Gå til innhold

Dyreste bursdagen gutten har vært i til nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morsom bursdag det da! Og de fleste har en vannpistol liggende hjemme, eller så duger også en tom ketchupflaske utmerket!

Her er mer bekymringen alle de som har klatrebursdager, gokart osv osv. Det har ikke jeg råd til å ha så er redd mine hjemme bursdager blir kjedlige....

150,- er en vanlig sum for 12 åringer og din sønn vil få det samme tilbake når han har bursdag. Her ser jeg ikke problemet....

Videoannonse
Annonse
Gjest vinterbrud
Skrevet

Det høres ut som en morsom,men dyr bursdag.Nå har jeg en datter da som bruker å ha sine bursdager hjemme.

Før var det ofte lekeland bursdager,men nå har de vokst fra det.

Her bruker jeg å bruke rundt 100 kroner på gave til vennene hennes.

De liker ting som PetShop og Filly Feer.

Selv har jeg ikke råd til å ha så store og dyre selskaper,men håper barna er fornøyde likevel.

Men skulle hun bli invitert i bursdag med vanngevær,så hadde vi lånt ett.

Skrevet

Jeg synes det var en unødvendig dyr pengegave. 150kr i bursdag til en i klassen? Den var drøy! Og han kunne jo lagd et kort. Men det er kanskje ikke så populært når de er så gamle.

De som måtte velge den vannpistolen til 249,- istedenfor den til 329,- som du hadde råd til, er gjerne vandt med at de ikke alltid får de dyreste tingene og lekene.

Forøvrig synes jeg det var en uting å invitere til et selskap med kjøpepress ja.

Her er gaven 140-160 kr fra kompisene, så jeg la meg midt i;) Skrev opp alle pengegaver sist bursdag, så føler ikke jeg gjør noe feil der.

Ja kort kunne han ha laget, men det oppsto noe som gjorde at det ikke skjedde denne gangen. Som regel lager han kort og jeg tar ut et bilde av bursdagsbarnet og legger i. Det fikk han forøvrig med denne gangen også ;)

Det var jo veldig dyrt. Her får de 50kr, men så er de 7 år også da. Hadde nok ikke gitt opp mot 150kr i gave til klassekamerater. Så også noen av gavene som kom her, det var ikke alle som var til 50kr. Vi har blitt enige på foreldremøte om hvor vi skal legge oss prismessig.

Hva får man kjøpt til 50 kroner unntatt noe ræl fra Nille? Eller gir alle penger slik at det blir ekstra kjedelig for bursdagsbarnet å "pakke opp" gavene sine som er klin like alle sammen?

Ei tegneblokk, noen farger, nøkkelring, trappeleker og annet vas. Selvfølgelig ikke alt, men 1 og 1 ting kan du få for under 50kr.

Skrevet

Synes dette bursdagshysteriet har tatt helt over jeg.

Virker som om foreldrene skal overgå hverandre med fancy feiring. Leste om datteren til Jenny Jensen i Mamma(bladet) og der var det prinsessebursdag med innlagt coaching i gange og make up.

For å være ærlig så høres dette litt smakløst ut for meg.

Skrevet

Herregud det hørtes egentlig ikke noe gøy ut med coaching da... Ellers er jeg enig i at man bør unngå kjøpepress. Jeg har en venninne som var med i en barselgruppe der de feiret felles 1-årsdag. Hun ene mora som arrangerte, bestemte at alle skulle ha med en gave til 200 kr. Hun kan ikke ha tenkt mye på de med dårlig økonomi... Til 1-åringer liksom...

Skrevet

Her mener jeg de som ba til bursdag burde stått for pistoler. Her var det nettopp ds bursdag og DET er helt på trynet. snakk om kjøpepress.

Skrevet

Morsom bursdag det da! Og de fleste har en vannpistol liggende hjemme, eller så duger også en tom ketchupflaske utmerket!

Her er mer bekymringen alle de som har klatrebursdager, gokart osv osv. Det har ikke jeg råd til å ha så er redd mine hjemme bursdager blir kjedlige....

150,- er en vanlig sum for 12 åringer og din sønn vil få det samme tilbake når han har bursdag. Her ser jeg ikke problemet....

Det var ikke noe problem med selve gavesummen;) den er grei altså, det ble bare så dyrt alt i alt, og at det ble fremmet et kjøpepress.

Men hjemmebursdag trenger ikke bli kjedelig. For to år siden hadde vi 12 stk gutter her hjemme. Kjøpte 4 Grandiosa/Big One, gele, brus, potetgull og litt godteri i en skål. Alle ble mette og mat sto igjen.

Så lagde vi noen konkurranser:

Matkonkurranse(smak og gjett med bind for øynene - priceless!!) f.eks tørrfisk, cottage cheese, makrell i tomat, blåbærsyltetøy.

Plastflue i geleen, et glass posjonert til hver gutt..mange lekre jentete hyl etterhvert haha!,

Huskelek 35 ting på et bord, en etter en måtte de frem å prøve å huske en ting pr runde.

Komme nærmest å måle 1 m på en planke med bind for øynene,

Blåse den største HubbaBubba-boblen av 1 stk tyggis.

Alle fikk poeng, og til slutt var det en vinner som fikk en premie til ca 50 kr. Guttene var kjempefornøyde med bursdagen og snakket om den i lang tid etterpå, og vi brukte ikke tusenvis på bursdagsfeiring;) Tror vi brukte ca 700 kr. Vi brukte av det vi hadde i hus;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...