Gå til innhold

hvor mye kjøper dere gave for? (bhg barn)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 100 kr her også. Som en annen skriver så er det nesten umulig å finne noe som ikke er "boss" til 50 kr. Synes egentlig 100 kr er for mye, men vil jo gjerne gi vekk noe som er litt ok også. Som flere her kjøper vi også inn masse om det er salg og kan da få fine ting helt ned i 40-50 kr.

Bare sånn apropos bleiedebatten som var her for en stund siden om å benytte seg av bleieavtaler og hvor mye man sparte osv fordi det er så dyrt med barn pga bleier... Tja, prøv å ha fire barn som går i ca 10-15 bursdager hver i året og gavene da altså skal koste ca 100 kr stykk.

Skulle ønske det gikk an å snu på hele bursdagsgavegivningen. Hadde vært så mye bedre om alle foreldrene heller gav ca 60-70 kr hver og så gikk en og kjøpte inn en skikkelig gave til bursdagsbarnet (og hvems om kjøpte inn kunne gå på rundgang). Bedre med en eller to litt større gaver som bursdagsbarnet virkelig vil få glede av enn masse småplukk som fort forsvinner/blir ødelagt uansett. Jaja, det blir vel aldri noe av, men det hadde vært fint :)

Skrevet

50-100, men det kommer an på hvor gode kompiser de er. Noen ganger får de invitasjon til gutter de aldri går sammen med bare fordi alle guttene i klassen blir invitert, og da legger jeg ikke så mye i det. Til bedre kompiser hvis foreldre ofte er våre venner gir vi litt mer, opp til 200.

Man kan få helt ok vannpistoler, sommerleker og små legopakker til under 100 kroner, så det er helt grei pris.

Skrevet

[quote name=ma(G)ma med to små :)' timestamp='1338656077' post='144282230]

Liker tanken om en maksgrense som alle holder seg til, men hva i alle dager får man for 50 kroner, da?

Jeg liker verken å gi eller få "møl" som bare fyller opp huset og blir ødelagt med en gang.

Kjøper ofte ting som aktivitetsbøker, fargeblyanter, tusjer, uteleker, puslespill, bøker e.l. Og da er det sjelden 50 kroner holder dersom man ønsker seg litt kvalitet.

Og jeg liker tanken på at folk blir glade for det de får! Man skal være glad man får noe i det hele tatt! Mener ikke å være frekk, men jeg blir bare så provosert av utakknemlige folk!

Skrevet

Liker tanken om en maksgrense som alle holder seg til, men hva i alle dager får man for 50 kroner, da?

Jeg liker verken å gi eller få "møl" som bare fyller opp huset og blir ødelagt med en gang.

Kjøper ofte ting som aktivitetsbøker, fargeblyanter, tusjer, uteleker, puslespill, bøker e.l. Og da er det sjelden 50 kroner holder dersom man ønsker seg litt kvalitet.

Og jeg liker tanken på at folk blir glade for det de får! Man skal være glad man får noe i det hele tatt! Mener ikke å være frekk, men jeg blir bare så provosert av utakknemlige folk!

Det handler ikke om å være utakknemlig. Jeg er ikke det.

Men jeg synes det er en uting at man kjøper leker og annet tull som blir ødelagt med en gang, og som må kastes.

Det handler faktisk om å ta vare på den planeten vi lever på. Ungene mine har mer enn nok av både leker og klær, og hadde sånn sett ikke trengt gavene, så det er ikke det det handler om, men jeg liker ikke å fylle opp huset mitt med masse greier som går i stykker nesten med en gang og bare skaper rot, og som jeg deretter må kaste.

Skrevet

[quote name=ma(G)ma med to små :)' timestamp='1338753445' post='144285191]

Det handler ikke om å være utakknemlig. Jeg er ikke det.

Men jeg synes det er en uting at man kjøper leker og annet tull som blir ødelagt med en gang, og som må kastes.

Det handler faktisk om å ta vare på den planeten vi lever på. Ungene mine har mer enn nok av både leker og klær, og hadde sånn sett ikke trengt gavene, så det er ikke det det handler om, men jeg liker ikke å fylle opp huset mitt med masse greier som går i stykker nesten med en gang og bare skaper rot, og som jeg deretter må kaste.

Jeg skjønner den at du ikke vil ha masse rot i huset å sånn, men mange har ikke råd til å bruke så mye mere på gave. Jeg kjøper ofte på tilbud for å få kjøpt noe flott til kompisene hans. Ellers går det i Hero Factory som koster 99 kr for en "liten" figur, eller bakugan og Bayblade. Så jeg kjøper populære leker.

Du har helt rett i at det er mye dårlig kvalitet når det er billig, men tror nok at de som kjøper gaven også tenker igjennom litt hva de kjøper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...