Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Hvor lenge ventet dere på ansettelseskontrakten? De har eget kontor som står får det. Jeg fikk vite på tlf at jeg har fått jobb på ahus for 9 dager siden. Venter og venter.....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Jobbet på Ahus i 8 år og har ikke sett snurten av noen kontrakt jeg......
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Nei da, var oppom et kontor for 8 år siden og signerte så den ligger nok på et eller annet kontor men har aldri blitt sendt meg i posten og etter at vi flyttet i nye lokaler er alt digitalisert... Vi har jo fått hard medfart i media siste årene - mye er velfortjent annet ikke men velkommen skal du være og gratulerer med ny jobb! Hva er du utdannet og hvor skal du jobbe?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Tusen Takk. Helsesekretær, tilkallingsvikar i første omgang. Men starter på sengepost i første omgang. Hvor jobber du og hva er du utdannet som?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Tror jeg fikk min i løpet av et par uker.... ble annsatt på Ahus i fjor, som helsesekretær )
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 Også helsesekretær, jobber på poliklinikk. Heia helsesekræterne! - hva i all verden skulle de gjort uten oss ;-) Lykke til i ny jobb, håper du trives og at vi (altså ahus) klarer å få opparbeidet oss et bedre rykte etterhvert :-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #8 Skrevet 19. mai 2012 Har dere fast jobb eller tilkallingsvikarer dere også? Får dere mange vakter? Og hvor fort fikk du starte med opplæring, du som fikk jobbkontrakt etter et par uker? Id kortet må jeg jo også vente på. HI
Soon to be mum Skrevet 19. mai 2012 #9 Skrevet 19. mai 2012 Ja, de er litt trege med sånt kan man si forsiktig, men dette føler jeg er noe som ble mye verre etter at de outsourcet (hmmm... det så ikke helt riktig stavet ut, men what ever..) det meste av lønn- og personal-oppgavne til Sykehuspartner. Jeg jobber selv som helsesekretær på Ahus, men på en av satelittavdelingene deres, og jobber tett opp mot seksjonssjefen vår. Dermed er det jeg som gjør det aller meste av de praktiske oppgavene i forbindelse med nyansettelser. Jeg har brukt MYE tid på å ringe å etterlyse slike ting som kopi av kontrakten til de ansatte jah... Jeg ville mast, rett og slett. De er noen sløvinger av og til. Velkommen til Ahus! Er det en somatisk sengepost eller en som er innenfor psykisk helsevern? =) Vi sekretærene innen psykisk helsevern er så heldige at vi har et skikkelig bra helsesekretær-fagforum en gang i året. Da drar vi på et eller annet konferansehotell og får faglig input! DET er jeg kjempefornøyd med. Ikke alle steder jeg har jobbet hvor vi har fått såpass. =)
Soon to be mum Skrevet 19. mai 2012 #10 Skrevet 19. mai 2012 (endret) Har dere fast jobb eller tilkallingsvikarer dere også? Får dere mange vakter? Og hvor fort fikk du starte med opplæring, du som fikk jobbkontrakt etter et par uker? Id kortet må jeg jo også vente på. HI Jeg har fast jobb, men jobber på en poliklinikk, ikke en sengepost, så det blir jo litt annerledes sånn sett. Og så er det jo ansettelsesstopp på Ahus nå for tiden, så det er vel derfor de ansetter tilkallingsvikarer fremfor å gi folk fast ansettelse...? Uten at jeg vet noe som helst om situasjonen på den avdelingen du har fått jobb på da. Endret 19. mai 2012 av Soon to be mum
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #11 Skrevet 19. mai 2012 Har dere fast jobb eller tilkallingsvikarer dere også? Får dere mange vakter? Og hvor fort fikk du starte med opplæring, du som fikk jobbkontrakt etter et par uker? Id kortet må jeg jo også vente på. HI Jeg staret vel med opplæring med en gang papierer var i orden, da hadde jeg ikke fått kortet mitt enda, det tar dessverre litt tid, og det er tungvint, for man får liksom ikke lært seg skikkelig når man bare sitter å ser på noen andre, mye bedre å prøve selv. Men før man får kortet kan man jo lære seg alle rutiner og sånt. Jeg er fast annsatt, på poliklinikk jeg og. )
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #12 Skrevet 19. mai 2012 Hvem skal jeg ringe å mase til? Hun jeg fikk jobbtilbudet av? Det er ikke innenfor psykisk helsevern, men som jeg forstod så kan jeg bli tilkalt på hele huset. Siden arbeidsoppgavene er like. HI
