Gå til innhold

PSMF (info/råd motivasjon)


L-8

Anbefalte innlegg

Problemet er at etter hvert måltid får jeg generelt sterke og fryktelige magesmerter. OG det blir verre jo lenger jeg venter, så noe frokost burde jeg få i meg. Kunne jeg bare gomlet agurk eller noe? Hehe. EIER ikke fantasi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor får man kjøpt slikt? Og hva er best? Så får jeg heller kjøpe sånn shake, og ha det istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp på nett, helsekost, sportsbutikk, proteinbutikk etc. Se på makroene. Du skal ha e renset mulig protein. Det heter gjerne noe med isolate :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det, min samboer har iallefall spist disse de ukene han til nå har gått på psmf-kur, og gått ned :)

 

Pleier å spise sånne jeg også, og går også ned hvis resten av kostholdet er deretter. Men de har nok både for mye fett og karbo til å "godkjennes" på Psmf-diett! Samboeren din har sikkert lagt seg på en linje han kan holde i lengden. Psmf er en mer kortvarig affære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 5 cm rundt midjen de to siste ukene (men har ikke vært helt bastant, skeia ut i pinsen). Totalt har jeg gått ned 14 cm rundt midjen de par siste månedene :)

 

Nå skal jeg kjøre på frem til siste helga i juni, da skal vi på helgetur, så da tar jeg ett par dager hvor jeg kan spise stort sett det jeg vil. Gleder meg til å se resultatene i løpet av juni :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Trulte med to små

Jeg har nettopp hørt om psmf dietten og lurte på om noen her kunne gi meg noen gode råd?

Jeg veier 96 kg og vil hvertfall ned til 76 kg. Er 1,67 høy og har fettet jevnt fordelt på hele kroppen. Jeg er ifølge BMI tabeller fremdeles overvektig om jeg veier 76 kg, men for meg er det uaktuelt å veie under 70 kg. Jeg har former og er fornøyd med det, men vil gjerne ha av meg det jeg la på meg for 7 år siden. :(

Jeg spiser mye grønnsaker, kyllingfilet, fisk osv og sykler, men det tar så tid!!!

Hadde psmf dietten vært en kick-start for meg tro? og hvor lenge hadde det vært anbefalt å gå på den? Jeg er 37 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er såpass overvektig kan du godt gå på psmf ihvertfall en mnd eller to, såklart med oppkarbing eller frimåltider ca en gang i uken. ALLE vil gå ned i vekt på psmf, men styrketrening er vel egentlig en forutsetning under dietten, og samtidig bør du nok legge syklingen på hylla i denne perioden, hvis det ikke bare er vanlig tursykling da... Les på myrevolution.no eller fitnessbloggen og registrer alt du spiser på diett.no så får du bedre innblikk i hvor du burde kutte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Problemet er at etter hvert måltid får jeg generelt sterke og fryktelige magesmerter. OG det blir verre jo lenger jeg venter, så noe frokost burde jeg få i meg. Kunne jeg bare gomlet agurk eller noe? Hehe. EIER ikke fantasi

 

Jeg har foreløpig spist egg (kun eggehviter) til frokost,- lager omelett med 4 eggehviter, 50g kokt skinke og litt blandet salat ved siden av.

Kan jo også bruke kokte eggehviter og blande i salat f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå har ikke jeg lest gjennom alle svarene her inne, men hvor mye skal jeg spise av rent kjøtt hver dag? :/

 

Jeg og samboeren min skal begynne i morgen og har fylt opp kjøleskap og fryser med psmf mat.

 

Jeg veier 77 kilo og samboeren min veier 88.

 

 

blir det 77 * 2.5 som blir: 192,5 Hvor mange gram kjøtt per dag blir det ca tror dere?! :/

 

og med samboeren min 88 * 2.5 = 220 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, dere skal gange ideell vekt med 2,5. Altså, la oss si du ser for deg at 60 kg er den vekten som hadde passet til deg, ganger du det med 2,5, altså 150 g protein. 100 g kvalitetsråvare inneholder gjerne rundt 20 g rent protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, jeg lurer på om noen har tips til enkel styrketrening jeg kan trene under denne kuren hjemme. jeg har nemlig ikke mulighet overhodet til å dra på studio for å trene og jeg har ingen hjelpemidler her som vekter o.l

 

noen som har tips? noe styrke må jeg jo trene på denne kuren ellers er det vel dødfødt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lurer på om noen har tips til enkel styrketrening jeg kan trene under denne kuren hjemme. jeg har nemlig ikke mulighet overhodet til å dra på studio for å trene og jeg har ingen hjelpemidler her som vekter o.l

 

noen som har tips? noe styrke må jeg jo trene på denne kuren ellers er det vel dødfødt?

 

Alle vil ha utbytte av en psmf-kur, men den er nok opprinnelig myntet på de som har styrketrening innarbeidet i sitt dagligliv. Men ta på deg en tung sekk og ta dype knebøy, kjør push-ups og plankeøvelser. Jeg antar at du ikke er så godt trent at du mestrer chins? Ellers er det en veldig god øvelse! Du kan også gjøre liggende pull-ups og dips fra sofakanten, bicepscurl/skulderpress/arnoldpress med manualer eller hva du nå enn har, og samme med utfall. Utfall kan du også gjøre med sekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...