse kynnere og tak i ryggen som kommer og gå. Tar bevisst ikke tiden for å ikke stresse mg opp. Ser at mange blir så utålmodige av det. Venter med tidtaking til de blir skikkelig "fødevonde". Føler at jeg er moden og myk der nede, men er så nedpress at det ikke er lett å forstå anatomien helt. Knis. Føles som at alt er på vei ut. Var sånn sist også så håper det blir normalt igjen på samme måte som etter med datteren min.😁 nå er det bare to timer til jeg skal til jordmor så da kan hun sjekk og vurdere behov for stripping elle ikke. Ligger i ro og gjør ingenting. Ikke stått opp engang enda ❤️ Tror i eget hode at jeg kunne provosert frem fødsel men det er jo samtidig uforutsigbart så fint å få hennes mening. Vil jo helst vente til fredag pga barnevakten... Gisp. Men samtidig balanse mot å slippe igangsettingskuren om jeg kan. Godt å ha den timen i dag kjenner jeg! 👍😉😍

Like før nå jenter! 😄

Fortsetter under...

Gratulerer med lille Aurora Apex :D Nydelig navn ja, helt klart!

Og lykke til til Corneiluss!

Minnimusa: Gratulerer så mye med forlovelse! Det er så herlig! Og bryllupsplanlegging så gøy!

Og så håper jeg på positive juletester for flere her inne :D

Selv må jeg oppdatere med å ha vært på tidlig UL på mandag, 1. desember. Ble en fin start på advent, da lille knøttet var så fint og med et sterkt bankende hjerte!  Var jo der for å bekrefte liv og at jeg skal fortsette på progesteronstøtten, og jammen var det fint og flott liv der inne! Herlig! Er i dag 8+5. På UL målte hun til å være endel kortere, men har lest meg opp på at de vokser i rykk og napp og at det er vanskelig å si sikkert før litt senere. Viktigst at det så perfekt ut! Lover vel godt får vi tro.

Men nå er jeg også sykemeldt helt en uke, har fått ekstremversjonen av utmattelse/tretthet... Er egentlig aldri våken ila dagen føler jeg. Null energi what so ever, vil helst bare sove... Fått en uke til å hente meg litt inn før jeg går over til 50% jobb frem til juleferien. Så håper jeg det blir bedre over nyttår. Håper det blir bedre før det faktisk, er så glad i jula, har ikke lyst til å sove meg gjennom den.. Men må jeg så må jeg.

Så da måtte jeg informere sjefen også, ingen grunn til å skjule årsaken.  Greit for å han å få vite det uansett,men jeg sa selvsagt at jeg bare er 8 uker på vei, så det er jo et stykke igjen til det er sikrere. en jeg vet jo at det er positivt når hjertet slår så fint etter 8 uker, så begynner å få en viss tro på at det kan gå bra... Muligheten er i alle fall til stede :)

Kan jeg spørre hvorfor du får progesteronstøtte?  Har du målt nivå av hormoner å sånn?

kanskje du har skrevet det tidligere, men trasig å lete   ;) 

Hei alle sammen!

En stund siden jeg har vært her inne....mistet igjen 18 august. Men nå er jeg her igjen! Vi er inne i 1 pp, og har vært veldig heldige tidligere med klaff på første pp....så håper jo :) har ikm 8 desember, og tok en test i dag som viste en svak svak strek....men skal ta en cb med ukesindikator i morgen. Skal bruke endel medisiner denne gangen, så begynte for sikkerhetsskyld i dag...albyl-e, Fragmin og progesteronstøtte. Noen andre som bruker slikt?

Hei alle sammen!

En stund siden jeg har vært her inne....mistet igjen 18 august. Men nå er jeg her igjen! Vi er inne i 1 pp, og har vært veldig heldige tidligere med klaff på første pp....så håper jo :) har ikm 8 desember, og tok en test i dag som viste en svak svak strek....men skal ta en cb med ukesindikator i morgen. Skal bruke endel medisiner denne gangen, så begynte for sikkerhetsskyld i dag...albyl-e, Fragmin og progesteronstøtte. Noen andre som bruker slikt?

Hei hei :) Jeg bruker ikke noe, men jeg har ei venninne som brukte div. medikamenter under svangerskapet. Det gikk bra for henne og babyen. Kanskje jeg som er "blond" nå, men er det ikke litt tidlig å teste nå hvis du har ikm på mandag...? :)

Hei alle sammen!

