Gå til innhold

jeg må ned 40-70kg i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har sjekket ang allergi,jeg skal tåle alt.

ja det er ganske plagsomt og ha diare for da blir jeg utrolig sår og ikke kan være borte fra doen.

ang mat jeg spiser så er det veldig lite men spiser godt og det er utrolig vanskelig og kutte ut,men nå skal jeg kutte det ut.

spiser en skive til frokost,og utover dagen litt frukt,og en skive brød til.jeg har enda ikke klart og spise fast.

kjøtt og fisk blir jeg kvalm av.

Nr 10 igjen her....

Hvis dette er alt du spiser HI, så har stoffskiftet ditt skrudd seg ned til minimum fordi du spiser så lite at stoffskiftet ditt tolker det som "her er det sultkatastrofe på gang, her må jeg forbrenne minst mulig kalorier". Det vil si at du må spise mye mer - men riktig! - for å få opp forbrenningen din.

Noen skriver her over at det ikke er mulig å ikke gå ned i vekt hvis man spiser så lite - men det er det faktisk! Rett og slett fordi stoffskiftet går på sparebluss.

Dette styrker min mening om at du trenger en fagperson som kan støtte deg, HI. Siden du bor i Fredrikstad så kan du jo ta toget inn til Oslo på en av de klinikkene jeg nevnte. Du vil IKKE angre på det, og du VET at du får riktig hjelp for DEG! :D

Dette er faktisk vranglære! En myte som nekter å avlives. Når det gjelder mennesker med betydelig overvekt, vil det ta svært lang tid før stoffskiftet stiller seg på "sparebluss". Stoffskiftet vil justere seg noe ned når mennesker som nærmer seg matchvekt eller under sulteforer seg.

Men det er nettopp noe av det som er poenget... 40-70 kilo overvekt er noe som ikke er kommet over natten! De fleste med sånn overvekt har hatt det over tid! Jeg har gang på gang sett eksempler på at overvektige har et stoffskifte som går på sparebluss. Når de da begynner å spise på en måte som stimulerer stoffskiftet så går de ned i vekt. Dette gjelder spesielt de som tilsynelatende spiser "riktig", men som faktisk ikke spiser riktig for sin kropp. Jeg er sterkt uenig i at dette er vranglære - rett og slett ut fra hva jeg har sett i praksis gjennom flere år hos mange, mange overvektige.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...