Gå til innhold

Hvor gammel ser du ut som du er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker en her inne som la ut bilder av seg selv her inne. Hun skrøt av at hun fikk kjøpt barnebillett på bussen og at hun så sååå ung ut. Saken er at jeg hadde tippet i mitt stille sinn at hun var rundt 5 år eldre enn hun var, og fikk litt sjokk da hun "bare" var sånn og slik :P Så jeg tenker nok at ikke alle er så realistiske ifht sitt eget utseende :)

Hehe! ;) Noen som er villige til å tørre å legge ut bilde her da? For å få en oppriktig mening? Kanskje spesielt rettet mot dere som påstår at dere misliker at folk tror dere er 10 år yngre enn dere ser ut til... Dere kan (tror jeg) være anonyme slik at bildet ikke blir koplet opp mot profilen din og profilnavnet ditt tror jeg, men selvsagt avslører jo bildet at dere er her inne om noen skulle kjenne deg igjen da.

Hun som gjorde dette la ut "skrytebilder" som hun selv kalte det, tatt hos fotograf. Pen og søt dame, men spesielt ung syntes ikke jeg hun så ut ;)

Jeg blir glad jeg de gangene jeg får høre at jeg ser yngre ut enn jeg er, men jeg tar det med en klype salt ;)

Hadde vært morsomt om noen la ut bilder ja, men noen har jo bilder på profilen sin.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miryks
Skrevet

Får ennå spørsmål om jeg skal ha barnebillett på bussen. Er 23.

Så folk flest som ikke kjenner meg tror jeg er 16-17, ved å se på utseendet.

Skrevet

Jeg er 28, men de fleste tror at jeg er 22-24. Er nøye med ansiktshuden min, og sminker meg ungt og sørger for at huden ser fuktig og spenstig ut (har masse triks på lur som makeup artist), så det spiller vel inn. Dessuten har jeg ung og stram kropp (har aldri vært gravid og født), så det er vel med på å trekke ned på den visuelle alderen det også. Kan sove så mye jeg vil og er alltid uthvilt.

Jeg synes selvsagt det er morsomt når folk nekter å tro at jeg er 28, og liker godt at jeg ser yngre ut enn jeg er :)

Skrevet

jeg er 23, men har måttet vise leg for å handle film med 14 års grense.. Mange tar meg for å være svært ung, og da sønnen min var baby og jeg gikk med han i byen ble jeg faktisk stoppet opptill flere ganger av damer som bare måtte spørre om ikke jeg var litt i yngste laget til å ha barn. Dem om det, etter en kort samtale pleier de fleste å justere opp aldersforventningen ganske mye. Jeg er mye sammen med eldre mødre og føler ikke at jeg er spesielt ung til å være mor. Pleier å le godt med de som evt spør om alder og leg og si at jeg er godt vandt med det og ikke tar meg nær av det på noen som helst måte.

Jeg ble mobbet for utseendet som barn, var alltid minst og så alltid minst ut, men i dag er det mye viktigere for meg at man ser hva som er bak utseendet. Jeg hadde tatt meg mer nær av det om folk jeg ikke kjente hadde sourt om jeg var 14 etter å ha tilbragt en dag eller to sammen med meg. Da hadde jeg nok følt det mye mer personlig tror jeg. Det har heldigvis aldri skjedd, ikke tror jeg det kommer til å skje heller.. :)

Skrevet

Morsom tråd.

Pussig at det neste bare er de som som ser yngre ut enn de er som har postet.

Så ingen som skrev " jeg er 32, med de fleste tar meg for å være rundt 40" eller "jeg er 21, men blir ofte tatt for å være 30", "Ingen har spurt meg om leg siden jeg var 12" etc..etc

Hvorfor det tro???

Skrevet

har fått høre at jeg ser ut som over 30 i noen år nå. alt fra 30-35.. Kjedelig når jeg ikke har fyllt 25 ennå:-/

Bryr meg egentilg ikke så mye nå men kjedelig å tenke på hvordan det blir om 10 år. ser jeg ut som 40 da??

Men det ligger til familien å få mye rynker tidlig.. når jeg ser på mor og mormor..

Skrevet

Kanskje fordi det er sant? De fleste tror jeg er 18-25 år, noe som er helt greit siden jeg er 26. Bryr meg egentlig fint lite hva de tror.

Skrevet

Morsom tråd.

Pussig at det neste bare er de som som ser yngre ut enn de er som har postet.

Så ingen som skrev " jeg er 32, med de fleste tar meg for å være rundt 40" eller "jeg er 21, men blir ofte tatt for å være 30", "Ingen har spurt meg om leg siden jeg var 12" etc..etc

Hvorfor det tro???

så ikke dette svaret før jeg hadde postet mitt innlegg hehe.. er jeg den eneste som ser eldre ut enn jeg er?

Skrevet

Er 22, men betaler fortsatt halv billett på bussen innimellom, og blir spurt om leg flere ganger når jeg kjøper snus eller cider.

Ekstra spesielt var det vel da barnet mitt som snart er 5 år valset rundt på butikken, mens jeg ikke var langt unna (her snakker vi bare om et par meter, altså), og så kom en dame bort å spurte h*n om h*n hadde mistet mammaen sin. Jeg var jo den eneste i nærheten, men sånn er det vel når man ser ut som man er 15-17.

Skrevet

Er 22, men betaler fortsatt halv billett på bussen innimellom, og blir spurt om leg flere ganger når jeg kjøper snus eller cider.

Ekstra spesielt var det vel da barnet mitt som snart er 5 år valset rundt på butikken, mens jeg ikke var langt unna (her snakker vi bare om et par meter, altså), og så kom en dame bort å spurte h*n om h*n hadde mistet mammaen sin. Jeg var jo den eneste i nærheten, men sånn er det vel når man ser ut som man er 15-17.

Synes egentlig det er litt flau å se så ung ut, jeg synes det er på tide å SE voksen ut også!

Skrevet

hmmmm.... Jeg syns jeg ser ut som så gammel som jeg er, 41 år.

Men tydeligvis har ikke alle andre samme tankene.

I fjor skulle jeg kjøpe en 6-pakning øl på en butikk da jeg var på ferie. Og da sa hun i kassa(greit, eldre dame, men...) at hun skulle sikkert spurt meg om legitimasjon, for hun var søren ikke sikker på om jeg var gammel nok. Jeg lo godt, og hun fikk se mitt bankkort, som jeg betalte med ;)

Her for ca 8 år siden gikk jeg på skole. Og vi hadde vikar en dag. Ei dame sikkert ikke langt unna meg i alder. Så kom vi i klassen av en eller annen grunn inn på barna våre(flere med barn i klassen) og deres alder. Vikaren fikk hakeslipp da jeg sa jeg hadde barn på 10 år. Og hun spurte om når jeg fikk barnet. Jeg sa jeg var 23, så ingen tenåringsmor. Hun trodde tydeligvis at jeg måtte ha vært ungdomsskoleelev eller noe da jeg fikk ungen, for hun reagerte ikke slik på de andre mødrene i klassen når de sa alderen på deres barn ;)

Og stort sett er det gutter i starten av 20-årene som legger an på meg om jeg går ut på by'n en kveld..... Fatter det ikke, og har ikke tall på alle jeg har avvist.

Jeg må bare si jeg ikke forstår dette selv, for det er ikke en ung person jeg ser i speilet hver dag ;) Men hele mitt liv har jeg blitt tatt for å være yngre enn jeg er. Og min lillesøster har alltid blitt tippet til å være eldst av oss. Hun er 4 år yngre enn meg, og ble tippet til å være eldre enn meg, selv da hun var 12 og jeg 16......

Og du #30 - Forstår du ikke at det kun er de som opplever å bli tippet til yngre enn de er, så svarer her? :)

Skrevet

25, mange tipper 19-21 år.

Skrevet

Mener så tydelig å huske i en tråd at veldig mange er inne er noe overvektig. Helt lovlig altså, men er man rund i kroppen blir ansiktet yngre enn det "egentlig" skal være.

Se på Erna Solberg, hun har alltid hatt et rynkefritt ansikt i forhold til de andre damene på Stortinget. Tilfeldighet?? Nei.

Dessuten, ungjenter under 20 har enda valpefett i fjeset så de ser helt glatta ut, passer bra med overvekt..

Legg gjerne ut vekta med det samme haha!

Skrevet

Ok, jeg veier 70 kg, er 171cm og 26 år. Altså er jeg absolutt ikke overvektig;)

Skrevet

Får høre jeg ser ut som jeg er på min alder, hva det måtte bety hehe..neida, er 28 år, og sist en ukjent skulle tippe alder så sa han 27:P

Ser vel ut som den alderen jeg er, men synes ikke selv jeg ser eldre ut allefall. Men ser jo at jeg ikke er 18 lengre da!

Vil helst se ut som min mor, 50 år og ikke en eneste (!) rynke..ser ikke en dag over 40 ut...

