Von Hertelhofen Skrevet 28. mai 2012 #26 Skrevet 28. mai 2012 Har hyggelige naboer. Men det er litt irriterende at huset deres ser ut som et lysshow i grønt og rødt rundt juletider:-/
Utrulig Skrevet 28. mai 2012 #27 Skrevet 28. mai 2012 Ene naboen har barn som er "perfekte" og en annen nabo måtte jeg kaste på dør da hun ville fortelle meg hvordan jeg skulle leve MITT liv. Den siste naboen har ikkje vist normalt folkeskikk siden ved å hils når man paserer hverandre, men det kan jeg leve med. ( 5 år)
Sol Skippertaksdronning Skrevet 29. mai 2012 #28 Skrevet 29. mai 2012 At de to med hund enten ikke holder dem i bånd, men lar dem renne fritt, og den springer lykkelig ned ungene, eller driter laaaange kabler oppover innkjørslen vår..neste gang får eier en pose på døra!
SagflisiHåret Skrevet 29. mai 2012 #29 Skrevet 29. mai 2012 At de alkoholiserte naboene ovenfor aldri sover om natta (virker det som iallefall). har heldigvis blitt vant til romstreringen etter hvert så jeg ikke våkner av det. At de andre naboene over oss i blokka rister teppet ut over balkongkanten slik at det blir et hellvetes støv hos oss (ikke særlig digg når vi sitter og spiser...) Det er en grunn til at det er forbudt! At folk ikke bryr seg om andre i blokka og setter barnevogner, sykler o.l. slik at det står i veien for andre, og driter i det selv om flere sier ifra...
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. mai 2012 #30 Skrevet 29. mai 2012 Synes vi har gode naboer bortsett fra noen polakker som bor sikkert 6-10 stk i et lite hus og har ikke ide om hva hensyn er Vi har soverom rett mot dem og de røyker og snakker høylytt og starter 3-5 store firmabiler i 5.30-6.30 tiden og lar dem svive lenge og ruser dem. Også tuter på f.eks. 1.mai kl.6.
Mockanin Skrevet 29. mai 2012 #32 Skrevet 29. mai 2012 Bor i rekkehus som er bygd rundt et tun. De naboene våre som bor på hjørnet av tunet og har kortest vei ned til hovedveien (20 m) er de som har gjester som fyller tunet med biler og gjør det vanskelig for oss som bor her og få bilene inn i våre hager + at det blir farlig for barna og sykkle ute. Disse er ikke norske og har ofte hele "bøttebaletten" av familie/slekt/venner på besøk (fest). I tillegg har vi en nabo, pensjonist, som jeg virkelig har begynt å lure på hjernekapasiteten på. Lørdag morran rett før kl. 8 begynte han med kantklipperen. Dette kan han gjøre hvilken dag som helst ellers i uka og ikke en av de få dagene folk som jobber har muligheten til å sove. Det var flere naboer enn meg som reagerte. Mulig han trodde han ikke syntes eller hørtes der han sto i fullt "birøkter kostyme" (hjelm m/visir, heldekkende dress, hansker og høye støvler).
kaklemor Skrevet 29. mai 2012 #33 Skrevet 29. mai 2012 Egentlig ingenting nå, men når jeg flyttet inn til samboeren så hadde vi en episode. Svigerfar og en av hans kamerater kom for å montere en ekstra stikkontakt på badet. Da samboeren min kom hjem ventet nabodama på ham og kunne fortelle ham at jeg hadde vært utro!! For det hadde nemlig vært 2 ukjente menn på besøk hos meg og de hadde vært her i over 1 time. Hun ble en smule lang i maska når samboeren fortalte hvem som hadde vært hos meg, og at det var han som hadde bedt om det. Hehe, en litt for overnysgjerrig nabodame dette ja! Måtte trekke på smilebåndet
kaklemor Skrevet 29. mai 2012 #34 Skrevet 29. mai 2012 Vi bor såpass til at det nærmeste huset på vår side av veien er min manns bror sitt. MEN... Vi har postkassen på andre siden av veien, og det er et gårdsbruk der. Der bor det tre generasjoner. Eldste mannen der er så freidig og tar gjerne en titt i postkassen vår også for å sjekke posten vår...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #35 Skrevet 29. mai 2012 Vi er nermeste nabo til skogen, så naboen rett over gata går igjennom hagen vår for å komme til skogen. Da går de rett forbi kjøkkenvindue vårt. Den andre naboen vår hadde en hund som sto å bjeffet døynet rundt, men den er dau nå. Ellers kan vi vel ikke klage. Er vel i grunn små ting dette da, tross alt.
