Gå til innhold

Er barna deres usedvanlig pene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir veldig overrasket over hvor mange som synes barna deres er usedvanlig pene. Og er det virkelig en egenskap dere setter høyt hos barna deres?

Det er vel ingen som har sagt at det er en egenskap vi setter høyt. Hvor fikk du det fra da? Er det en "egenskap" å være pen? HI kom med et spørsmål, og damene her svarer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA! :D Og hun får høre det hele tiden, også fra andre ;)

Skrevet

Gutten min blir _veldig_ pen når han har pynta seg litt med voks i håret og sånn, men det gjør vi bare til spesielle anledninger. Da får han mange komplimenter ;)

Utenom det er han nok ganske vanlig, men får stadig høre at han har vært så "perfekt" gjennom hele livet. Jeg synes jo han har hatt perioder der han har sett litt rarere ut enn andre perioder, men nå som han er 4 og har fått av seg valpefettet ser jeg at han er/kommer til å bli like kjekk som pappan sin ;):)

Jeg synes ikke han var verdens vakreste som baby, selvom han hadde mye hår og var veldig søt, da ;) Ville ikke byttet ut han for noe i verden!

Får ofte komplimenter for øya hans, og at han er en kjekk 4-åring :)

Skrevet

Ja, både sønnen min og dattera mi er usedvanlig pene. Får mange kommentarer på dem når vi er ute blant folk, at de er så utrolig vakre.

Jeg var selv usedvanlig pen da jeg var liten, med mørke, lange korketrekkere, gyllen hud og knallgrønne øyne.

I dag er jeg helt ordinær, verken pen eller stygg :)

Selv om jeg synes det er hyggelig med vakre barn, så ble jeg langt mer stolt og glad når for eksempel de i barnehagen fortalte meg at sønnen min "alltid er så blid", og da hesesøster sa at lillesøster virker "veldig kvikk og skarp". :)

Dessuten kjenner jeg til et par barn som helt ærlig ikke helt har utseenedet med seg, men som har en så vinnende personlighet at de blir til å spise opp! Alle barn er vakre når du blir kjent med dem. Smellvakre!

Skrevet

Hehe, det som er litt morsomt med sånne tråder, er alle mammaene som liksom skal "bevise" at akkurat DERES barn er vakre helt utenom det vanlige.

Det holder liksom ikke å si "Ja, de er vakre", det må bevises ved å si ting som "det synes ALLE andre også", og "når vi møter folk ute så er det mange som stopper og sier at barna er så pene": Virker litt som om man skal prøve å overgå hverandre: "Ja greit at DU synes DINE barn er voksne, men MINE barn stopper faktisk folk opp og ser på". Beste var hun som liksom skulle toppe hele tråden og "vinne" skjønnhetskonkurransen ved å fortelle at HENNES barn hadde blitt spurt om å være modeller for et blad :)

Alle synes sine barn er vakrest i verden. Det er ingenting galt med det, og dermed heller ingen vits i å prøve å overgå hverandre.

Skrevet

Min toåring har en flott personlighet, mange morsomme uttrykk og er morsom og sjarmerende. I tillegg så er hun veldig vakker med STORE blå øyne, gyllen hud og lyse korketrekkere.

Skrevet

Jeg har ikke lest svarene her enda, men regner med at de fleste sier at barna sine er usedvanlig pene ;)

Selv synes jeg min sønn er usedvanlig pen. Sjelden jeg ser ett så pent barn som mitt. De fleste foreldre synes nok det om barna sine :)

Skrevet

Ja, ettåringen min er pen. Selvsagt synes jeg som er moren hennes det, men hun er i alle fall mye finere enn jeg var når jeg var liten, og jeg er i dag helt ordinær. Lyse krøller og store blåe øyne. Men jeg vil kanskje si hun er mer søt enn pen? I alle fall en vinnende personlighet som jeg elsker, ei livlig, snill og koselig jente :)

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Så klart de er usedvanlig pene, de likner jo på moren sin :D;)

Hehe... Neida, de er herlige barn, og jeg får masse skryt av både utseende og oppførsel på dem. MEN jeg tviler på om folk hadde sagt noe om de syns de var mindre pene eller uoppdragne, så jeg tar ikke helt av ;)

Barna mine har glimt i øyet og masse sjarm, de skravler deg i senk og er flinke til å gi komplimenter. (Gutta på 3 og 5 år spør f.eks en ansatt i barnehagen: har du klipt deg? Så fin du var da. har du fått deg ny genser? Den kledde du godt osv..). Så jeg tror nok heller de sjarmerer deg i senk enn at de blender deg med sin skjønnhet, om du forstår..

Alle foreldre er myrsniper, man syns selvfølgelig best om sine egne ;) Men jeg er ikke blind, har null problemer med å se alle de vakre barna som finnes, men for meg er mine barn verdens nydeligste ;)

Skrevet

Selvfølgelig er hun verdens nydeligste;)

Skrevet

Før jeg gikk inn i tråden tenkte jeg at de fleste har svart at barna sine er usedvanlig pene, og at alle selvfølgelig får mye skryt fra andre for at de har pene barn. Jeg hadde visst rett ;)

Når det skal sies så kan jeg ofte finne på å si, "så nydelig gutt/jente" om jeg f.eks sitter ved siden av ett lite barn og mammaen på t-banen osv.. Det betyr ikke at jeg synes barnet er usedvanlig pent, ofte er barnet helt "vanlig" men alle barn er nydelige på hver sin måte :)

Så at dere får mye kommentarer ute blandt folk trenger ikke nødvendigvis og bety at alle andre synes at ditt barn er usedvanlig pent.

Skrevet

Før jeg gikk inn i tråden tenkte jeg at de fleste har svart at barna sine er usedvanlig pene, og at alle selvfølgelig får mye skryt fra andre for at de har pene barn. Jeg hadde visst rett ;)

Når det skal sies så kan jeg ofte finne på å si, "så nydelig gutt/jente" om jeg f.eks sitter ved siden av ett lite barn og mammaen på t-banen osv.. Det betyr ikke at jeg synes barnet er usedvanlig pent, ofte er barnet helt "vanlig" men alle barn er nydelige på hver sin måte :)

Så at dere får mye kommentarer ute blandt folk trenger ikke nødvendigvis og bety at alle andre synes at ditt barn er usedvanlig pent.

Joda, når de kommenterer MITT barn så er det selvsagt helt sant! Ikke sprekk bobla mi nå! :)

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Din gledesdreper ;) hihi

Neida, selvfølgelig tror jeg de fleste er klar over at folk gir komplimenter til andres barn uten å nødvendigvis mene de er de skjønneste barna de noen gang har sett..

Men alle barn har sin sjarm, og alle er nydelige på hver sin måte. Om jeg kommenterer "penheten" til andre barn så mener jeg det oppriktig :)

Skrevet

Mine barn er nydelige.Naturlig brune og har store mørke øyne og svarte,lange øyevipper som går over øyebrynet deres,og dette er gutter.

Får komplimenter hele tiden og jeg er så stolt som mamma som har så pene barn.

Gjest yrild
Skrevet

He he har vært på barseltreff i dag og alle babyene over 1/2 år er faktisk smellvakre! Noe man ikke kan si om oss mødre... Det varer vel til de blir sånn 2 1/2 og så blir vel de fleste sånn vanlige ;-)

Skrevet

Nei, objektivt sett er de nok ganske normale, men for meg er de finest i hele verden :)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Det er litt søtt med alle dere som tar fremmedes kommentarer om at dere har vakre barn til dere helt uten filter :)

Jeg sier veldig ofte at det var en nydelig jente/gutt e.l. selv om jeg egentlig ser at barnet er helt vanlig. I mine øyne er alle barn skjønne, og spesielt hvis de er blide og snakkesalige - da smelter de meg uansett.

Så hvis enhver mor (for det er som regel de som tar dette til seg) tror at slike kommentarer betyr at deres barn er spesielt vakre og skiller seg ut så er jo det også greit.

Skrevet

Ja jeg syns jo det :) Den ene får dog mer oppmerksomhet enn den andre.

Husker jeg spurte mamma da jeg var liten om jeg var pen. Svaret var, nei du er vel helt vanlig. Så tydeligvis ikke noe alle foreldre syns, hehe.

Skrevet

hehe artig med alle som greier å være objektiv til tross for at det er deres egen barn :-D

Jada det er magne som kommenterer at barna min er vakre, søte og alt det der, men det er så klart høflighetsfraser . Gjør det jo selv stadig vekk.

og for å svare på spørmålet ditt; ja barna mine er usedvanlig pene ;-)

Skrevet

Min sønn er halvt norsk/egyptisk og veldig pen;) brunt hår,gyllen brun hud og grønne øyne.Jeg synes selvfølgelig han er verdens nydeligste ,men det er veldig mange som har påpekt det helt siden han ble født.

Skrevet

Hvis vi skal lage en statistikk ut av dette, så vil det tydeligvis si at alle barn er usedvanlig pene. Da er det jo ikke noe usedvanlig med det lenger, sorry for å skuffe dere damer, men barna deres er nok helt normale, sikkert søte og pene alle sammen, men helt normale :)

Og JEG synes selvfølgelig sønnen min er usedvanlig pen, men der kan jeg nok ikke være helt objektiv gitt ;)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Ja hun er utrolig vakker, hun er veldig lik sin pappa som er veldig pen med vakre trekk. Hele familien til min dattere på begge sider er lange og har absolutt utseende med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...