Gå til innhold

PSMF (info/råd motivasjon)


L-8

Anbefalte innlegg

Ok, tråd for de som følger eller lurer litt på hvordan proteinsparende modifisert faste fungerer. Legg gjerne til eksempler på gode måltider! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, det eneste jeg ikke kan gi deg, er eks på gode måltider :P

 

JEg skjønner INGENTING av sånn slanke greier, selv om jeg trenger det. Det er generelt bare magen min som jeg hater på kroppen, så noe må gjøres!!!

 

Hilsen kort og rund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psmf vil for mange si å øke matinntaket ganske drastisk. Du skal innta proteiner tilsvarende 2,5 gram per kilo ideel vekt, og så lite som mulig av både fett og karbohydrater. Du er altså ikke "flink" dersom du spiser mindre enn du skal. Derfor er diett.no et nyttig verktøy. Der fører du inn absolutt alt du finner på å putte i munnen.

 

På Psmf vi, kostholdet ditt bestå av kylling, mager fisk, magert kjøtt, litt mager kesam/ cottage cheese og grønnsaker med lavt karbohydratinnhold (salat, sopp, brokkoli, agurk, asparges etc) Du skal ikke tilsette noe fett i maten, men ta omega3 i form av tran, selolje eller lignende. Drikke er kaffe/te, vann og Evt sukkerfri saft/brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinpulver av god kvalitet kan altså være nyttig hvis du har problemer med å få i deg nok mat i løpet av en dag.

 

Du skal heller ikke slite ut kroppen med kardiotrening mens du går på diett, men trene et enkelt styrkeprogram noen ganger i uken for å minne kroppen på å holde på musklene. Du skal altså ikke bare ned i vekt, men ned i fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil veldig gjerne prøve dette altså!! Noen råd til hvordan jeg skal begynne??? Som sagt har jeg aldri vært igjennom dette før. Så for meg å måle gram, osv osv osv ser jeg på som umulig jeg :S huff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke noe spesielt, annet enn å gå tur, ta noen sit ups osv. Har fult opp med unger og skole så det blir desverre lite trening..... Og også lite mat... problemet er nok småspisinga. Og cola....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vel en kjøkkenvekt? Kjekt til å begynne med før du blir god på øyemål! Diett.no har ferdiginstilte mål på mange matvarer så det skal nok gå bra. En ss med kesam er for eks 16 g og en kyllingfilet 140 g (tror jeg ;-) )

 

Fyll opp kjøleskap og fryser med matvarer du kan spise så du slipper å fly på butikken, og lag en plan over hva du skal spise et par dager frem i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på i to uker og ser at jeg har blitt kvitt masse rundt magen! Jeg vet ikke hvor mye jeg har gått ned, men jeg tok mål før jeg startet, og skal ta mål igjen i kveld :)

 

Nå har jeg bestilt proteinshake og proteinbarer på iherb.com! (må ha noe raskt mellom jobb og trening)

 

Jeg trener styrke, men er forsiktig med kardio nå, går stort sett bare turer.

Har egentlig en del kilo som må av, men har slanket meg siden januar i år, og bestemt meg for å IKKE veie meg i det hele tatt, så jeg vet ikke hvordan det går, men jeg er blitt betydelig mindre hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye burde jeg spise i løpet av en dag? av det forskjellige?

 

Huff, ja jeg skal slutte med cola fra idag... det er forferdelig å være så avhengig av noe så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på de barene pritt. Jeg har enda tilgode å se en bar som er lav nok på fett og karbo til å passe inn på Psmf ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har hjemmeskole. Eller nettskole da. minsten har ikke begynt i bhg enda, så jeg er hjemme med han. Men turer osv går jeg hyppig da, i det minste... og litt zumba etter ungene er lagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 56, og er 158 cm... vil ned til ca 50... alt ligger rundt magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du jo egentlig ikke overvektig... Men med det kostholdet du er vant til er vel enhver endring positivt! ;-) 50 x 2,5 = 125 g protein per dag. Du kan tenke at 100 g kjøtt/fisk av god kvalitet vil ha ca 20 g rent protein per 100 g vare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overvektig , men skammer meg over magen, og det ødelegger veldig mye i livet mitt. Og ja, kostholdet mitt suger!!!

 

Så hvis jeg feks spiser en kyllingfilet, med broccoli, litt løk og mais da? hvordan er det?

Jeg blir veldig mett av en kyllingfilet... (og desverre klarer jeg ikke spise fisk noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp mais. Det er raske karbohydrater! Litt løk er ok, brokkoli er fint! Prøv å før det inn på diett.no så ser du makroene der! Du vil nok ende opp med ca 25 g protein, kanskje 5 g karbo og et par gram fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer går på denne kuren, og disse kjøttpakkene på Coop sine butikker (3 for 69,-) er ypperlig til sånt! Masse protein og lite fett og karbohydrat. Vi har som regel det eller kyllingfilet + grønnsaker til middag, også spiser han hjemmelaget lavkarboknekkebrød utenom. Gått ned 10kg på 6uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok null mais. det er greit :) da skal jeg se på den siden nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg? Nei. er skikkelig håpløs på kjøkkenet hvis du mener jeg skal bake de selv. hehe. spiser bare 1 knekkebrød som regel til frokost. sånn frokost knekkebrød....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikket litt rundt på nettet, og det er jo masse godt å spise, og det blir sikkert lettere når man kommer litt inn i dette. Men så ser jeg liksom at det er vanlig å spise kylling(feks ) til frokost osv. jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare å spise MIDDAG til frokost. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan være en utfordring. Nå er det jo ikke sånn at man MÅ spise frokost heller, hvis det ikke plager deg å vente litt utpå dagen og samtidig klarer å få i deg nok proteiner ettermiddag/kveld er det ingenting i veien for det.

 

Frokost jeg synes er ok på psmf er for eksempel kylling/kalkunskinke rullet rundt agurkstaver eller cottage Cheese med litt bringebær. Kunne det vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte gi opp å prøve å få i meg "middag" til frokost, så nå drikker jeg heller Prozym proteinshake, forøvrig den reneste proteinshaken. Den metter også da den på måte blir til tykk grøt i magen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...