Hei hei :) Jeg bruker ikke noe, men jeg har ei venninne som brukte div. medikamenter under svangerskapet. Det gikk bra for henne og babyen. Kanskje jeg som er "blond" nå, men er det ikke litt tidlig å teste nå hvis du har ikm på mandag...? :)

Hehe, du er nok ikke "blond"....for de fleste er det for tidlig å teste, noen jeg produserer hcg veldig tidlig. Har hver hang fått positiv test fra 3-6 dager før ikm...og jeg har vært gravid 6 ganger ;)

Hei alle sammen!

Hehe, du er nok ikke "blond"....for de fleste er det for tidlig å teste, noen jeg produserer hcg veldig tidlig. Har hver hang fått positiv test fra 3-6 dager før ikm...og jeg har vært gravid 6 ganger ;)

Himmel og hav, så mange skrivefeil....Hehe ...beklager!

Annonse

Apex: Aurora, - for et NYDELIG navn!! Gratulerer nok en gang <3

Corneliuss: Masse, masse lykke til!! Hvordan gikk det hos JM idag??

Fisken2012: Gratulerer med strek, - krysser fingrene for testen din imorgen!

FruMille: Så bra at kvalmen har roet seg litt. Håper du kommer deg igjennom juleforberedelsene uten å slite deg ut <3

Utålmodig: Så kos med et bankende hjerte på UL, - gratulerer!

Og velkommen til anonym bruker og mamsi! :)

Her presses det inn aksjer i en uke som er veldig kinkig, - turnuslinjene våre klusser det litt til, men så langt har vi klart annenhver dag :) Så går vi for tidenes julegave <3

Ønsker dere en flott førjulstid!! Husk å kose dere, ikke bare stress :)

Innom og kikker til dere favorittgirls'n mine og tenkte jeg skulle bruke litt av dagen til å tenke positivt for gode tester og aksjer hos dere - ikke minst heie litt ekstra på Corneliuss! :) Snart i mål, nå er det bare sjarmøretappen igjen...

Så koselig at dere også likte navnet på jenta vår! :) Det var godt å komme hjem med snuppa, men det er rimelig heftig med hyppig amming og den usikkerheta som melder seg når man ser at vekta ikke akkurat skyter i været selv om hun spiser regelmessig og det til hun gulper i alle fall halvparten av gangene.. Hva gjør man "galt" da? Huff, det er slitsomt med bekymringene som følger med de små!! Har også hilst på barseltårene - de sitter løst og det henger sikkert sammen med lite søvn og alle omveltningene.. jaja - jeg er jo egentlig griseheldig, og vet det. Aurora er ei veldig søt snuppe - veldig feminin i trekkene og lager de nydeligste små grimaser.. Ah, det mammahjertet velter over av kjærlighet når jeg ser på henne! ♡

Ha en fin dag dere! :) Klem

Føler jeg har vært syk i et etter at jeg ble gravid, den ene forkjølelsen slår den andre i hjel.
Men det er gjerne bare tiden på året.

Er 6+1 idag, og enda har ikke kvalmen meldt seg, vet ikke helt hva jeg syns om det.
Mest av alt syns jeg det er fantastisk, har slitt som pokker med det de forrige svangerskapene, og den har kommet rundt denne tiden.
Skal ihvertfall til gynekolog imorgen å finne ut hva alle mine blødninger kan komme av.
Grugleder meg til det.

Innom og kikker til dere favorittgirls'n mine og tenkte jeg skulle bruke litt av dagen til å tenke positivt for gode tester og aksjer hos dere - ikke minst heie litt ekstra på Corneliuss! :) Snart i mål, nå er det bare sjarmøretappen igjen...