Skrevet

Jeg er 40. Mange tipper noen år yngre, MEN det tror jeg bare er for å 'sikre seg' , gjør det selv når jeg tipper alder, litt pinelig å tippe eldre enn det personen er ;-)

Skrevet

Enig med Mrs Smith der, altså.

Dessuten, om folk inne på denne tråden representerer folk flest, så ville man vel egentlig ikke sett så mye yngre ut, siden det da er "sånn" en på den alderen er?

Vanskelig å forklare den, synes jeg, men dere skjønner? :P

Skrevet

Mener så tydelig å huske i en tråd at veldig mange er inne er noe overvektig. Helt lovlig altså, men er man rund i kroppen blir ansiktet yngre enn det "egentlig" skal være.

Se på Erna Solberg, hun har alltid hatt et rynkefritt ansikt i forhold til de andre damene på Stortinget. Tilfeldighet?? Nei.

Dessuten, ungjenter under 20 har enda valpefett i fjeset så de ser helt glatta ut, passer bra med overvekt..

Legg gjerne ut vekta med det samme haha!

Samme om jeg har vært undervektig, normalvektig eller litt rund. Da lærervikaren fikk sjokk var jeg undervektig. Det meste av livet har jeg vært normalvektig. Og noen perioder litt lubben. Ingen forskjell, faktisk. Nå tenker jeg BMI, når jeg snakker om vekt her.

Meg med starten "hmmmm....." ;) Husker ikke nummeret på svaret mitt, men tror kanskje det var #36 eller noe rundt der.

Skrevet

Jaa... men da skal jeg snu trenden litt med det med alder da..

Da jeg var 13 måtte jeg kjøpe voksenbillett på bussen, for bussjåføren trodde jeg hadde falskt leg. Altså, han trodde jeg var over 18.

Da jeg begynte på videregående trodde folk der jeg var under voksenopplæring (dvs over 25[?] år)

Da jeg møtte min nåværende samboer, var jeg 19.. Eneste grunnen for at han prøvde seg på meg var fordi han trodde jeg var 25..

Nå er jeg snart 22, og har fått høre (iogmed jeg nylig har fått barn) når jeg har nevnt at jeg er forholdsvis ung.. At 27-28 år er da ikke så veeeldig ungt..

Får håpe det snur når jeg bikker 25 da :P

Skrevet

Jeg er 28, blir 29 om noen måneder, og jeg må vise legitimasjon når jeg kjøper flaxlodd og øl. :P

Skrevet

Jeg har alltid sett eldre ut enn mine år, har også stort sett hatt eldre venner.

Var 17 da jeg gikk innpå 23 årsgrense, kjøpte alkohol og sigaretter fra jeg var 16 osv. GJETT om det var kult da...

Nå har jeg blitt 30 og folk tror og har trodd at jeg har vært i 30 åra i noen år allerede.

Jo, av og til så svir det når folk anntar at jeg er 35+++ og buzzer seg opp med meg ved å mimre om tidlig 80 tallet..

På den annen side så har jeg hatt et krevende liv, med masse tragadier og tunge tak og jeg har klart å stå på bena gjennom det hele, men det synes...

Gleder meg til jeg blir 40 for da får jeg helt sikkert seniorrabatt på det meste uten å måtte kreve det.

Skrevet

Er 24, folk tipper på 18-22. Når jeg var gravid med yngste fikk jeg barnebilett på bussen ;-) var da 22

Skrevet

Har alltid blitt tatt for å være eldre enn det jeg er. Da jeg var 17 ble jeg faktisk tatt for å være en som nærmet seg 30!!! Nå er jeg 26 og kan bli tatt for å være 30, ikke fullt så ille ;) Kommer litt an på hvordan jeg kler eller sminker meg ;)

Skrevet

Jeg snakket med en bartender en gang, og han sa at en del av jobben er å få folk til å føle seg vel...

Skrevet

Jeg er 30år, flere som mener jeg ser yngre ut enn jeg er, men også flere som mener jeg ser eldre ut.

At jeg ser eldre ut enn jeg gjør kan vel ha noe med klesstilen min, jeg har nok ikke helt normal klesstil til tider. Men jeg bryr meg ikke, jeg trives uansett om de syns jeg ser eldre eller yngre ut enn jeg gjør. Og det kan være greit at de tror jeg er litt eldre også, siden jeg har ett stebarn som bare er 6år yngre enn meg. Greit å se litt "gammel" ut når vi alle sammen går sammen i byen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...