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #13 Skrevet 19. mai 2012 "soon to be mum" De ansetter fast nå også, men kunn de som har jobbet der lenge. Lurer på hvor mye jobb jeg egentlig kommer til å ha, siden jeg i utgangspunktet leter etter 100% jobb da vi er avhengig av økonomien. Men jeg valgte å ta på meg tilkallingsvikar jobben slik at jeg kan opparbeide meg erfaring, forså å få fast jobb seinere. HI
Soon to be mum Skrevet 19. mai 2012 #14 Skrevet 19. mai 2012 "soon to be mum" De ansetter fast nå også, men kunn de som har jobbet der lenge. Lurer på hvor mye jobb jeg egentlig kommer til å ha, siden jeg i utgangspunktet leter etter 100% jobb da vi er avhengig av økonomien. Men jeg valgte å ta på meg tilkallingsvikar jobben slik at jeg kan opparbeide meg erfaring, forså å få fast jobb seinere. HI Det spørs nok tror jeg. Vi holder på å ansette folk hos oss nå, og har måttet virkelig argumentere hardt for å få lov. Men argumentet: "vi klarer ikke å ta inn alle inntektene vi må, hvis vi ikke har besatt alle stillingene vi har hjemler for" funket gitt. Men det er jo å fylle opp stillinger som allerede er vedtatt at skal eksistere. Problemet kommer når man ønsker å opprette en ny stilling, om du skjønner. Jeg håper i alle fall at du vil trives som helsesekretær, og finner ut av det med pasientkontakten. =) Jeg elsker jobben min, og driver allerede å forbereder meg mentalt på å måtte være borte i nesten ett år dersom jeg er heldig å blir gravid snart. Får litt indre uro bare med tanken kjenner jeg...
Soon to be mum Skrevet 19. mai 2012 #15 Skrevet 19. mai 2012 Hvem skal jeg ringe å mase til? Hun jeg fikk jobbtilbudet av? Det er ikke innenfor psykisk helsevern, men som jeg forstod så kan jeg bli tilkalt på hele huset. Siden arbeidsoppgavene er like. HI Jeg ville snakket med hun som ansatte deg ja.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #16 Skrevet 20. mai 2012 Hvor lang tid tar opplæringen? Jeg skal være borte hele juli uansett, så det er kanskje ingen vits å stresse for å få kontrakten og ID kortet. Tenker at det heller lønner seg å starte opplæring i august. Da slipper jeg å være borte rett etter opplæringen og glemme ting jeg har lært. HI
Soon to be mum Skrevet 20. mai 2012 #17 Skrevet 20. mai 2012 (endret) Det kommer jo an på når du begynner å jobbe da. Det er jo for øvrig ikke slik at du bestemmer selv når opplæringen begynner å hva du skal gjøre når du begynner. Opplæring er ledelsens ansvar, og det har de helt sikkert delegert til en eller annen person, som vil informere deg om hvordan det vil skje. De som har ansatt deg har garantert lagt en plan for dette allerede. Når jeg får en ny sekretær på seksjonen min, legger jeg ALLTID en plan for når opplæring starter og hva man lærer i hvilken rekkefølge. Dette kommer jo helt an på hva som er behovet på arbeidsplassen min der og da. Hvor lang tid opplæringen tar kommer an på hva du skal lære, hvor mye og ikke minst hvor fort du tar ting. Selv er jeg en erfaren sekretær og tar ting lett, og har aldri hatt lengre opplæring enn 1-2 dager før jeg har jobbet selvstendig. De fleste jeg har hatt innom hos meg de siste årene har brukt alt fra 3 dager til over en måned på å klare å lære seg arbeidsoppgavene sine på et slikt nivå at de kan gjøre dem selvstendig. Dessuten: Jeg synes bare du skal slutte med å stresse ift ID-kort. Dette ordner de som har ansatt deg, og forteller deg hva du skal gjøre ift det. Endret 20. mai 2012 av Soon to be mum
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #18 Skrevet 20. mai 2012 Jeg må lære meg dips og alt det andre. Jeg er helt uerfaren, men tar ting lett. Så da får jeg vel hele juni til opplæring kanskje, men så reiser jeg bort. Det er det jeg synes blir veldig dumt, men jeg får nok bare ta en dag om gangen og lære alt perfekt Gleder meg til å endelig få begynne. HI
Soon to be mum Skrevet 20. mai 2012 #19 Skrevet 20. mai 2012 Jeg må lære meg dips og alt det andre. Jeg er helt uerfaren, men tar ting lett. Så da får jeg vel hele juni til opplæring kanskje, men så reiser jeg bort. Det er det jeg synes blir veldig dumt, men jeg får nok bare ta en dag om gangen og lære alt perfekt Gleder meg til å endelig få begynne. HI Når du skal være hele juni der før du blir borte i en måned, ville jeg gjort som følger hvis det var hos meg du skulle begynne: Begynne med en enkel, men viktig ting som må gjøres i Dips. Vet jo ikke hva det vil være på en døgnavdeling, da jeg ikke har jobbet med Dips ift døgnavdelinger, men hos oss ville det typisk ha vært registrering av oppmøte og økonomisk oppgjør etter at pasienter har vært hos oss til samtale. Jeg ville observert hvor raskt du tok dette, og deretter lagt løpet deretter. Kanskje ville jeg satt deg til å kun å gjøre dette + kanskje en annen oppgave eller to som ikke er spesielt komplisert hele den første måneden, slik at dette sitter i ryggmargen, også etter å ha vært borte en hel måned. Deretter ville resten ha kommet i august. Det blir sikkert morsomt. Håper du får noen bra kollegaer. =) Lykke til i ny jobb. =D
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #20 Skrevet 20. mai 2012 Takk for gode tips. Aner du hva en nybegynnende helsesekretær tjener i timen? Evt i året? HI
Soon to be mum Skrevet 20. mai 2012 #21 Skrevet 20. mai 2012 Nei, det ver jeg faktisk ikke. Har du ikke fått vite det enda da? Ble ikke dette forhandlet om da du ble ansatt? Lønningene er så utrolig forskjellige. Jeg ble direkte lønnsplassert da jeg fikk min jobb og har fastlønn.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #22 Skrevet 20. mai 2012 Altså jeg tenker at helsesekretærene har en fast inntekt de ligger på på lønnstigen, så jeg spurte ikke. Kan da ikke være Så mye forskjell, kanskje 5kr i forskjell? Ellers blir det jo urettferdig. Jeg regner med jeg stiger mer i lønn når jeg har opparbeidet meg mer erfaring. HI
Soon to be mum Skrevet 20. mai 2012 #23 Skrevet 20. mai 2012 Det er klart det er forskjellig lønn til helsesekretærene på Ahus. Det avhenger av bl.a. hvilke arbeidsoppgaver man har (jeg har både en administrativ rolle og en rolle som "vanlig" helsesekretær feks), hvor lang ansiennitet man har generelt, hvor lang tid man har jobbet på Ahus. Det er jo mer urettferdig dersom du som nyansatt, nyutdannet helsesekretær skulle få like mye lønn som en som har mer erfaring og fartstid innen yrket skulle få lik lønn. Ser på helsesekretærforbundet sine hjemmesider sier at minstesatsen for en person uten ansiennitet i kommunal sektor er 286 200 kroner i årslønn, det står ikke noe om timeslønn. Jeg har aldri hatt timeslønn selv, så vet ikke så mye om det. Er heller ikke med å sette lønn for noen heller, selv om jeg er involvert i ansettelser på min seksjon. Det er en lederoppgave, så kan ikke komme med noen gode "tips" der.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #24 Skrevet 20. mai 2012 Ja og når du ser på årslønna så kan man selv regne ut hva timelønna er. Så er det jo tillegg på kveld og i helger. Jeg regner med jeg får det helsesekretærforbundet har oppgitt på sine sider. Derfor spurte jeg ikke om lønn. HI
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #25 Skrevet 27. november 2018 På 19.5.2012 den 21.40, Soon to be mum skrev: Ja, de er litt trege med sånt kan man si forsiktig, men dette føler jeg er noe som ble mye verre etter at de outsourcet (hmmm... det så ikke helt riktig stavet ut, men what ever..) det meste av lønn- og personal-oppgavne til Sykehuspartner. Jeg jobber selv som helsesekretær på Ahus, men på en av satelittavdelingene deres, og jobber tett opp mot seksjonssjefen vår. Dermed er det jeg som gjør det aller meste av de praktiske oppgavene i forbindelse med nyansettelser. Jeg har brukt MYE tid på å ringe å etterlyse slike ting som kopi av kontrakten til de ansatte jah... Jeg ville mast, rett og slett. De er noen sløvinger av og til. Velkommen til Ahus! Er det en somatisk sengepost eller en som er innenfor psykisk helsevern? 😃 Vi sekretærene innen psykisk helsevern er så heldige at vi har et skikkelig bra helsesekretær-fagforum en gang i året. Da drar vi på et eller annet konferansehotell og får faglig input! DET er jeg kjempefornøyd med. Ikke alle steder jeg har jobbet hvor vi har fått såpass. 😃 Hei! Ser det er en gammel tråd, men prøver lykken om at du fortsatt er her inne!! Er selv utdannet vernepleier og er ute etter å jobbe som helsesekretær på Ahus. Er det mulig å få jobb der uten å være autorisert helsesekretær tror du? Og vet du noe om hvor mange som søker på disse stillingene på Ahus? Ser det er ofte stillinger ute, men så hører man det er fryktelig vanskelig å få jobb som helsesekretær. Og jeg, som attpåtil ikke er utdannet som det. Tror du det er håp? Håper virkelig på svar her... Anonymkode: b4619...5f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå