Gå til innhold

Spar reklamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar meg ikke nær av det i det hele tatt, bare lurte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orddeling... Ikke del ordene!!!

Nå heter egentlig denne typen skrivefeil ikke orddeling, men særskrifing faktisk. Hvis man nå skal være pirkete, men det skal man jo ikke så... wink.png

Ja der ser dere, ikke min sterkeste side :P

Men siden dere virker ganske oppegående ang. dette temaet, er det en regel som forteller hvilke ord som skal deles, hvilke ord som har bindestrek og hvilke ord som ikke deles?

HI

Vi kan jo like godt la Riksmålsforbundet svare på det:

http://www.riksmalsf...on=1&NewsId=732

smile.png

PS: Det var ikke meningen å "erte" deg for særskriving (eller særskrifing som noen ynder å kalle det.. hahaha...). Jeg måtte bare kommentere det litt til anonym over her, for på tross av at jobben min mye består av å skrive så korrekt norsk som mulig (og jeg irriterer meg over særskrivingsfeil i det offentlige rom, som feks aviser og slikt) så synes jeg at man må tålerere slikt i et forum som dette.

smile.png

Det går så bra at :) Såpass tåler jeg ;) Og jeg er mange ganger usikker på hvordan et ord skal deles eller om det i det hele tatt deles, så vi fikk jo oppklart en del ting her :)

Men du..om ikke det skrives "tolerere" ? :P hehe

HI

Skrevet

Du har rett Hi, det skrives tolerere! Det burde frøken "særskrifning" vite;)

Skrevet

Du har rett Hi, det skrives tolerere! Det burde frøken "særskrifning" vite;)

Jepsi pepsi... Som sagt, i et annet svar i denne tråden tror jeg, så har jeg det av en eller annen grunn så sinnsykt travelt i dag altså, når jeg skrifer, så da blir det så mange skrifeleifer. Hahahahaha... Masse feil hele tiden. :flire:

Jeg har sett flere andre i innlegg jeg har hatt de siste par dagene også. Hehehehe... Har ikke fått kommentarer på alle enda dog. Kanskje jeg skulle arrangere en konkurranse? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...