Musemorbr / Skrevet 29. mai 2012 #36 Skrevet 29. mai 2012 Alle naboene våre er helt herlige. Det eneste som irriterer meg er at den ene nabodama har kreft, og at det ser ut til å gå galt. Det er forbanna irriterende at man ikke kan gjøre noe.
Cimorene Skrevet 29. mai 2012 #37 Skrevet 29. mai 2012 En av naboene har en guttunge på 5 år som synes det er fryktelig morsomt å stå i veikanten og vente til biler skal kjøre forbi han, for så å hoppe ut i veien rett foran bilen. Takk og lov at dette er en privat vei med 20 km/t fartsgrense ellers hadde han vært død for lenge siden. Og det hjelper ikke å si fra til hverken han eller foreldrene, for "han leker jo bare". Arrrgh! Og en annen av naboene spiller tv-spill, og blir noe så inn i granskauen forbanna når han taper. Da kaster han ting i veggen og tramper rundt som en sinna okse mens han roper de fineste nordlending-glosene. Første gangen det skjedde gikk vi over og spurte om alt var ok, fordi det hørtes ut som den slåsskampen. Han ble flau, men klarer visst ikke å slutte med det
Himmel og hav Skrevet 29. mai 2012 #38 Skrevet 29. mai 2012 Vi har også en nabo med hane, og sliter med det samme som Heartbroken. De samme naboene lufter ofte hunden sin på dette viset. Far stiller seg på trappa og slipper hunden løs. Så står han der og venter til bikkja har driti i en eller annens hage, og så går de begge inn igjen. Jeg har jaga bikkjekreket ut av min hage såpass mange ganger at den kommer ikke til oss lenger, men det er irriterende uansett. Jeg har også en nabo som har litt for god tid. Han er pensjonist og er utrolig hyggelig og hjelpsom, men han sitter veldig ofte i kjøkkenvinduet og glaner over til oss. Det er sånn at jeg føler at han vokter hvert skritt jeg tar og noterer ned hver plante jeg luker. Jeg legger meg ikke på plenen og soler meg når han sitter der. Men dette er småtteri egentlig.
Gjest Ziva Skrevet 29. mai 2012 #39 Skrevet 29. mai 2012 Vi bor såpass til at det nærmeste huset på vår side av veien er min manns bror sitt. MEN... Vi har postkassen på andre siden av veien, og det er et gårdsbruk der. Der bor det tre generasjoner. Eldste mannen der er så freidig og tar gjerne en titt i postkassen vår også for å sjekke posten vår... Sett hengelås på postkassen.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #40 Skrevet 29. mai 2012 klipper aldri plena, måker nesten ikke sne, raker aldri, pakker søppeldunken full av alt mulig med en gang den tømmes slik at vi ikke får plass til vanlig restavfall. gutten på 12/13 bråker og har fult av kamerater på besøk (er alene hele tiden) spinger rundt her å roper stygge ting. (voldtek, kuk puling) liker de ikke i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #41 Skrevet 29. mai 2012 Akkurat nå er jeg kjempe fornøyd med naboene mine Et lite minus er at det er alltid noen som slamrer med dørene. Vet ikke hvem, men hører det godt. Uansett når på døgnet det er, så hører man slamring med døren. Litt irriterende.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #42 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har bosatt meg slik at jeg nesten ikke har naboer og de få jeg har ser jeg ikke fra gårdsplassen min. Veien videre innover er ca 800m lang og innover der bor det litt over 20 hunder fordelt, utrolig nok så hørte vi nesten aldri hundeglam. Nå har vi dessverre fått en ny nabo, med en hund som hyler meste parten av tiden. Utrolig nok bråler den ene bikkja mer enn de andre 20 tilsammen... Heldigvis så har de andre hundeeierene null toleranse for bikkjebråk i over lengre tid så de tar tak i det for oss få andre som bor her. God plass skaper gode naboer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå