NoraLill82 Skrevet 20. mai 2012 #26 Skrevet 20. mai 2012 Kanskje dere kan søke råd hos fagpersonell? Skolehelsesøster, eller en barne- og ungdomspsykolog? Fastlegen din kan henvise deg/dere til psykologtjeneste. Jeg tror det er viktig at barnet ditt får møte morfaren sin, men etter at du har fortalt ham om hvorfor han sitter i fengsel (hvordan man burde gjøre det aner jeg ikke, men det er her det kan være greit med råd fra fagpersonell), og selvsagt vært sammen med ham når de treffes.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #27 Skrevet 20. mai 2012 Aldri i verden om jeg ville latt det møte finne sted. Mitt barns bestefar er også dømt for overgrep, men løslatt nå da. Hun får aldri aldri aldri aldri møte den mannen. ALDRI. Og jeg skal forklare hvorfor, og hun skal bare spørre i vei. Forklarer jo så klart ikke detaljer når hun er liten, men når hun er blitt så gammel som 13 skal hun få hvite nøyaktig hva han har gjort. Når jeg var bare 13 år var det mange jenter i min vennegjeng som hadde sex med menn mellom 25-25. Da syns jeg det var litt rart, men løfta ikke øyenbrynene høyt. I dag ser jeg på det som overgrep med tanke på jentenes unge alder. Brukte dette eksemplet for å vise at en som er 13 ikke skjønner alle konsekvensene av deres tanker. Nekt gutten å møte denne forferdelige mannen, han kan ta et valg selv når han blir 18. Om han fremdeles har samme ønske da, kan han vel møte ham..
Liv & Røre Skrevet 20. mai 2012 #28 Skrevet 20. mai 2012 Ønsker du å signalisere til din sØnn at det er greit å la pedofile omgåes barn? Hva da hvis noe skjer? Han vil jo tro at du synes det er greit!
Gjest Antarctica Skrevet 20. mai 2012 #29 Skrevet 20. mai 2012 Jeg ville ikke ha hatt lyst til å gi en sånn person gleden av å møte min praktfulle sønn. Om det gjør skade på gutten å møte ham i 10 minutter med anstand til stede - vel, møtet i seg sjøl gir ikke arr på sjela. Men gutten er stor nok til at du kan gi ham en forklaring på hva slike forbrytelser gjør med andre mennesker, og at du ikke kan akseptere at en sånn person er delaktig i livet deres, fordi du ikke anerkjenner hans tankegods og holdninger. Syns det er grei skuring. Er enig med henne over her som bemerker at en intelligent, rik og "hyggelig" pedofil er enda nifsere enn en "vanlig" en.
Himmel og hav Skrevet 20. mai 2012 #30 Skrevet 20. mai 2012 Jeg tror at jeg hadde latt han møte han, men selvfølgelig ikke alene. Det er flere grunner til at jeg ville valgt det. Den ene er at jeg lærer ungene mine at ingen mennesker er bare onde eller bare gode. Noen handlinger er grusomme, men i mange tilfeller ligger det grunner bak som vi kanskje ikke forstår. Derfor hadde det blitt veldig vanskelig å skulle forsvare at de gjennom hele oppveksten har fått beskjed om å tilgi, "bli venner igjen", ol. men at den regelen ikke gjelder bestefar. En annen ting er at nå er han et barn. Han er fortsatt såpass liten at han hører på dere og dere har kontroll på mye av det han gjør. Han har et ønske om å treffe bestefar nå. Om noen år, og de åra går fort, er han stor nok til å treffe bestefar uten å inkludere dere. Da ville jeg mye heller ha sørget for at de traff hverandre mens det var naturlig at dere var med, at dere snakket om dette før og etter og at dere kan ha en viss kontroll på dette. Jeg ville ha fortalt hvorfor bestefar sitter i fengsel, men jeg ville ikke ha malt han som en ensidig ond og grusom person. Sønnen deres slekter tross alt på bestefar, og hva vil han kunne komme til å tenke om seg selv når han får et inntrykk av at satan selv er morfaren hans? Vil han komme til å knytte skam til sin egen gryende seksualitet og angst for at han skal bli som bestefar? Alle mennesker har ulike sider. Man trenger ikke å forstå, akseptere eller tilgi bestefar for det han har gjort for å se at han for et barnebarn kan ha en rolle som er helt annerledes enn det han soner for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå