Gå til innhold

Noen som jobber på ahus her?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei! 

Ser det er en gammel tråd, men prøver lykken om at du fortsatt er her inne!! :)

Er selv utdannet vernepleier og er ute etter å jobbe som helsesekretær på Ahus. Er det mulig å få jobb der uten å være autorisert helsesekretær tror du? Og vet du noe om hvor mange som søker på disse stillingene på Ahus? Ser det er ofte stillinger ute, men så hører man det er fryktelig vanskelig å få jobb som helsesekretær. Og jeg, som attpåtil ikke er utdannet som det. Tror du det er håp? 

Håper virkelig på svar her... :)

Anonymkode: b4619...5f8

Hei du. 

Jeg jobber ikke på Ahus lengre, men da vi lyste ut en 50 % stilling som sekretær på «poliklinikk» før jeg sluttet for ca fire år siden var det hele 127 søkere til den stillingen. Hvordan det er nå vet jeg ikke. 

Jeg vil si at du som søker uten helsesekretær-utdannelse, men med helsefaglig bakgrunn, vil stille på lik linje med nyutdannede helsesekretærer og de med lite erfaring som sekretær. Det er en fordel at du har helsefaglig bakgrunn, og kanskje til og med kjenner til bl.a. Dips, men samtidig er det å være sekretær svært forskjellig fra det å jobbe som vernepleier, så det vil kreve like mye opplæring som ved  nyutdannede sekretærer. 

Det er med andre ord alltids et håp, men sjansen er ikke veldig stor er jeg redd. 

Anonymkode: 9168d...c0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hei du. 

Jeg jobber ikke på Ahus lengre, men da vi lyste ut en 50 % stilling som sekretær på «poliklinikk» før jeg sluttet for ca fire år siden var det hele 127 søkere til den stillingen. Hvordan det er nå vet jeg ikke. 

Jeg vil si at du som søker uten helsesekretær-utdannelse, men med helsefaglig bakgrunn, vil stille på lik linje med nyutdannede helsesekretærer og de med lite erfaring som sekretær. Det er en fordel at du har helsefaglig bakgrunn, og kanskje til og med kjenner til bl.a. Dips, men samtidig er det å være sekretær svært forskjellig fra det å jobbe som vernepleier, så det vil kreve like mye opplæring som ved  nyutdannede sekretærer. 

Det er med andre ord alltids et håp, men sjansen er ikke veldig stor er jeg redd. 

Dette var meg. Postet som anonym ved en feil. Beklager. 

Skrevet

Vi ansetter ikke «ufaglærte» i faste  Helsesekretærstillinger, kun i vikariater. Få kvalifiserte søkere for tiden. Hvilken avdeling er stillingen du har tenkt å søke på?

Anonymkode: 9b808...e48

Skrevet

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei du. 

Tusen takk for svar! Flaks at du fortsatt var her inne :)

Det hørtes virkelig ikke bra ut for meg det her. Jeg har tenkt til å ta helsesekretær nå ved siden av jobb for å ha større sjans for å få jobb på Ahus som helsesekretær. Men ut i fra innlegget ditt, høres det kanskje ikke ut som det er noe poeng? Kjenner ikke til DIPS heller, men har sett det er en del kurs man kan ta. Vet ikke om det er nok? 

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi ansetter ikke «ufaglærte» i faste  Helsesekretærstillinger, kun i vikariater. Få kvalifiserte søkere for tiden. Hvilken avdeling er stillingen du har tenkt å søke på?

Anonymkode: 9b808...e48

Jobber du på Ahus? Jeg har søkt på de helsesekretær jobbene som ligger ute for øyeblikket på Ahus. Det er kontortjeneste fordøyelse/ henv. mottak og ØNH- merkantil. Har søkt en gang tidligere også, uten at jeg kom inn på intervju. Tenkte du jeg kan få vikariat på Ahus og dermed kanskje få en fast stilling etter det? Er det en inngangsport om man får vikariat? Eller kan man havne uten jobb når vikariatet er over igjen? 

Anonymkode: b4619...5f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...