Gjest -ia- Skrevet 28. mai 2012 #26 Skrevet 28. mai 2012 Konspirasjon eller ikke, med en gang det kommer ny "kur" på markedet, skal alle hive seg på den og hevde at den passer AKKURAT for kroppen deres. Først var shake-dietter, så var det Atkins, nå er det lavkarbo, ketolyse og fotballfrue-blogg. Er du ikke på lavkarbo, så er du udatert. Spør du om slankeråd, får du "lavkarbo" som første svar. Folk uten diagnose eller samråd med legen som hiver seg på ketolyse, uten å vite om det faktisk er sunt eller skadelig for helsa deres. Du sier du har sykdom som gjør at du blir mindre avhengig av medisiner ved å spise mindre karbo, i og for seg veldig fornuftig tanke, men da burde du heller gå på lavkarbo i svangerskapet da istedet for å spise karbohydrater og drikke brus? Siden lavkarbodietten sikkert er mye mindre skadelig for kroppen enn blodsukkerregulerende medisiner? Det er det jeg ikke forstår, hvis det er sunt for kroppen, hvorfor leve "usunt" i svangerskapet? Siden de som holder seg til lavkarbo sier at det er fullverdig kosthold med alle de viktige næringsstoffene. For å si det sånt, jeg spør ikke for å kritisere, men jeg skjønner ikke logikken verken med altomsluttende hysteri om lavkarbo i alle medier og overalt ellers i samfunnet, eller at man kutter ut kosthold som fungerer for kroppen utenfor svangerskapet, når man blir gravid. Oj oj, ja jeg gikk ned 20 kg med shake diett. Er ikke det flott da, at jeg etter 20 år med slanking endelig fant noe jeg klarte å gå ned i vekt av? Og at jeg fikk en diagnose som gjorde at jeg senere klarte å kontrollere vekta? Jeg digger også supermat, det er også en stor trend. Tror jeg er innom alt du hater her... Du kan jo starte en egen tråd om det. Gynekologen min sa jeg skulle slutte med medisiner når jeg gikk gravid, så da gjorde jeg det. Og jeg vet ikke hvilke konsekvenser det ville hatt for fosteret om jeg hadde utelatt en eller flere næringskilder, så derfor spiser jeg nå brød, potet, bananer osv. Jeg tar ingen sjanser når det gjelder den lille. Tror ikke han tar skade av et glass brus og litt smågodt heller. Når jeg ikke er gravid hender det at jeg tar meg både vin og øl og snus også, men det gjør jeg heller ikke når jeg er gravid. Men fint at du klarer å holde deg unna det da. Men nå ble jeg uansett lei av å kverulere med noen som sikkert aldri har hatt problemer med vekta engang, så takk for nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå