Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #26 Skrevet 24. mai 2012 Jeg ser på meg selv som en dyrevenn! Men jeg ser virkelig ikke problemet med cirkus dyr. Føler at noen uvitende fanatikere bare har blåst dette helt ut av proposjoner! Dyrene får mat, godt stell, og de blir trent med hele tiden. Dyr trenger å bli brukt. Elefantene i asia arbeider de også! Er ikke sikkert deres arbeid er bedre. Der er det nok mer fysisk slit der. Dyr i dyrehage blir sjelden brukt til noe, de er kun for utstilling, og det mye verre synes jeg. Videre kan jeg jo nevne naboen sin hund, som står i hundegård alene, hele tida, uten å bli brukt. Det synes jeg er ille. Den drømmer nok om å være elefant på et cirkus Og som noen skrev over her, hva med alle andre dyr i Norge? Kyllingene, kyrne, grisene ++++ Jeg føler meg trygg på at dyr på cirkus har det bra! Herreguuuud du er sykt uvitende! Et søk på google, så tenker jeg du stapper meningen din en viss plass! Og vær så snill, SLUTT å sett elendighet opp mot elendighet!
jordbærsjokolade Skrevet 24. mai 2012 #27 Skrevet 24. mai 2012 Nei, har foreløpig ikke tatt de med på sirkus. Jeg kan for lite om dyrehold på sirkus, så jeg venter til jeg får bevis på at dyrene har det bra. Jeg leste noen skrekkhistorier for noen få år siden som handlet om hvordan elefantene ble dressert med kjepper og slag. Det vil jeg ikke være en del av. Barna har lyst men jeg har sagt nei også har jeg forklart de hvorfor og det virker som om de forstår.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #28 Skrevet 24. mai 2012 Jeg støtter ikke dyreplageri jeg altså, men har en jente på 3,5 år som liker elefanter om dagen, så tenker det hadde vært artig for henne å se en i virkeligheten. Så tenkte kanskje vi skulle dra ja.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #29 Skrevet 24. mai 2012 Hvorfor kan man ikke sammenligne elefanter med norske dyr? Den asiatiske elefanten, - som er på cirkus, er jo et bruksdyr i Asia! Elefanter har vell ikke flere følelser de, enn hva andre dyr har! Gidder virkelig ikke å prøve å åpne øynene dine engang.. http://dyrevern.no/a...fanter_i_sirkus Enjoy! Empatiløse mennesker! Dere nekter å innse hvor ille elefantene har det, kun for deres egen velvære.. æsj!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #30 Skrevet 24. mai 2012 Ja, vi har vært på sirkus med vår jente, og kommer helt sikkert til å dra igjen. Skulle gjerne sett at de ikke hadde elefanter med egentlig, det er liksom litt det samme som å skulle hatt med isbjørner. De hører ikke hjemme her! Men om vår jente nektes sirkus, så spiller ikke det noen rolle. Det kommer alltid til å bestå. Det er for mange som kjøper billetter. Og ja, jeg vet at hvis alle bare hadde latt være å kjøpe billetter bla bla bla.. Men meningen om dette er så delt uansett... På Merano har de faktisk EN elefant, resten er hunder og geiter. Som bare har godt av trening. Har sett på programmet "hunder i arbeid" på TV Norge der blant annet sirkushunder var med. Og jeg vil tro at de har det mye bedre enn jakt-, trekk- og andre arbeidshunder i Norge som blir kjøpt av folk med null peiling på hund og degradert til sofagriser. Ja, så EN elefant er greit det da? Elefanter er forøvrig flokkdyr. Og derfor lider den elefanten av understimulering (tenker ikke da på triks den blir tvunget med slagvåpen og tau) Men stimuli den trenger for å trives!! Ahh. Folk vet så lite!
Teline Skrevet 24. mai 2012 #31 Skrevet 24. mai 2012 Sirkus med dyr er ikke greit. Det burde være allmennkunnskap
anonym91 Skrevet 24. mai 2012 #33 Skrevet 24. mai 2012 vi dra hvert år.. og det gjør kjempe intrykk på jenta som var når hun var ca 3 og 4 år.. snakker om begge gangene enda.. trenger ikkje nevne noe om hvordan dyrene har det.. sirkuset kommer uansett om vi går eller ikkje. og tror virkelig ikkje di hadde tjent penger uten elefanten sin. den som drar folk mest av alt.. støtter på ingen måte hvrodan dyrene lever. men synnest barna bør får delta på sirkuset som alle vennene snakker om og dagene etter på..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #34 Skrevet 24. mai 2012 vi dra hvert år.. og det gjør kjempe intrykk på jenta som var når hun var ca 3 og 4 år.. snakker om begge gangene enda.. trenger ikkje nevne noe om hvordan dyrene har det.. sirkuset kommer uansett om vi går eller ikkje. og tror virkelig ikkje di hadde tjent penger uten elefanten sin. den som drar folk mest av alt.. støtter på ingen måte hvrodan dyrene lever. men synnest barna bør får delta på sirkuset som alle vennene snakker om og dagene etter på.. Stokk dum du tydligvis... Er det mulig, blir kvalm av følelseskalde idioter som deg.
mamma_bergen Skrevet 24. mai 2012 #35 Skrevet 24. mai 2012 Nei,jeg tar ikke min datter med på sirkus.
anonym91 Skrevet 24. mai 2012 #36 Skrevet 24. mai 2012 vi dra hvert år.. og det gjør kjempe intrykk på jenta som var når hun var ca 3 og 4 år.. snakker om begge gangene enda.. trenger ikkje nevne noe om hvordan dyrene har det.. sirkuset kommer uansett om vi går eller ikkje. og tror virkelig ikkje di hadde tjent penger uten elefanten sin. den som drar folk mest av alt.. støtter på ingen måte hvrodan dyrene lever. men synnest barna bør får delta på sirkuset som alle vennene snakker om og dagene etter på.. Stokk dum du tydligvis... Er det mulig, blir kvalm av følelseskalde idioter som deg. mulig det sammen med resten av den store folke mengden di får inn i teltet. herregud.. må vell kunne dra på sirkus om vi ønsker det..!
Light of my life Skrevet 24. mai 2012 #37 Skrevet 24. mai 2012 vi dra hvert år.. og det gjør kjempe intrykk på jenta som var når hun var ca 3 og 4 år.. snakker om begge gangene enda.. trenger ikkje nevne noe om hvordan dyrene har det.. sirkuset kommer uansett om vi går eller ikkje. og tror virkelig ikkje di hadde tjent penger uten elefanten sin. den som drar folk mest av alt.. støtter på ingen måte hvrodan dyrene lever. men synnest barna bør får delta på sirkuset som alle vennene snakker om og dagene etter på.. Stokk dum du tydligvis... Er det mulig, blir kvalm av følelseskalde idioter som deg. mulig det sammen med resten av den store folke mengden di får inn i teltet. herregud.. må vell kunne dra på sirkus om vi ønsker det..! Bæææææ!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #38 Skrevet 24. mai 2012 Vi går på sirkus med en gang de kutter ut de eksotiske dyrene... Dyr som hunder, geiter og klovner er ok. DYR som hunder. geiter og KLOVNER? Hehehehe
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #40 Skrevet 24. mai 2012 Jeg tar ikke barna mine med på sirkus fordi jeg er i mot dyr i fangeskap som må opptre på den måten! ( nei, en dyrepark er ikke det samme som å reise rundt på et sirkus i trange bur!!) Men mannen tar med barna, eller han har tatt med eldste en gang for mange år siden......
stjertløvetann Skrevet 24. mai 2012 #42 Skrevet 24. mai 2012 Nei jeg tar ikke barna med meg på sirkus, og det kommer jeg ikke til å gjøre før de dropper dyra. Eldste på 4 år ville gå når Merano var her iår, men tok avslaget med fatning når mamma forklarte at dyrene på sirkus ikke er glade dyr, og så gikk vi hjem og lekte med hunden istedet.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #43 Skrevet 24. mai 2012 Jeg liker ikke sirkus.Har sett skultekamera fra sirkus som viser hvordan dyren blir behandlet. Jeg ble tatt med på sirkus som barn og syns det var kjedelig. Og så syns jeg klovner er skummle
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #44 Skrevet 24. mai 2012 Skal vi på sirkus så reiser vi et sted hvor Cirque Du Soleil opptrer. Ingen dyr, helt fantastisk show og utrolig stilige kostmer og masker/sminke. Blir ikke så ofte ettersom de for det meste har show lenger sør i Europa, men er faktisk verd det - og hele familien gleder seg :-)
Tante Gustava Skrevet 24. mai 2012 #45 Skrevet 24. mai 2012 Jeg setter ikke mine ben på et sirkus! Barna har vært med barnehagen. Jeg liker det ikke, men gjør ikke noe med det. Men aldri i livet om jeg følger de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå