Gå til innhold

Sønnen min vil treffe sin pedofile bestefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far er pedofil og er dømt til forvaring. På nittitallet forgrep han seg på til sammen åtte mindreårige. Den ene jenta var bare 12 år og begikk noen år senere selvmord som følge av grusomheten hun ble utsatt for. Min eldste sønn er snart 13 år. Ingen av barna mine har møtt sin bestefar men nå har eldstemann uttrykt ønske over å møte ham. Jeg hadde jo ventet at det skulle komme opp en eller annen gang.Jeg blir så kvalm. Samtidig kan jeg få et vis forstå min sønn...Mannens far døde før han ble født så han har aldri hatt en bestefarsfigur. Ikke at min far noensinne vil kunne bli det, men...

Utad fremstår han som en ressurssterk mann. Han er høyt utdannet, hadde toppjobb, mye penger, fint hus, kjekk å se på, fortsatt ung i utseendet og hodet osv...forstår jo at det høres forlokkende ut for en trettenåring. Hadde han ikke vært et monster kunne de jo hatt mangfoldige år foran seg. Han kunne lært min sønn mye for han er lynende intelligent. De kunne hatt meningsfulle samtaler...

Mannen min mener at han bør få sjansen til å hilse på ham og selv gjøre seg opp en mening. Men han er tross alt ikke tenåring engang. Hvordan skal han kunne oppdage de ondskapsfulle, psykopatiske og manipulerende trekkene hans når han sikkert er blitt ekspert på å skjule dem.

Måtte bare få ut litt frustrasjon og hjelpeløshet. Lang dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri i verdens sagt ja til dette og jeg hadde forklart hvorfor!

Skrevet

Det hadde jeg sagt blankt nei til, hvis det var min sønn.

Skrevet

Hadde aldri latt mitt barn treffe sin pedofile bestefar. Rett og slett fordi jeg tror ikke bestefar da "legger vekk" sine skitne tanker, selv om det er barnebarn. Det hadde jeg bare ikke taklet.

Skrevet

Ps. Jeg hadde også kommet til å fortalt grunnen til at jeg nekter han kontakt med bestefaren.

Skrevet

Min sønn får heller ikke treffe sin bestefar. I sammenlikning med det du forteller her, er ikke årsaken veldig alvorlig, men jeg tenker at den mannen ikke vil ha noe godt å bidra til i min sønns liv. Jeg hadde sagt nei, og jeg ville ha fortalt ham hvorfor det måtte bli sånn.

Skrevet

Eh... er dette noe å lure på?! Selvsagt lar man ikke barna sine møte en pedofil med vitende og vilje, bestefar eller ei! Jeg er sjokkert.

Jeg ville nektet sønnen min å treffe bestefaren, og fortalt ham hvorfor.

Skrevet

Jeg hadde også fortalt han hvorfor. Han er 13 år, og vet nok meget godt hva en pedofil er, og han skjønner helt sikkert hvorfor han ikke er en del av familien.

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg hadde forklart omstendighetene til gutten, og sagt at om så skulle skje(et møte), så måtte det være med flere mennesker tilstede. Helst dere foreldre.

Aldri om gutten hadde fått møte en slik bestefar alene før barnebarnet var voksent selv.

Men du vet at mennesker har flere sider, og viser ulike sider til ulike mennesker. Ikke alt hos din far er overgrep mot barn. Han har nok andre og bedre sider også.

Men jeg hadde vært på tåhev, og forklart gutten grunnen til at der aldri før har vært møter. Tøft er det nok å skulle gjøre det, men for din sønns sikkerhet så tenker jeg det er best.

Og tross alt sammen, så er mannen bestefar til dine barn.

Skrevet

Vet sønnen din noe om denne bestefaren? Om hvorfor dere ikke har kontakt?

Dette er veldig enkelt:

Man sender ikke et barn i armene til en pedofil. Familie eller ei!

Skrevet

Absolutt ikke! Faren min får ikke treffe mine barn av langt mindre grunner..

Skrevet

Om faren til hi er dømt til forvaring sitter han vel på Ila. Og der slipper uansett ikke barn inn

Skrevet

Jeg synes du skal la gutten få møte bestefaren sin, men ikke alene om det er fare for overgrep. Gutten bør få vite hva bestefaren har gjort, men jeg ser liten grunn til å nekte dem å møtes så lenge gutten vil det. Mennesker har behov for røtter og å vite hor de kommer fra. Derfor kan det gjøre godt å møte en bestefar selv om han har gjort noe veldig galt.

Nå er det jo også slik at alle mennesker har gode og dårlige sider. Det er sikkert noe som er bra med denne mannen også.

Skrevet

NEI, dette hadde jeg ikke gidd han lov til. Hadde sagt at han kunne få ta kontakt med bestefaren når han ble voksen, hvis han fortsatt var interressert i det, men ikke før den tid.

Tenk hvis noe skulle skje...hvordan ville du taklet det..?

Skrevet

Jeg tenker at det kan være viktig for sønnen din å få møte bestefaren sin, overgriper eller ei. Om det i det hele tatt er mulig, siden han sitter i forvaring?

Det er jo ikke snakk om å dra på telttur med en overgriper alene i skogen, men besøk under kontrollerte former. Det er viktig for mennesker å vite om sitt opphav, uansett hvor fæl fortiden er.

Skrevet

Min far er pedofil og er dømt til forvaring. På nittitallet forgrep han seg på til sammen åtte mindreårige. Den ene jenta var bare 12 år og begikk noen år senere selvmord som følge av grusomheten hun ble utsatt for. Min eldste sønn er snart 13 år. Ingen av barna mine har møtt sin bestefar men nå har eldstemann uttrykt ønske over å møte ham. Jeg hadde jo ventet at det skulle komme opp en eller annen gang.Jeg blir så kvalm. Samtidig kan jeg få et vis forstå min sønn...Mannens far døde før han ble født så han har aldri hatt en bestefarsfigur. Ikke at min far noensinne vil kunne bli det, men...

Utad fremstår han som en ressurssterk mann. Han er høyt utdannet, hadde toppjobb, mye penger, fint hus, kjekk å se på, fortsatt ung i utseendet og hodet osv...forstår jo at det høres forlokkende ut for en trettenåring. Hadde han ikke vært et monster kunne de jo hatt mangfoldige år foran seg. Han kunne lært min sønn mye for han er lynende intelligent. De kunne hatt meningsfulle samtaler...

Mannen min mener at han bør få sjansen til å hilse på ham og selv gjøre seg opp en mening. Men han er tross alt ikke tenåring engang. Hvordan skal han kunne oppdage de ondskapsfulle, psykopatiske og manipulerende trekkene hans når han sikkert er blitt ekspert på å skjule dem.

Mannen er dømt for å ha sex med barn, ondskap og overgrep. At han er lynende intelligent og har penger gjør han enda farligere.

Mange pedofile som begår overgrep på ikke den nærmeste familie er jo nettopp mennesker som virker forlokkende, fordi de har mye eller kan mye.

Jeg hadde aldri i verden tillatt at mitt barn var i nærheten av et menneske som er pedofil, eller var dømt for(eller jeg visste om hadde utført) voldtekter og annen misbruk av noen som helst.

Tenk på hva du setter barnet i fare for,

1. barnet ditt kan bli misbrukt, enten av mannen selv eller om han foretrekker jenter i bytte mot en jente hos andre. (pedofil ringer er ikke ukjent)

2. Han kan bruke barnet ditt for å lokke til seg unge jenter eller gutter som han forgriper seg på.

3. Han kan videreformidle de mest grusomme ting som han har gjort på en slik måte at din sønn kan bli hjernevasket til å tro at det er egentlig ikke ille, helt naturlig eller bør være slik.

Selvsagt trenger det ikke å skje men jeg mener at man ikke skal ta sjansen.

Jeg har vanskelig for å skjønne hvordan din mann kan mene at dere skal la gutten møte han og gjøre opp sin egen mening....

Han er deres barn og det er deres jobb å beskytte han.

Det er deres jobb å gjøre dere opp en mening, og i denne saken burde den være veldig lett.

Jeg antar at gutten din vet lite om hva morfar har gjort, hvor farlig han er og det er nok slik at du bør finne en skånsom måte å prøve å fortelle han. (ikke detaljer selvsagt) slik at han skjønner hvorfor dere ikke kan tillate at han blir venn med bestefar.

Når han blir voksen kan dere ikke gjøre noe med hans valg men i denne alderen er han ikke moden nok og sitter ikke med nok kunnskap til å ta en slik avgjørelse

Jeg ble misbrukt som barn, mannen som gjorde det var i slekt med meg. Han var den snille, brukte lang tid på å komme til et sted hvor jeg stolte på han, så opp til han, ønsket å være alene med han isteden for å reise avgårde med de andre.

Jeg var 12, jeg ante knapt hva sex var, idag som voksen kan jeg se tilbake og se knepene han brukte men som en 12 åring hadde jeg ingen mulighet til å se hva som kom, jeg ante ikke at slikt ondskap/smerte forekom engang.Det var helt utenkelig,små barn små barn og tenåringer som ikke har blitt utsatt for seksuelle overgrep kan ikke forestille seg at dette er noe som finnes eller hvor skadelig det er for deg som person.

Når det gjelder pedofile er det nettopp de smarte, suksessfulle som er den farligste typen.

Familien min vet den dag i dag ikke hva han gjorde mot meg eller hva jeg sliter med.

Selv idag som voksen og jeg vet 100% at dette ikke var mitt feil og alt er hans skyld sliter jeg med skyldfølelsen for at jeg ikke så hva som skjedde og stoppet det, nektet å være alene med han også videre.

Skrevet

Altså, sjansen er ikke stor for at sønnen din kommer til å være et potensielt offer for faren din. De pedofile har en spesiell forkjærlighet de også, og faren din har en forkjærlighet for prepubertale/pubertale jenter, kan det virke som.

Likevel hadde jeg ikke latt sønnen din møte bestefaren sin.. Jeg hadde ikke tatt sjansen på grunn av de signalene det sendte. Det er ikke greit å gjøre slikt mot barn - og personlig hadde jeg kuttet all kontakt med jævelen, for evig og alltid.

Skrevet

Hvis bestefar sitter i forvaring, så har det jo liten sjane at det skulle skje noe. Det vil bestandig være flere tilstede.

Fortell sønnen din grundig hvordan hans bestfar er, la han da bestemme om han ønsker å møte han (med dere som foreldre sammen med han). Et kort møte.

Skrevet

Jeg er enig med #14 og Magia. Jeg hadde latt sønnen møte bestefaren, men selvsagt ikke alene.Jeg hadde også fortalt sønnen min hvorfor bestefar satt i fengsel, men det har du kanskje gjort allerede? Det er viktig at sønnen din vet hvor farlig denne mannen er, og at han under ingen omstendigheter må "stole" på at han har forandret seg.

Skrevet

Jeg hadde blitt med han - alltid! Hadde ikke slipt dem av synes alene, og forklart han hvorfor. Jeg synes det er et godt alternativ. ;)

Skrevet

Min sønn får ikke lov til å besøke min far, og han kommer heller ikke til å få vite om han.

Spør han hvor min far er, så er sier jeg at jeg ikke vet.

Skrevet

Du må fortelle han hvorfor!

Hvordan vet han om faren din? Hva har du sagt er grunnen til at dere aldri møtes?

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg hadde aldri med viten og vilje introdusert mitt barn for en slik "mann". Ikke bare av frykt for "hva om", men jeg ønsker ikke slike mennesker i livet til verken meg selv eller datteren min.

Jeg ville forklart barnet om bestefar og sagt at det ikke var mulig å treffe ham

Skrevet

Uansett hva du velger, er det veldig viktig at gutten får vite alt som er å vite om bestefaren. Han trenger å lære at selv mennesker som fremstår som gode, kloke og hyggelige, kan være skumle. Det er han gammel nok til å forstå nå. En dag skal han selv lære dette videre til sine barn, og han skal også selv fortelle dem om deres oldefar. Jeg vet ikke om det er riktig eller viktig å treffe han, men jeg tror ikke at et overvåket møte er farlig heller. Kanskje er det viktig å høre med gutten hva han vil, etter at han får vite det hele. Han er kanskje ikke tenåring, men han er helt klart gammel nok til å høre om det og selv reflektere over det, og å gjøre seg opp en mening som det er verdt å ta med i beregningen når du skal avgjøre om det blir et møte eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...