Gå til innhold

Tar du barna dine med på sirkus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i avisa at sirkus Merano er i området, og at de skal besøke 140 byer denne sesongen. Synes det er helt fælt å se bilder av elefanter med hengende ører som har ei campingvogn i et kaldt land som sitt hjem.

Nei, min lille datter må nok klare seg med annen, lidelsesfri underholdning til hun kan tjene penger selv og dra. Skal heller finne på noe annet morsomt når hun blir stor nok til å mase.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke vært på sirkus med 5-åringen min før, men har lyst å gjøre det en gang.

Skrevet

Nei men de har vært med morfaren.

Synes også synd på dyrene, tipper det er mange som får dårlig behandling :(

Skrevet

Dersom de ønsker det inderlig selv så tar jeg de kanskje med. Men vil samtidig forklare at jeg synes synd på dyrene som er stengt inne og hvordan de lever.

Så får de etterhvert gjøre seg opp sin egen mening.

Nekter de ikke alt som jeg synes er umoralsk, men forsøker heller å møte de på halvvegen samtidig som jeg kommuniserer mine verdier.

Skrevet

Ser i avisa at sirkus Merano er i området, og at de skal besøke 140 byer denne sesongen. Synes det er helt fælt å se bilder av elefanter med hengende ører som har ei campingvogn i et kaldt land som sitt hjem.

Nei, min lille datter må nok klare seg med annen, lidelsesfri underholdning til hun kan tjene penger selv og dra. Skal heller finne på noe annet morsomt når hun blir stor nok til å mase.

Det er svært få ting som er lidelsesfri underholdning her i verden dessverre... Hvis dere har katt for eksempel, så bor katten i et kaldt land og uten muligheter til å praktisere sine naturlige innstinkter fullt ut. Samtidig som den blir foret med kunstig for og får lite mosjon, noe som fører til kreft og andre plager.

Skrevet

Det er svært få ting som er lidelsesfri underholdning her i verden dessverre... Hvis dere har katt for eksempel, så bor katten i et kaldt land og uten muligheter til å praktisere sine naturlige innstinkter fullt ut. Samtidig som den blir foret med kunstig for og får lite mosjon, noe som fører til kreft og andre plager.

Jo, det finnes underholdning som ikke innebærer å sperre dyr inne i bur.

Teater, hvor skuespillere får lønn og arbeider av fri vilje.

Kino, tur i skogen, båttur, besøk i lekeland eller basseng. Vil til og med si det er bedre å ha dyr i en dyrepark enn å kjøre de rundt på veien i ei støyende husvogn i flere måneder.

å sammenligne utekatt med elefant i sirkus blir helt bak mål.

Skrevet

Synes det blir helt feil å ta med barn på sirkus for å fortelle om at dyrene har det fælt. Heller la være å dra dit, for ved å dra på sirkus støtter du faktisk dette. Hvis ingen kjøper billetter, blir det ingen sirkus og dermed ingen dyr som lider.

Skrevet

Jeg liker sirkus og tar gjerne med ungene.

Skrevet

Jeg har vokst opp med sirkus og tar barna med. Når man tenker på liv til sauer, kyr og andre dyr før de blir slakta, slaktemåten, frakt over lange avstander i trange lastebiler på humpete veier før de slaktes, forhold som kyllinger/høner bor under, så spiser man kjøtt, da bidrar man jo også til dyremishandling. Selv om formålet med oppdrett og sirkus er vidt forskjellig.

Skrevet

Ja, vi har vært på sirkus med vår jente, og kommer helt sikkert til å dra igjen.

Skulle gjerne sett at de ikke hadde elefanter med egentlig, det er liksom litt det samme som å skulle hatt med isbjørner. De hører ikke hjemme her!

Men om vår jente nektes sirkus, så spiller ikke det noen rolle. Det kommer alltid til å bestå. Det er for mange som kjøper billetter. Og ja, jeg vet at hvis alle bare hadde latt være å kjøpe billetter bla bla bla.. Men meningen om dette er så delt uansett...

Skrevet

her får barna være med på sirkus.

er dyr overalt som ikke lever kansje det livet som er ment for de.

hunder, katter, er to av de mest vanlige dyrene og ha samt de som kansje ikke blir best ivaretatt.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Ja, vi har vært på sirkus med vår jente, og kommer helt sikkert til å dra igjen.

Skulle gjerne sett at de ikke hadde elefanter med egentlig, det er liksom litt det samme som å skulle hatt med isbjørner. De hører ikke hjemme her!

Men om vår jente nektes sirkus, så spiller ikke det noen rolle. Det kommer alltid til å bestå. Det er for mange som kjøper billetter. Og ja, jeg vet at hvis alle bare hadde latt være å kjøpe billetter bla bla bla.. Men meningen om dette er så delt uansett...

På Merano har de faktisk EN elefant, resten er hunder og geiter. Som bare har godt av trening. Har sett på programmet "hunder i arbeid" på TV Norge der blant annet sirkushunder var med. Og jeg vil tro at de har det mye bedre enn jakt-, trekk- og andre arbeidshunder i Norge som blir kjøpt av folk med null peiling på hund og degradert til sofagriser.

Skrevet

På Merano har de faktisk EN elefant, resten er hunder og geiter. Som bare har godt av trening. Har sett på programmet "hunder i arbeid" på TV Norge der blant annet sirkushunder var med. Og jeg vil tro at de har det mye bedre enn jakt-, trekk- og andre arbeidshunder i Norge som blir kjøpt av folk med null peiling på hund og degradert til sofagriser.

To! De hadde to ifjor! :)

Men det spiller vel ingen rolle hvor mange egentlig, de hadde ikke trengt å ha de med. Mange barn finner elefantene skumle, meg som voksen også, og det er spennende å se på linedansere og akrobater og hunder/geiter/klovner likevel. Tror det hadde vært like mange på sirkus uten elefantene, om ikke flere.

Og det du sier om sofagriser; helt enig! De polarhundene som får leve ute som de er ment til, som får trening og trim, de får trekke som de skal, de har det nok veldig godt. Samme med vorstere, pointere og engelsk settere som har eiere som tar de med på jakt, de har det nok også godt. Men så er det så mange som bare synes de er søte da! Huff...

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nei, men det er utelukkende fordi jeg synes det er noe av det kjedeligste som fins.

Skrevet

så lenge sirkuset har dyr, så skal ikke vi på sirkus. gir ikke penger til dyremishandling!

Gjest Miryks
Skrevet

Jupp, det gjør vi. Var i fjor og jenta gleder seg masse til at vi skal i år igjen.

Skrevet

Nei, og kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg har aldri vært på sirkus selv, og kommer ikke til å begynne å støtte opp om den grusomme industrien der.

Skrevet

Selvfølgelig tar jeg ikke unger med på sikrus med dyr. Jeg nekter å lære unger at dyrs lidelser er underholdning.

Skrevet

Vi går på sirkus med en gang de kutter ut de eksotiske dyrene... Dyr som hunder, geiter og klovner er ok.

;)

Skrevet

Selvfølgelig går vi ikke på sirkus med dyr. Er ikke helt avstumpet heller, som mange andre her tydligvis er.....

Å sammenligne en huskatt og sirkuselefanter blir bare for dumt.

Og at kua lider på vei til slakteren retferdiggjør vel ikke sirkuselefantenes skjebne, gjør det vel?

Blir litt forundret og trist over at mødre har så lite empati :(

Skrevet

Drar VIRKELIG IKKE på sirkus!! Og jeg blir irritert når folk sier at de må jo la ungene få møte eksotiske dyr osvosv. KYSS MEG I RÆVVA! Jeg skal heller lÆre ungene mine verdien ved å se dyr som har det godt i naturen hvor de hører hjemme. Syns folk som drar på sirkus er utrolig egoistiske, og tenker ikke på dyrevelferd i det heletatt. Greit nok at noen drar på sirkus siden de ikke vet bedre, men nå er man så godt opplyst at nå er det ingen unnskyldninger lengre. Jeg river ned plakater sirkuser henger opp og prøver å spre ordet så godt jeg bare kan..

Og jeg blir også irritert når visse sier: "jammen vi spiser da kjøtt, da bidrar vi til dyreplageri"... For det første så trenger man mat for å LEVE, og for det andre så hjelper det ingenting å sette elendighet opp mot elendighet.

VÆR Så SNILL, DROPP SIRKUS!!

Skrevet

Jeg ser på meg selv som en dyrevenn! Men jeg ser virkelig ikke problemet med cirkus dyr. Føler at noen uvitende fanatikere bare har blåst dette helt ut av proposjoner!

Dyrene får mat, godt stell, og de blir trent med hele tiden. Dyr trenger å bli brukt. Elefantene i asia arbeider de også! Er ikke sikkert deres arbeid er bedre. Der er det nok mer fysisk slit der. Dyr i dyrehage blir sjelden brukt til noe, de er kun for utstilling, og det mye verre synes jeg.

Videre kan jeg jo nevne naboen sin hund, som står i hundegård alene, hele tida, uten å bli brukt. Det synes jeg er ille. Den drømmer nok om å være elefant på et cirkus ;)

Og som noen skrev over her, hva med alle andre dyr i Norge? Kyllingene, kyrne, grisene ++++

Jeg føler meg trygg på at dyr på cirkus har det bra!

Skrevet

Jeg liker sirkus og tar gjerne med ungene.

Ego, ego og atter ego.. Null sympati for de stakkars dyrene. Skam deg.

Skrevet

Hvorfor kan man ikke sammenligne elefanter med norske dyr? Den asiatiske elefanten, - som er på cirkus, er jo et bruksdyr i Asia! Elefanter har vell ikke flere følelser de, enn hva andre dyr har!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...