Gå til innhold

Trist, skuffet og uviten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff... syns det er rart og skummelt at det er så forskjell på hvilken oppfølging man får...

Valgte selv å kun gå til privat gyn da jeg blr gravid, da hun tidligere jobbet på sykehuset og kjente mine fødselshistorier. Var innom sykehuset for ul i uke 12 da jeg hadde en blødning. Journalnotat be tydeligvis sendt til min fastlege, for uken etter ringte han meg en fredags kveld for å sjekke at alt var bra og om jeg ville ha timer hos han.

Nå skal det sies at min fastlege er uvanlig samvittighetsfull - ringer gjerne på kveldstid med prøvesvar for ungene osv - tror han jobber mye sent!

Men alle gravide burde få slik god oppfølging - spesielt de yngre, førstrgangsfødende som har masse spørsmål.

Klem til deg i nord - jeg syns du skal bestille time hos legen og be om at de setter deg opp til nye timer hver gang du har vært der - det tror jeg egentlig er det vanlige , å avtale neste time ved slutten av timen....

Betaler du noe for gå å til privat gyn til kontrollene Kosemosepose?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange gode og varme ord, tusen takk alle for noen fine ord. Føler at det ikke er bare jeg som reagerer eller er rar.

Skrevet

Jeg har betalt for henvisninger, glukosetest og hvis jeg vil ha hjelp hos fysioterapaut må jeg kontakte selv og betale for de timene. Det eneste jeg har fått dekt er legetimene. Er det sånn det fungerer hos dere og?

Skrevet

Om du får en henvisning til fysioterapaut der det står "BEKKENLØSNING/LåSNING MED GANGVANSKER" så blir fysiotimene dekket.

Skrevet

Det er leit at du ikke føler deg ivaretatt, det skal man jo, du har nok vært uheldig med legene.

Men at du er 22 år og førstegangsgravid betyr ikke at du ikke må bestille legetimer osv selv, er ikke det vanlig?

Og ikke for å være frekk, men hvis man er voksen nok til å få barn så må man være voksen nok til å ordne opp litt selv, ta noen telefoner, spørre om en omvisning på sykehuset, isteden for å sitte å syns synd på stakkars unge lille gravide meg, ingen hjelper meg osv. Ta litt tak selv. Greit å øve litt på sånt nå, man trenger litt bein i nesa som forelder.

På føden på det sykehuset jeg jobber på så blir man ikke innkallt for omvisning sånn uten videre.

Men jeg håper at resten av kontrollene dine blir bedre og at du føler deg trygg og ivaretatt.

Lykke til :o)

Skrevet

Trudde det var vanlig med kontroll hver 4 uke jeg???

Det har jeg fått, selv om dette er 4 mann får jeg like god oppfølging som med 1 mann.

Og nå fra uke 32 , annen hver uke fram til 2 uker før der er det da 2 hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...