Så koselig at dere også likte navnet på jenta vår! :) Det var godt å komme hjem med snuppa, men det er rimelig heftig med hyppig amming og den usikkerheta som melder seg når man ser at vekta ikke akkurat skyter i været selv om hun spiser regelmessig og det til hun gulper i alle fall halvparten av gangene.. Hva gjør man "galt" da? Huff, det er slitsomt med bekymringene som følger med de små!! Har også hilst på barseltårene - de sitter løst og det henger sikkert sammen med lite søvn og alle omveltningene.. jaja - jeg er jo egentlig griseheldig, og vet det. Aurora er ei veldig søt snuppe - veldig feminin i trekkene og lager de nydeligste små grimaser.. Ah, det mammahjertet velter over av kjærlighet når jeg ser på henne! ♡

Ha en fin dag dere! :) Klem

Se svar jeg skrev på desember også, men om hun gullet mye apex. Kan du prøve å ta små pauser? Sønnen min også gulpet mye (overspiste rett og slett og så kom liksom ALT opp igjen, skiftet klær og sengetøy minst hver dag). De blir jo litt irriterte av det, men Minns at det hjalp å skifte stilling. Løfte han med hode opp littegran og la maten liksom synke i 2 sek før han fikk spise videre. Dette går seg til! 😘❤️😘

Gratulerer med lille Aurora Apex :D Nydelig navn ja, helt klart!

Og lykke til til Corneiluss!

Minnimusa: Gratulerer så mye med forlovelse! Det er så herlig! Og bryllupsplanlegging så gøy!

Og så håper jeg på positive juletester for flere her inne :D

Selv må jeg oppdatere med å ha vært på tidlig UL på mandag, 1. desember. Ble en fin start på advent, da lille knøttet var så fint og med et sterkt bankende hjerte!  Var jo der for å bekrefte liv og at jeg skal fortsette på progesteronstøtten, og jammen var det fint og flott liv der inne! Herlig! Er i dag 8+5. På UL målte hun til å være endel kortere, men har lest meg opp på at de vokser i rykk og napp og at det er vanskelig å si sikkert før litt senere. Viktigst at det så perfekt ut! Lover vel godt får vi tro.

Men nå er jeg også sykemeldt helt en uke, har fått ekstremversjonen av utmattelse/tretthet... Er egentlig aldri våken ila dagen føler jeg. Null energi what so ever, vil helst bare sove... Fått en uke til å hente meg litt inn før jeg går over til 50% jobb frem til juleferien. Så håper jeg det blir bedre over nyttår. Håper det blir bedre før det faktisk, er så glad i jula, har ikke lyst til å sove meg gjennom den.. Men må jeg så må jeg.

Så da måtte jeg informere sjefen også, ingen grunn til å skjule årsaken.  Greit for å han å få vite det uansett,men jeg sa selvsagt at jeg bare er 8 uker på vei, så det er jo et stykke igjen til det er sikrere. en jeg vet jo at det er positivt når hjertet slår så fint etter 8 uker, så begynner å få en viss tro på at det kan gå bra... Muligheten er i alle fall til stede :)

Kan jeg spørre hvorfor du får progesteronstøtte?  Har du målt nivå av hormoner å sånn?

kanskje du har skrevet det tidligere, men trasig å lete   ;)

Ble henvist til utredning pga ekstremt korte lutealfaser (7-8 dager) rett før jeg ble gravid. Kan være et symptom på progesteronmangel, og som da også kan være forbundet med økt risiko for SA. Rakk jo aldri ta mer enn en blodprøve (som viste for lavt progesteronnivå ifht normalen i lutealfasen), og fikk medisinene fordi det ikke skal være skadelig de første 12 ukene, samt at jeg da slapp å ha det spøkende i bakhodet hele tiden. Gynekologen mente det var greit å ta i tilfelle det faktisk var problemet, selv om det er uvanlig å ta det før utredning selvsagt. Men på et eller annet vis ble jeg jo gravid før det, så da :) 

Tenk så mye de vet nå i forhold til for 30 år siden feks. Fasinerende med medisinene utålmodige. Og så bra at du uansett ble då fort gravid. 😊 jeg tror jeg har omvendt. Veldig lang lutealfase, og det kan vel stemme med at jeg har blitt fort gravid (alle fire gangene selv om jeg har mistet en gang).

Har vært på helsesenteret; Jordmor hadde hanket inn akupunktøren deres som egentlig hadde fri så da ble dette nålegreiene litt mer omfattende. Jeg som hater nåler. Godt jeg ikke visste det på forhånd. Knis. De startet med å si at de ikke skulle sette så mange. Bare 5-6-7 stk. Det var jo ren bløff. Jeg vet at de satte minst 15 for de telte jeg, men vet ikke om jeg fikk med alle for jeg skulle jo liksom ligge i ro og hverken se eller røre meg. Får satse på at de gav effekt 😊. Noen steder er jeg fremdeles øm så det skal vel tilsi at de har påvirket noe i alle fall. Jm kjente på meg og strippet meg etterpå. Hun mente at åpningen var på vei til å bli mer sentrert og nå litt større åpning enn i går. Fikk løsnet på hinnene som hun skulle under strippingen. Kjenner at det murrer og holder på i magen så satser på at modningen er enda mer i gang nå. 😊

Tror jammen jeg skal ta meg en liten blund for jeg ble så sigen etter å ha vært der... 😊

Annonse

Kjære Apex, barseltårene er noko herk. Men det gjer oss meir levande. Etter å ha hengt her inne på forumet i to år, og i tillegg fulgt med jenta mi - så ser eg at det er ganske vanleg at dei ikkje legg på seg så mykje som hs vil i starten. På ammehjelpen står det at dei bør ha tatt igjen fødselsvekta si innan fjorten dagar. Og om det ikkje skjer kan ein begynna å tenkja på å gje tillegg, og om dei ikkje legg på seg i det heile sjølvsagt og vert vanskeleg å vekkja og få gitt mat. Men det høyrest ikkje ut som om du er der. Stol på deg sjølv og det du meiner er rett. Så lenge du føler deg trygg, og vesla kjem med både våte og skitne bleier går det som det skal. Eg styrte mykje med dette i starten, og det stressa meg såpass at eg trur det faktisk gjekk utover amminga..og er ganske sint på hs endå for det. 

Leirha: Lukke til i morgon!! Ofte kjem vel kvalmen i veke 7, og nokon slepp jo heilt unna. Kvart svangerskap kan vera ulikt veit du!!

Ulvinne: Heiar på deg!!

Corneliuss: Du treng nok den kvila du kan få. Lukke til!! Gler meg til å høyra frå deg når gullet er ute :)

Lillebror kom veldig raskt til verden etter 10 min på sykehuset i kveld. Riene startet kl 16 men siden jeg visste at jeg ikke var moden tidligere på dagen så drøye vi 1t og 15 min før vi gikk satt oss i bilen (satt sågar ved middagsbordet under riene). Vi brukte ca 15 min ned til sykehuset og trodde nesten han skulle komme i bilen, men hentet frem besluttsomhet og vi rakk opp på føden etter mannen parkerte midt i gata. Han kom fem-ti min etter vi kom inn på sykehuset. Au og lykke på samme tid!

Gratulerer Corneliuss :) Gurimalla så fort det gikk når det først startet!! Håpe alt er bra med deg og den lill :) Kos deg masse :) :)

Jeg har (igjen) vært ganske fraværende med skriving her inne, men jeg leser tråden så og si hver dag! Koselig å se at det går bra med så mange!! Jeg er 25 uker + 4 dager nå :) Det har skjedd mye på privaten og jeg har vært ganske stressa. Og stresset resulterte i sykehusbesøk på tirsdag med sterke magesmerter i nederste del av magen og vonde kynnere.. Så nå må jeg skjerpe meg og ta det med ro!! Vi holder nemlig på å selge en tomt i Trondheim og det er så mye styr, advokat er involvert og jeg som er både utålmodig og kontrollfrik begynner å få nok.. I tillegg har det vært en del emosjonelt stress pga svigermor... Og det synes jeg egentlig er ganske flaut, for det virker som alle andre har ett sååå godt forhold til sine svigermødre :( Heldigvis var det ikke meg hun kranglet med (opprinnelig), men mannen, dog går det utover meg også. Hehe kunne skrevet en bok om det, men skal ikke begi meg på det nå ;)

Håper alle sammen har det finfint og at de som har EL i disse dager kjører på, de med IKM ikke får tantebesøk og at de med positiv test får se bankende hjerter :)

Åååååå helledussan da Corneliuss♡ Dette gikk virkelig unna!! Gratulerer så masse og håper der er bra med deg og gullet ditt ♡ Nå må du kose deg masse!!!

Alltid rørende å lese når "kjente" får sin baby :D

Mrs.I :) du må passe godt på deg sjøl. Husk at du ruger på en ny verdensborger♡

Fisken♡ gleder meg på dine vegne!!!

Testene dine vil bli sterkere for hver dag nå ;) legg ut ny bilde på face imorra!

Hurra hurra for din huleboer :D :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...