Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hvis du er 14+2 så hadde jeg kranglet meg inn på sykehuset så du kan se at alt er i orden,jeg misten en gang i uke 13,men da hadde nurket død leeenge før det. Og da kom jeg inn på sykehuset og fikk ultralyd for å bekrefte/avkrefte. Ring sykehuset,IKKE legevakten. Stor klem

Fortsetter under...

Gjorde som du sa, Hønny-bunny, men der ble jeg kontant avvist med beskjed om at de ikke tok inn med mindre jeg var over 16 uker. da jeg spakt fortalte at sist jeg var på UL fikk jeg beskjed om at dersom jeg ble bekymret over noe, måtte jeg ikke nøle med å ta kontakt. Hun var skikkelig sur, og sa at det stemte ikke og at hun var lei av at legene lovte slikt til de gravide. Ingen trøstende ord eller lykkeønskninger der i gården. Jeg kalte henne så et ufølsomt utyske(inni meg). Og ligger nå videre på sofaen...

Forbannede helsevesen altså! Hvis det blir værre kan du evt be om å få snakke med vakthavende lege!! Blir så forbannet når ikke helsepersonell kan snakke skikkelig til folk....argh, grumf....jeg håper virkelig at det går bra med deg og spira. Klemmer på

Annonse

Prøv å ring til sykehuset ja. Kan hende de avviser deg der også, men det er verdt et forsøk. Ellers kan du jo prøve legevakten igjen etter vaktskifte, kanskje du møter på en sykepleier UTEN pms...

Blør du mye? Du har ikke doppler hjemme? Hadde du bodd i Stavanger skulle jeg kommet kjørende med min.

Tusen takk dere, er så emosjonell at jeg feller tårer over de varme klemmene. Er 14+2, og har jo allerede sett den på UL for to uker siden der den lå og suttet på fingrene. Jeg tillater ingen annen utvei enn at dette skal gå bra, selv om mensen-smertene og blodet får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.

Kjære snille gode deg... Dett høres jo ikke bra ut! IKKE ring til legevakt for å bli henvist videre. Jeg jobbet på kvinneklinikken på Riksen for noen år tilbake. Når svært bekymrede mamma'er ringte direkte dit, så opplevde ikke jeg at noen ble avvist... Greit at de ikke kan gjøre noe så tidlig, men det er jo vondt å ikke vite. Det som kan hjelpe deg, beklager dersom jeg er uetisk her... er å overdrive smertene. Si at du har forferdelige smerter, at du ikke holder ut.... Massevis av lykke til, håper det er et hematom som tømmer seg, at spiren ligger trygt! Mange klemmer fra meg!!!

Tusen takk kjære dere. Kom hjem fra legevakten nå og bare gråter og gråter. Fikk beskjed om at det var tydelige tegn på truende abort og selv om jeg gråt og fortalte at jeg var veldig redd og ville ha UL var døren helt lukket. Døren var helt lukket på KK også, så får tørke tårene til barna kommer hjem fra besøk og bare vente å se. Mannen min sier at han vil spandere på en privat UL, for uansett om blødningene gir seg er jeg livredd for at noe har skjedd.

Dere er så snille og gode som kommer med trøstende ord, tror ikke jeg har kjent meg så sårbar på mange år.

Og Bumblebeee...send doppleren med hurtigbåten til Bergen, he he..

Endret av En til, please.

For et helsevesen du har møtt i dag..skammer meg over å være "kollega" med sånne sykepleiere!

Får du tatt ul ganske snart da? Hvis ikke må du si fra så sender jeg angelsound i posten i morgen den dag. Billigvariant av doppler, men sist fant jeg hjertelyden ved 9 uker. Har lånt den ut til ei på forumet før jeg ;) Hehe

PRøVERE:

elibjo: 31 år, gift. Bor i Vestfold. prøver på første barnet. ikm ca 27. august.

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandet. ikm 28 juli

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

Sidney: 31 år, gift, bor i Stavanger, prøvd på første siden juni, IKM ca 02.11.

Hadde en SA i august.

G&G: 43 år, trønder, samboer, ei jente på 19 mnd straks, en MA 23. Juni, IKM rundt 1. september....om kroppen er i gjenge igjen, å det satser vi på. Skal prøve aktivt ut året her, om det ikke blir iløpet av den tiden gir vi oss:-)

Lythia: 32 år, samboer. Prøver på første barnet. Akkurat sluttet på pillen, så aner ikke når neste IKM er.

Polarq: 31 år, samboer, ingen barn fra før (men en hund!). Ikm i løpet av uke 41, mulig onsdag/torsdag (EL som flytter seg i hytt og gevær), men foreløpig små sjanser da samboer reiser mye og sist var det kun en "aksjelegging" to dager etter pos. EL test. 2. PP så langt, men regner nok med noen flere, da det er dårlig timing på reisene hans utover høsten!

øYENønskerLITEN: 31 år, samboer og bonusbarn. Prøver på nr. 1 - og er endelig i første pp

m1980

31 år, gift, tvillinger 3 år, prøver på en (2?) til

GRAVID:

79kvinne: 33 år , har en gutt på 9 fra før. forlovet.samboerens første. Termin 1 april <3

Tøffe tøfflus:

Bomsa: Er 36år med en sønn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

Tigerlise&Anton prøver igjen: 35 år (blir 36 like før termin), gift i 9 år, en gutt fra før (nov. 2009). Trønder og kontorrotte Ser ut som vi omsider får vårt etterlengtede 2. (og siste) barn med foreløpig termin 14. februar

Najaden: 39 innen babyen kommer. Tre barn fra før i alderen 2-12. Termin til nummer fire ser ut til å bli 23 april.

En til, please: 37 år med sønn på snart 18, datter på 5 og sønn på tre. Baker på et nurk, som forventes ut 23 april! Skulle giftet meg neste august, men forskyver det til august 2014. Først babykos og dåp....og slank midje!!

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. TERMIN 18 m1i (foreløpig mens termin)

Bokormamma: 34 år, gift, jente på 6 år og gutter på 3 og 1 fra før. Bor i Møre og Romsdal. Foreløpig termin 21. mai

Mamma-til-Emma: 30 år, forlovet, jente på 3 år fra tidligere forhold. Bor i Vestfold. Hvis spiren sitter så er terminen 9 juli 2013 (skal gifte meg 10. August 2013)

Hønny-bønny:35 år 3 barn,1 SA i 2011,ikke prøvd siden det da vi giftet oss i sommer og ville ikke ha mage da;-) EL nå så da får vi se hvordan mnd går;-) Og det gikk termin 28 juni -13:-)

ønsker3gull:39 år fra Akershus, gift, 2 jenter fra før. to bonusbarn, svært tidlig SA/kjemisk i juli. Termin med 3.gull 13.juni:)

Annonse

Hva i all verden leser jeg?!? fikk du IKKE ultralyd i uke 14+3 en til, please??!! Grrr... HVORFOR i alle dager sier da helsepersonell at gravide skal kunne ringe når som helst og kunne få betryggende svar og kontroll dersom det ikke stemmer??!

Idioter av en dame du traff på da?!

Jeg hadde nok påkostet meg en privat UL ja. OG sendt brev til sykehuset og lurt på om de i det hele tatt snakket med hverandre. Når leger sier èn ting og andre sier noe annet!!

Jeg håper virkelig du slutter å blø!! og jeg synes i grunn du skal ringe enten et nytt sted eller samme sted og få snakket med noen andre(når hun går av vakt) og forlange UL!

Stakkars liten. Føler med deg:(

Tusen takk kjære dere. Kom hjem fra legevakten nå og bare gråter og gråter. Fikk beskjed om at det var tydelige tegn på truende abort og selv om jeg gråt og fortalte at jeg var veldig redd og ville ha UL var døren helt lukket. Døren var helt lukket på KK også, så får tørke tårene til barna kommer hjem fra besøk og bare vente å se. Mannen min sier at han vil spandere på en privat UL, for uansett om blødningene gir seg er jeg livredd for at noe har skjedd.

Dere er så snille og gode som kommer med trøstende ord, tror ikke jeg har kjent meg så sårbar på mange år.

Og Bumblebeee...send doppleren med hurtigbåten til Bergen, he he..

Stakkars lille deg,vet godt hvordan det kjennes,dra på en privat klinikk imorgen og sjekk du. Men her krysses alt for deg,og hold oss oppdatert:-)

Jeg har mistet babyen min og jeg er så lei meg at jeg finner ikke ord. Tenk, for to uker siden så jeg et helt perfekt lite menneske som som sparket, beveget seg og suttet på tommelen og som jeg ble så forelsket i, og nå er den ikke mer... Dette er helt fryktelig!

Kjære alle dere...takk for alle gode ord.

Jeg har mistet babyen min og jeg er så lei meg at jeg finner ikke ord. Tenk, for to uker siden så jeg et helt perfekt lite menneske som som sparket, beveget seg og suttet på tommelen og som jeg ble så forelsket i, og nå er den ikke mer... Dette er helt fryktelig!

Kjære alle dere...takk for alle gode ord.

Men...men, vet du det helt sikkert da kjære deg? skal du ikke ta en UL heller imorgen?

Det er helt sikkert. Plutselig bare fosset blodet ut og hele buksen ble gjennomtrukket av blod. Det kom en veldig stor og mange litt mindre klumper, har sittet i flere timer på toalettet og bare blødd og blødd og grått og grått.

Det er helt sikkert. Plutselig bare fosset blodet ut og hele buksen ble gjennomtrukket av blod. Det kom en veldig stor og mange litt mindre klumper, har sittet i flere timer på toalettet og bare blødd og blødd og grått og grått.

Stakkars lille vennen vår,men nå må du ta deg en tur på legevakten og få litt hjelp. Er ikke moro når du er så "langt" kommet. Eller bare dra rett på gyn på sykehuset og si at dettte ble voldsomt for deg.

Tenker på deg,klemmer og alle gode tanker sendes

Neeeei! Så trist! Ingen ord som kan trøste nå..

Du må bare tenke på de 3 friske du har, ikke alle som er så heldige. Men du har jo rukket å bli forelsket i 4. man allerede, så ingenting vi kan si hjelper dessverre! Men som du ser er vi mange som tenker på deg! Har tenkt på deg i hele dag! Stor og god klem fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...